به نظر شما بهترین روش برای نابود کردن یک دولت یا یک رژیم چیست؟

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
به نظر شما بهترین روش برای نابود کردن یک دولت یا یک رژیم چیست؟

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمه الله
تا حالا چه در این سایت و چه در خارج از آن موضوعات و مباحثی مطرح میشه که مثلا فلا کشور یا فلان گروه قصد تضعیف یا براندازی یک دولت یا یک رژیمی را دارند ولذا فلان پدیده یا رفتار ناهنجار جامعه از طرف آن کشور دشمن داره مدیریت میشه! در این خصوص هر کسی نظرات و تحلیلهای خود را ارائه می کند و در این میدان گروهی موافق و گروهی هم مخالف آن نظریه هستند.
مثلا ممکن است که یک نفر مطرح کنه که کشوری برای نابود کردن دشمن خود شروع کرده به از بین بردن اعتماد بین دولت و مردم آن کشور و در این زمینه داره از سلاح نرم و سخت استفاده میکنه یعنی هم داره با دروغگوئی و شایعه پراکنی و تبلیغات این موضوع را مطرح میکنه و مسائل را سیاهنمائی کرده و به قولی سانسور و تحریف می کنه و هم در خصوص جنگ سخت به صورت فیزیکی وارد میدان شده و افرادی را به صورت نفوذی وارد سیستم یک کشور می کنه که نه به قصد سود شخصی و بلکه به قصد تخریب حس اعتماد بین مردم و دولت آن کشور دارند فعالیت فیزیکی میکنن.
البته این موردی که عرض کردم یک مثال کلی بود تا منظورم را از این تاپیک بیان کنم.
فکر کنم اکثراً از این دیدگاه به موضوع نگاه نکرده باشیم که مثلا خودمون طراح یک جنگ نرم باشیم و بخواهیم شیوه هایی را طراحی کنیم.
لذا این تاپیک باعث میشه که به قول معروف به دید یک خریدار به موضوع نگاه کنیم و نتیجه آن افزایش قدرت تحلیل روشهایی است که در حال حاضر کشورمون با آن مواجه هستش.
به عنوان یک مثال دیگر اینکه مثلا اگر جائی مطرح میشه که در فلان دستگاه دولتی یک اختلاس صورت گرفته آیا فقط سود شخصی آن اختلاس کننده مهمه یا نتیجه ان عملکرد خسارات خیلی بیشتری داره؟تا چه حد؟
فکر کنم تاپیک جالبی بشه و خیلی از ریزه کاریها و آثار مخربی که ظاهرا مغفول مونده رونمائی بشه و کمی در مورد رفتار کشورهای مختلف و حتی افراد داخلی و خارجی تحلیلمون سازمان یافته تر بشه.
مواردی را که دوستان مطرح میکنن میتونید تحلیل کنید و چیزی که مهمه اینه که :
این تاپیک به صورت کلی موضوع را بررسی میکنه و کشور یا دولت خاصی را مد نظر قرار نمیده به دلیل اینکه نمیخواهیم تاپیک در اثر تهمت یا بی احترامی یا توهین به یک دولت یا شخص خاص به انحراف کشیده بشه.
مثلا این موضع در این تاپیک مردود هستش که کسی بگه آقای ممد قلی خان که مثلا الآن در مجلس هستش پسر عموش داره در فلان جا مال مردم را میخوره .....این موضع باعث میشه که جنگ لفظی بین دوستان در بگیره و موضوع تاپیک عقیم بمونه.
---------------------------------------------
به عنوان نقطه شروع :
یکی از روشهائی که میتونیم یک کشور را مورد حمله قرار بدیم, تخریب دیدگاههای مردم نسبت به نخبه های اون کشور هستش,مثلا فرض کنیم در یک کشور شخصی هستش که قدرت تحلیل دقیق و عمیق مسائل سیاسی یا اقتصادی یا دینی را داره, این شخص سخنانش میتونه خیلی آتشین و کارآمد در جهت رشد و نمو کشور باشه و عام و خاص را تحت تاثیر قرار میده.
مسلما انسانها در کنار محاسنشون معایب یا نواقصی هم دارند و یا یک نخبه اگر 10 تحلیل یا ایده سازنده داره ممکنه 2 جا هم حرف نامربوط بزنه یا اشتباه بکنه,به نظرم اگر بخواهیم از اثر اون نخبه در کشورش جلوگیری کنیم شروع میکنم به بزرگ کردن همون اشتباهات و یا حتی سخنانی که میتونه دوجنبه ای باشه یعنی هم مثبت و هم منفی و من فقط جنبه منفی اون را همه جا مطرح میکنم و ............و یا ممکنه این شخص که خیلی خوب و کاربردی صحبت میکنه و کتاب مینویسه ممکنه مثلا در خلوت خودش یک خلاف شخصی هم بکنه و اگر من هر نوع اثر یا سندی از این موضوع پیدا کنم آن را علنی میکنم و آبروشو میبرم...حالا در این میان مسلما اثری بر خواص جامعه نخواهم داشت و لی ذهن عوام را منحرف خواهم کرد.....
یک موضوع مهم دیگه اینکه روشهایی که اینجا مطرح میکنید هرچیزی باشه که به نظرتون میتونه اثر داشته باشه حتی اگر ناجوانمردانه و غیر انسانی باشه...فقط میخواهیم روشها را تحلیل کنیم.
مثلا خود دروغ گوئی که مثال زدم و یا مثلا اینکه اگر خیلی پولدار باشم یه سوبسیدی میذارم روی مواد مخدر تا جوانان آن کشور را به فساد بکشم هرچند روشی ناجوانمردانه هستش!

روشها دیگر را هم کم کم مطرح میکنم انشالله