به چالش کشیدن امامت

تب‌های اولیه

279 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
به چالش کشیدن امامت

بسم الله الرحمن الرحیم
شیعیان امامت را از اصول دین می دانند و گاهی حتی آنرا از مهم ترین اصول دین می شمارند در حالی که خداوند در مورد توحید و نبوت ومعاد و حتی عدل آیه های فراوانی نازل کرده اما در مورد امامت آیه ای وجود ندارد مگر این که دوباره بعضی از آیات را بدون هیچ پایه و اساسی فقط با روایت های دروغین ومخالف قرآن به امامت اهل بیت ربط دهیم اما ان شاء الله در این تاپیک می خواهیم بدانیم آیا شیعیان دلیل واضحی از قرآن و بدون استناد به روایات دارند؟
امیدوارم همه ی دوستان بدون تعصب در این تاپیک شرکت کنند واگر آیه ای از قرآن مبنی بر امامت دارند بفرمایند؟
امیدوارم دلایلتان از قرآن باشد چون امامتی که شما آنرا از اصول دین می دانید آیا ارزش این را نداشته که خدا یک آیه ی روشن در این باره نازل کند؟

برچسب: 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر همه دوستان

ابتدا باید بگم اگه میشه دوست گرامی عقیل به تایپیک (( طبق آیه 45 سوره فاطر، همه گناه کارند حتی پیامبران )) یه سری بزنید ما اونجا یه پیشنهادی دادیم که اگه موافقت کنید خیلی خوشحال میشیم !

اما پاسخ :

گاهی اوقات تعجب میکنم ، یا شما برادران اهل سنت (؟) کتاب خدا و کتب روایی خود را نمی خوانید ، یا اینکه میخوانید و متوجه نمی شوید و یا اینکه میخوانید و متوجه هم میشوید ولی قبول نمی کنید !

این سوال و این قسم سوالات اینقد پرسیده شده و پاسخ داده شده که آدم خنده اش میگیره که میبینه هنوز یکی از برادران اهل سنت (؟) با اعتماد به نفس بالا میاد و به این سوال احتجاج میکنه !
جداً اعتماد به نفستون . . .

و اما پاسخ تا نگویید شیعه ال و بل است !

اما شیوه بر خلاف همیشه بدین صورت است که من آیه ای را مینویسم و در ذیل آن سوالاتی مطرح میکنم ، شما لطف میکنید و اگر جوابی دارید به سوالات میدهید در این صورت حتمآً قید کنید که جوابی ندارید !
( می دونی میخوام اگه شما واقعآً همونطور که فرمودید بدون غرض اومید تو بحث واقعاً یه نتیجه ای بگیری و البته منهم همینطور و مطمئنآً بقیه دوستان پس لطف کنید حتماً به روشی که من عرض کردم عمل کنید !
با تشکر )

1. يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ (النساء/59)

سوالات :

1. آیا اطاعت اولی الامر همردیف اطاعت خدا و رسول است یا خیر ؟ ( یعنی همان اطاعتی که از خدا و رسول میشود از اولی الامر میشود یا خیر ؟ )
2. آیا اگر اطاعت اولی الامر همردیف اطاعت خدا و رسول باشد ، نباید اولی الامر ویژگیهای رسول ( نظیر ، علم ، عصمت و . . . ) را دارا باشد ؟
3 . آیا اگر نیاز نباشد که ویژگیهای رسول در اولی الامر باشد ، نوعی تناقض در اطاعت ذکر شده پدید نمی آید ؟
4 . آیا همانطور که خدا و رسول مشخص هستند ، شخصیت ( های ) اولی الامر مشخص است یا خیر ؟
5 . آیا این آیه صراحتاً حجت را در مورد اولی الامر تمام نموده یا لزوماً برای درک آن باید به تفاسیر مراجعه شود ؟
6 . لطفاً نظر غالب علمای اهل تسنن را در مورد این آیه بفرمایید! ( یادتون باشه که صداقت خیلی مهمه و اینکه ماهم به منابع علمای بزرگوار اهل تسنن دسترسی داریم )

ما روی این سوالات صحبت میکنیم و پس از کسب نتیجه نهایی به سراغ آیات بعدی میریم ، میگم من میتونستم و بیام و یکسری از آیات بعلاوه تفاسیر بزرگان اهل سنت از اون رو بنویسم ولی طوری دارم پیش میرم که به فرموده خود شما بدون غرض !!!!!!!! بحث کنیم و به نتیجه ای برسیم !

