بررسی علمی فواید و مضرات الکل ، سیگار و سایر مخدرات، قهوه و چای و...

تب‌های اولیه

26 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
بررسی علمی فواید و مضرات الکل ، سیگار و سایر مخدرات، قهوه و چای و...

متاسفانه مصرف مواد اعتیاد آور که سابقه تاریخی دارد در سالهای اخیر در جهان رو به افزایش بوده که این امر سبب مشکلات عدیده فردی، خانوادگی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی ، اخلاقی و.....شده است
قصد بر این است که با کمک منابع علمی اثرات مواد اعتیاد آور به نوبت و در فرصت مناسب احتمالا هفتگی بیان گردد.
در این مباحث فقط دیدگاه علمی از منظر دانشمندان غربی بیان خواهد شد و دیدگاه دینی آن به عهده اساتید فن می باشد
مباحث به ترتیب الکل ، سیگارو مواد مخدرو... ، واحتمالا سایر نوشیدنی های رایج مثل قهوه و چای ، و ... می باشد.
گفتگو را با مبحث اثرات مثبت و منفی الکل آغاز می کنم پایه مبحث از کتاب اثرات مشروبات الکلی تالیف دکتر اکبری است که از 20 منبع علمی استفاده شده است و سعی بر این است که از اصل منابع هم تا حدی که در بضاعت است کمک بگیرم.

شاید بارها مرگ ، یا کوری ، یا از دست دادن کلیه ، به طور ناگهانی و....را در برخی از مصرف کنندگان الکل شنیده باشید و یا در روزنامه خوانده باشید . این اثرات علاوه بر مسمومیت حاد و شدید ناشی از مصرف زیاد و ناگهانی الکل ( اتانول) ، در نتیجه مصرف الکل حاصل از چوب ( متانول ) حتی به مقدار کم دیده میشود .پس متانول اصلا قابل شرب نیست.
الکل یا اتانول c2h5oh حاصل فرایند تخمیری قند است که به علت پاره ای اثرات مطلوب برای بشر ، از قبل از تاریخ تاکنون بدون توجه به تمامی جوانب آن مورد مصرف بوده است.

اینجانب (زهرا) حدود 5 سال از دوران کاریم در یکی از مناطق بسیار بسیارمحروم ایران بوده ام و شاهد مصرف بی

رویه الکل از سوی مردان آن منطقه و حتی شاهد تشویق زنان باردارشان و کودک خردسالشان به مصرف بوده ام ،

زیرا این افراد به دلیل تبلیغات وسیع تلویزیونی کشورهای همجوار آن را بی ضرر دانسته و حتی تصور مفید بودنش را

داشتند مضاف بر آن عده ای گمان می کردند و می کنند چون برخی پزشکان و یا مهد علم امروز ( اروپا و آمریکا)

مصرف دارند پس لابد آنچان ضرری ندارد و معضلی نیست. در صورتی که طبق امار آمریکاییان یکی از بزرگترین

مشکلات و معضلات بهداشتیشان الکل است. در کشورهای غربی و آمریکایی به گفته خودشان کلمه اعتیاد در

ذهن شنونده الکل را تداعی می کند . در حالیکه در کشور ما کلمه اعتیاد بیشتر تداعی مواد مخدر است. (

اینها وظیفه دانایان و مسئولین را سنگینتر می کند )

برخی از افراد هم مثالهایی می اورند مبنی بر سلامت افراد الکلی و غیره ... ، که نشانی از بیماری ندارند ، در


پاسخ این افراد باید گفت سلامت ظاهری نشان سلامت کامل نیست چه بسا سرطان یا بیماری خاصی در فردی


دیده شود در حالی که بنیان این سرطان و یا بیماری خاص حتی 10 سال قبل یعنی در دوره الکل نوشی و یا رفتار خاصی


پی ریزی شده است که شاهد این قضیه کم نیست .....


