جمع بندی تایید یا رد بهاییت

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تایید یا رد بهاییت

چگونه است که علمای شیعه انتظار به رسمیت شناخته شدن خود به عنوان مسلمان از سوی اهل سنت را دارند اما خود بهاییت را به رسمیت نمیشناسند؟! بهاییت چه ایرادی دارد که علمای شیعه آن را به رسمیت نمیشناسند؟! آیا اینگونه رفتاری که با بهاییان در ایران انجام میشود به نوعی مثل رفتارهای سلفی ها و تکفیری ها و وهابی ها با شیعیان نیست؟!

با نام الله

:Gol::Gol::Gol::Gol:

کارشناس بحث: استاد مبشر

پرسش:
چگونه است که علمای شیعه انتظار به رسمیت شناخته شدن خود به عنوان مسلمان از سوی اهل سنت را دارند اما خود بهاییت را به رسمیت نمی شناسند؟! بهاییت چه ایرادی دارد که علمای شیعه آن را به رسمیت نمی شناسند؟! آیا اینگونه رفتاری که با بهاییان در ایران انجام می شود به نوعی مثل رفتارهای سلفی ها و تکفیری ها و وهابی ها با شیعیان نیست؟!

پاسخ:
توجه شما را به چند نکته عرض می کنم:
نخست: مقایسه شیعه و بهائیت به نظر می رسد چندان صحیح نمی باشد زیرا تشیع ادعا نمی کند دین جدید و مستقلی است بلکه یکی از مذاهب اسلامی می باشد بنا بر این مطالبه شیعه این است که به عنوان یکی از مذاهب اسلامی به رسمیت شناخته شود نه به عنوان یک دین مستقل.
به همین دلیل علمای تشیع شیخیه را تکفیر نمی کنند زیرا آن ها ادعا نمی کنند دین مستقلی هستند بلکه معتقد به تفسیری دیگر از برخی از معارف اسلامی هستند.
از سوی دیگر سلفی ها نه تنها شیعیان، بلکه حتی بسیاری از اهل سنت را نیز مسلمان نمی دانند.

دوم: بر اساس تعالیم دین اسلام و قرآن، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) آخرین پیغمبر خداست و دین او نیز آخرین دین الهی است و پس از او هیچ پیامبر جدیدی مبعوث نخواهد شد و هیچ دین جدید دیگری از سوی خدا آورده نخواهد شد «مَّا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِكُمْ وَ لَـٰكِن رَّسُولَ اللَّـهِ وَ خَاتَمَ النَّبِيِّينَ وَ كَانَ اللَّـهُ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمًا»(1)
و بسیار طبیعی است که هر کس ادعای دین جدیدی کند مورد قبول نه تنها علمای شیعه بلکه علمای مسلمان نخواهد بود.

بنا بر این بسیار طبیعی است که علمای شیعه بهائیت را به رسمیت نشناسند زیرا در این صورت باید مخالف قرآن و روایات عمل کنند. این مسأله درباره علمای الازهر مصر هم صادق است و آن ها هم بهائیان را تکفیر می کنند و همیشه معتقد به مقابله با بهائیان هستند.

________
(1) احزاب/ 40.

موضوع قفل شده است