با تشکر

منتظر ادامه مباحث هستم !

عقیل;37421 نوشت:
شیعیان امامت را از اصول دین می دانند و گاهی حتی آنرا از مهم ترین اصول دین می شمارند در حالی که خداوند در مورد توحید و نبوت ومعاد و حتی عدل آیه های فراوانی نازل کرده اما در مورد امامت آیه ای وجود ندارد مگر این که دوباره بعضی از آیات را بدون هیچ پایه و اساسی فقط با روایت های دروغین ومخالف قرآن به امامت اهل بیت ربط دهیم اما ان شاء الله در این تاپیک می خواهیم بدانیم آیا شیعیان دلیل واضحی از قرآن و بدون استناد به روایات دارند؟ امیدوارم همه ی دوستان بدون تعصب در این تاپیک شرکت کنند واگر آیه ای از قرآن مبنی بر امامت دارند بفرمایند؟ امیدوارم دلایلتان از قرآن باشد چون امامتی که شما آنرا از اصول دین می دانید آیا ارزش این را نداشته که خدا یک آیه ی روشن در این باره نازل کند؟


با سلام

هرچند اين تايپك هم مثل تمام تايپك هاي ديگري كه شما بزرگوار در مورد عقايد شيعه مي پرسيد و پس از شنيدن جواب ناتمام رها مي كنيد و مي رويد ناتمام خو اهد ماند

و هر جا هم ما سوالي از عقايد شما مي پرسيم مي رويد و چند هفته نيستيد و بعداز مدتي كه آبها از اسياب افتاد و تايپك از يادها فراموش شد دوباره بر مي گرديد و با سوالي جديد و شبهه اي تازه مي ايد و دو باره روز ازنو و روزي از نو

اين طور كه نمي شود عزيز

بزرگوار اگر قرار بر بحث است كه ما هم سوالاتي داريم و پاسخ از شما مي خواهيم و يا اگر جوابي داديم بايد قبول كنيد

راه و روش استدلال خود را معين كنيد كه بر پايه چه اصولي بايد با شما به بحث بنشينيم

مثلا شما چه روايتي را قبول داريد و چه روايتي را قبول نداريد

عقیل;37421 نوشت:
مگر این که دوباره بعضی از آیات را بدون هیچ پایه و اساسی فقط با روایت های دروغین ومخالف قرآن به امامت اهل بیت ربط دهیم

روايات غدير را برايتان مي اوريم كه علماي خودتان انها را نقل كرده اند شما از الان خود كشي مي كنيد و تير خلاص به خود مي زنيد كه اينها دروغ اند و اين يعني كه عالمان اهل سنت هم دروغگو هستند

ايات قران را شما عزيز بر پايه چه اصولي به مطالب ديكر ربط مي دهيد ما كه قايل به محكم و متشابه و .......هستيم و از طرفي روايات وارده با سند معتبر را در مورد ايات قبول داريم و به استناد اين روايات مي فهيم كه اين ايات در مورد فلان مطلب نازل شده است

نمي دانم اصول بحث شما چيست و با چه استدلالي به بحث مي نشينيد ولي هم خدا و هم بندكان خدا و هم انسان هر انساني باشد مگر جاهل و نادان مي داند كه راه ورود به بحث اين نيست كه احاديث و روايات طرف ديگر بحث را دروغ بدانيم اگر سندي مبني بر دروغ بودن داريد بسم الله اين گوي و اين ميدان

ولي اگر باز بازي تايپك هاي ديگر را مي خواهيد ادامه دهيد انتظار نداشته باشيد كاربران استقبال كنند وبحث جالب و مناظره اي عالمانه باشد

كه مورد استفاده ما و شما و همه دوستان باشد و در اخر به نتيجه اي حق برسيم

با سلام خدمت شما برادر گرامی
از این که شما جناب celyanic در بحث شرکت کردید خیلی خوشحالم چون از حرف زدنتان معلومه که آدم منطقی ای هستید اما جواب به سوالات شما

celyanic;37430 نوشت:
يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ (النساء/59)

