جمع بندی تطبیق علائم و نشانه های ظهور

تب‌های اولیه

97 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تطبیق علائم و نشانه های ظهور

بسیاری از اتفاقاتی که امروز پیرامون ما داره میفته و افراد و جریاناتی که وجود دارن به علائم و نشانه های ظهور شباهت زیادی دارن.
حال آیا تطبیق این علائم با این جریانات درست است؟
اگر پاسخ منفیه پس هدف از این همه حدیث و روایت پیرامون علائم آخرالزمان چه بوده؟
آیا برای این نبوده که مردم تفکر کنند؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد مسلم

بسم الله لرحمن الرحیم

منتظرنما;798625 نوشت:
بسیاری از اتفاقاتی که امروز پیرامون ما داره میفته و افراد و جریاناتی که وجود دارن به علائم و نشانه های ظهور شباهت زیادی دارن.
حال آیا تطبیق این علائم با این جریانات درست است؟
اگر پاسخ منفیه پس هدف از این همه حدیث و روایت پیرامون علائم آخرالزمان چه بوده؟
آیا برای این نبوده که مردم تفکر کنند؟


با سلام و احترام
بدون شک یکی از اهداف اهل بیت(ع) از بیان علائم و نشانه های پیش از ظهور، این است که علامت و نشانه صداقت ایشان باشد تا مردم به آنچه که در خصوص ظهور فرموده اند، اطمینان نمایند، و همچنین این که انسان ها با دیدن این علائم و نشانه ها با توجه به گذر زمان مدیدی از غیبت، ناامید نشده، و همچنان منتظر ظهور آن حضرت(ع) بمانند؛(صدر، سید محمد صادق، موسوعة الامام المهدی(ع)، ج2، ص334و335) چرا که وقوع یک علامت بعد از قرن ها نقش بی بدیلی در تزریق روحیه امید و انتظار در ایشان دارد.

منتهی مسئله ای که هست تطبیق این علائم مذکور در احادیث، بر علائم و نشانه هایی که در زمان ما اتفاق می افتند، زمانی جایز است که قطعی و یقینی باشد، در غیر این صورت ممکن است تطبیق های مکرر که حقیقت ندارند درست برعکس هدف ائمه(ع) از بیان این علائم، عمل کرده و به جای امید دادن به مردم، آنها را از ظهور ناامید گرداند، مثلا اینکه بگوییم فلانی سفیانی است، فلانی سید یمانی است و...، خب اگرچه چنین تطبیقی یک انگیزه و روحیه موقت در منتظرین ایجاد می کند، اما با فوت این اشخاص، این امید پوشالی به یأس تبدیل می شود و با چند بار تکرار چنین تطبیقاتی مردم از اساس نسبت به علائم و نشانه های ظهور بدبین می شوند.

البته در صورتی که این علائم عام بوده و مشابه آنچه در روایات هست باشند، و تا حد زیادی قابلیت تطبیق داشته باشند، مثل جنگ گروه های مختلف در سوریه و شام، می توان به چشم امید به این وقایع نگاه کرد، اما تطبیق قطعی این علائم ممکن است به خطا منجر شود، پس به چشم امید باید به آنها نگریست تا ببینیم قطعی میشوند یا خیر.
به قول معروف با چنین علائمی باید کج دار و مریز رفتار کرد تا ببینیم قطعی می شوند یا خیر، لذا نه باید نسبت به این وقایع و حوادث که مشابه آنچه که در روایات آمده است هستند، بی خیال و بی تفاوت بود، و نه باید آنچنان به آنها دل بست که اگر روشن شد این حوادث، همان علائم ظهور نبوده اند، انسان سرخورده و دل شکسته نشود.

شیخ بهایی(ه) چهارصد سال پیش در زمان دولت صفویه، در یکی از آثارخویش(به نقل از استاد رسول جعفریان) اوصاف مردم مشرق زمین که در آستانه ظهور ذکر شده است را بر حکومت صفویه حمل کرده بود، اما می بینیم که چندین قرن از سقوط آن حکومت گذشته، و حکومت های متفاوت یکی پس از دیگری جای آن را گرفته اند، و امروز حکومتی به مراتب اسلامی تر از آن بر سر کار آمده است.

با سلام

نزدیکی ظهور از گفته خداوند توسط پیامبر (ص)

رسول اکرم(ص) : شبی که مرا به معراج بردند خطاب به من شد که ای محمّد! از جمله عطایایی که به تو میشود، از صُلب تو یازده امام که در پشت سر آخرین آنها عیسی بن مریم نماز گذارد، می باشد. پر کند زمین را از عدل و داد بعد از آنکه پرشده باشد از ظلم و جور. بندگانم را بوسیله او از هلاکت نجات میدهم. (حضرت حجّت). گمراهان را بوسیله او هدایت میکنم. نابینایان و بیماران را بواسطه او شفا می دهم.

عرض کردم خداوندا! آن کی ( چه موقع) خواهد بود؟ خطاب رسید :

1- هرگاه علم از میان برداشته شود و جهل و نادانی بجای آن نشیند.

2- قتل و کُشتار زیاد شود.

3- فقها و هدایت کنندگان واقعی کم شوند.

4- علمای فاسق و خیانتکار زیاد شوند.

5- شعرا زیاد شوند.

6- امّت شما قبرستانها را مساجد قرار دهند.

7- قرآنها را زینت کنند.

8- مساجد را مجلّل سازند.

9- جور و فساد زیاد شود.

10- منکرات ظاهر گردد.

11- امت شما امر به منکر کنند ( بالعکس امر به معروف) مردم را به کارهای بد بخوانند.

12- پیروان شما نهی از معروف کنند (بالعکس نهی از منکر) مردم را از کارهای خوب بازدارند.

13- مردها به مردها اکتفا کنند (لواط).

14- زنان به زنان قناعت کنند (مساحقه).

15- زمامداران کافر شوند و سران آنان زناکار و دستیاران آنان ستمگر و صاحبنظران آنان فاسق باشند.

16- سه خسف در دنیا واقع شود : یکی در مشرق، یکی در مغرب و دیگری در جزیرة العرب.

17- خراب شدن بصره بدست یکی از ذُرّه تو (سید) که تشنگان حقّ از او اطاعت میکنند.

18- قیام مردی از اولاد حسین بن علی (ع).

19- ظهور دجّال و قیامش از سجستان ( سیستان).

20- خروج سفیانی

منابع :

اثباة الهدی ج 7 ص 391 و 390

نشانه های ظهور او ، محمّد خادمی شیرازی ص 47

مهدی موعود ، حسین عماد زاده

ترجمه 13 بحارالانوار ، علی دوانی ، ص 1065

اسرار آفرینش اهل البیت ، عباس استاد آقایی ص 294

تحفة المهدیّه ص 154

بحارالانوار ، علامه مجلسی، ج 68 ص 139

و ج 52 ص 278

و ج 51 ص 70

مُنتقم حقیقی ص 325

منتخب الاثر ص 529

کمال الدین ج1 ، ص 251 ، باب 23

کتاب معراج شیخ صالح برگرفته از شیخ صدوق و...

مسلم;799596 نوشت:
بسم الله لرحمن الرحیم


با سلام و احترام
بدون شک یکی از اهداف اهل بیت(ع) از بیان علائم و نشانه های پیش از ظهور، این است که علامت و نشانه صداقت ایشان باشد تا مردم به آنچه که در خصوص ظهور فرموده اند، اطمینان نمایند، و همچنین این که انسان ها با دیدن این علائم و نشانه ها با توجه به گذر زمان مدیدی از غیبت، ناامید نشده، و همچنان منتظر ظهور آن حضرت(ع) بمانند؛(صدر، سید محمد صادق، موسوعة الامام المهدی(ع)، ج2، ص334و335) چرا که وقوع یک علامت بعد از قرن ها نقش بی بدیلی در تزریق روحیه امید و انتظار در ایشان دارد.

منتهی مسئله ای که هست تطبیق این علائم مذکور در احادیث، بر علائم و نشانه هایی که در زمان ما اتفاق می افتند، زمانی جایز است که قطعی و یقینی باشد، در غیر این صورت ممکن است تطبیق های مکرر که حقیقت ندارند درست برعکس هدف ائمه(ع) از بیان این علائم، عمل کرده و به جای امید دادن به مردم، آنها را از ظهور ناامید گرداند، مثلا اینکه بگوییم فلانی سفیانی است، فلانی سید یمانی است و...، خب اگرچه چنین تطبیقی یک انگیزه و روحیه موقت در منتظرین ایجاد می کند، اما با فوت این اشخاص، این امید پوشالی به یأس تبدیل می شود و با چند بار تکرار چنین تطبیقاتی مردم از اساس نسبت به علائم و نشانه های ظهور بدبین می شوند.

