جمع بندی ترجمه روان توحید مفضّل

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ترجمه روان توحید مفضّل
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم، لطفا ترجمه مناسب و ساده ای از توحید مفضل برای نوجوانان و افراد کم سال معرفی  کنید.
برچسب: 
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد دلیل
علیکم السلام این كتاب املای امام جعفر صادق (علیه السلام) بر مفضل بن عمر جعفی كوفی می باشد. امام كتاب را در چهار جلسه و در چهار روز، از صبح تا ظهر بر مفضل املا كردند. آن حضرت در این كتاب با بیان شگفتی های آفرینش، به اثبات آفریدگار حكیم و دانا پرداخته اند. توحید مفضل از كتاب های ارزشمند و معتبر شیعه در مباحث اعتقادی محسوب می شود. ترجمه آقای رضایی به طور کلی خوب و مناسب است اما باز هم در میان ترجمه ها جستجو می کنم و اگر مناسب تر برای این قشر وجود داشت معرفی می کنم. محمد مهدی رضائی، "نگاهی موحدانه به شگفتی های آفرینش از زبان امام صادق علیه السلام" (ترجمه توحید مفضل)، نشر جمال، 1390 ش.
  آقای «علی اصغر فقیهی» نیز ترجمه روان و خوبی دارند ولی ترجمه کاملی از توحید مفضل نیست، بلکه مترجم کوشیده که با حذف برخی از مطالب و همراه کردن چند تصویر و قلمی نسبتا روان، نوشته‌ای مناسب برای سنین نوجوان و دانش آموزان تهیه کند.  
جمع بندی پرسش: لطفا ترجمه مناسب و ساده ای از توحید مفضل برای نوجوانان و افراد کم سال معرفی  کنید.   پاسخ: كتاب «توحید مفضل» بیان و املای امام جعفر صادق (علیه السلام) بر مفضل بن عمر جعفی كوفی می باشد. امام كتاب را در چهار جلسه و در چهار روز، از صبح تا ظهر بر مفضل املا كردند. آن حضرت در این كتاب با بیان شگفتی های آفرینش، به اثبات آفریدگار حكیم و دانا پرداخته اند. توحید مفضل از كتاب های ارزشمند و معتبر شیعه در مباحث اعتقادی محسوب می شود. ترجمه آقای «محمدمهدی رضایی» به طور کلی خوب و مناسب است که قابل استفاده عمومی به خصوص برای جوانان می باشد که نام کتاب «نگاهی موحدانه به شگفتی های آفرینش از زبان امام صادق علیه السلام» بوده و توسط نشر جمال چاپ شده است. آقای «علی اصغر فقیهی» نیز ترجمه روان و خوبی دارند ولی ترجمه کامل توحید مفضل نیست؛ بلکه ایشان با حذف برخی از مطالب و همراه کردن چند تصویر و قلمی نسبتا روان،تلاش می کند نوشته‌ای مناسب برای سنین نوجوان و دانش آموزان تهیه کند.
موضوع قفل شده است