حجاب و جنگ نرم

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
حجاب و جنگ نرم

امام حسین ( علیه السلام ) می فرمایند:زندگی عرصه ی جنگیدن بر سر عقاید است.

همون جور که میدونیم اصولا جنگ به دو صورت اتفاق می افته،جنگ تسلیحاتی و جنگ تبلیغاتی.
این دو عرصه ی جنگ شباهتها و تفاوتهایی با هم دارن .مثلا در هر دو نوع جنگ دشمن نقاط و مراکز مهم طرف مقابل رو هدف قرار می گیره که در جنگ تسلیحاتی شامل مراکز مهم نیرو و انبارهای مهمات و... میشود و در جنگ تبلیغاتی شامل مغز و قلب افراد میگردد.

از مهمترین شباهتهای موجود بین این دو جنگ اینه که در هر دوی اونها نیازه به یک فرمانده و یک یا چند فرمانبردار هست که در واقع نوع و عمق رابطه ی موجود بین این دو عنصر مهم میزان پیروزی ما رو در عرصه ی جنگ تعیین میکنه.

باز هم همون جور که میدونیم در عرصه ی جنگ تسلیحاتی به دلیل وجود نیروها ( فرمانبردارن)ی مرد اصولا کار فرماندهی نیز بر عهده ی مردها قرار دارد ( البته این امتیازی برای مرد در مقابل زن محسوب نمیشود) که مثال بارز اون رو در هشت سال جنگ تحمیلی تجربه کردیم.

در لشگر خانواده هم که مهمترین عرصه ی جنگ نرم هست و دشمن تمام سلاح های تبلیغاتی خودش رو برای نابود کردن این مرکز مهم فرماندهی به کار گرفته،نیاز به وجود یک فرمانده حس میشه و این فرماندهی بر خلاف جنگ تسلیحاتی بر عهده ی زن میباشد.

اما چرا فرماندهی بر عهده ی زن میباشد؟
در جنگ تسلیحاتی به دلیل اینکه « قدرت » حرف اول رو میزنه و اصولا فرماندهی موفق تره که قدرت فکری و مخصوصا جسمیه بیشتری داشته باشه بنابر این فرماندهی نیز بر عهده مرد میباشد.اما این قاعده در جنگ تبلغاتی جواب نمیده و در این عرصه بر خلاف جنگ تسلیحاتی « محبت » حرف اول رو میزنه و اصولا فرماندهی موفق تره که بتونه با فرمانبرداران ( فرزندان) خودش رابطه ی عاطفیه بهتری داشته باشه و از این طریق بتونه مفاهیم عالیه اسلام رو منتقل کنه( لا اکراه فی الدین ) و در لشگر خانواده کسی به اندازه ی زن « قدرت محبت » رو نداره.

چرا حجاب؟
از مهمترین و خطرناک ترین توطئه های دشمن ( چه در جنگ تسلیحاتی و چه در جنگ تبلیغاتی) اینه که سعی میکنه مغز متفکر و عامل قدرت طرف مقابل رو از کار بندازه و در صورت امکان اون رو نابود کنه که مثال های اون رو در جنگ تحمیلی کم ندیدیم که مثلا صدام یزید کافر برای سر خیلی از فرماندهای ما مثل « شهید برونسی » جایزه گذاشته بود.
در جنگ تبلیغاتی هم دشمن با شناساییه عامل قدرت در عرصه ی یک خانواده یعنی « زن » تمام ابزار و وسایل خودش رو که از مهمترین اونها میشه به رسانه،سینما،مجلات،فضاهای مجازی و ... اشاره کرد،بکار گرفت و سعی کرد که این فرمانده با محبت رو از مسیر اصلیه خودش که همون هدایت اعضای خانواده به سمت سعادت هست منحرف کنه و از مهمترین نمودهای این انحراف پدیده ی شوم « بی حجابی » است که در واقع بی حجابی یعنی این که یک فرمانده بدون سلاح به جنگ با دشمن برود.

وصیت شهدا به فرماندهان عرصه ی جنگ تبلیغاتی:
خواهرم،سیاهی چادر تو از سرخی خون من بالاتر است.

امام حسین ( علیه السلام ) می فرمایند:زندگی عرصه ی جنگیدن بر سر عقاید است.
<br />

سند و مصدر این روایت را هم بفرمایید.

دقيقا" ترويج مدهاي عجيب و غريب كه اساسا" بي حجابي رو تبليغ مي كنند همينه..ولي نمي دونيم دشمن داره از هر ترفندي چه تلويزيون و ماهواره كه كم كم ايمان و عقايد و سست مي كنه واساس بي عفتي رو رواج مي ده تا مردم كم كم براشون اين بي حيايي ها عادي بشه و چه تبليغات گسترده اي كه شاهد اون هستيم معماري ها و فيلم هاي هاليوود و....كلي مسائل ديگه.
البته اشكال از ما هم هست كه به اندازهي اونا وقت و هزينه نمي زاريم..ما هم بايد هدفمند تبليغ كنيم به اميد خدا.

در پناه حق!

اگه حتي يكبارهم كه شده خودمون و در قبال خون شهداي عزيزمون مسئول مي دونستيم اينقدر بيخيال به مسائل نگاه نمي كرديم! وشايد يكم فكر مي كرديم!

موضوع قفل شده است