اولا من آیه را به طور کامل و با ترجمه هم شیعه و هم سنی می آورم تا بحث بهتر پیش رود
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً
ترجمه اهل تشیع
اى کسانى که ايمان آورده‏ايد! اطاعت کنيد خدا را! و اطاعت کنيد پيامبر خدا و اولو الأمر [= اوصياى پيامبر] را! و هرگاه در چيزى نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داورى بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد! اين (کار) براى شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيکوتر است.(ترجمه آیت الله مکارم شیرازی)
ترجمه اهل سنت
اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ! از خدا ( با پيروي از قرآن ) و از پيغمبر ( خدا محمّد مصطفي با تمسّك به سنّت او ) اطاعت كنيد ، و از كارداران و فرماندهان مسلمان خود فرمانبرداري نمائيد ( مادام كه دادگر و حقّگرا بوده و مجري احكام شريعت اسلام باشند ) و اگر در چيزي اختلاف داشتيد ( و در امري از امور كشمكش پيدا كرديد ) آن را به خدا ( با عرضه به قرآن ) و پيغمبر او ( با رجوع به سنّت نبوي ) برگردانيد ( تا در پرتو قرآن و سنّت ، حكم آن را بدانيد . چرا كه خدا قرآن را نازل ، و پيغمبر آن را بيان و روشن داشته است . بايد چنين عمل كنيد ) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد . اين كار ( يعني رجوع به قرآن و سنّت ) براي شما بهتر و خوش فرجام‌تر است .( ترجمه مصطفی خرمدل)
celyanic;37430 نوشت:
1. آیا اطاعت اولی الامر همردیف اطاعت خدا و رسول است یا خیر ؟ ( یعنی همان اطاعتی که از خدا و رسول میشود از اولی الامر میشود یا خیر ؟ )

خیر چون اگر هم ردیف می بود پس خدا می بایست برای اولی الامر هم اطیعوا را می آورد یعنی می شد:
اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اطیعوا اولی الامر منکم
و در ادامه آیه هم می بینیم خداوند مومنین را در هنگام اختلاف به رجوع به قرآن و پیامبر توصیه می کند در حالی که اگر اطاعت از اولی الامر مانند خدا و رسول می بود می بایست خداوند رجوع به خدا و پیامبر و اولی الامر را توصیه می کرد
celyanic;37430 نوشت:
. آیا اگر اطاعت اولی الامر همردیف اطاعت خدا و رسول باشد ، نباید اولی الامر ویژگیهای رسول ( نظیر ، علم ، عصمت و . . . ) را دارا باشد ؟

این سوال در صورتی درست می بود که جواب سوال اولی من مثبت می بود در حالی که بنده با دلیل اثبات کردم اطاعت اولی الامر همردیف با با اطاعت خدا و رسول نیست تازه اگر اولی الامر معصوم می بود چرا خداوند می فرماید در صورت اختلاف به خداو رسول رجوع کنید آیا این دلیلی محکم بر رد عصمت اولی الامر نیست
celyanic;37430 نوشت:
3 . آیا اگر نیاز نباشد که ویژگیهای رسول در اولی الامر باشد ، نوعی تناقض در اطاعت ذکر شده پدید نمی آید ؟

جواب این سوال هم همان جواب دو سوال اولی است
celyanic;37430 نوشت:
4 . آیا همانطور که خدا و رسول مشخص هستند ، شخصیت ( های ) اولی الامر مشخص است یا خیر ؟

بله اما با توجه با زمان اولی الامر فرق میکند مثلا 50 سال پیش اولی الامر ایران شاه بود حالا آیت الله خامنه ای
celyanic;37430 نوشت:
5 . آیا این آیه صراحتاً حجت را در مورد اولی الامر تمام نموده یا لزوماً برای درک آن باید به تفاسیر مراجعه شود ؟

به نظر من این آیه خیلی روشن است و نیاز به تفسیر ندارد
celyanic;37430 نوشت:
6 . لطفاً نظر غالب علمای اهل تسنن را در مورد این آیه بفرمایید! ( یادتون باشه که صداقت خیلی مهمه و اینکه ماهم به منابع علمای بزرگوار اهل تسنن دسترسی داریم )

نظر غالب همان نظر بنده است
celyanic;37430 نوشت:
ما روی این سوالات صحبت میکنیم و پس از کسب نتیجه نهایی به سراغ آیات بعدی میریم ، میگم من میتونستم و بیام و یکسری از آیات بعلاوه تفاسیر بزرگان اهل سنت از اون رو بنویسم ولی طوری دارم پیش میرم که به فرموده خود شما بدون غرض !!!!!!!! بحث کنیم و به نتیجه ای برسیم !

