جمع بندی حلالیت گرفتن از کسی که راضی نمی شود

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حلالیت گرفتن از کسی که راضی نمی شود
با سلام. من از یک نفر حلالیت طلبیدم ولی حلالم نکرد.حتی دو نفر را واسطه قرار دادم ولی فایده نداشت.التماسش هم کردم ولی چیزی نگفت.حالا چکار کنم؟
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد حنیف
من از یک نفر حلالیت طلبیدم ولی حلالم نکرد.حتی دو نفر را واسطه قرار دادم ولی فایده نداشت.التماسش هم کردم ولی چیزی نگفت.حالا چکار کنم؟
  بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام و احترام اگر شما از کسی که حقی به گردن شما دارد، حلالیت طلبیده و اعلام آمادگی نمایید تا مشکلی را که برای او ایجاد شده جبران کنید، و باز هم ایشان نپذیرد و حلال نکند، حقش ساقط می شود. به این معنی که دیگر حقی به گردن شما نخواهد داشت و در قیامت هم نمی تواند ادعایی داشته باشد. در عین حال می توانید برای جبران کردنِ عملی که انجام داده اید، برای ایشان دعا کرده و طلب خیر و مغفرت داشته باشید. همچین اعمال صالحی انجام داده و ثوابش را به ایشان هدیه کنید. توجه بفرمایید که با اینکار ثواب خودِ شما کم  نشده و خداوند به هر کسی که در این عمل شریک کنید، به همان اندازه ثواب عطا خواهد کرد.  
باسمه الجبّار عرض سلام و تبریک ایّام رجب المرجب حنیف said in من از یک نفر حلالیت طلبیدم
 
  بسم الله الرحمن الرحیم عرض سلام و احترام اگر شما از کسی که حقی به گردن شما دارد، حلالیت طلبیده و اعلام آمادگی نمایید تا مشکلی را که برای او ایجاد شده جبران کنید، و باز هم ایشان نپذیرد و حلال نکند، حقش ساقط می شود.
اگر آن حق قابل جبران نباشد چه؟  
اگر آن حق قابل جبران نباشد چه؟
  عرض سلام مجدد و عذرخواهی جهت تاخیر در پاسخگویی و اینکه من پیام شما را امروز دیدم. به هرحال باید با صاحب حق به نحو متعارفی مصالحه کرد تا ایشان راضی شود.
جمع بندی پرسش: من از یک نفر حلالیت طلبیدم ولی حلالم نکرد.حتی دو نفر را واسطه قرار دادم ولی فایده نداشت.التماسش هم کردم ولی چیزی نگفت.حالا چکار کنم؟   پاسخ: اگر شما از کسی که حقی به گردن شما دارد، حلالیت طلبیده و اعلام آمادگی نمایید تا مشکلی را که برای او ایجاد شده جبران کنید، و باز هم ایشان نپذیرد و حلال نکند، حقش ساقط می شود. به این معنی که دیگر حقی به گردن شما نخواهد داشت و در قیامت هم نمی تواند ادعایی داشته باشد. در عین حال می توانید برای جبران کردنِ عملی که انجام داده اید، برای ایشان دعا کرده و طلب خیر و مغفرت داشته باشید. همچین اعمال صالحی انجام داده و ثوابش را به ایشان هدیه کنید. توجه بفرمایید که با اینکار ثواب خودِ شما کم  نشده و خداوند به هر کسی که در این عمل شریک کنید، به همان اندازه ثواب عطا خواهد کرد.
موضوع قفل شده است