به دنبال جبران خطاهای گذشته هستم

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
به دنبال جبران خطاهای گذشته هستم

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سوالی داشتند که مایل نبودند با نام کاربری خود مطرح نمایند.

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:

نقل قول:

سلام

سوال اول:
در دوران نوجوانی من در مسابقه ای شرکت کردم. در محل برگزاری بازرس آزمون سرکشی نمیکرد و دو تن از داوران معلم رقیب من بودن(که قانونا نباید میبود ) و من در طرح تئوری نمره بالا عملی بسیار پایین دادن(البته قبول دارم تئوری رو جالب نگذروندم اما نه انقدر بد و اینکه به خاطر شرایط من استرس زیاد درحالیکه رقیبم با ارامش خیال بود ونمرات بعد پایان مسابقه اعلام شد).و چون راهنمایی داوران نسبت به رقیبم و بی اعتنایی بازرس نسبت به داوران و شرایط مسابقه من بلافاصله با بازرسی آموزش و پرورش شهر خودمون تماس گرفتم بعد اینکه دیدم پاسخ درستی نمیدهند و رسما بعد اعتراض به بازرس گفتند برو هرجا میخوای اعتراض کن ببینم میخوای چکار کنی و مطلبی در مورد بی ارزش بودن طرح شکایت من که الان دقیق خاطرم نیست.به بازرسی کل کشور زنگ زدم و طرح شکایت کردم.
این موضوع تمام شد و من اطلاعی نداشتم تا دو سال بعدش که فهمیدم اون بازرس از آموزش و پرورش بیرون آمده(اخراج بازخرید یا بازنشستگی زود هنگام نمیدونم ) و دو دبیر هم مجبور به انتقالی به مدارس دیگه و درج در پرونده شده. البته دلیل فهمیدنم یکی از اشنایان مشترک بود که گویا اون بازرس از من به بدی یاد کردن. الان من عذاب وجدان دارم و فکرم درگیر هست.حق الناس ضرری که از لحاظ مالی کشیدن به عهده منه؟گناه کردم؟چون الان که فکرشو میکنم شاید نباید شکایت میکردم و اینکه اصلا به جانبود از طرفی هم میگم بنا به اعتراض یک دانش آموز(هیچ اعمال نفوذی نداشتم فقط تلفنی به مراجع مربوط گزارش دادم)نمیشه که کسی اخراج یا انتقال بدن؟اونا که کامل و صحیح بررسی میکنند؟یا نکنه به خاطر شایعه ای این طور شده؟اون زمان هم 15-16 سال بودم.الان وظیفه من چی ؟برم حلالیت بطلبم؟جبران مالی کنم؟ یا نه مربوط به من نیست چون فقط اطلاع رسانی کردم (بیشتر ترسم از اینه که به خاطر دشمنی در ادارات زیر اب همو زده باشن و این شکایت من دست آویزی برای اون ها شده باشه)

سوال دوم:
در نشر مطالبی که مخالف قوانین اسلامی و عقیدتی ماست در قالب داستان به طوری که میدونم پخش شده و قابل جمع اوری نیست و کامنت هایی که قبلا ها در اینترنت یا صحبت هایی که کردم.صحبت ها از سر نااگاهی و به واسطه خوندن کتابایی از قبیل 23 سال و مشابهاتش که به من دادن اما داستان رو میدونستم خلاف اسلام (محتوای داستان به طور کلی حاوی موارد پورونوگرافی نبود در واقع چند داستان رمنس بدون صحنه ای مثب13+ یا حتی 10+ اما این نوع رابطه کاملا مذموم شده هست اون زمان اینو میدونستم اما با توضیحات کسایی که پیشنهادشو دادن برداشت علما غلط بوده و باید با زاویه دیگه ای نگاه کرد و اگه کسی ظلم نکنه بد نباشه ادم خوبی رواط شخصیش به خودش مربوطه ) الان حکمش چیه؟فقط توبه کافیه یا اینکه بگردم و تا جایی میشه پاک کنم که احتمالاعملی نیست؛ به نظرم لینک هاشون یادم میاد!

سوال سوم:
ارتباط و دوستی با کسایی که هیچ اعتقادی به اسلام و دین ندارن حتی مسخره هم میکنند اما از طرفی انسان های واقعا خوب یا از اقوام هستن حکمش چیه؟

سوال چهارم:
دروغ گفتن به والدین درباره مکان هایی که میرویم که البته هیچ مفسده ای ندارد و بعضا با تشویق والدین به انجا می ایند اما لازمه گفتنش گفتن یک سری خقیقت دیگر هست که قصد دارم بعدا بگویم گناه است؟

سوال آخر:
برای جبران حق الناس هایی که گردنمان هست اما اطلاعی نداریم یا به خاطرمان نیست تکلیف چیه؟فرضا از خراب کردن و صدمه زدن به وسایل دوستان ناخواسته در دبیرستان یا با خودکار نوشتن روی نیمکت وسایل عمومی تا خراب کردن کتاب امانتی از کتابخانه در کودکی و موارد مشابهی در بزرگسالی که به یاد نداریم اما احتمال بر گردن داشتن حق الناسو میدیم نسبت به اموال عمومی یا شخصی وظیفه من چیه؟

ممنونم


با تشکر @};-

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید.

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد نور

مدیر ارجاع سوالات;960881 نوشت:
با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سوالی داشتند که مایل نبودند با نام کاربری خود مطرح نمایند.

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان ضمن حفظ امانت، جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم، با نام کاربری "مدیر ارجاع سؤالات" درج می شود:

با تشکر @};-

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید.

با سلام و احترام

1. اگر حقیقت را انتقال دادید نیاز به حلالیت و پيگيری نیست
2. استغفار نمایید
3.اگر باعث انحراف و ضعف اعتقاد شما نشود اشکال ندارد
4. دروغ گفتن حرام است
5.اگر یقین به داشتن حق الناس ندارید تکلیفی ندارید و اگر اماکن را میشناسید باید اموالی که خسارت وارد شده در همان جا جبران کنید و اگر بعد از ورس و جو هم پیدا نکردید باید رد مظالم دهید.

موفق و مويد باشید

موضوع قفل شده است