البته در صورتی که این علائم عام بوده و مشابه آنچه در روایات هست باشند، و تا حد زیادی قابلیت تطبیق داشته باشند، مثل جنگ گروه های مختلف در سوریه و شام، می توان به چشم امید به این وقایع نگاه کرد، اما تطبیق قطعی این علائم ممکن است به خطا منجر شود، پس به چشم امید باید به آنها نگریست تا ببینیم قطعی میشوند یا خیر.
به قول معروف با چنین علائمی باید کج دار و مریز رفتار کرد تا ببینیم قطعی می شوند یا خیر، لذا نه باید نسبت به این وقایع و حوادث که مشابه آنچه که در روایات آمده است هستند، بی خیال و بی تفاوت بود، و نه باید آنچنان به آنها دل بست که اگر روشن شد این حوادث، همان علائم ظهور نبوده اند، انسان سرخورده و دل شکسته نشود.

شیخ بهایی(ه) چهارصد سال پیش در زمان دولت صفویه، در یکی از آثارخویش(به نقل از استاد رسول جعفریان) اوصاف مردم مشرق زمین که در آستانه ظهور ذکر شده است را بر حکومت صفویه حمل کرده بود، اما می بینیم که چندین قرن از سقوط آن حکومت گذشته، و حکومت های متفاوت یکی پس از دیگری جای آن را گرفته اند، و امروز حکومتی به مراتب اسلامی تر از آن بر سر کار آمده است.

خب در آن زمان احتمالا فقط حکومت صفوی رو میشد تطبیق داد.اما امروزه بسیاری از علائم را میتوان تطبیق داد ضمنا طبق فرموده اکثر علما از جمله آیت الله بهجت زمان ظهور به ما خیلی نزدیک خواهد بود و همین باعث میشه که به نظر بیاد این تطبیق ها واقعیت دارند

yalda solimani;799721 نوشت:

1- هرگاه علم از میان برداشته شود و جهل و نادانی بجای آن نشیند.

2- قتل و کُشتار زیاد شود.

3- فقها و هدایت کنندگان واقعی کم شوند.

4- علمای فاسق و خیانتکار زیاد شوند.

5- شعرا زیاد شوند.

6- امّت شما قبرستانها را مساجد قرار دهند.

7- قرآنها را زینت کنند.

8- مساجد را مجلّل سازند.

9- جور و فساد زیاد شود.

10- منکرات ظاهر گردد.

11- امت شما امر به منکر کنند ( بالعکس امر به معروف) مردم را به کارهای بد بخوانند.

12- پیروان شما نهی از معروف کنند (بالعکس نهی از منکر) مردم را از کارهای خوب بازدارند.

13- مردها به مردها اکتفا کنند (لواط).

14- زنان به زنان قناعت کنند (مساحقه).

15- زمامداران کافر شوند و سران آنان زناکار و دستیاران آنان ستمگر و صاحبنظران آنان فاسق باشند.

16- سه خسف در دنیا واقع شود : یکی در مشرق، یکی در مغرب و دیگری در جزیرة العرب.

17- خراب شدن بصره بدست یکی از ذُرّه تو (سید) که تشنگان حقّ از او اطاعت میکنند.

18- قیام مردی از اولاد حسین بن علی (ع).

19- ظهور دجّال و قیامش از سجستان ( سیستان).

20- خروج سفیانی


آقا اینا که همشون اتفاق افتاده جز 16 - 17 - 19 - 20 (درباره اینا اگه کارشناس عزیز یه توضیح بدند ممنون میشم)
بعضی از این موارد هم که رفته رفته دارن بیشتر میشن

راستی قضیه ی این چیه؟ (طولانیه ولی لطفا بخونید)

نقل قول:

حجةالاسلام مهدوي بیات: خدا رحمت كند شهيد عراقي و يكي از شخصيتهاي سياسي خوب امروز كه متأسفانه نمي توانيم اسم ببريم ، ميگويند وقتي امام در ابتداي نهضت اولين اعلاميه سياسي خود را داد ، (خوب ما در حد فهم خودمان درك ميكرديم ، نمي دانستيم روح خدا كجا را دارد ميزند) گفتيم خوب مردم ايران در فقر و بدبختي و استكبار اين طاغوت هستند و امام مي خواهد اين ايران را به آرامش و رفاه برساند . گفت با شهيد عراقي بعد از اولين غرشي كه امام كرد ، رفتيم خدمت امام ، شهيد عراقي با همان خلوصي كه داشت گفت حاج آقا واقعاً خيلي خوب مي شد اگر اين چيزي كه شما ميگوييد اتفاق بيافتد . وضع مردم ايران خيلي خوب ميشود . امام با بي اعتنايي فرمود بله وضع مردم هم خوب ميشود ، ولي ما مأمور به انجام چنين كاري نيستيم . آقاي عراقي هم آدم سمج ، گفت آقا چي گفتيد ؟ امام فرمود ما براي مأموريت ديگري آمديم ، وضع مردم هم در حاشيه خوب ميشود . آقاي عراقي گفت براي چه مأموريتي آمده ايد ؟ امام فرمود براي سه مأموريت : اول سرنگون كردن حكومت پهلوي – دوم استقرار نظام جمهوري اسلامي – سوم ، دادن پرچم حكومت اسلامي به دست صاحب اصلي اش . حوادث روزگار و فاصله زماني از حافظه ما برد ، رفتيم داخل مبارزات و خيلي ها كشته شدند و انقلاب پيروز شد . شهيد عراقي هم با زبان روزه توسط سيد مهدي هاشمي كه داخل باند آقاي منتظري بود ، نيز به شهادت رسيد ، ما به يكباره ديديم دو تا از وعده هاي امام محقق شد . يك وقتي در جمع بعضي از مسئولين نظام از جمله حضرت آيت الله ري شهري ، گفتم شهيد عراقي و بنده شاهد چنين حرفي از امام بوديم . حالا دو مورد آن اتفاق افتاده ، سومين آن يعني چي ؟ بحث شد كه با دست امام ميرسد به دست صاحب اصلي ، يا شخص ديگري ؟ يكي از همان جمع كه حالا اسم نمي برم و شما مي شناسيد و آدم بزرگواري است ، گفت من ميروم و از امام مي پرسم . بعد رفتند و اينقدر از امام اصرار كردند كه آقاي عراقي همچنين چيزي از شما شنيده ، آيا درست است ؟ امام فرمودند بله درست است . گفتند دو تا از آنها محقق شده سومي چي ؟ امام گفتند سومي هم خدا انشاءالله مي خواهد و ميشود .( خيلي امام پرهيز داشت ) اصرار كردم گفتم شما هستيد كه اين پرچم را به دست صاحبش مي دهيد ؟ يا شخص ديگر ؟ بعد از اصرار من ، امام فرمودند : نه من نيستم . بعد از من كسي خواهد آمد كه پرچم را به دست صاحب اصلي اش خواهد داد . حالا ما داريم اين مطلب را الان مي شنويم ، ولي اين آقاياني كه بعضي هايشان اين همه آتش مي سوزانند ، آن زمان داغ داغ تنوري اين مطالب را شنيده اند ، نمي دانند . نمي دانند كه علامه اميني صاحب الغدير مي فرمايد : الخميني ، ذخيرة الله في الارض.

آقا حیفه امام زمان رو ندیده بمیرم، خیلی دلم میخواد بدونم معصوم چه شکلی میشه :khandeh!:

اینکه امام چه شکلیه واقعا مهم نیست ! مهم باطن و اعمال حضرت هست که خدایی

n0o0b_sina;799786 نوشت:

راستی قضیه ی این چیه؟ (طولانیه ولی لطفا بخونید)

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
تاآنجا که بنده میدانم این مطلب نه تنها ریشه ی روایی نداره بلکه در تضاد با بسیاری از احادیث مربوط به ظهور است . مثل کسانی نباشید که آمدند از روی معده گفتند (( ملک عبدالله )) که مرد حکومت عربستان نابود میشود . بعد دیدیم هیچ نشد . بعد همین عده گفتند رهبر انقلاب همان خراسانی است . به ایشان گفتیم اقای محترم خراسانی شاب است رهبر انقلاب کجا جوان است . مرکز حکومت خراسانی و مکان خروجش خراسان است نه تهران که در روایات به آن دارالفاسقین گویند . گفتیم اقا خروج خراسانی و یمانی و سفیانی مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته است اگر رهبر انقلاب خراسانی است پس یمانی و سفیانی کجایند ؟ فرمانده لشکر خراسانی شعیب ابن صالح است که خصوصیات آن در روایات آمده ولی ماهمچین سرداری با همچین خصوصیاتی نداریم.
نکنید اقا . نکنید . مردم را نسبت به مهدویت بدبین نکنید . تطبیق سلیقه ای روایات و دروغ از آب درآمدن تاویلات ما مردم را از این که هست نسبت به مهدویت و اسلام بدبین تر میکند . نکنید اقا خیانت نکنید.
والسلام علی من اتبع الهدی

navid;799827 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

سلام

من در این باره اطلاعاتی ندارم گفتم از کسانی که میدونن پبرسم
بله کاملا حق با شماست
درباره

نقل قول:

18- قیام مردی از اولاد حسین بن علی (ع).