خیلی ممنون از این شیوه ی گفتگویتان

عقیل;37421 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم
شیعیان امامت را از اصول دین می دانند و گاهی حتی آنرا از مهم ترین اصول دین می شمارند در حالی که خداوند در مورد توحید و نبوت ومعاد و حتی عدل آیه های فراوانی نازل کرده اما در مورد امامت آیه ای وجود ندارد مگر این که دوباره بعضی از آیات را بدون هیچ پایه و اساسی فقط با روایت های دروغین ومخالف قرآن به امامت اهل بیت ربط دهیم اما ان شاء الله در این تاپیک می خواهیم بدانیم آیا شیعیان دلیل واضحی از قرآن و بدون استناد به روایات دارند؟
امیدوارم همه ی دوستان بدون تعصب در این تاپیک شرکت کنند واگر آیه ای از قرآن مبنی بر امامت دارند بفرمایند؟
امیدوارم دلایلتان از قرآن باشد چون امامتی که شما آنرا از اصول دین می دانید آیا ارزش این را نداشته که خدا یک آیه ی روشن در این باره نازل کند؟

با سلام

عقیل گرامی عنوانهای بزرگ دور ازتفکر انتخاب میکنید !
و گفتار کوچک ارائه میدهید!!طبق معمول !!


«و جعلنهم أئمة یهدون بأمرنا». (سوره ی انبیا، آیه ی 73)، (آنها را امامانی قرار دادیم که مردم را به فرمان ما هدایت کنند).


«و جعلنا منهم أئمة یهدون بأمرنا لما صبروا». (سوره ی سجده، آیه ی 24)، (هنگامی که استقامت نشان دادند، از میان آنها افرادی انتخاب نمودیم تا به فرمان ما مردم را هدایت و رهبری کنند.)
و..و..!!!!................

عقیل;37475 نوشت:
با سلام خدمت شما برادر گرامی
از این که شما جناب celyanic در بحث شرکت کردید خیلی خوشحالم چون از حرف زدنتان معلومه که آدم منطقی ای هستید اما جواب به سوالات شما

اولا من آیه را به طور کامل و با ترجمه هم شیعه و هم سنی می آورم تا بحث بهتر پیش رود
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللّهِ وَالرَّسُولِ إِن كُنتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلاً
ترجمه اهل تشیع
اى کسانى که ايمان آورده‏ايد! اطاعت کنيد خدا را! و اطاعت کنيد پيامبر خدا و اولو الأمر [= اوصياى پيامبر] را! و هرگاه در چيزى نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد (و از آنها داورى بطلبيد) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد! اين (کار) براى شما بهتر، و عاقبت و پايانش نيکوتر است.(ترجمه آیت الله مکارم شیرازی)
ترجمه اهل سنت
اي كساني كه ايمان آورده‌ايد ! از خدا ( با پيروي از قرآن ) و از پيغمبر ( خدا محمّد مصطفي با تمسّك به سنّت او ) اطاعت كنيد ، و از كارداران و فرماندهان مسلمان خود فرمانبرداري نمائيد ( مادام كه دادگر و حقّگرا بوده و مجري احكام شريعت اسلام باشند ) و اگر در چيزي اختلاف داشتيد ( و در امري از امور كشمكش پيدا كرديد ) آن را به خدا ( با عرضه به قرآن ) و پيغمبر او ( با رجوع به سنّت نبوي ) برگردانيد ( تا در پرتو قرآن و سنّت ، حكم آن را بدانيد . چرا كه خدا قرآن را نازل ، و پيغمبر آن را بيان و روشن داشته است . بايد چنين عمل كنيد ) اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان داريد . اين كار ( يعني رجوع به قرآن و سنّت ) براي شما بهتر و خوش فرجام‌تر است .( ترجمه مصطفی خرمدل)

خیر چون اگر هم ردیف می بود پس خدا می بایست برای اولی الامر هم اطیعوا را می آورد یعنی می شد:اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اطیعوا اولی الامر منکم


با سلام:Gol:

دوست عزیز


اتفاقاً چنانکه می بینیم در اين آيه ی شريفه بعد از ذکر "اطیعو الله"، ذکر "اطیعواالرسول" آمده این مطلب نشان آنست که جنس اطاعت خدا و اطاعت رسول، متفاوت است.

