بعد از حضرت عيسي و پيش از حضرت محمد(ص) چه كسي هادي بوده ؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بعد از حضرت عيسي و پيش از حضرت محمد(ص) چه كسي هادي بوده ؟

سلام
یه سوال برام پیش اومده و اونم اینه که بعد از حضرت عيسي و پيش از حضرت محمد(ص) چه كسي هادي بوده ؟؟؟ (چون در قرآن كريم دارد و لكل قوم هاد)؟:Gig:

با سلام و عرض ادب
در جواب سوال شما باید عرض کنم که فاصله بعد از حضرت عيسي(ع) تا ظهور حضرت محمد(ص) ششصد سال بوده است قرآن مي‏فرمايد: "يا اهل الكتاب قد جاءكم رسولنا يبيّن لكم علي فترةٍ من الرّسل؛(سوره مائده، آيه 19.) اي اهل كتاب رسول - با فترت و فاصله‏اي از رسولان - به سوي شما آمد تا حقايق را براي شما بيان نمايد از اين ايه روشن مي‏شود اين فاصله اختصاص به افول حضرت عيسي ندارد بلكه هم زمان و بعد از حضرت مسيح پيامبران و رسولان ديگري بوده اندكه حواريون و اوصياي حضرت عيسي(ع) هم جزو هاديان است كه قبل از ظهور حضرت محمد(ص) بوده‏اند

ولي در يك برهه كوتاهي هيچ كدام از آن‏ها باقي نمانده بودند كه حضرت محمد(ص) مبعوث برسالت شده به عنوان نمونه حضرت يحيي و ذكريا معاصر حضرت عيسي بودند. جرجيس پيامبر به نقل روضة الصفا از شاگردان حواريون حضرت عيسي بوده و در شهر فلسطين مقيم بوده است. در انجيل متي و لوفا جمعي از حواريون را آورده است مانند پطرس، اندرياس، يعقوب، يوحنا، يعقوب بن جلفا، شمعون يهودا برادر يعقوب و يهوداي اسخر يوطي كه اين‏ها و ده‏ها پيامبر ديگر هاديان مردم بوده‏اند. بعضي مردم را به دين عيسي و برخي به آئين ابراهيم خليل دعوت مي‏كرده‏اند.

امام علي(ع) در نهج البلاغه مي‏فرمايد: هرگز زمين از حجت الهي خالي نيست خواه پنهان باشند و يا آشكار.(نهج البلاغه، كلمات قصار 147.)

در این تاپیک به این بحث پرذاخته شده می توانید رجوع کنید و اطلاعات بیشتری کسب کنید:
http://www.askdin.com/showthread.php?t=2266

.

ابوتراب;94973 نوشت:
سلام یه سوال برام پیش اومده و اونم اینه که بعد از حضرت عيسي و پيش از حضرت محمد(ص) چه كسي هادي بوده ؟؟؟ (چون در قرآن كريم دارد و لكل قوم هاد)؟

سلام
بنابر روایات هر پیامبری اوصیائی داشته است . لذا فرض بر این است که دوران فترت بین انبیاء را این اوصیاء پر کرده باشند چه اینکه هیچگاه زمین از حجت الهی خالی نمی ماند و این اصل حتی برای یک ثانیه هم تعطیل بردار نیست لذا تا زمان پیامبر ص متصلا اوصیاء حضرت عیسی ع هدایتگر بوده اند البته توجه داشته باشید منظور از هادی کسی است که شان هدایت دارد ولو اینکه هدایتگری او بواسطه نبودن شرایط مناسب بالفعل نشود
موفق در پناه حق

سلام ممنون از جواب های خوب شما.
یه سوال دیگه دارم و اون اینکه پيامبر اسلام(ص) دقیقا چند سال بعد از حضرت عيسي(ع) به پيامبري مبعوث شدند؟ لطفا با سند برام ذکر کنید.
با تشکر

ابوتراب;95073 نوشت:
یه سوال دیگه دارم و اون اینکه پيامبر اسلام(ص) دقیقا چند سال بعد از حضرت عيسي(ع) به پيامبري مبعوث شدند؟ لطفا با سند برام ذکر کنید.

با سلام مجدد خدمت شما
اگر دقیقتر به این مسئله نگاه کنیم باید عرض کنم که مورخان نوشته اند: ولادت پيامبر اسلام(ص) در سال 570 و بعثتش در 610 ميلادي رخ داد.(غلامحسين مصاحب، دايره الم[عارف فارسي، ج 3، ص 2672 و 2673.)

حضرت عيسي(ع): سال ولادتش مبدأ تاريخ شد. او در سي سالگي به رسالت مبعوث شد و سه سال بعد به عقيدة مسيحيان به صليب كشيده شد، سپس زنده شد و به آسمان عروج كرد.

ولي قرآن مي گويد: بدون اين كه به صليب كشيده شود، به آسمان عروج كرد.(همان، ج 2، ص 1790 و 1791؛ جان بي ناس، تاريخ اديان، ص 582 تا 608.)
فاصله بين بعثت پيامبر اسلام(ص) و ميلاد حضرت عيسي(ع) ظاهراً 570 سال، فاصلة بعثت پيامبر(ص) و بعثت حضرت عيسي(ع) ظاهراً 530 سال، و بين بعثت محمد(ص) و عروج حضرت عيسي(ع) ظاهراً 527 سال است.

توجه: در تاريخ ميلادي اشتباهي رخ داده كه در قرن ششم ميلادي برخي از مورّخان به آن پي برده اند و آن اين است كه ميلاد حضرت مسيح(ع) با تاريخ ميلادي بين چهار تا هشت سال اختلاف دارد.
تولد واقعي حضرت عيسي(ع) چهار تا هشت سال قبل از تاريخ رسمي ميلادي است.(جان بي ناس، همان، ص 583؛ مصاحب، همان، ج 2، ص 1790.)
با توجه به اين نكته مي بايست چهار تا هشت سال بر فاصله ها و تاريخ هاي مذكور افزود.


.
موضوع قفل شده است