چه نظری دارید؟ آیا میشه به امام خمینی نسب داد؟!

hraha97;799823 نوشت:
اینکه امام چه شکلیه واقعا مهم نیست ! مهم باطن و اعمال حضرت هست که خدایی

شکل شامل همه ی موارد میشه نه فقط ظاهر :khandeh!:

n0o0b_sina;799786 نوشت:

راستی قضیه ی این چیه؟ (طولانیه ولی لطفا بخونید)


منم این داستان رو شنیدم و به نظرم منبع موثقی باشه

navid;799827 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
مثل کسانی نباشید که آمدند از روی معده گفتند (( ملک عبدالله )) که مرد حکومت عربستان نابود میشود .

در حدیث امام صادق (ع) آمده است که بعد از عبدالله حکومت های سالانه ب حکومت های ماهانه تبدیل میشود. و همین الان میبینیم اگر به فرض این حدیث متعلق به این قوم ستمکار باشه ملک سلمان چندین ماهه که در بیمارستان بستریه و معلوم نیست زنده بمونه یا نه؟

navid;799827 نوشت:
. بعد همین عده گفتند رهبر انقلاب همان خراسانی است . به ایشان گفتیم اقای محترم خراسانی شاب است رهبر انقلاب کجا جوان است . مرکز حکومت خراسانی و مکان خروجش خراسان است نه تهران که در روایات به آن دارالفاسقین گویند . گفتیم اقا خروج خراسانی و یمانی و سفیانی مانند حلقه های زنجیر به هم پیوسته است اگر رهبر انقلاب خراسانی است پس یمانی و سفیانی کجایند ؟

روایات ظهور رو خیلی مطالعه کردم ولی تو هیچ روایتی به جوانی سیدخراسانی برنخوردم.اگه شما همچین چیزی دیدین لطفا روایتش رو بگین.
همونطور که گفتین خروج خراسانی و سفیانی و یمانی به هم پیوسته است و در یک روزه و اگه به فرض(احتمال 1 درصد) حضرت آقا سیدخراسانی باشن هنوز خروجی نکردن که بگین با یمانی و سفیانی در یک روز نبوده.

[="Tahoma"]با سلام
باید در پی شناخت حق و باطل باشیم و اگر این مسئله را متوجه شویم و قبول کنیم خود به خود در سمت یمانی ، خراسانی و ... و در مقابل سفیانی و... قرار خواهیم گرفت ولی اگر فقط به دنبال نشانه ها باشیم همانند آن شخصی خواهیم شد که در جنگ جمل گیج شده بود که بین ام المومنین ، زبیر ، طلحه و طرف دیگر علی علیه السلام و عمار و... کدام را انتخاب کند. شاید نشانه های ظهور بیشتر از این جهت باشد که ما به ظهور و معصومین علیهم السلام ایمان بیاوریم و در لحظات حساس و مشکوک راه را گم نکنیم نه اینکه آنرا با دیگران تطبیق دهیم.

بابا بالاخره امام زمان یه جوری باید ثابت کنه که امام زمانه، اینطوری که از روی معده نمیشه رفت طرف کسی Fool

منتظرنما;799781 نوشت:
خب در آن زمان احتمالا فقط حکومت صفوی رو میشد تطبیق داد.اما امروزه بسیاری از علائم را میتوان تطبیق داد ضمنا طبق فرموده اکثر علما از جمله آیت الله بهجت زمان ظهور به ما خیلی نزدیک خواهد بود و همین باعث میشه که به نظر بیاد این تطبیق ها واقعیت دارند

بله در این که امروزه علائم عمومی بسیاری ظاهر شده اند حرفی نیست، اما علائم خاص که از یک واقعه خاص، و یا یک اتفاق خاص حکایت می کنند را نمی توانیم بدون یقین بر واقعه های زمانی خودمان تطبیق دهیم، مثال بنده از این جهت بود؛ شاید شیخ بهایی(ره) هم فکر میکرده این حکومت ادامه دار خواهد بود تا زمانی بقیه علائم عمومی نیز محقق شوند، بالاخره حکومت صفویه یک حکومت مقتدری بوده است؛ یا در آن زمان هم علائم عمومی به تناسب خودش مطرح بوده است.

n0o0b_sina;799786 نوشت:
آقا اینا که همشون اتفاق افتاده جز 16 - 17 - 19 - 20 (درباره اینا اگه کارشناس عزیز یه توضیح بدند ممنون میشم)
بعضی از این موارد هم که رفته رفته دارن بیشتر میشن

n0o0b_sina;799786 نوشت:
راستی قضیه ی این چیه؟ (طولانیه ولی لطفا بخونید)

ببینید در خصوص این علائم عمومی که بسیاری از آن ظاهر شده است مثل شبیه شدن مردان و زنان به یکدیگر؛ یا این مطالب مختلفی که از بزرگان نقل شده است، همه اینها را می توانیم به پای نزدیکی ظهور بنویسیم، بله بنده هم قبول دارم که ظهور نزدیک است، اما این مسئله هرگز نباید موجب شود که ما در بین شخصیت ها به دنبال مصادیق یمانی و سفیانی بگردیم و همچنین علائم و وقایع خاص را بر وقایعی که اتفاق می افتد تطبیق دهیم، این علائم و شخصیت ها هم در زمان خود به صورت روشن ظاهر خواهند شد که دیگر تردیدی در تطبیق آنها وجود نخواهد داشت.

n0o0b_sina;799786 نوشت:
آقا حیفه امام زمان رو ندیده بمیرم، خیلی دلم میخواد بدونم معصوم چه شکلی میشه

در قالب شوخی حرف عمیقی زدید، انصافا ما نمی دانیم چه شخصیتی را نداریم وگرنه شب و روز گریه می کردیم تا خداوند حضرت ولی عصر(عج) را به ما برگرداند، شخصیتی که قطب عالم است، جامع علوم است، از حقیقت آخرت، جزئیات وقایع آن، ثواب ها و عذاب ها حرف ها برای گفتن دارد؛ صحیح ترین تاریخ از پیدایش هستی را برای ما روایت می کند، او که در وجود نوری اش حتی بر حضرت آدم(ع) تقدم دارد، از دورترین نقاط فضا تا اعماق دریاها آگاهی داشته و بر آنها ولایت تکوینی دارد؛ خلاصه در هیچ عرصه ای نیست که سوال بی پاسخ مانده ای را برای بشر بگذارد، با آمدن او دریچه تمام علوم گشوده میشود.
کامل ترین تجلی خدا در زمین، و جلوه اتم رحمت و رأفت الهیست، مردی که نمی توان او و اوصاف او را تصور کرد؛ برای تکامل عقول و برقراری صلح و عدالت در زمین می آید؛ اخلاق نبوی اش مردم را مجذوب او می سازد، هیبت و کلام علوی و شکوه فاطمی اش، کرامت حسنی و شجاعت حسینی اش در کوتاه ترین زمان او را زبانزد خاص و عام میکند و مردم خسته از ظلم و بی عدالتی از اقصا نقاط جهان برای یاریش میشتابند.
براستی که چه دوران با شکوهی می شود با ظهور دوباره انسان کامل در زمین؛ "اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا و غیبة ولینا..."

منتظرنما;799897 نوشت:
در حدیث امام صادق (ع) آمده است که بعد از عبدالله حکومت های سالانه ب حکومت های ماهانه تبدیل میشود. و همین الان میبینیم اگر به فرض این حدیث متعلق به این قوم ستمکار باشه ملک سلمان چندین ماهه که در بیمارستان بستریه و معلوم نیست زنده بمونه یا نه؟

منتظرنما;799897 نوشت:
روایات ظهور رو خیلی مطالعه کردم ولی تو هیچ روایتی به جوانی سیدخراسانی برنخوردم.اگه شما همچین چیزی دیدین لطفا روایتش رو بگین.
همونطور که گفتین خروج خراسانی و سفیانی و یمانی به هم پیوسته است و در یک روزه و اگه به فرض(احتمال 1 درصد) حضرت آقا سیدخراسانی باشن هنوز خروجی نکردن که بگین با یمانی و سفیانی در یک روز نبوده.

