حقیقت این صداها چه بود؟؟

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حقیقت این صداها چه بود؟؟

[="Navy"]با سلام

شخصی می گفت: « حدود یک الی دو سال کسی نبمه شب مرا به اسم صدا می زد به البته گاهی صدای مادرش ، گاهی برادرش و ...
طوری که از خواب بلند می شد با شنیدن آ ن صدا و دیگر اینکه انگشتان پایش را کسی در خواب می کشید و از نظر روحی طوری شده بود که آرزوی مرگ می کرد.

پرسیده بود گفته بودن بواسطه اجنه تسخیر شده . آیا واقعیت دارد؟

به راستی حقیقت آن صداها چه بوده که مدام تکرار می شده ؟!!!!!!![/]

با نام الله



کارشناس بحث: استاد اندیشمند

با سلام خدمت شما بزرگوار

بر اساس نص قرآن كريم و روايات بسيار متواتر و معتبر جن يكي از موجودات هستي است كه مستعد ترقي و رشد است.[1] اجمالا با توجه به برخی وقایع و همچنین رجوع به روایات می توان چنین نتیجه گرفت که برخی از انسان ها مورد آزار جنیان قرار گرفته اند .

از امام صادق(ع) نقل شده که درباره آثار و برکات سوره الناس فرمود: «مَن قرأها فی منزله کلّ لیلة، أمن من الجنّ والوسواس، ومَن کتبها و علّقها على الأطفال الصغار حُفظوا مِن الجانّ بإذن الله تعالى؛[2]کسی که سوره ناس را در منزلش قرائت کند، از جن و وسوسه‌ها محفوظ می‌ماند . کسی که آن سوره را بنویسد و بر اطفال کوچک همراه کند ، آن اطفال به اذن خداوند از شرّ جنیان محفوظ می‌مانند». همچنین از امام صادق(ع) ‌روایت شده است‌: "هر که سوره جن را بسیار بخواند، در دنیا از چشم جنیان و دمیدن‌ها و سحر و مکر ایشان محفوظ باشد[3]

این روایات اشاره به این مطلب دارند که امکان چنین آزاری وجود دارد ولی نکته ای که نباید فراموش کنیم این است که در بین عوام در مورد این مطلب غلو دیده می شود که نباید به هر سخنی اهمیت بدهیم.
مردم عوام و ناآگاه , خرافات زيادي دربارة اين موجود ساخته اند كه با عقل و وحي هماهنگي ندارد و به همين جهت يك چهرة خرافي و غير منطقي به اين موجود داده كه وقتي كلمه جن گفته مي شود , مشتي خرافات نيز با آن تداعي مي شود. موجوداتي با اشكال عجيب و غريب و وحشتناك، موجوداتي دم دار و سم دار! موذي و پرآزار، كينه توز و بدرفتار كه ممكن است با ريختن يك ظرف آب داغ در يك نقطة خالي، خانه هايي را به آتش كشند ! ولي با توجه به آنچه در متون ديني و تجربيات واقعي و بدون خرافة انسانها ديده مي شود جن ها نيز مانند انسان ها موجوداتي هستند كه زندگي مي كنند و براي انسان ضرري ندارند پس ترس از آنها وجهي ندارد.[4]

اما در مورد این واقعه خاص که برای شخص مورد نظر اتفاق افتاده است نمی توان نظر صریحی بیان کرد زیرا ممکن است این شخص دچار خیالات شده باشد و اینقدر این مطلب را به ذهن آورده که دچار توهم شده باشد.
همچنین باید برخی بیماری های روحی رو مد نظر قرار داد مانند اسکیزوفرنی که شخص دچار حالاتی می شود که گمان می کند صداهایی را می شنود یا چیزی را می بیند که واقعیت ندارد.

[1] طباطبايي، محمدحسين، ترجمه الميزان، تفسير مورد جن، تهران، امير كبير، 1370، چاپ چهارم، ج20، ص 15:1.
[2] بحراني، سيدهاشم، البرهان في تفسير القرآن، بنياد بعثت، 1416ه.ق، ج 10 ،ص 550
[3] طبرسی‌، مجمع البیان‌، ناصرخسرو، تهران، 1372ه.ش، ج 10 ،ص 365
[4] مكارم شيرازي و ديگران، تفسير نمونه، انتشارات دارالكتب الاسلاميه، ج25، ص156 ـ 154، با كمي تصرف و تلخيص

[="Navy"]

با سلام و تشکر از پاسخ کارشناس محترم.

[/]

برای من یک بار اتفاق افتاد. توو ماشین خواب بودم و به محض بیدار شدن هیچ عکس العملی نتونستم نشون بدم و تنها سقف ماشین رو نگاه می کردم .انگار که پرنده ای داخل قفسی باشه و هر چقدر به درو دیوار میزنه خودش رو برای رهایی اما میسر نمیشه دقیقا اون حالت بود برام. و الان هم که به اون روز فکر می کنم تمام بدنم از ترس می لرزه. هیچ امیدی نداشتم در صورتی که چند ثانیه بیشتر نبود شاید 20 و یا 30 ثانیه اما به شدتی از این جریان وحشت زده بودم که که فکر کردم در اون لحظه مرگم حتمیه!.

با سلام
بعضیها به خاطر ترس از جن یا دیدن فیلمهایی از این قبیل منکر وجودش میشن.
البته باید بگم سینمای غرب خیلی سعی داره که قدرت جنیان رو بالاترین قدرت جهان نشون بده و بگه شما هم باید تسلیم باشید.
اما جن وجود داره در قرآن سوره به نامش داریم اما نباید فکر کنیم اونا برای آزار و اذیت ما زندگی میکنن.
اونا هم بنده های خدا هستن و مثل ما دارن زندگی میکنن.
اگه هم احساس بدی در موردشون داشتیم که معمولا بعد از دیدن فیلمها دست میده باید به بالاترین قدرت جهان پناه ببریم.
لاحول و لا قدرة الا باالله
خدایا بالاترین قدرت دنیا تویی.
بگیم خودمون رو به خودت سپردیم ما رو از شر جن و انس در امان نگه دار.
در ضمن خوندن سوره ی ناس خیلی مؤثره.
مؤفق باشید. التماس دعا
یاحق

باسلام


این اتفاق که کسی منو صدا کنه واز خواب بیدارم کنه خیلی پیش اومده بخصوص باصدای مامانم.ولی نه ترسیدم نه چیزی این موضوع را پای دلتنگی من به مادرم.چون تویه شهر دیگه دور از مامانم ساکنم.گذاشتم نه چیز دیگه.

[="Tahoma"]

حوراء;401900 نوشت:
با سلام

شخصی می گفت: « حدود یک الی دو سال کسی نبمه شب مرا به اسم صدا می زد به البته گاهی صدای مادرش ، گاهی برادرش و ...
طوری که از خواب بلند می شد با شنیدن آ ن صدا و دیگر اینکه انگشتان پایش را کسی در خواب می کشید و از نظر روحی طوری شده بود که آرزوی مرگ می کرد.

پرسیده بود گفته بودن بواسطه اجنه تسخیر شده . آیا واقعیت دارد؟

به راستی حقیقت آن صداها چه بوده که مدام تکرار می شده ؟!!!!!!!


سلام
احتمالا تنها میخوابیدن باید از این کار پرهیز کنند
والله الموفق
موضوع قفل شده است