در فرهنگ معین الکل مایعی بیرنگ و صاف با بوی نسبتا خوش و مزه گس و سوزان دارای طعم تند ، سبکتر از آب و...توصیف شده است


جذب الکل از ابتدای سیستم گوارش یعنی دهان شروع شده و نهایتا با جذب در مری و معده و روده کوچک و بزرگ


جذب کامل می شود ضمن اینکه جذب از راه تنفس یعنی ریوی هم دارد ( منابع کتب طب داخلی سیسیل و هاریسون)

فلذا اثرات الکل را از سیستم گوارشی و ابتدا از دهان شروع می کنم

پس از اثرات گوارشی ، اثرات قلبی و عروقی ، اثرات در زنان و بارداری ،اثرات عصبی و روانی ، اثرات بر دستگاه


تناسلی ، برخی اثرات در چشم و اثرمنفی بر سنگ کلیه و....ضمنا در هر مبحث اثرات منفی و اثرات مثبتی که علم

بیان نموده است طبق منابع علوم غربی ذکر خواهد شد.

دهان :

در افرادی که به طور منظم الکل می نوشند احتمال سرطان دهان 7 برابر افراد غیر الکلی است و در صورت مصرف همزمان سیگار این احتمال 15 برابر می شود البته ریسک فاکتورهای دیگری هم برای سرطان دهان داریم معذالک اثر الکل و دخانیات مهمتر است ( 1 )

حنجره:
مصرف کنندگان الکل و سیگار در ریسک بالاتری نسبت به سرطان حنجره هستند علاوه بر خشونت صدا ( 1 )

مری:


مصرف الکل و سیگار از عوامل خطر سرطان سنگفرشی مری و سرطان سر و گردن است مصرف توام سیگار و الکل خطر این سرطان را 44 برابر می افزاید ( 2 ) در مراحل اولیه سرطان اغلب بیمار علامتی ندارد و به ظاهر سالم است زمانی مشکل ، خود را نشان می دهد که حدود 75% قطر مری درگیر شده باشد. در کتب جراحی از جمله شوارتز ، الکل و سیگار از علل سرطان مری ذکر شده اند گاه بیمار زمانی مراجعه می کند که سرطان پخش شده است و به قول عوام ریشه داده است و نیز در مواردی خونریزی شدید به علت تهاجم سرطان به عروق اصلی دیده می شود.( 3 ) .

همچنین الکل با ایجاد التهاب در مری به صورت مستقیم و غیر مستقیم با کمک به برگشت اسید معده به مری باعث ، علایم و ناراحتی هایی مانند، سوزش سر دل ، درد شکم و بی اشتهای می گردد التهاب مری شایعترین علت خونریزی مری- معده در الکلی هاست حتی استفراغ شدید ناشی از مصرف زیاد می تواند باعث پارگی مری گردد.( 4 )
بسیاری از مسائل و مشکلات معده ای و روده ای الکلی قابل برگشت است ولی عارضه واریس مری و آتروفی یا ازبین رفتن سلولهای معده غیر قابل برگشت می باشد. با توجه به علمی بودن و دشواری برخی اصطلاحات یا بیماریها برای خوانندگان غیر پزشک سعی بر این شده تا از کلمات ساده استفاده گردد. و مطالب خلاصه ذکر گردد.

معده:


همانطور که بدن انسان مکانیسمهای متعدد و پیچیده ای برای مبارزه با میکروبها دارد . در مقابل ورود عوامل خارجی من جمله الکل نیز واکنشهای دفاعی را به کار می گیرد.
از جمله اینکه ماده ای موکوسی که جدار معده را پوشاند ه تر شح می شود ، ، دریچه خروجی معده بسته می شود که این اعمال کمکی است به کند کردن جذب الکل و ممانعت از ورودش به مراحل بعدی جذب ،
هر قدر الکل سریعتر جذب شود خطر مسمومیت هم سریعتر و بیشتر است. با اسپاسم یا انقباض دریچه خروجی معده حالت تهوع ایجاد می گردد و در اسپاسم شدید الکل با استفراغ از معده بیرون می ریزد ولی در صورت شدید بودن استفراغ خطر پارگی مری هست .( 4 و5 )
پس بدن تا حد امکان سعی در عدم جذب و دفع الکل دارد علاوه عملکردی که از معده ذکر شد. کلیه با ادرار و کبد با تجزیه و غدد تعریق سعی در دفع الکل دارند منتها روده کوچک محدودیتی در جذب ندارد. که البته در جای مناسب توضیح کاملتری ارایه خواهد شد (4)
علاوه برکبد دهان و مری و معده یک سری اعمال تجزیه ای روی الکل انجام می دهند. لذا سیستم گوارش اولین خط دفاعی در برابر الکل تلقی می شود .

عمل تجزیه الکل از دهان تا معده به کمک آنزیمهایی صورت می گیرد که چون بحث علمی آن برای غیر پزشک دشوار است لذا از توضیح منصرف و تنها به ذکر نامی اکتفا می شود.