ببینید اگر ما آمدیم و تطبقی که شما بیان کردید را بین مردم ترویج نموده و ایشان را امیدوار ساختیم، اما حکومت ملک سلمان علی رغم بیماری اش سال ها به طول انجامید و بعد از او هم اختلافی بین حکام عربستان شکل نگرفت و زبانم لال حکومت ال سعود(آل سقوط) تا دو، سه قرن دیگر دوام آورد، آن موقع شما جواب امیدهای ناامید شده را چگونه می دهید؟ اگر آمدید گفتید رهبری همان سید خراسانی است اما زبانم لال زبانم لال اتفاقی ناگواری که حتی نمی شود آن را به زبان اورد افتاد، شما چطور می توانید دوباره اطمینان مردم را به علائم ظهور جلب کنید؟
خواهش می کنم احساساتی با مسئله برخورد نکنید، ما هم منتظر ظهور هستیم اما تطبیق چنین علائمی ظهور را جلو نمی اندازد، ما با دقت باید حوادث را رصد کنیم، مطمئن باشید وقتی این علائم آشکار شدند شکی در تطبیق آنها باقی نمی ماند چرا که علامت باید به گونه ای باشد که برای مردم مشخص و قابل تشخیص باشد پس عجله نکنید، و فقط برای ظهور دعا کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

یک کلیپی هست در اینترنت از آیت الله وحید خراسانی عنوان این کلیپ این است((امام زمان دل خوشی از این مملکت ندارد)) حدود 7 دقیقه است به این آدرس: http://www.aparat.com/v/2VauS

خواهش موکد دارم این کلیپ را حتما حتما حتما ببینید! نقل خاطره ای است عجیب به فرمایش آیت الله وحید خراسانی

رضا ثقلین;799927 نوشت:

خواهش موکد دارم این کلیپ را حتما حتما حتما ببینید! نقل خاطره ای است عجیب به فرمایش آیت الله وحید خراسانی

ویدئو جالبی نبود!
چطوریه اصحاب اصحاب امام زمان مذهب حنفی دارند؟!
اصلا علاقه ای به این گونه تخیلات ندارم! نمیدونم اسم حادثه ای که تعریف کرد رو میشه معجزه گذاشت یا خیر، ولی طبق قرآن، معجزه دیگر وجود ندارد، حالا اون شخص میخواد اصحاب اصحاب امام زمان باشه، یا خود امام زمان (عج)

مسلم نوشت:
-

جناب مسلم نظر شما چیه؟



n0o0b_sina;799961 نوشت:
چطوریه اصحاب اصحاب امام زمان مذهب حنفی دارند؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

ای کاش دقت بیشتری میفرمودید در خود کلیپ آیت الله وحید خراسانی به نقل از خود آن فردی که مطلب را نقل کرده فرمودند مقصود از حنفی ملة ابراهیم حنیفا یعنی آیین صحیح ابراهیمی است یعنی یکتا پرستی صحیح ابراهیمی نه حنفی سنی!!! (واقعا شما کلیپ را با دقت تماشا کردید؟؟؟؟!!!)

n0o0b_sina;799961 نوشت:
اصلا علاقه ای به این گونه تخیلات ندارم!

اینها تخیل نیست! یک واقعه ای است که اتفاق افتاده و یک مرجع تقلید مشهور و بزرگ در سخنرانی خود این مطلب را فرموده بهتر است بیشتر تامل کنید!

n0o0b_sina;799961 نوشت:
نمیدونم اسم حادثه ای که تعریف کرد رو میشه معجزه گذاشت یا خیر، ولی طبق قرآن، معجزه دیگر وجود ندارد

اولا بنده نگفتم معجزه است یا نیست

ثانیا شما برای مدعای خود آیه مورد نظر از قرآن کریم را بفرمایید

ثالثا آیا کرامت و معجزات ائمه معصومین و حتی عرفای شامخین مکتب اهل بیت را نشنیده و نخوانده اید؟؟؟!! آیا آنها را هم انکار میکنید؟؟!

n0o0b_sina;799961 نوشت:
حالا اون شخص میخواد اصحاب اصحاب امام زمان باشه، یا خود امام زمان (عج)

توصیه میکنم روایت های زمان غیبت و ظهور امام زمان سلام الله علیه را حتما با دقت مطالعه فرمایید

رضا ثقلین;799972 نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

ای کاش دقت بیشتری میفرمودید در خود کلیپ آیت الله وحید خراسانی به نقل از خود آن فردی که مطلب را نقل کرده فرمودند مقصود از حنفی ملة ابراهیم حنیفا یعنی آیین صحیح ابراهیمی است یعنی یکتا پرستی صحیح ابراهیمی نه حنفی سنی!!! (واقعا شما کلیپ را با دقت تماشا کردید؟؟؟؟!!!)

سلام
برادر چه فرقی میکنه؟! نظرت چیه مام بیخیال تشیع بشیم بریم سمت حنفیه؟!

رضا ثقلین;799972 نوشت:

اینها تخیل نیست! یک واقعه ای است که اتفاق افتاده و یک مرجع تقلید مشهور و بزرگ در سخنرانی خود این مطلب را فرموده بهتر است بیشتر تامل کنید!

چه عرض کنم!!! به هر حال جواب سوال بالاترو بدهید مشخص میشود تخیله یا خیر

رضا ثقلین;799972 نوشت:

اولا بنده نگفتم معجزه است یا نیست

من هم عرض کردم اگر معجزه باشد.

رضا ثقلین;799972 نوشت:

ثانیا شما برای مدعای خود آیه مورد نظر از قرآن کریم را بفرمایید

ثالثا آیا کرامت و معجزات ائمه معصومین و حتی عرفای شامخین مکتب اهل بیت را نشنیده و نخوانده اید؟؟؟!! آیا آنها را هم انکار میکنید؟؟!

توصیه میکنم روایت های زمان غیبت و ظهور امام زمان سلام الله علیه را حتما با دقت مطالعه فرمایید

قسمت مربوط به معجزه رو من تا زمانی که آیه ی مربوطه رو اگه درست خاطرم باشه و همچین آیه ای باشه پس میگیرم
عذر خواهی به خاطر این ادعای بدون مدرک

n0o0b_sina;799977 نوشت:
سلام
برادر چه فرقی میکنه؟! نظرت چیه مام بیخیال تشیع بشیم بریم سمت حنفیه؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

برادر گرامی واقعا تعجب میکنم از مطلب شما مقصود آن شخص حنفی یعنی یکتا پرست ابراهیمی است نه حنفی مذهبی نه سنی بلکه طرف شیعه بوده!!! برادر گرامی آن شخص نه سنی بوده نه مخالف و دشمن اهل بیت بوده نه امام فقهی اش ابوحنیفه شیعه بوده یکتاپرست بوده به معنای ابراهیمی اش یعنی حنیف!

n0o0b_sina;799977 نوشت:
چه عرض کنم!!! به هر حال جواب سوال بالاترو بدهید مشخص میشود تخیله یا خیر

پس مشخص شد سوال بالا ان شا الله؟؟ وانگهی واقعا یک مرجع تقلید بزرگ که در یک محیط عمومی چنین مطلبی میگوید آن هم به نقل از یکی از آقایان نجف تخیل میگوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

n0o0b_sina;799977 نوشت:
قسمت مربوط به معجزه رو من تا زمانی که آیه ی مربوطه رو اگه درست خاطرم باشه و همچین آیه ای باشه پس میگیرم
عذر خواهی به خاطر این ادعای بدون مدرک

خواهش میکنم بنده هم مشتاقم تا آیه را بدانم در ضمن به قسمت سوم عرض بنده پاسخ نفرمودید؟؟(( ثالثا آیا کرامت و معجزات ائمه معصومین و حتی عرفای شامخین مکتب اهل بیت را نشنیده و نخوانده اید؟؟؟!! آیا آنها را هم انکار میکنید؟؟!))

رضا ثقلین;799983 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

برادر گرامی واقعا تعجب میکنم از مطلب شما مقصود آن شخص حنفی یعنی یکتا پرست ابراهیمی است نه حنفی مذهبی نه سنی بلکه طرف شیعه بوده!!! برادر گرامی آن شخص نه سنی بوده نه مخالف و دشمن اهل بیت بوده نه امام فقهی اش ابوحنیفه شیعه بوده یکتاپرست بوده به معنای ابراهیمی اش یعنی حنیف!


فرقی نمیکند حنفی سنی یا حنفی ابراهیمی، یعنی چی به معنای ابراهیمیش یعنی حنیف؟ الان حنفی های ابراهیمی شیعه هستن؟ مسلمانن؟ اصلا زمان حضرت ابراهیم دینی به نام اسلام داشتیم؟ من متوجه نمیشم!!!
من حرفم اینه چرا صحابه اصحاب امام زمان مذهبش شیعه نیست!!! توجیحاتی مثل اینکه آیین حنفی ابراهیمی همون یکتا پرستیه خالص و غیره هست رو هم قبول ندارم!!!

رضا ثقلین;799983 نوشت:

پس مشخص شد سوال بالا ان شا الله؟؟ وانگهی واقعا یک مرجع تقلید بزرگ که در یک محیط عمومی چنین مطلبی میگوید آن هم به نقل از یکی از آقایان نجف تخیل میگوید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

باید بر عکسش ثابت شود که نمیگوید یا نه؟!

رضا ثقلین;799983 نوشت:

خواهش میکنم بنده هم مشتاقم تا آیه را بدانم در ضمن به قسمت سوم عرض بنده پاسخ نفرمودید؟؟(( ثالثا آیا کرامت و معجزات ائمه معصومین و حتی عرفای شامخین مکتب اهل بیت را نشنیده و نخوانده اید؟؟؟!! آیا آنها را هم انکار میکنید؟؟!))

