تفسیر المیزان ورژن سوم(جدیدترین ورژن)مخصوص موبایل- اثر استاد علامه طباطبایی

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تفسیر المیزان ورژن سوم(جدیدترین ورژن)مخصوص موبایل- اثر استاد علامه طباطبایی

تفسیر 20 جلدی المیزان نسخه 2 - اثر استاد علامه طباطبایی - جاوا ( برای موبایل )

بسم الله الرحمن الرحیم

إن هذا القرآن یهدی للتی هی أقوم و یبشرالمؤمنین الذین یعملون الصالحات أن لهم أجرا كبیرا

همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می دهد


کوتاه از تفسیر المیزان


یکی از ویژگی‌های مهمی ‌که باعث برتری کتاب تفسیرالمیزان بر دیگر کتب تفسیری شده است، شیوه و سیره تفسیری علامه طباطبایی در سرتاسر این کتاب ارزشمند است که از آن به تفسیر قرآن به قرآن یاد می‌شود و در نوع خود، کم‌نظیر یا حتی به تعبیر برخی بی‌نظیر است. شیوه‌ای که علامه در تفسیر شریف المیزان از آن بهره گرفته، شیوه تفسیر قرآن به قرآن است یا همان تفسیر آیات به آیات. بدین معنا که قرآن را با خود قرآن تفسیر می‌کند. این شیوه هر چند میان مفسران چنان که گفته شد، کم‌نظیر یا بی‌نظیر است

سیدجواد میرخلیلی: یکی از آثار ماندگار و جاودانه علامه طباطبایی، کتاب شریف تفسیرالمیزان فی تفسیر القرآن است که آیت‌الله جوادی آملی درباره آن می‌فرماید: المیزان در میان تفاسیر چون کتاب قیم جواهر الکلام است در بین کتاب‌های فقه که هم کمبود گذشتگان را جبران نمود و هم زمینه تحقیق آیندگان را فراهم کرد.


شهید مطهری در مورد این تفسیر می گوید كه : « كتاب تفسیر المیزان، یكی از بهترین تفاسیری است كه برای قرآن مجید نوشته شده است . من می توانم ادعا كنم بهترین تفسیری است كه در میان شیعه و سنی از صدر اسلام تا امروز نوشته شده است.» مطهری معتقد بود كه این تفسیر همه اش با فكر نوشته نشده است و بسیاری از مطالب آن از الهامات غیبی است و اضافه می كند: « كمتر مشكلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده كه كلید حل آن را در تفسیر المیزان پیدا نكرده باشم.»


تفاوتهای نسخه 2 المیزان نسبت به نسخه 1 :

1.قسمت جستجو : در نسخه 2 قسمت جستجو خیلی بهبود پیدا کرده و شما راحت می تونید کلمه خودتون رو خیلی سریع پیدا کنید ، در حالی که در نسخه 1 اینطور نبود و جستجوی خیلی ضعیفی داشت ( در ضمن قسمت جستجو در نسخه 2 بصورت فهرستی از کلمات هستش که در عکسهایی که پایین گذاشتم می تونید ببینید )

2.نسخه 2 برای گوشیهای تاچ اسکرین ( گوشیهای صفحه لمسی ) گزینه مناسبی هست و برای این کار گزینه های خاصی قرار داده شده .

3.در نسخه 2 تمامی متن قرآن رو اعراب گذاری ( نشانه گذاری ) کردیم . مثلا در نسخه 1 متن اینطور بود :


بسم الله الرحمن الرحیم


که در نسخه 2 به این شکل اون رو ویرایش کردیم :

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

4. در نسخه 2 می تونید برای بالا و پایین رفتن در متن از کلیدهای صفحه کلید گوشی استفاده کنید ( مثلا عدد 2 برای بالا رفتن در متن ، عدد 8 برای پایین رفتن و ... )

5.همونطور که دوستان می دونن در نسخه 1 تفسیر به 2 قسمت تبدیل شده بود ، قسمت اول 10 جلد اول و قسمت دوم 10 جلد دوم تفسیر المیزان که برای بعضی از دوستان ناخوشایند بود ولی در نسخه 2 کل 20 جلد این تفسیر در یک فایل قرار دارد .

6. یک امکان جالب که به این نسخه اضافه شده ، اینه که می تونید مقداری از متن رو بصورت SMS به دوستان خود ارسال کنید . به این شکل که در متنی که هستید ، اگر کلید شمار 3 رو بزنید ، می تونید مقداری از متن و یا کل متن در حال نمایش رو بصورت SMS یا E-mail ارسال کنید .

7. یکی از امکانات دیگه اینه که وقتی در متن باشید ، و کلید 1 رو یکبار بزنید ، خود به خود و بصورت خط به خط نرم افزار متن رو برای شما نشون میده ( یعنی کم کم و بصورت اتوماتیک و بدون فشار دادن کلیدی ، متن به پایین انتقال پیدا می کنه )

چند تا اسکرین شات از محیط اجرایی نسخه 2 در زیر قرار دادم :



آیکون برنامه در گوشی موبایل







نرم افزار در سه آپلود سنتر مختلف قرار داده شده
box و پرشین گیگ و 4shared
از هرکدوم که می خواهید می تونید دانلود کنید

سایت box ریزوم داره ، یعنی با دانلود منیجر می تونید ادامه دانلودش رو بعدا بدید و پرشین گیگ هم همینطور ولی 4shared اینطور نیست .

اگر بعد از مدتی دانلود از box انجام نمی شد ( یعنی نمی تونستید ازش دانلود کنید ) حتما پهنای باند ماهانه تموم شده ، می تونید از پرشین گیگ و یا 4shared بدون مشکل دانلود کنید .

حجم کلی برنامه تفسیر المیزان نسخه 2 حدود 15 مگابایت شد

( برای دانلود از هر سایت مورد نظر ، باید روی نوشته زیر کلیک کنید )
( دوستان توجه داشته باشن که باید یکی از سه لینک زیر رو دانلود کنن ، یا از Box یا از پرشین گیگ و یا از 4Shared . نه هر سه ! )

دانلود نسخه 2 تفسیر المیزان از سایت Box

یا

دانلود نسخه 2 تفسیر المیزان از سایت PersianGig

یا

دانلود نسخه 2 تفسیر المیزان از سایت 4shared



نرم افزار جدیدی از کتاب ارزشمند تفسیر المیزان را ساخته ام و قصد دارم آن را در اختیار عموم مردم قرار دهم. همانطور که میدانید قبل از این دو نسخه دیگر از این کتاب ساخته شده است. خود من هم از نسخه دوم استفاده کردم. نسخه جدید علاوه بر نمای ظاهری زیباتر، دارای بخش دیگری تحت عنوان دسته بندی موضوعی آیات قرآن است، نرم افزار قدیمی بدلیل محدودیت قرار دادن واژه در هر صفحه تفسیر هر ایه در 2 یا 3 بخش قرار گرفته بود اما در نرم افزار جدید چنین محدودیتی در کار نبوده است. برنامه حاضر با فرمت جاوا است و بر روی اکثر گوشی های موبایل قابل نصب است.
از همه دوستان تقاضا دارم برنامه را در سایت و وبلاگهای خود و یا جاهای دیگر به منظور معرفی دیگران قرار دهند.

تصاویری از محیط برنامه

لینک دانلود نرم افزار : http://s1.picofile.com/file/7326938381/Tafsir_Almiza_V_3.rar.html