به مناسبت رحلت جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
به مناسبت رحلت جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها




[="Blue"][="Magenta"][="DarkGreen"]درآستانه وفات کریمه اهل بیت(ع) ؛برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشریح شد[/][/]

همزمان با ولادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری(ع) و قرار گرفتن در آستانه وفات حضرت معصومه(س) برنامه‌های حرم مطهر به مناسبت این ایام تشریح شد.
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) صبح یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های حرم مطهر در ایام ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع) و وفات حضرت معصومه‌(س) پرداخت و گفت: به مناسبت سالروز ولادت امام عسکری(ع) عصر امروز یکشنبه برنامه‌ها از ساعت 16 و 30 دقیقه با سخنرانی حجت الاسلام نظری منفرد و مدیحه سرایی مجید دلشاد در حرم حضرت معصومه(س) اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد نظری، ابراز داشت: از روز دوشنبه به مدت پنج روز از ساعت 16 و 30 دقیقه مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت (ع) در حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم شامگاه دوشنبه نیز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عابدی و مرثیه سرایی حاج حسن باقری ادامه می‌یابد.

مدیر حرم مطهر با اشاره به برنامه‌های روز سه شنبه اضافه کرد: صبح این روز دستجات عزاداری و سینه زنی استان قم به همراه دوهزار نفر از خادمان حرم رضوی و دستجات سینه زنی خراسان رضوی از میدان میر به سمت خیابان ارم و حرم مطهر حرکت خواهند کرد.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری در پایان مراسم روز وفات سخنرانی می‌کند و حاج عباس حیدرزاده به مداحی خواهد پرداخت.

نظری با اشاره به برنامه‌های شام وفات ابرازداشت: دعای توسل، نوحه سرایی، خطبه خوانی خادمان حرم و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستانه مقدسه برنامه‌های شام وفات را تشکیل می‌دهند.

وی برگزاری محفل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌ها عنوان و تصریح داشت: این محفل قرآنی چهارشنبه شب 25 اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار می‌شود.

مدیر حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در سخنانی به تفسیر سوره مبارکه «یاسین» خواهد پرداخت.[/]
منبع

[="Blue"][="Purple"]با حضور 40 شاعر برگزار می شود؛برپايی سوگواره ادبی به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) در حرم مطهر
[/]

سوگواره ادبی به مناسبت وفات حضرت معصومه(س) با حضور 40 شاعر جوان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی عباسی، مدير فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اعلام اين خبر گفت: اين سوگواره در آستانه 10 ربيع الثانی، سال روز وفات بانوی كرامت حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی افزود: در اين سوگواره كه امشب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود 25 نفر از شاعران جوان مرد و 15 شاعز زن به اجرای برنامه شعرخوانی در سوگ حضرت معصومه(س) می پردازند.

عباسی تصريح كرد: مراسم آقايان در مسجد طباطبايی حرم و مراسم بانوان در شبستان نجمه خاتون (س) برگزار می شود.

عباسی همچنين با اشاره به پيش رو بودن سفرهای نوروزی زيارتی به قم تصريح كرد: پنج بروشور به قلم آقای محدثی برای اين ايام با موضوع آداب سفر و زيارت تهيه شده و در اطراف حرم مطهر توزیع خواهد شد.[/]
منبع

[="Blue"][="DarkGreen"]در سالروز وفات حضرت معصومه (س)؛ 2000 نفر از خادمان حرم امام رضا (ع) به قم سفر مي‌كنند
[/]

جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان قم گفت: 2‌ هزار نفر از خادمان حرم امام رضا (ع) و مسئولان هيئت‌هاي مذهبي خراسان از سه‌شنبه هفته آينده به عنوان عزاداران خواهر پيشواي هشتم به قم سفر مي‌كنند.

محمدرضا ميرحيدري امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: اطلاع‌رساني از مباحث قابل توجه بوده و در چهارشنبه آخر سال و ايام نوروز اهميت ارائه و انعكاس اخبار و اطلاعات به مردم چندين برابر مي‌شود.
وي با اشاره به زائرپذيري استان قم گفت: با توجه به علاقه مردم به مسجد جمكران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) حداقل دو روز ميزبان مسافران نوروزي در استان قم هستيم.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان قم گفت: اميدواريم شهروندان نيروي انتظامي را در راستاي فراهم‌سازي محيط شهري مناسب همراهي كنند.
ميرحيدري به تقارن چهارشنبه آخر سال با وفات حضرت معصومه (س) اشاره كرد و افزود: با توجه به اين مناسبت مراسم‌هاي عزاداري در سطح شهر برگزار مي‌شود و كاروان عزاداري نيز از بيت‌النور به سوي حرم مطهر حضرت معصومه (س) حركت مي‌كنند.
وي تصريح كرد: 2‌هزار نفر از خادمان حرم امام رضا (ع) و مسئولان هيئت‌هاي مذهبي خراسان از سه‌شنبه هفته آينده به عنوان عزاداران خواهر پيشواي هشتم به قم سفر مي‌كنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان قم خاطرنشان كرد: بعد‌از‌ظهر سه شنبه هفته آينده كاروان‌هاي دانش‌آموزي به سوي حرم مطهر كريمه اهل بيت (س) حركت مي‌كنند.
ميرحيدري با اشاره به اهميت همكاري مردم در بخش ترافيك اذعان داشت: اميدواريم در ساعات عزاداري شهروندان همكاري لازم را داشته باشند.
وي با بيان اينكه وضعيت عملكرد پليس با ساير ارگان‌ها متفاوت است، بيان داشت: دو سوم از نيروهاي انتظامي در سطح استان در ايام نوروز فعال هستند كه اين افراد به صورت تمام‌وقت با توجه به شرايط و نيازهاي استان در بخش‌هاي انتظامي و ترافيكي فعاليت مي‌كنند.[/]
منبع