بر اساس قرآن حکم کسانی که تهاجم فرهنگی میکنند چیست؟

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بر اساس قرآن حکم کسانی که تهاجم فرهنگی میکنند چیست؟

به نام خدا

شبهه: آیا حکم قتل(ترور-شکنجه) کسانی که تهاجم فرهنگی(فعالیت سیاسی نقد فعالیت مدیران) میکنند در قرآن است؟
"دوست تو کسی است که عیب هایت را مخفی نکند"

کارشناس بحث : صدیقین

سلام به شما پرسشگر گرامی

تا جایی که بنده اطلاع دارم چیزی به نام «ترور» در احکام اسلامی وجود ندارد و روح قوانین اسلامی با این حکم بیگانه است.

نیز چیزی به اسم «شکنجه»، در احکام اسلامی جایی ندارد و هیچ حکمی در اسلام برای شکنجه گری تشریع نشده است. بله، در احکام اسلامی مساله حدود را داریم (حد شارب خمر، حد زانی و ...)، نیز مساله قصاص را داریم (قصاص قاتل و ...)، نیز مساله تعزیر و تنبیه خطاکار را داریم که در تمام این موارد مساله مجازات خطاکار و مصلحت اجتماعی و تضمین سلامت جامعه دینی مطرح است، و هیچ یک از این موارد شکنجه نام ندارد و با مساله شکنجه گری کاملا بیگانه است.

شکنجه گری ناشی از اعمال زور از سوی فرد یا افرادی است که از روح انسانی تهی گشته و با قساوت تمام، آزار روحی و جسمی دیگران را پلی برای رسیدن به مقاصد نفسانی و حیوانی خود قرار می دهند؛ روشن است که چنین مطلبی، هیچ شباهتی به احکام اسلامی ندارد.

مساله «تهاجم فرهنگی» که مطرح نموده اید، موضوعی کلی است و کسانی که در این مساله فعالیت می کنند، انگیزه های گوناگون دارند: یا نظر روحی و قلبی مشکل دارند و به اصطلاح قرآن، مریض القلب اند (1) ، و یا با مسلمین سر جنگ و پیکار دارند و کارشان بر هم ریختن نظام فرهنگی و امنیتی جامعه اسلامی است (2) ، و یا از روی جاهل و نادانی و کسب مطامع ناچیز دنیوی چنین جرمی را مرتکب می شوند. حکم هر یک از این گروه ها و نیز میزان تاثیر گذاری جرم ارتکابی شان در جامعه، و نیز میزان تاثیری که هر یک از این افراد در ارتکاب جرم داشته اند و مسایلی دیگر از این دست، در حکم قانونی و فقهی آنان مؤثر است و با هم تفاوت دارد؛ می توانید حکم فقهی موارد خاص را از پاسخگوی محترم احکام جویا شوید.

پی نوشت
-------------------
1- في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ (بقره/10)
فَتَرَى الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى‏ أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ فَعَسَى اللَّهُ أَنْ يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَيُصْبِحُوا عَلى‏ ما أَسَرُّوا في‏ أَنْفُسِهِمْ نادِمينَ (مائده/52)
إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هؤُلاءِ دينُهُمْ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ (انفال/49)
وَ أَمَّا الَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَتْهُمْ رِجْساً إِلَى رِجْسِهِمْ وَ ماتُوا وَ هُمْ كافِرُونَ (توبه/125)
لِيَجْعَلَ ما يُلْقِي الشَّيْطانُ فِتْنَةً لِلَّذينَ في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْقاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ وَ إِنَّ الظَّالِمينَ لَفي‏ شِقاقٍ بَعيدٍ (حج/53)

2- ما يَوَدُّ الَّذينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِكينَ أَنْ يُنَزَّلَ عَلَيْكُمْ مِنْ خَيْرٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ اللَّهُ يَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظيمِ (بقره/105)
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ (مائده/82)

با سلام دوباره :
من با این نتیجه معنوی که از پاسختان گرفتم کاملا مخالفم .
مگه مدیران حکومت اسلامی یا غیر اسلامی کاملا معصوم ازگناه و خطا(فرشته اند) هیچ زیاده روی نمیکنند و نقد مدیران جرم است؟ ///////////////اصلاح طلبان مگه محاربند هیچ سازمانی ندارند؟//////////مگه جرم وگناه فقط یک طرفه است؟//////////مگه مردم فقط جرم میکنند؟/////////////
شخصی از خطا (شکنجه به بد حجاب و ترور بدلیل بد گویی به مدیران ) مطلع شده و در رسانه ها منتشر کرده و سپس دستگیر شده شکنجه شده و به بقتل رسیده .المائده مبارکه : گناه آن از نظر معنوی مانند قتل همه مردم روی زمین است .
وشخص دیگری با کمی تحقیق از این زیاده روی ها مطلع شده . و سند قرآنی دارد که اکثر حکومتهای اسلامی یاغیر اسلامی
المائده مبارکه : "وَلَقَدْ جَاء تْهُمْ رُسُلُنَا بِالبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم بَعْدَ ذَلِكَ فِي الأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ﴿32﴾" هستند چه کاری به غیر از صبر از او بر میاید؟//////////////////////////

"امام خمینی (ع) بکشید ما را با کشتن ما اسلام زنده تر میشود"

mohammad+ali;292486 نوشت:
من با این نتیجه معنوی که پاسختان گرفتم کاملا مخالفم

سلام مجدد خدمت شما
بنده اصراری ندارم که پاسخ مرا بپذیرید، اما منظورتان را از «نتیجه معنوی» متوجه نشدم!

mohammad+ali;292486 نوشت:
مگه مدیران حکومت اسلامی یا غیر اسلامی کاملامعصوم ازگناه و خطا(فرشته اند) هیچ زیاده روی نمیکنند
بنده هیچ جا نگفته ام که حاکم یا مدیر غیر معصوم، از خطا و اشتباه مبراست! این سخنی است که خودتان ابراز کرده اید!

mohammad+ali;292486 نوشت:
نقد مدیران جرم است ///////////////اصلاح طلبان مگه محاربند هیچ سازمانی ندارند//////////مگه جرم وگناه یک طرفه//////////مگه مردم فقط جرم میکنند/////////////
شخصی از خطا (شکنجه به بد حجاب و ترور بدلیل بد گویی از مدیران ) مطلع شده و در رسانه ها منتشر کرده و سپس دستگیر شده شکنجه شده و به بقتل رسیده .
وشخص دیگری با کمی تحقیق از این زیاده روی ها مطلع شده . و سند قرآنی دارد که اکثر حکومتهای اسلامی یاغیز اسلامی "المسرفون" هستند چه کاری به غیر از صبر از او بر میاید؟//////////////////////////

"امام خمینی (ع) بکشید ما را با کشتن ما اسلام زنده تر میشود"

شما یک پرسش کلی مطرح نمودید و بنده هم کلیت مطلب را پاسخ دادم. در اینجا درباره گروه های سیاسی و اصلاح طلبان و ... بحث نمی کنیم؛ کم و کیف تشخیص جرم و میزان جرم و حکم مجرم را قانون و دستگاه قضا تعیین می کند و ارتباطی با بحث ما ندارد. (لطفا از بحث های حاشیه ای و غیر مرتبط پرهیز بفرمایید).
موضوع قفل شده است