من همچین معجزه ای که مثلا معصوم دعا کنه روح از بدنش خارج بشه یا مانند اینها نشنیده ام که بخواهم انکار کنم یا خیر
در این مورد من صحبتمو پس گرفتم شما چه اصراری به ادامه این بحث دارید؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

منتظرنما;799897 نوشت:
روایات ظهور رو خیلی مطالعه کردم ولی تو هیچ روایتی به جوانی سیدخراسانی برنخوردم.اگه شما همچین چیزی دیدین لطفا روایتش رو بگین.

امام باقر (ع):« يخرج شاب من بني هاشم بکفّه اليمنى خال، ويأتي من خراسان برايات سود بين يديه شعيب بن صالح، يقاتل أصحاب السفياني فيهزمهم »

ملاحم ابن طاوس، ص 77; عقد الدرر، ص 128، باب 5‏



منتظرنما;799897 نوشت:
در حدیث امام صادق (ع) آمده است که بعد از عبدالله حکومت های سالانه ب حکومت های ماهانه تبدیل میشود. و همین الان میبینیم اگر به فرض این حدیث متعلق به این قوم ستمکار باشه ملک سلمان چندین ماهه که در بیمارستان بستریه و معلوم نیست زنده بمونه یا نه؟


« امام صادق (ع) فرمودند:
هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عجل الله) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگــــــــــــز. (1)
1 – بحارالانوار، ج 52، ص 210.

اولا وقتی ملک عبد الله مرد در کمتر از دوهفته جانشینش را معلوم کردند .
ثانیا ملک سلمان درحال حاضر بیش از یک سال است که بر عربستان حکومت میکند و معلوم نیست تا چند وقت دیگر قرار است حاکم شبه جزیره بماند و همین الان هم حکومت او از حکومت ماهانه فراتر رفته و به حکومت سالانه رسیده.


منتظرنما;799897 نوشت:
همونطور که گفتین خروج خراسانی و سفیانی و یمانی به هم پیوسته است و در یک روزه و اگه به فرض(احتمال 1 درصد) حضرت آقا سیدخراسانی باشن هنوز خروجی نکردن که بگین با یمانی و سفیانی در یک روز نبوده.


محل خروج و حکومت سید خراسانی خراسان است نه تهران که در روایات از آن به دارالفاسقین تعبیرشده.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

n0o0b_sina;799848 نوشت:
چه نظری دارید؟ آیا میشه به امام خمینی نسب داد؟!


با توجه به این که بعد از این علامت ظهور دجال و خروج سفیانی نام برده شده اند و نیز خراسانی از اولاد امام حسن مجتبی (ع) است نه امام حسین (ع) احتمالا منظور سید یمانی میباشد.
والسلام علی من اتبع الهدی

n0o0b_sina;799961 نوشت:
جناب مسلم نظر شما چیه؟

ببینید این وقایع و امثال آن در سیره اولیاء الهی زیاد اتفاق افتاده است، و جای تعجب ندارد و نباید آن را معجزه دانست، مثلا در سیره مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری هم آمده که ایشان اجازه ندادند که برای عملشان بیهوششان کنند، لذا ایشان را بدون بیهوشی عمل کردند، یا در مورد علامه طباطبایی(ره) آمده است که مدت نسبتا طولانی برای عمل چشم پلک نزدند و...

نکته دیگر تابع ملت حنیف بودن با تشیع ناسازگار نیست، مرادشان آن فرقه حنفی که یکی از فرقه های اهل سنت است، نیست، بلکه همه موحدان حقیقی میتوانند خود را از ملت حنیف بدانند، چرا که پرچمدار ترویج توحید، و مبارزه با بت پرستی ابراهیم(ع) بوده است لذا نامیدن خویش به حنفی از این باب است نه اینکه شیعه نبوده باشد و تابع مذهبی حنفی و از پیروان ابوحنیفه باشد.

اما نکته پایانی که می خواهم عرض کنم در خصوص جمله آیت الله وحید که از زبان آن سرباز فرمودند: "امام زمان(ع) دلخوشی از این مملکت ندارد، اون هم آن زمان، حالا چه خبره؟!!" برخی آن را کنایه به این این نظام و انقلاب دانسته اند که برداشت صحیحی نیست، چرا که روشن است این عدم دلخوشی از ناحیه حکومت آن زمان است لذا تعبیر مملکت را به کار می برند، یعنی امام(ع) نفرمودند که دلخوشی از این ملت یا مردم ندارم، بلکه فرمودند دلخوشی از این مملکت ندارد؛ و این هم طبیعی است وقتی مملکت در چنگ پادشاهانی وابسته و مرعوب غرب باشد جا برای دلخوشی هم ندارد.
لذا امروزه یقینا هم مردم مجاهد ایران و هم مملکت مورد عنایت ویژه حضرت ولی عصر(عج) هستند، و امداد ایشان و دست غیب خدا در حوادثی چون شکل گیری انقلاب و جنگ تحمیلی روشن و واضح است.

مسلم;799987 نوشت:

نکته دیگر تابع ملت حنیف بودن با تشیع ناسازگار نیست، مرادشان آن فرقه حنفی که یکی از فرقه های اهل سنت است، نیست، بلکه همه موحدان حقیقی میتوانند خود را از ملت حنیف بدانند، چرا که پرچمدار ترویج توحید، و مبارزه با بت پرستی ابراهیم(ع) بوده است لذا نامیدن خویش به حنفی از این باب است نه اینکه شیعه نبوده باشد و تابع مذهبی حنفی و از پیروان ابوحنیفه باشد.

من باز هم قانع نشدم، کسی که تا این حد به امام زمان نزدیکه مذهب حنفیه داره، من چرا نداشته باشم؟ مگه میشه انسان 2 تا مذهب داشته باشه؟ بالاخره یا باید حنفی باشه یا شیعی
و چرا اون سرباز نگفته من شیعه هستم؟ مگه شیعه بودن اشکالی داره؟

آقا یه سوال دیگ

دجال چه ارتباطی با سفیانی داره؟
یه توضیحی مختصری درباره این 2 شخصیت میدید؟

توی تلویزیون چرا بیشتر روی دجال تاکید میکنن؟

به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام به شما و همگی

n0o0b_sina;799990 نوشت:
من باز هم قانع نشدم، کسی که تا این حد به امام زمان نزدیکه مذهب حنفیه داره، من چرا نداشته باشم؟ مگه میشه انسان 2 تا مذهب داشته باشه؟ بالاخره یا باید حنفی باشه یا شیعی
و چرا اون سرباز نگفته من شیعه هستم؟ مگه شیعه بودن اشکالی داره؟

تا اونجا که من متوجه شدم منظور از حنفی که گفته شد، مذهب حنفی نیست. بلکه منظور نمادیست از پیروان حقیقی الله و بر حق. که نامش هم بر اساس همون چیزی که جناب مسلم و دوستان ذکر کردن به حنفی گفته شده. وگرنه منظور مذهب حنفی و شیعه و سنی و ... نیست.

درباره معجزه، تبیان هم با من هم عقیدست
http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=279315

Kamran;799995 نوشت:
به نام خداوند بخشایشگر و مهربان

سلام به شما و همگی

تا اونجا که من متوجه شدم منظور از حنفی که گفته شد، مذهب حنفی نیست. بلکه منظور نمادیست از پیروان حقیقی الله و بر حق. که نامش هم بر اساس همون چیزی که جناب مسلم و دوستان ذکر کردن به حنفی گفته شده. وگرنه منظور مذهب حنفی و شیعه و سنی و ... نیست.

سلام
شیعه ها پیروان حقیقی الله نیستن؟ شیعه ها بر حق نیستن؟
چرا نگفت من شیعه هستم؟
من از شما بپرسم مذهبت چیه، شما میگی حنفی؟

منظورم از حنفی همون حنفی ابراهیمی هست این 100 بار :khandeh!: (البته فرقی هم نمیکنه!)

n0o0b_sina;799997 نوشت:
سلام
شیعه ها پیروان حقیقی الله نیستن؟ شیعه ها بر حق نیستن؟
چرا نگفت من شیعه هستم؟
من از شما بپرسم مذهبت چیه، شما میگی حنفی؟

منظورم از حنفی همون حنفی ابراهیمی هست این 100 بار (البته فرقی هم نمیکنه!)

نمیدونم که چرا طرف گفته حنفی و نگفته شیعه (شیعه به همون معنی یار و پیرو حقیقی و... نه به معنای مذهب شیعه) میشه دو برداشت کرد:

1- تفاوتی بین این کلمات نیست و همگی به همان معنی پیرو حق هستن. مثل نام های خداوند که همشون اشاره به خدا و حق دارن، نه چیز دیگه.

