ترفندهایی برای افزایش سرعت موبایل و تبلت اندرویدی

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ترفندهایی برای افزایش سرعت موبایل و تبلت اندرویدی


شما ممکن است پس از گذشت چند ماه، متوجه شوید که سرعت تبلت یا گوشی هوشمند اندرویدی تان به طور قابل توجهی افت کرده است. انجام کارهای ساده مانند: سوئیچ کردن بین اپلیکیشن ها، سخت تر شده است. حتی برای بازشدن صفحه اصلی، با مکث چند ثانیه ای سیستم عامل اندروید مواجه خواهید شد. این تاخیر در تمام فعالیت های این سیستم عامل برروی گوشی شما آزار دهنده است اما برای خلاص شدن از شر آن، چه باید کرد؟!



به گزارش شگفت انگیز: راهنمایی ها و نکات ساده ای که در ادامه آمده است، می تواند تجربه داشتن یک گوشی هوشمند اندرویدی بدون مکث را برای تان به ارمغان آورد.




به منظور حذف برنامه های غیرضروری، می توانید بخش تنظیمات گوشی هوشمند خود مراجعه کرده و گزینه ای را با عنوان “Manage Apps” انتخاب کنید. سپس برنامه غیرضروری را از لیست اپلیکیشن ها پیدا کرده و با انتخاب آن و لمس گزینه “Uninstall”، آن را حذف نمایید. دقت کنید که برنامه های پیش فرض سیستم عامل اندروید یا برنامه هایی که سازندگان دیوایس شما برروی آن ریخته اند، قابل حذف نیستند چراکه آن ها یک bloatware به حساب می آیند. البته با غیرفعال کردن آن ها، بخش قابل توجه ای از حافظه رم گوشی هوشمند شما آزاد خواهد شد.
در گوشی و تبلت های هوشمند که کاربران می توانند حافظه داخلی را از طریق کارت حافظه جانبی افزایش دهند، گزینه ای برای انتقال برنامه ها به “کارت حافظه” وجود دارد. برای اینکار، وارد تنظیمات شده، به منوی نرم افزارها مراجعه کرده و برنامه ای را که می خواهید به کارت حافظه منتقل کنید را، انتخاب کرده و گزینه “انتقال به کارت SD” را امتحان نمایید.

حافظه “Cache” یا پنهان برنامه های خود را خالی کنید.

حافظه پنهانی که اپلیکیشن ها ایجاد می کنند در طول زمان، بر عملکرد دستگاه دیوایس هوشمند تاثیر می گذارد. حذف این حافظه پنهان از طریق تنظیمات کار ساده ای است اما تعدادی برنامه برای این کار وجود دارد که پیشنهاد می کنیم، حتما امتحان کنید. محبوب ترین برنامه هایی که می توانید برای اینکار پیدا کنید عبارتند از Clean Master و App Cache Cleaner، که هردو به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی استور قابل دانلود هستند.

استفاده از ویجت ها و تصاویر زنده را محدود کنید.

بسیاری از کاربران سیستم عامل اندروید، فکر می کنند که ویدجت ها یکی از مهم ترین مزایای این سیستم عامل به شمار می رود. استفاده از ویدجت برای دسترسی سریع تر به برخی از برنامه های کاربری می تواند مفید باشد اما باعث خواهد شد تا عمر باتری دستگاه شما کاهش پیدا کرده و تاثیر بسیار بدی را متوجه دیوایس شما نماید.کاهش تعداد ویدجت ها می تواند در سومین قدم برای افزایش سرعت تبلت یا تلفن هوشمند شما موثر واقع شود اگرچه توصیه می کنیم از آن ها اصلا استفاده نکنید. بدین منظور می توانید با نگه داشتن چند ثانیه ای ویدجت مورد نظر و انتقال آن به آیکون سطل زباله، سرعت بسیار بالاتری را از اندروید تجربه کنید.یکی دیگر از ویژگی های بسیار جالبی که سیستم عامل اندروید دارد و من به شخصه آن را خیلی دوست دارم، امکان استفاده از live wallpaperها به عنوان تصویر پس زمینه است. با اینکه آنها جذاب به نظر می رسند، اما استفاده از لایو پیپرها به عنوان تصویر پس زمینه، می تواند سرعت دستگاه شما را به شدت کاهش دهد و باتری را نیز زودتر خالی نماید.

انیمیشن ها را غیر فعال کنید.

یک گزینه برای برای تنظیمات پیشرفته سیستم عامل اندروید وجود دارد که برای کاربران بسیار حرفه ای طراحی شده است. با این حال توصیه می کنیم که از این تنظیمات تا زمانی که از صحت عملکرد آن ها مطلع نشده اید، استفاده نکنید. اگرچه در این بخش گزینه ای برای غیرفعال کردن انیمیشن های سیستمی گنجانده شده است که با غیرفعال کردن آن، می توانید جانی تازه به سرعت لاک پشتی ( یاد سرعت اینترنت افتادم!) دیوایس هوشمند اندرویدی خود بدهید. بدین منظور، می توانید به بخش تنظیمات مراجعه کرده و گزینه Developer options را انتخاب کنید. اکنون این بخش را فعال کرده و گزینه های Window animation scale, Transition animation scale و Animator duration scale را غیر فعال نمایید. با غیرفعال شدن این ۳ گزینه، انیمیشن های باز و بسته کردن اپلیکیشن ها و سوئیچ بین آنها، غیرفعال خواهد شد. می دانیم که ممکن است کمی در زیبایی ظاهر سیستم عامل اندروید گوگل تاثیر منفی داشته باشد اما در عوض، سرعت گوشی شما چند برابر می شود


به روزرسانی های نرم افزاری جدید را هرچند هفته یک بار، دریافت کنید.

سازندگان معتبری از جمله سامسونگ، سونی، الجی و htc به طور مستمر بروزرسانی های نرم افزاری جدیدی را برای محصولات خود عرضه می کنند. از نظر مشکلات امنیتی و عدم ثبات سرعت سیستم عامل اندروید، ضروری به نظر می ‎رسد که با دریافت جدیدترین بسته های به روزرسانی سیستمی، دیوایس شما از آخرین فریمور ارائه شده بهره بگیرد. برخلاف حساسیست بالای این موضوع، کمپانی هواوی هرچند مدت آن هم به صورت کاملا تفریحی، به روزرسانی را برای محصولات خود ارائه می کند که نشان از اعتماد بالای این سازنده به سرعت سیستم عامل اندروید گوگل دارد!


روت، رام و بیش تر…

افرادی که همواره به استقبال خطر می روند و کاربران حرفه ای، همواره تلاش می کنند تا تلفن هوشمند یا تبلت خود را روت نمایند. با این انجام این عمل، دروازه ای از ویژگی های جدید و متفاوت به سوی دیوایس شما گشوده خواهد شد. حتی با روت کردن دستگاه خود، می توانید پردازنده خود را اورکلاک کرده و یا رام های سفارشی متعددی را برروی آن نصب کنید. با این حال روت کردن محصولات اندرویدی می تواند باعث شود تا پشتیبانی گارانتی از تلفن هوشمند و یا تبلت شما برداشته شود. آنروت کردن نیز می تواند برای رفع این مشکل، مفید باشد.