قابل ذکر است این آنزیم در معده زنان کمتر از معده مردان است فلذا این توجیهی است بر اینکه زنان زودتر از مردان مسموم (مست ) می گردند همچنین با افزایش سن به علت کاهش مقدار این آنزیم خطر (مستی ) یا مسمومیت افزایش می یابد.

اکسید شدن الکل بیشتر در کبد رخ می دهد ولی در سایر قسمتهای گوارشی هم روی می دهد. جالب اینکه باکتریهای سیستم گوارش نیز دست به کار شده و اکسیداسیون را انجام می دهند
فعالیت آنزیم ذکر شده قبلی که اعمال دیگری هم دارد در افراد الکلی ، گرسنگی و برخی داروها کم می شود.
علت هضم نشدن دیواره معده با اسید خودش وجود یکسری سدهای دفاعی است شبیه لایه ایزوگام ، ( توضیح علمیش لازم نیست ) الکل می تواند این لایه محافظتی را بشکند فلذا جدار معده بدون محافظ در برابر اسید می ماند و قطعا آسیبهای بعدی رخ خواهد داد پس علت التهاب و زخمهای متعاقب معده آسیبی است که به سد دفاعی معده زده می شود. مضاف بر این الکل مستقیما موجب تحریک ترشح اسید معده می گردد ( 4)
نوعی خونریزی در معده داریم به نام خونریزی Erosive که برخی داروها و فشار روحی و الکل از عوامل ایجادی آن ذکر شده است 20% الکلی ها که علایم خونریزی فوقانی دارند شواهدی از خونریزی زیر مخاطی هم دارند. اگر چه درمان این بیماری موجب کاهش خونریزی می شود ولی میزان مرگ و میر را کم نمی کند ( 4 )

روده ها :


اتانول علاوه بر کاهش جذب الکترولیتها ، موجب ضایعات خونریزی دهنده دوازدهه می شود.
کاهش جذب الکترولیت از جمله عوامل اسهال در الکلی هاست البته با اثر بر لوزالمعده ( پانکراس ) نیز باعث اسهال مزمن می گردد اسهال این افراد بدون درد است
الکل زیاد ،، باعث اختلال هضم و جذب در روده شده و نهایتا با اضافه شدن عادت بد غذایی در الکلی ها کمبود ویتامینها و عوارض آنها به خصوص ویتامینهای گروه b دیده می شود.( 5)


کبد:


کبد یکی از ارگانهای بسیار مهم بدن است که ظرفیت بسیار بالای دارد و ازمایشات کبدی ممکن است تا هنگامی که اختلال عملکرد کبد شدیدا مختل نشده باشد در حالت نرمال باشد. پس نرمال بودن تست کبدی دلیل برسلامت نیست..
کبد وظایفی از جمله تولید چربی ، تولید و ترشح صفرا، از بین بردن سموم و دفع مواد اندوژن و اگزوژن ، ذخیره سازی ویتامینها و...... را به عهده دارد لذا ارگانی بسیار حیاتی است.
هاریسون می گوید که 2- 10% الکل از راه ادرار و ریه و پوست دفع می گردد منابع دیگر حذف 90% الکل را از طریق کبد می دانند که البته تبدیل و تجزیه کبدی بدون آسیب به کبد نیست.تغیرات کبدی شامل تجمع چربی، هپاتیت الکلی، اسکلروز، سیروز می باشد (4)
کبد با کمک آنزیمی الکل را تبدیل به استالدوئید می کند که این ماده اثرات تسریع مرگ سلولی و ممانعت ترشح پروتئینی دارد و تجمع آن باعث تورم کبد می شود ضمن اینکه استادلوئید برای جنین هم بسیار مضر است .البته کبد توان تبدیل آن را به استات دارد.( 2 و4 )
الکل با تحریک مسیر خاص آنزیمی در کبد فعالیت سرطانزایی را فعال می کند ( سرطان گوارش ، ریه ، پستان )
هپاتیت الکلی ، کبد چرب و سیروز کبدی که مراحل آغازین آن معمولا علامت خاصی ندارد



و نهایتا در صورت پیشرفت عاقبتی جز مرگ ندارد. توضیح چگونگی و عوارض هر یک از اینها از حوصله این بحث خارج است. در مورد سیروز باید گفت تنها درمان ان به گفته هاریسون انتظار و مرگ است. ( کاندید پیوند کبد آخرین تیر در ترکش ). از عوارض سیروز آسیت یا هم اصطلاح آب اوردن شکم در گویش عموم است.اختلال حواس و استعداد عفونتها از جمله عفونت کلیه و ریه و صفاق شکم و بزرگی نامتعارف پستان مردان و................
در سیروز بافت کبد سخت می شود و کارایی خود را از دست می دهد. در غرب شایعترین علت سیروز الکل است و در جهان سوم هپاتیت b شایعترین عامل است..................... الباقی ....