2- طرف واقعا مذهب حنفی سنی (از اینا که ارث میرسه) داشته و درستکار بوده و از یاران بوده. و حالا اینقدر پیچش معنا هم دیگه لازم نیست.:Nishkhand:

مسلم;799917 نوشت:
ببینید در خصوص این علائم عمومی که بسیاری از آن ظاهر شده است مثل شبیه شدن مردان و زنان به یکدیگر؛ یا این مطالب مختلفی که از بزرگان نقل شده است، همه اینها را می توانیم به پای نزدیکی ظهور بنویسیم، بله بنده هم قبول دارم که ظهور نزدیک است، اما این مسئله هرگز نباید موجب شود که ما در بین شخصیت ها به دنبال مصادیق یمانی و سفیانی بگردیم و همچنین علائم و وقایع خاص را بر وقایعی که اتفاق می افتد تطبیق دهیم، این علائم و شخصیت ها هم در زمان خود به صورت روشن ظاهر خواهند شد که دیگر تردیدی در تطبیق آنها وجود نخواهد داشت.

خب شما که قبول دارین ظهور نزدیکه وقتی ظهور نزدیک باشد یعنی شخصیت ها هم الان در بین ما وجود دارند.همچنین شخصیت ها باید شهرت داشته باشند که هنگام خروج برخی افراد دور آن ها جمع شود

n0o0b_sina;799990 نوشت:
من باز هم قانع نشدم، کسی که تا این حد به امام زمان نزدیکه مذهب حنفیه داره، من چرا نداشته باشم؟ مگه میشه انسان 2 تا مذهب داشته باشه؟ بالاخره یا باید حنفی باشه یا شیعی
و چرا اون سرباز نگفته من شیعه هستم؟ مگه شیعه بودن اشکالی داره؟

حنفی ابراهیمی مذهب نیست.
در قران آمده است(نقل به مضمون اگر اشتباه نکنم) که عده ای میپندارند ابراهیم مسیحی بود و عده ای گمان میکنند او یهودی بود در حالیکه او بنده ای حنیف (به معنای یکتاپرست) بود

n0o0b_sina;799984 نوشت:
فرقی نمیکند حنفی سنی یا حنفی ابراهیمی، یعنی چی به معنای ابراهیمیش یعنی حنیف؟ الان حنفی های ابراهیمی شیعه هستن؟ مسلمانن؟ اصلا زمان حضرت ابراهیم دینی به نام اسلام داشتیم؟ من متوجه نمیشم!!!
من حرفم اینه چرا صحابه اصحاب امام زمان مذهبش شیعه نیست!!! توجیحاتی مثل اینکه آیین حنفی ابراهیمی همون یکتا پرستیه خالص و غیره هست رو هم قبول ندارم!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

هر چند که استاد مسلم و دوستان دیگر مطالبی فرمودند بنده هم مطالبی عرض میکنم:

حنفی سنی و حنفی ابراهیمی فرقی نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! این چه حرفی است؟؟؟؟؟؟؟؟!!

عرض کردم و دوستان هم گفتن آن شخص مذهبش شیعه بوده قطعا حنفی گفتن به معنای مذهب سنی پیرو ابوحنیفه نیست! یک لفظ قرآنی است که بر موحدان حقیقی استعمال میشود(همانطور که به خوبی استاد مسلم توضیح دادند) شما این چند آیه را که عرض میکنم با دقت ببنید و بخوانید تمام سوالات و شبهات شما بر طرف میشود ان شاء الله

1- مَا كَانَ إِبْرَاهِيمُ يَهُودِيًّا وَلا نَصْرَانِيًّا وَلَكِنْ كَانَ حَنِيفًا مُسْلِمًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ 67
ابراهيم نه يهودى بود و نه نصرانى، ليكن از باطل رويگردان و تسليم (حق) بود، و از مشركان نبود. 67 آل عمران

2-إِنَّ أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَهَذَا النَّبِيُّ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَاللَّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ 68
بى گمان نزديكترين مردمان به ابراهيم، همواره همان كسانى هستند كه او را پيروى كردند؛ و (به ويژه) اين پيامبر برجسته و كسانى كه (به آيين او) ايمان آوردند. و خدا ولىِّ مؤمنان است. 68 آل عمران

3- قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفًا وَمَا كَانَ مِنَ الْمُشْرِكِينَ 95
بگو: «خدا راست گفت؛ پس از ملت [: روش] توحيدى ابراهيم - در حالى كه از باطل رويگردان بود و از مشركان نبود - پيروى كنيد.» 95 آل عمران

4-وَ إِنَّ مِن شِيعَتِهِى لاَءِبْرَ هِيمَ 83
و بى گمان، ابراهيم به راستى از پيروان او بود. 83 سوره صافات
به این منابع: http://www.olumquran.com/fa/publication/farsi-books/item/tj-forghan1 و http://www.olumquran.com/fa/publication/farsi-books/item/tj-forghan4

فکر میکنم تدبر و دقت در 4 آیه بالا مشکل شما را حل کند


n0o0b_sina;799984 نوشت:
در این مورد من صحبتمو پس گرفتم شما چه اصراری به ادامه این بحث دارید؟

شما درباره آیه قران صحبت خود را پس گرفتید نه کرامات اهل بیت و عرفا را!

مسلم;799987 نوشت:
در خصوص جمله آیت الله وحید که از زبان آن سرباز فرمودند: "امام زمان(ع) دلخوشی از این مملکت ندارد، اون هم آن زمان، حالا چه خبره؟!!" برخی آن را کنایه به این این نظام و انقلاب دانسته اند که برداشت صحیحی نیست، چرا که روشن است این عدم دلخوشی از ناحیه حکومت آن زمان است لذا تعبیر مملکت را به کار می برند، یعنی امام(ع) نفرمودند که دلخوشی از این ملت یا مردم ندارم، بلکه فرمودند دلخوشی از این مملکت ندارد؛ و این هم طبیعی است وقتی مملکت در چنگ پادشاهانی وابسته و مرعوب غرب باشد جا برای دلخوشی هم ندارد.
لذا امروزه یقینا هم مردم مجاهد ایران و هم مملکت مورد عنایت ویژه حضرت ولی عصر(عج) هستند، و امداد ایشان و دست غیب خدا در حوادثی چون شکل گیری انقلاب و جنگ تحمیلی روشن و واضح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

استاد عزیز از صحبت های آیت الله وحید این گونه به نظر میرسد که الان هم شاید مشکلاتی و ناراحتی های برای حضرت ولی امر وجود دارد

البته اینکه از حکومت هست یا نه را کاری ندارم اما ممکن است مقصود خلاف ها و گناهانی است(که خودتان میدانید) که متاسفانه در جامعه ایران وجود دارد و این باعث ناراحتی و عدم دلخوشی حضرت ولی امر سلام الله علیه از شیعیان و محبین و ایران است؟؟

Kamran;799999 نوشت:
نمیدونم که چرا طرف گفته حنفی و نگفته شیعه (شیعه به همون معنی یار و پیرو حقیقی و... نه به معنای مذهب شیعه) میشه دو برداشت کرد:

1- تفاوتی بین این کلمات نیست و همگی به همان معنی پیرو حق هستن. مثل نام های خداوند که همشون اشاره به خدا و حق دارن، نه چیز دیگه.

2- طرف واقعا مذهب حنفی سنی (از اینا که ارث میرسه) داشته و درستکار بوده و از یاران بوده. و حالا اینقدر پیچش معنا هم دیگه لازم نیست.:Nishkhand:

داداش من با معنا کار ندارم
اگه اینطوریه دیگ مذهب و دین چه صیغه ای بود؟ همون خدا قربونش برم رو قبول میکردیم و به کتابای اخلاق عمل میکردیم میشدیم انسان خوب و درست کار

منتظرنما;800004 نوشت:
حنفی ابراهیمی مذهب نیست.
در قران آمده است(نقل به مضمون اگر اشتباه نکنم) که عده ای میپندارند ابراهیم مسیحی بود و عده ای گمان میکنند او یهودی بود در حالیکه او بنده ای حنیف (به معنای یکتاپرست) بود

باشه پس منم شیعه و اسلام رو کنار بزارم فقط حنیف و یکتا پرست بشم، نظره دوستان چیه؟!

رضا ثقلین;800033 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام علیکم

هر چند که استاد مسلم و دوستان دیگر مطالبی فرمودند بنده هم مطالبی عرض میکنم:

حنفی سنی و حنفی ابراهیمی فرقی نمیکند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!! این چه حرفی است؟؟؟؟؟؟؟؟!!



سلام
برادرم فرق نمیکند چون سرباز باید میگفت من شیعه هستم، یعنی چی گفته حنفی هستم؟! از این لحاظ فرق نمیکند!!!

رضا ثقلین;800033 نوشت:
عرض کردم و دوستان هم گفتن آن شخص مذهبش شیعه بوده قطعا حنفی گفتن به معنای مذهب سنی پیرو ابوحنیفه نیست!

قطعا به معنای شیعه بودن هم نیست!!! شما با استفاده از سخنان آن شخص (و نه ارتباطش با امام زمان) ثابت کنید که شیعه بوده بعد بنده تسلیم میشم.