تفصیل آن بدین شرح است که: در این آیه شریفه خداوند، نـخـسـت بـه مـردم بـا ايمان دستور مى دهد كه از خداوند اطاعت كنند، بديهى است براى يك فـرد بـا ايـمـان هـمـه اطـاعتها بايد به اطاعت پروردگار منتهى شود، و هر گونه رهبرى بـايـد از ذات پاك او سرچشمه گيرد، و طبق فرمان او باشد، زيرا حاكم و مالك تكوينى جـهان هستى او است ، و هر گونه حاكميت و مالكيت بايد به فرمان او باشد (يا ايها الذين آمنوا اطيعوا الله).

در مـرحـله بـعـد، فـرمـان بـه پـيـروى از پـيـامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) مى دهد، پـيـامـبـرى كـه مـعـصوم است و هرگز از روى هوى و هوس ، سخن نمى گويد، پيامبرى كه نماينده خدا در ميان مردم است و سخن او سخن خدا است ، و اين منصب و موقعيت را خداوند به او داده است ، بنابراين اطاعت از خداوند، مقتضاى خالقيت و حاكميت ذات او ولى اطـاعـت از پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) مولود فرمان پروردگار است و به تـعـبـيـر ديگر خداوند واجب الاطاعة بالذات است، و پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) واجب الاطاعه بالغير و شايد تكرار اطيعوا در آيه اشاره به همين موضوع يعنى تفاوت دو اطاعت دارد (و اطيعوا الرسول )

و مرحله سوم فرمان به اطاعت از ((اولواالامر)) مى دهد كه از متن جامعه اسلامى برخاسته و حافظ دين و دنياى مردم است.
از انجائیکه اطاعت رسول و اولواالامر را با سبک و سياق واحد و عدم تکرار لفظ "اطيعوا"، آورده گویای آنست که حدود و جنس اطاعت اولوالامر از همان جنس اطاعت پیامبر اکرم است.

و این مطلب، دلیلی روشن بر عصمت اولی الامر است (و الا دستور به اطاعت از آنها به نحو اطلاق معنا نداشت) همان طور که خدا و پیامبرش معصوم اند.



عقیل;37475 نوشت:
و در ادامه آیه هم می بینیم خداوند مومنین را در هنگام اختلاف به رجوع به قرآن و پیامبر توصیه می کند در حالی که اگر اطاعت از اولی الامر مانند خدا و رسول می بود می بایست خداوند رجوع به خدا و پیامبر و اولی الامر را توصیه می کرد

این سوال در صورتی درست می بود که جواب سوال اولی من مثبت می بود در حالی که بنده با دلیل اثبات کردم اطاعت اولی الامر همردیف با با اطاعت خدا و رسول نیست تازه اگر اولی الامر معصوم می بود چرا خداوند می فرماید در صورت اختلاف به خداو رسول رجوع کنید آیا این دلیلی محکم بر رد عصمت اولی الامر نیست


اتفاقاً توصیه ادامه آیه به رجوع به خدا و رسول، در موقع اختلاف و تنازع در امور گواه روشنی بر این مطلب است، که در اختلافات، علاوه بر کلام خداوند (قرآن) به سخن رسول اکرم (ص) که (لا ینطق عن الهوی، ان هو الا وحی یوحی) است رجوع کنید تا دچار گمراهی نشوید.

همان پافشاری غیر منطقی شما که دقیقاً مخالف نظر صریح قرآن است، اینکه می گویید تنها از قران دلیل بیاورید؟؟؟ در حالیکه خداوند، حل اختلافات را به قرآن و رسول ارجاع داده است.

آیا تفکر نمی کنید که دلیل این ارجاع به خدا و رسول؛ در ادامه آیۀ "اطاعت از خدا و رسول و اولواالامر"، می تواند این باشد که "ای کسانی که ایمان آوردید" امری عظیم تر و مهم تر از امر ولایت و جانشینی پیامبر، خصوصاً ولایتِ اولواالامر (ائمۀ اهل البیت) نیست. و شما قطعاً در آن اختلاف خواهید کرد، در این شرایط برای خروج از اختلاف و گمراهی به کتاب خدا و رسول رجوع کنید.

یعنی در جائیکه علاوه بر آیات نورانی قرآن، احادیث فراوان و متواتر زیادی از قول شیعه و سنی در بارۀ ولایت و جانشینی علی (ع) و امامان اهل البیت (ع) از پیامبر اکرم (ص) رسیده چرا از هوای نفس و رهبران گمراه خویش، پیروی می کنید.