لوزالمعده:


عضوی که تقریبا زیر معده می باشد با ترشح آنزیمهایی کمک به هضم غذا می کند و با ترشح انسولین کمک به تنظیم قند خون می نماید .

به طور عادی آنزیمها ی خود لوزالمعده دیواره خود را هضم نمی کند ولی با التهاب این عضو ، آسیب رسانی

انزیمهای هضم کننده به خود عضو شروع می شود. عوامل التهاب این عضو 40% سنگ صفرا ، 35% الکل و بقیه علل نامشخص قید شده است. این بیماری 10% مرگ و میر دارد. ( حاد)

البته 75% علت التهاب مزمن پانکراس در آمریکا الکل است .


اتانول با تخریب سلولهای پانکراس از عوامل دیابت یا بیماری قند است و البته الکل با کاهش خونرسانی به این عضو نیز باعث اسیب می گردد. (2 )

اثر مشروبات برقلب و عروق :


آنچه باعث توجه دانشمندان به فواید الکل شده است همین مبحث قلب و عروق است .( با هم فواید و مضرات قلبی و عروقی را در هفته بعد مرور خواهیم کرد )


البته نا گفته نماند که این مبحث جدای از علل گرایش افراد به مشروبات الکلی است سعی می شود که در مبحث جداگانه ای علل گرایش هم ذکر گردد .....

با سلام ، مطالب ارزنده ای رو ارائه نمودید، با تشکر :Gol:
داخل پرانتز و بین مباحث پزشکی مطرح کردن این آیه خالی از لطف نمی باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ ﴿۲۱۹﴾ بقره

درباره شراب و قمار از تو مى‏پرسند بگو در آن دوگناهى بزرك و سودهايى براى مردم است و[لى] گناهشان از سودشان بزرگتر است و از تو مى‏پرسند چه چيزى انفاق كنند بگو مازاد [بر نيازمندى خود] را اين گونه خداوند آيات [خود را] براى شما روشن مى‏گرداند باشد كه بينديشيد (۲۱۹)


به دلیل دشواری این مبحث و وجود اصطلاحات علمی مطالب با توضیح مختصر عنوان میگردد .
مصرف اتانول در حد متوسط در افرادی که قلب و عروق سالم داشته اند هم اثرات مفید و هم اثرات مضر داشته است .در طی تحقیقی 30 الی 40% کاهش مرگ و میر قلبی در کسانی که روزانه یک یا دو بار الکل ( در حد متوسط! ) نوشیده اند گزارش شده است که احتمالابه دلیل کاهش چربی مضر و یا به دلیل کاهش و تغییر انعقاد پذیری خون در این افراد بوده است. البته اثر محافظتی الکل بر روی قلب افراد ، با افزایش میزان بروز و شیوع سرطان جبران شده است .فلذا افزایش سایر بیماریها فواید قلبی را بر باد می دهد!!
البته ناگفته نماند که اثرات مضر قلبی هم گزارش شده است.
ذکر شده که شراب قرمز نیز اثرات مفیدی بر روی قلب دارد و لذا تبلیغات وسیعی از سوی تولید کنندگان شراب قرمز دیده میشود. در این خصوص ذکر این نکته الزامی است که اتانول یا الکل شراب قرمز نیست که اثر محافظتی دارد بلکه این خاصیت به دلیل ماده ای به نام proanthocyanidins میباشد که در دانه انگورسیاه موجود است! (از مکانیسم علمی آن می گذریم )
مرگ ناگهانی و غیره منتظره در الکلی ها چیز ناشایعی نیست (6)
صدمات عضله قلب به علت اثر مستقیم الکل و یا غیر مستقیم با کاهش ویتامین B1 و افزودنی های آن مثل کبالت میباشد (6)
با تکنیکهای خاصی عملکرد غیر عادی قلب در بیماران الکلی که شکایت قلبی ندارند به اثبات رسیده است (6)
بی نظمی بطنی منجر به مرگ ناگهانی در سوء مصرف الکل ، بدون اینکه فرد هیچ عارضه قلبی بالینی داشته باشد ، دیده میشود.(7)
فشار خون و عملکرد غیر عادی قلب و بی نظمی و کاردیومیوپاتی اتساعی و احتقانی یا بزرگی قلب و تجمع خون در ریه و تشکیل لخته و آسیب به بافتها از جمله مغز و بافتهای محیطی مثل دست و پا و.... از جمله عوارضی است که در معتبرترین کتب علمی به آنها اشاره شده است.
40 تا 50 درصد بیماران با بیماری عضله قلبی الکلی در یک دوره 3 تا 6 سال از پا در خواهند آمد (6)در مصرف ویسکی، شراب، آبجو بیماری عضلانی قلب بیشتر در سنین 50-20 در طی 10 سال مشاهده میشود........ در صورت بروز بسیاری از عوارض قلبی با ترک الکل هم دیگر قلب طبیعی نخواهد شد !!
نتیجه اینکه : اثر محافظتی الکل بر روی قلب به معنای تجویز آن نیست.