رضا ثقلین;800033 نوشت:

شما درباره آیه قران صحبت خود را پس گرفتید نه کرامات اهل بیت و عرفا را!

یک مطلب در این باره از تبیان گذاشتم

n0o0b_sina;800117 نوشت:
داداش من با معنا کار ندارم
اگه اینطوریه دیگ مذهب و دین چه صیغه ای بود؟ همون خدا قربونش برم رو قبول میکردیم و به کتابای اخلاق عمل میکردیم میشدیم انسان خوب و درست کار

خب مگه کار شیعه ها چیزی غیر از اینه؟ خدارو قبول میکنن. کتابش که قرآن باشه رو قبول میکنن و به اصولی که توسط پیامبر و جانشینانش، گفته شده عمل میکنن تا انسان خوب و درستکاری باشن.

اصلا کلا کار کسی که یکتاپرست هست همینه
، کتاب الهی رو قبول میکنه (که خب آخری کامل تر از قبلی هاش هست و خب منطقیه) و به گفته های خدا که از طریق پیامبر ارائه میشه گوش میده و سعی میکنه که انجامشون بده. دیگه حالا اینکه اسمش شیعه هست یا فلان و بسار، شاید بشه گفت بیشتر مربوط میشه به مسائل سیاسی اجتماعی که در برهه هایی از تاریخ رخ داده و در حال رخ دادنه.

مسئله ی مهم پرستش اون خدا و قبول اون کتاب و دقت به عمل و گفته های پیامبره، و چه کسایی بهتر از نسل پیامبر که بخوان بعد از او، با صحت کامل، از اعمال راستین دینی و کلام خدا سخن بگن؟ پس اگر کلا یه لحظه اسامی شیعه و فرقه ها و ... رو کنار بذاریم و بیشتر دقت کنیم، میبینیم که میشه راه درست رو تشخیص داد.

Kamran;800123 نوشت:
خب مگه کار شیعه ها چیزی غیر از اینه؟ خدارو قبول میکنن. کتابش که قرآن باشه رو قبول میکنن و به اصولی که توسط پیامبر و جانشینانش، گفته شده عمل میکنن تا انسان خوب و درستکاری باشن.

اصلا کلا کار کسی که یکتاپرست هست همینه
، کتاب الهی رو قبول میکنه (که خب آخری کامل تر از قبلی هاش هست و خب منطقیه) و به گفته های خدا که از طریق پیامبر ارائه میشه گوش میده و سعی میکنه که انجامشون بده. دیگه حالا اینکه اسمش شیعه هست یا فلان و بسار، شاید بشه گفت بیشتر مربوط میشه به مسائل سیاسی اجتماعی که در برهه هایی از تاریخ رخ داده و در حال رخ دادنه.

مسئله ی مهم پرستش اون خدا و قبول اون کتاب و دقت به عمل و گفته های پیامبره، و چه کسایی بهتر از نسل پیامبر که بخوان بعد از او، با صحت کامل، از اعمال راستین دینی و کلام خدا سخن بگن؟ پس اگر کلا یه لحظه اسامی شیعه و فرقه ها و ... رو کنار بذاریم و بیشتر دقت کنیم، میبینیم که میشه راه درست رو تشخیص داد.

متوجه نشدی من چی گفتم بیخیال

n0o0b_sina;799990 نوشت:
من باز هم قانع نشدم، کسی که تا این حد به امام زمان نزدیکه مذهب حنفیه داره، من چرا نداشته باشم؟ مگه میشه انسان 2 تا مذهب داشته باشه؟ بالاخره یا باید حنفی باشه یا شیعی
و چرا اون سرباز نگفته من شیعه هستم؟ مگه شیعه بودن اشکالی داره؟

n0o0b_sina;799997 نوشت:
شیعه ها پیروان حقیقی الله نیستن؟ شیعه ها بر حق نیستن؟
چرا نگفت من شیعه هستم؟
من از شما بپرسم مذهبت چیه، شما میگی حنفی؟

منظورم از حنفی همون حنفی ابراهیمی هست این 100 بار



ببینید این بحث مهمی نیست که اینقدر داره کش پیدا می کنه، اینطوری بگم که شیعه و مسلمان بودن اصلا همان آیین حنیف است، مثل این است که بگویید مسلمان هستم، پیرو اسلام هستم، شیعه هستم، موحد هستم،و... همه یک معنا می دهند، بگذارید از قرآن براتون آیه بیارم که دعوت می کند از آیین ابراهیم تبعیت کنند، یعنی آیین محمد(ص) همان آیین ابراهیم حنیف است:

«وَ قالُوا كُونُوا هُوداً أَوْ نَصارى‏ تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً»؛ (اهل كتاب) گفتند: «يهودى يا مسيحى شويد، تا هدايت يابيد!» بگو: « (اين آيينهاى تحريف شده، هرگز نمى‏تواند موجب هدايت گردد،) بلكه از آيين خالص ابراهيم پيروى كنيد! (بقره-135)

«قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكين‏»؛ بگو: «خدا راست گفته است. بنابراين، از آيين ابراهيم پيروى كنيد، كه به حق گرايش داشت، و از مشركان نبود (آل عمران:95)

«وَ مَنْ أَحْسَنُ ديناً مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ وَ اتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً»؛ دين و آيين چه كسى بهتر است از آن كس كه خود را تسليم خدا كند، و نيكوكار باشد، و پيرو آيين خالص و پاكِ ابراهيم گردد؟ (نساء:125)

«ثُمَّ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكين»؛ سپس به تو وحى فرستاديم كه از آيين ابراهيم- كه ايمانى خالص داشت و از مشركان نبود- پيروى كن‏. ‏(نحل:123)

مسلم;800208 نوشت:

ببینید این بحث مهمی نیست که اینقدر داره کش پیدا می کنه، اینطوری بگم که شیعه و مسلمان بودن اصلا همان آیین حنیف است، مثل این است که بگویید مسلمان هستم، پیرو اسلام هستم، شیعه هستم، موحد هستم،و... همه یک معنا می دهند، بگذارید از قرآن براتون آیه بیارم که دعوت می کند از آیین ابراهیم تبعیت کنند، یعنی آیین محمد(ص) همان آیین ابراهیم حنیف است:

«وَ قالُوا كُونُوا هُوداً أَوْ نَصارى‏ تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً»؛ (اهل كتاب) گفتند: «يهودى يا مسيحى شويد، تا هدايت يابيد!» بگو: « (اين آيينهاى تحريف شده، هرگز نمى‏تواند موجب هدايت گردد،) بلكه از آيين خالص ابراهيم پيروى كنيد! (بقره-135)

«قُلْ صَدَقَ اللَّهُ فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكين‏»؛ بگو: «خدا راست گفته است. بنابراين، از آيين ابراهيم پيروى كنيد، كه به حق گرايش داشت، و از مشركان نبود (آل عمران:95)

«وَ مَنْ أَحْسَنُ ديناً مِمَّنْ أَسْلَمَ وَجْهَهُ لِلَّهِ وَ هُوَ مُحْسِنٌ وَ اتَّبَعَ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً»؛ دين و آيين چه كسى بهتر است از آن كس كه خود را تسليم خدا كند، و نيكوكار باشد، و پيرو آيين خالص و پاكِ ابراهيم گردد؟ (نساء:125)

«ثُمَّ أَوْحَيْنا إِلَيْكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْراهيمَ حَنيفاً وَ ما كانَ مِنَ الْمُشْرِكين»؛ سپس به تو وحى فرستاديم كه از آيين ابراهيم- كه ايمانى خالص داشت و از مشركان نبود- پيروى كن‏. ‏(نحل:123)

چرا خب مهم بود.

مشکل با آیه ها حل شد، از اول اینارو میزاشتید اینقدر بحث کش پیدا نمیکرد :khandeh!:

راستی جناب مسلم درمورد دجال و سفیانی یه توضیح مختصری میدید؟

n0o0b_sina;799992 نوشت:
دجال چه ارتباطی با سفیانی داره؟
یه توضیحی مختصری درباره این 2 شخصیت میدید؟


طبق آنچه که مرحوم آیت الله سید محمد صادق صدر در جلد دوم کتاب موسوعة الامام المهدی(ع) با ذکر احادیث بیان و تحلیل نموده، دجال بیشتر در کتب اهل سنت، و سفیانی بیشتر در منابع شیعه نقل شده است، ایشان بعد از بررسی بیان می کنند که سفیانی ناظر به شخص و نیروی انسانی است، و دجال ناظر به امکانات؛ یعنی این دو در حقیقت یک چیز است، سفیانی کسی است که دجال، یعنی امکانات گمراه کردن را در اختیار دارد و به کمک این امکانات به دنبال اغوا کردن مردم است.

