تربیت فرزندی مومن و خداپرست به دست پدر و مادری ضعیف الاعتقاد

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تربیت فرزندی مومن و خداپرست به دست پدر و مادری ضعیف الاعتقاد

من یه دختر 2ساله دارم دوست دارم انسان با ایمانی بشه به قول عالمای دین عبد خدا به تمام معنا.
ولی خودم انسانی ضعیف از نظر ایمانی هستم.انسانی پر از شک و سوال.

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد امین

سلام

از ظاهر صحبت های شما اینطور برداشت می شود که مادری غیر مذهبی نیستید؛ اما آنطور که باید از ایمان و اعتقاد خود رضایت ندارید و می خواهید این کمبود ها در فرزندتان نباشد. با این پیش فرض باید عرض کنم اینکه شما با وجود این میزان اعتقاد بخواهید فرزندی معتقدتر از خود تربیت کنید، هر چند محال نیست؛ اما کار سخت و دشواری است؛ چون الگوی اصلی فرزندان شما، اعمال و کردار شما که نزدیکترین افراد به او هستید خواهد بود.

اولین قدم برای تربیت فرزند صالح این است که پدر و مادر، خودسازی لازم را انجام داده باشند و از ایمان و اعتقاد مقبولی برخوردار باشند؛ بنابراین بهترین کار این است که برای تربیت فرزندان صالح، از خودتان شروع کنید و کمبود هایی که می گویید را جبران کنید. همینکه این فکر به ذهن شما خطور کرده، یعنی مستعد این هستید که بهترین مادر و الگو برای فرزندان خود باشید.

در کنار خودسازی خودتان، در این مرحله رشدی که فرزند شما قرار دارد، کنترل رفت و آمدها؛ کنترل لقمه ای که خودتان و فرزندتان می خورید؛ کنترل اطلاعاتی که از طریق دیده ها و شنیده ها به خورد او می دهید و ... تا حدود زیادی در دینداری آینده فرزند شما موثر خواهد بود.

در مراحل رشدی بعدی که فرزند شما خوب و بد را متوجه شد، دادن اطلاعات دینی به او مفید است. بعد از آن که وارد سن مدرسه می شود، کنترل دوستان و رفیقانی که با آنهاست نقش مهمی دارد. مدرسه؛ معلم و همسالان روی او تاثیر زیادی دارند که نظارت مستمر شما را می طلبد.

در کنار همه اینها دعا به درگاه خدا و استعانت از اهل بیت علیهم السلام برای عاقبت بخیری فرزندانتان و البته همه انسان ها، نقش مهمی را ایفا می کند.

پیروز و سربلند

موضوع قفل شده است