جهاد زن خوب شوهرداری کردن اوست...

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
جهاد زن خوب شوهرداری کردن اوست...

باسلام
صرفا جهت تلنگر...

عوامل مهم برای داشتن زندگی آرام چیست؟
همیشه یک انتخاب درست ،متضمن زندگی آرام و مطلوب نیست

بلکه ،ادامه ی این مسیر با گذشت و فداکاری و سازش طرفین،موجب سعادت و خوشبختی آنها خواهد شد،چه بسا انتخاب هایی که درست بوده اند اما به دلیل عدم مهارت زوجین در مدیریت بحران ها،زندگی شیرین خود را نابود کرده اند!

لذا در این راستا در نظر دارم،خلاصه ای از نکات مهم از سخنرانی های بانوان موفق دراین زمینه را، در این تاپیک قرار دهم.

[=&amp]مقدمه:
بررسی صفات همسر :شوهر خوب و ایده‌آل مردی است که خوب زن‌داری و بچه داری کند.خوش اخلاق، خوش‌زبان، مؤدب، مهربان، عاقل، باتدبیر، دین‌دار، زرنگ و فعال، باسواد، شریف، مهمان‌نواز و سازگار،صادق وامانتدار باشد. برای تأمین رفاه و آسایش خانواده‌اش وکسب روزی حلال کوشش و تلاش می‌کند. نظیف و پاکیزه و خوش‌لباس است. در زندگی میانه‌رو و مقتصد است و پول‌هایش را بیهوده خرج نمی‌کند. به همسرش احترام می‌گذارد و از زحمات او قدردانی می‌کند. همسرش را واقعاً دوست دارد و اظهار دوستی و محبت می‌کند. لغزش‌های همسرش را می‌بخشد و عذرش را می‌پذیرد. به زنان بیگانه نگاه و از آنها تعریف و تمجید نمی‌کند. در کارهای منزل به همسرش کمک می‌کند. اگر همسرش بیمار شد در معالجۀ او کوشش می‌نماید و همانند مادری مهربان از او پرستاری می‌کند، عصبانی نمی‌شود و اگر عصبانی شد خشم خود را فرو می‌برد و سر و صدا راه نمی‌اندازد. به وظایف دینی خود عمل می‌کند و زن و فرزندانش را نیز به طریق دین‌داری ارشاد می‌نماید. به درس و مشق و تعلیم و تربیت فرزندانش نیز رسیدگی می‌کند. آبرودار و راز نگه‌دار است. به همسرش آزار نمی‌رساند و ناسزا نمی‌گوید. لج‌بازی و ستیزه‌گیری نمی‌کند.
[/]
[=&amp]اینها صفات یک مرد خوب است که هر زنی طبعاً دوست دارد شوهرش واجد همۀ آنها باشد،اما طبیعی است که همسر شما درآغاز زندگی مشترک ،در همه ی این صفات قوی نباشد،شما نباید با دیدن کوچکترین نقطه ی ضعفی به انتخاب خود شک کنید!
بلکه با برنامه ریزی درست ومطالعه،ضمن تشویق همسرتان برای همکاری های لازم،زندگی ایده آل و مد نظرتان را بسازید.
[/]


فراموش نکنیم زندگی ایده آل ساختنیست...

درادامه به ذکر مهارت ها ونکاتی خواهیم پرداخت که هرزنی برای داشتن زندگی سالم وخانواده ی متعالی بدان نیازمند است...
ادامه دارد....

کاربران محترم،چنانچه اگر سوالی داشتید از کارشناسان سوال بفرمایید،وتا زمانی که اعلام نشده ،در این تاپیک،هیچ پستی ارسال نفرمایید،.