مسلم;800212 نوشت:

طبق آنچه که مرحوم آیت الله سید محمد صادق صدر در جلد دوم کتاب موسوعة الامام المهدی(ع) با ذکر احادیث بیان و تحلیل نموده، دجال بیشتر در کتب اهل سنت، و سفیانی بیشتر در منابع شیعه نقل شده است، ایشان بعد از بررسی بیان می کنند که سفیانی ناظر به شخص و نیروی انسانی است، و دجال ناظر به امکانات؛ یعنی این دو در حقیقت یک چیز است، سفیانی کسی است که دجال، یعنی امکانات گمراه کردن را در اختیار دارد و به کمک این امکانات به دنبال اغوا کردن مردم است.

ببخشید من اصلا متوجه نشدم. یعنی این دو نفر یک نفر هستن؟ پس چرا در شماره های 19 و 20، جداگونه از این اشخاص اسم برده شده؟

منتظرنما;800003 نوشت:
خب شما که قبول دارین ظهور نزدیکه وقتی ظهور نزدیک باشد یعنی شخصیت ها هم الان در بین ما وجود دارند.همچنین شخصیت ها باید شهرت داشته باشند که هنگام خروج برخی افراد دور آن ها جمع شود

منظورم از نزدیکی ظهور، تعیین زمان نیست، بالاخره اگر صد سال دیگر هم ظهور رخ دهد با توجه به اینکه بیش از هزار سال غیبت طول کشیده، الان نسبت به آن نزدیک هستیم، شاید هم همین جمعه آقا بیایند(ان شاالله) ما این را نمی دانیم، مجموع قرائن نزدیک بودن ظهور را نشان می دهد اما این نزدیکی از الان تا 100، 150 سال دیگر را هم شامل می شود، لذا اینکه با قاطعیت بتوانیم بگوییم شخصیت های الان همان شخصیت های زمان ظهور هستند، این را نمی توانیم بگوییم، چون این مصداق تعیین زمان ظهور است که در روایات نهی شده است.
علاوه بر اینکه ظهور یک امر ثابتی نیست، یعنی متناسب با آمادگی مردم عقب و جلو می افتد، همان طور که یقینا انقلاب ما در تعجیل ظهور نقش داشته است، رویگردانی مردم هم در تأخیر آن نقش خواهدد اشت، مردم خیلی نقش دارند، اگر همان هزار سال پیش جان امام ع به خطر نمی افتاد و حق اهل بیت ع غصب نمی شد اصلا غیبتی اتفاق نمی افتاد، پس ممکن است ظهور اگرچه نزدیک است اما با غفلت مردم از زمینه سازی ظهور خدای ناکرده باز به تأخیر افتد.

n0o0b_sina;800214 نوشت:
ببخشید من اصلا متوجه نشدم. همین رو ساده تر بفرمایید عالی میشه


ببینید آن کسی که در مقابل امام زمان(عج) می ایستد دجال نیست، سفیانی است، دجال اصلا آدم نیست، سفیانی یک شخص است یا یک قدرت است که از قدرت نظامی و رسانه ای او به «دجال» تعبیر می کنند، چیزی که آیت الله سید محمد صادق صدر(ره) پس از تحلیل روایات می گوید این است که مراد از سفیانی همین غربی ها هستند که در مقابل حضرت ولی عصر(ع) خواهند ایستاد، و مراد از دجال همان امکانات رسانه ای ، ماهواره ها، امکانات نظامی و سایر امکانات ایشان است که به قدری جذاب است که مردم را با رسانه ها به خود جذب کرده، و با هیبت نظامی مقهور خویش می سازند. روشن شد؟

رضا ثقلین;800036 نوشت:
استاد عزیز از صحبت های آیت الله وحید این گونه به نظر میرسد که الان هم شاید مشکلاتی و ناراحتی های برای حضرت ولی امر وجود دارد

البته اینکه از حکومت هست یا نه را کاری ندارم اما ممکن است مقصود خلاف ها و گناهانی است(که خودتان میدانید) که متاسفانه در جامعه ایران وجود دارد و این باعث ناراحتی و عدم دلخوشی حضرت ولی امر سلام الله علیه از شیعیان و محبین و ایران است؟؟



سلام و احترام

بله قطعا امروزه در ایران وقایعی را می بینیم که موجب ناراحتی قلب مقدس حضرت ولی عصر(عج) خواهد شد، اما کرامت و بزرگواری ایشان بیش از این است که بخواهد به خاطر این امور نظر لطف و عنایت خویش را از این مملکت بردارند. تنها حکومت شیعه در منطقه که ناجوانمردانه تحت شدیدترین حملات رسانه ای، تهاجمات فرهنگی، تحمیل جنگ 8 ساله یا بیش از 570 حمله شیمیایی از سوی دولت بعثی عراق!، تحریک و ساماندهی گروهک های تروریستی مثل پ.ک.ک، گروهک ریگی، منافقین که 17000 نفر را مظلومانه در شرایط غیر جنگی ترور کردند، تحریم های ظالمانه اقتصادی، و غیره قرار گرفته است، خود حضرت(عج) این را درک می کنند، یقینا اگر لطف ایشان نبود همین سی و چند سال هم دوام نیاورده بودیم، پس شرایط الان که ما مظلومانه در مقابل دشمنان ایشان ایستاده ایم و تلفات جانی و فرهنگی می دهیم، با شرایط زمان رضا خان که ایران مال غرب بود قطعا برای ایشان فرق می کند.

به امید خدا ظهور نزدیکه

yalda solimani;799721 نوشت:
با سلام

نزدیکی ظهور از گفته خداوند توسط پیامبر (ص)

رسول اکرم(ص) : شبی که مرا به معراج بردند خطاب به من شد که ای محمّد! از جمله عطایایی که به تو میشود، از صُلب تو یازده امام که در پشت سر آخرین آنها عیسی بن مریم نماز گذارد، می باشد. پر کند زمین را از عدل و داد بعد از آنکه پرشده باشد از ظلم و جور. بندگانم را بوسیله او از هلاکت نجات میدهم. (حضرت حجّت). گمراهان را بوسیله او هدایت میکنم. نابینایان و بیماران را بواسطه او شفا می دهم.

عرض کردم خداوندا! آن کی ( چه موقع) خواهد بود؟ خطاب رسید :

1- هرگاه علم از میان برداشته شود و جهل و نادانی بجای آن نشیند.

2- قتل و کُشتار زیاد شود.

3- فقها و هدایت کنندگان واقعی کم شوند.

4- علمای فاسق و خیانتکار زیاد شوند.

5- شعرا زیاد شوند.

6- امّت شما قبرستانها را مساجد قرار دهند.

7- قرآنها را زینت کنند.

8- مساجد را مجلّل سازند.

9- جور و فساد زیاد شود.

10- منکرات ظاهر گردد.

11- امت شما امر به منکر کنند ( بالعکس امر به معروف) مردم را به کارهای بد بخوانند.

12- پیروان شما نهی از معروف کنند (بالعکس نهی از منکر) مردم را از کارهای خوب بازدارند.

13- مردها به مردها اکتفا کنند (لواط).

14- زنان به زنان قناعت کنند (مساحقه).

15- زمامداران کافر شوند و سران آنان زناکار و دستیاران آنان ستمگر و صاحبنظران آنان فاسق باشند.

16- سه خسف در دنیا واقع شود : یکی در مشرق، یکی در مغرب و دیگری در جزیرة العرب.

17- خراب شدن بصره بدست یکی از ذُرّه تو (سید) که تشنگان حقّ از او اطاعت میکنند.

18- قیام مردی از اولاد حسین بن علی (ع).

19- ظهور دجّال و قیامش از سجستان ( سیستان).

20- خروج سفیانی

منابع :

اثباة الهدی ج 7 ص 391 و 390

نشانه های ظهور او ، محمّد خادمی شیرازی ص 47

مهدی موعود ، حسین عماد زاده

ترجمه 13 بحارالانوار ، علی دوانی ، ص 1065

اسرار آفرینش اهل البیت ، عباس استاد آقایی ص 294

تحفة المهدیّه ص 154

بحارالانوار ، علامه مجلسی، ج 68 ص 139

و ج 52 ص 278

و ج 51 ص 70

مُنتقم حقیقی ص 325

منتخب الاثر ص 529

کمال الدین ج1 ، ص 251 ، باب 23

کتاب معراج شیخ صالح برگرفته از شیخ صدوق و...

ای کاش این اتفاقات نمی افتاد و راه حلی برای حل این مشکلات بود زیرا دین اومد که اینا نباشند حالا زمان ظهور می خوایم بگیم خوشحالیم که همه اینا بودند و ما کاری نکردیم تا شما برسید ؟!!!! ولی با این اوصاف نظر منم اینه که ظهور نزدیکه

چون خدا مشتاق به دیدار بندگانش هستش اما نباید حکمت تاخیر ظهور را هم نادیده بگیریم . سعی کنیم اونهایی که قابل رفع هستند و رفع کنیم . مهمترین امتحان زندگی همینه که برای برچیدن فسادهای اخلافی چه کارهایی کردیم ؟!!!

موضوع قفل شده است