احادیثی نظیر ، حدیث منزلت، حدیث سفینه نوح و ده ها حدیث دیگر ... که همه در منابع شیعه و سنی به حد تواتر نقل شده است.

و از همه مهمتر حديث ثقلین: (اني تارك فيكم الثقلين ، ان تمسكتم بهما لن تضلوا بعدي : كتاب الله و عترتي اهل بيتي ) که گویای این است که اين افراد داراي عصمت بوده و پيامبر اکرم (ص)؛ خود، به امر الهی آنها را معرفي نموده است.

موفق باشید ...

:roz:

[="4"][="Microsoft Sans Serif"]
بخاطر خوشحال شدن جناب صدیق من هم شبه ای طرح می کنم انشا الله که

شکشون نسبت به من تبدیل به یقین شود :Khandidan!:

اگر امامت جز اصول دین است پس چرا مانند اصول دیگر مثل جمله ی[="Red"] توحید [/](لااله الا الله) وجمله ی[="red"] نبوت [/](محمد رسول الله) یا عبارت [="red"]معاد([/] یوم القیامه )کوچکترین حرف واضح وروشنی مانند این جملات در باره ی امامت ائمه در قرآن نیست مثلا در آیه ای بگوید [="red"](علی ولی الله[/]) یا( علیاً اماماًمن الله )

اگر از اصول دین وارکان دین است خدا چرانام او را مثل بقیه اجزای اصول دین اسلام مرد ومردانه در قرآن نیاورده است؟

همان خدایی که اسم حضرت محمد را آورده و باز به اودر قرآن می گوید( [="red"]الله یعصمک من الناس[/])= خدا ترا از گزند مردم حفظ می کند همان خدایی که می گوید[="red"] انا نزلنا الذکر وانا له لحافظون[/] ( ما قرآن را نازل کردیم ونگهدار اوییم)

2- واقعا چی می شد اگر اسم علی در قرآن می بود تااین همه اختلاف وتفرقه بین شیعه وسنی پیش نیاید ؟ آیا خدا از کی ترسیده که اسم علی را مثل حضرت محمد در قرآن آن نیاورده است؟ مگر قدرت ندارد که علی وائمه را در مقابل دشمنان اسلام از کشته شدن محافظت کند؟(مثل حضرت محمدو جمله ی [="red"] الله یعصمک من الناس[/]))

در قران از مور ملخ وپشه گرفته تا حیض زنان ومنی مردان همه گفته شده پس چرا در مورد امامت به این مهمی که می گویند از اصول دین است و در مورد حضرت علی وجانشینی پیغمبر صراحتا وصاف وساده[="Red"] مثل بقیه ی اجزای اصول دین[/] چیزی گفته نشده وباید دست به دامن بند وتبصره وتاویل وتفسیربزنیم که بله بطن فلان آیه منظورش این است

[/][/]

جواب بدین اگر میدونین اگر هم نمی دونین مردانه سکوت کنین و بیشتر از این آبروی خودتون را نبرین

برای اینکه خدا می خواسته میزان iq بشر رو آزمایش کنه ببینه اگه یک جا مستقیم چیزی رو نگه بلکه با واسطه همون لا اله الا الله و محمد رسول الله(ص) بگه کسی می فهمه می خواسته ببینه بشر ایا معنی محمد رسول الله رو فهمیده !!! می خواسته ببینه چند مرده حلاجین!
کسی که علی ولی الله رو قبول نداره و هضمش براش سخته هنوز محمد رسول الله (ص)رو نفهمیده و هضم نکرده
والسلام

[="microsoft sans serif"][="3"]

silence;37535 نوشت:
برای اینکه خدا می خواسته میزان iq بشر رو آزمایش کنه ببینه اگه یک جا مستقیم چیزی رو نگه بلکه با واسطه همون لا اله الا الله و محمد رسول الله(ص) بگه کسی می فهمه می خواسته ببینه بشر ایا معنی محمد رسول الله رو فهمیده !!!
کسی که علی ولی الله رو قبول نداره و هضمش براش سخته هنوز محمد رسول الله (ص)رو نفهمیده و هضم نکرده
والسلام

با تشکر از اظهار نظر شما سکوت عزیز

ببین قرآن کتاب چیستان و معما که نیست کتاب راهنمایی و هدایته [="red"]کتاب حل المسایل است نه
کتاب مسایل[/] و معما[="red"][/]ا

[="blue"]وقتی که می گوید [/]

ذَلِكَ الْكِتَابُ[="red"] لَا رَيبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ(ا[/]لبقرة/2)

آن کتاب با عظمتي است که[="red"] شک در آن راه ندارد[/]؛ و مايه هدايت پرهيزکاران است.

آیا منظورش کتابی معماگونه و مشکوک است یا کتابی روشن وواضح و پر از نور ؟؟؟

[="blue"] وقتی که به آشکارا می گوید: [/]

وَلَقَدْ [="red"]يسَّرْنَا الْقُرْآنَ[/] لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ(القمر/22)

ما قرآن را براي یادآوری ( سرشت انسانی فطرت)[="red"]آسان ساختيم[/]؛ آيا کسي هست که پند گیرد !

منظورش چیست ؟

آیا منظورش این است که نکته ای معما گونه و مبهم در آن جای داده باشد ؟؟؟

[="blue"][="blue"]وقتی می گوید [/][/]

وَهَذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ فَاتَّبِعُوهُ وَاتَّقُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ(الأنعام/155)
و اين کتابي است پر برکت، که ما (بر تو) نازل کرديم؛ [="red"]از آن پيروي کنيد[/]،و پرهيزگاري پيشه نمائيد، باشد که مورد رحمت (خدا) قرار گيريد!

آیا باید ما از کتابی که راه روشنی دارد پیروی کنیم یا از کتابی که نکته های مبهمی دارد ؟

[="blue"]وقتی که می گوید: [/]

يا أَيهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَكُمْ بُرْهَانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَأَنْزَلْنَا إِلَيكُمْ[="red"] نُورًا[/] مُبِينًا(النساء/174)

اي مردم! دليل روشن از طرف پروردگارتان براي شما آمد؛ و [="red"]نوری[/] آشکار به

سوي شما نازل کرديم.

آیا در روشنی نور تاریکی و ابهام و نکته ای معما گونه باقی می ماند ؟؟؟؟؟

پس ما باید از نص آشکار قرآن پیروی کنیم که نوری روشن وهدایتگر است و نکته ی مشکوک و معماگونه ای ندارد
در جهان طبیعت و علم به اندازه ای کافی معما و چیستان هست که ما خود را صرف کشف آنها کنیم

در ضمن بنده حضرت علی را دوست دارم ولی او را انسانی غیر معصوم

می دانم که اشتباه هم داشته است

[="blue"]آیا شما ها که آقای خمینی را معصوم نمی دانید برای او احترام زیادی قایل نیستید ؟؟؟؟[/]

[="3"][="blue"] پس درست است در نظر من علی معصوم نیست ولی برای او احترام خاصی

قایل هستم و مخلصش بوده ودر این راه علی رغم بعضی ها صادق ام

[="red"]ومن غلامعلی نوری ام [/]

[/][/][/][/]

رضا;37491 نوشت:
«و جعلنهم أئمة یهدون بأمرنا». (سوره ی انبیا، آیه ی 73)، (آنها را امامانی قرار دادیم که مردم را به فرمان ما هدایت کنند).
رضا;37491 نوشت:
«و جعلنهم أئمة یهدون بأمرنا». (سوره ی انبیا، آیه ی 73)، (آنها را امامانی قرار دادیم که مردم را به فرمان ما هدایت کنند).

وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ
وَنَجَّيْنَاهُ وَلُوطًا إِلَى الْأَرْضِ الَّتِي بَارَكْنَا فِيهَا لِلْعَالَمِينَ
وَوَهَبْنَا لَهُ إِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ نَافِلَةً وَكُلًّا جَعَلْنَا صَالِحِينَ
وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لَنَا عَابِدِينَ
آنها مى‏خواستند ابراهيم را با اين نقشه نابود کنند؛ ولى ما آنها را زيانکارترين مردم قرار داديم!
و او و لوط را به سرزمين (شام) -که آن را براى همه جهانيان پربرکت ساختيم- نجات داديم!
و اسحاق، و علاوه بر او، يعقوب را به وى بخشيديم؛ و همه آنان را مردانى صالح قرار داديم!
و آنان را پيشوايانى قرار داديم که به فرمان ما، (مردم را) هدايت مى‏کردند؛ و انجام کارهاى نيک و برپاداشتن نماز و اداى زکات را به آنها وحى کرديم؛ و تنها ما را عبادت مى‏کردند.
....
زحمت بکشید بفرمایید کجای این آیه به امامت دوازده ائمه شیعه ربط دارد در این جا که با توجه به آیات قبلی از امامت ابراهیم و لوط و اسحاق و یعقوب صحبت شده
رضا;37491 نوشت:
«و جعلنا منهم أئمة یهدون بأمرنا لما صبروا». (سوره ی سجده، آیه ی 24)، (هنگامی که استقامت نشان دادند، از میان آنها افرادی انتخاب نمودیم تا به فرمان ما مردم را هدایت و رهبری کنند.)

وَلَقَدْ آتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ فَلَا تَكُن فِي مِرْيَةٍ مِّن لِّقَائِهِ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِّبَنِي إِسْرَائِيلَ
وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ
ما به موسى کتاب آسمانى داديم؛ و شک نداشته باش که او آيات الهى را دريافت داشت؛ و ما آن را وسيله هدايت بنى اسرائيل قرار داديم!
و از آنان امامان (و پيشوايانى) قرار داديم که به فرمان ما (مردم را) هدايت مى‏کردند؛ چون شکيبايى نمودند، و به آيات ما يقين داشتند.
ببخشید کجای این آیه در مورد امامت حضرت علی و حسن و ... است؟
صدیق;37515 نوشت:
اتفاقاً توصیه ادامه آیه به رجوع به خدا و رسول، در موقع اختلاف و تنازع در امور گواه روشنی بر این مطلب است، که در اختلافات، علاوه بر کلام خداوند (قرآن) به سخن رسول اکرم (ص) که (لا ینطق عن الهوی، ان هو الا وحی یوحی) است رجوع کنید تا دچار گمراهی نشوید.

بله ما هم داریم به توصیه خدا عمل می کنیم خدا فرموده در صورت اختلاف اول به خدا بعد به رسول رجوع کنید ما هم بنا به فرمایش الله تعالی اول به قرآن رجوع می کنیم که ببینیم آیا در قرآن در مورد امامت مورد نظر شیعه آیه ای وجود دارد یا خیر؟
هر وقت شما پذیرفتید که در قرآن دلیلی وجود ندارد بعد به سنت پیامبر رجوع می کنیم

غلامعلی نوری *;37539 نوشت:

با تشکر از اظهار نظر شما سکوت عزیز

ببین قرآن کتاب چیستان و معما که نیست کتاب راهنمایی و هدایته کتاب حل المسایل است نه
کتاب مسایل و معماا

مرحبا. هدایت باید چطور باشد؟؟شما تعیین می کنید یا خدا؟؟ 124000 هزار پیامبر فرستاد و اخرین با برهان قران .به سخن و ادراک خود شما گفت محمد رسوا الله و محمد (ص)نیز برای هدایت و قران هم هدایت. ایا این سخت می نماید؟؟ کسی که خود بر او قران نازل شده کم برای هدایت سخن گفته؟؟؟ ایا اینقدر فهم این مسئله خارج از عقل است؟؟؟ شما بر روش خدا خرده نگیرید اینجا خواسته هدایت اینگونه باشد ؟
چطور شده که سخن همان رسول خدا در قران در تفسیر و فهم قران خارج از هدایت و پذیرش شماست؟؟ آن را با سخنان خود تحقیر می کنین و تبصره می خوانید! مرحبا
العاقل بالاشاره

اینجا نقطه تفکیک یقین کنندگان وتشکیک کنندگان به کلمه لا اله الا الله و محمد رسول الله است و البته خوب محکی!
اینجا نقطه ایست که خدا به بشرش بفهماند رسول و قران هر دو با هم تنها راه درک حقیقت است
نقطه پیوند رسول و قرانش
می گوییداز قران چیزی نیست حال برسیم به سنت!!!و اگر سنت در حقیقت ایه های قران بگوید باز در قران چیزی نیست؟؟!! چه منطق و برهان روشنی
حقیقت بسیار روشن است
به خواب رفته را می شود بیدار کرد اما به خواب زده را خیر
خوش باشید

شما هم پیشنهاد می شود کتابی از شبهه تا دلتان می خواهد بنویسید و روز محشر بر رسول خدا عرضه کنید.

موضوع قفل شده است