اثرات مشروبات الکلی بر زنان و بارداری


مدارک قاطعی درباره الکل نوشی مادر و ناهنجاریهای مادرزادی وجود دارد. نقایصی شامل ناهنجایهای جمجمه ای صورتی ( کوتاهی شیار پلکی ، هیپو پلازی آرواره) تغییر شکل اندامها ( تغییر وضعیت و حرکت مفاصل ) و نقائص قلبیو عروقی نظیر ناهنجاریهای دیواره بطنی. این ناهنجاریها همراه با عقب ماندگیهای عقلی و نارسایی رشد سندرمالکلی جنینی نام دارد جالب اینکه حتی مصرف متوسط الکل در طی بارداری ممکن است برای رویان مضر باشد.(
fetal alcohol syndrome) ( 8)
در منبع ( 9) ناهنجاری اینگونه توصیف شده است. محدودیت رشد، اختلالات رفتاری، نقائص مغزی و قلبی و نخاعی، بینی کوتاه و چشمان کوچک و غدد جنسی کوچک و پلک کوتاه و فقدان تا هیپوپلازی فیلتروم و لب فوقانی پهن ،پل بینی پهن و ورمیون هیپوپلاستیک لب فوقانی و...
هر کدام از اینه مشکلاتی در پی دارد که در حوصله این بحث نم گنجد مثل نزدیک بینی چشم ( 4) و اختلال تناسلی و ادراری و اختلال تکلم و مفاصل و حرکت و مشکلات دندانی وسوراخ در دیواره قلب و....(2)
هوش پایین در گیری با قانون ،، اضطراب و کاهش تمرکز و توجهو...
سندرم جنین الکلی شایعترین علت عقب ماندگی ذهنی در آمریکاست (5 )
سیگار و الکل از جمله مواد کاهنده شیر مادر هستند (10)
الکل و خصوصا آبجو روی رشد جنین اثر عکس دارد و سیگار نیز با کاهش حریان خون موجب عقب ماندگی رشد جنین است و عوارض رشد عقب مانده به صورت اسیدی شدن خون نوزاد و لختگی خون و کاهش قند و مرگ 6 تا 8 برابر دارند ( 10) و ........................
الکل حتی به مقدار اندک در طی حاملگی توصیه نمیشود (9)
و..................
در زنان الکل باعث کاهش اندازه تخمدان و اختلال قاعدگی و سقط خودبه خود به همراه دارد (4)
زنان به علت جثه کوچکتر و چربی بالاتر و آنزیم تجزیه کننده کم الکل مثل افراد مسن آسیب پذیرترند(2) و.................

اثرات الکل بر دستگاه جنسی و ادراری


برخی از مردم یکی از راهای تقویت قدرت جنسی را الکل می دانند در صورتی که الکل با برداشتن مهارهای فعالیت جنسی شروع این فعالیت را تسهیل میکند اما موجب اختلال عملکرد جنسی میگردد ... مردها از دو مرحله میگذرند نعوظ طولانی بدون انزال و بعد کاهش تدریجی توانایی نعوظ (5)

الکل همانطور که گفته شد در زنان با اثر بر روی ماهانه و تخمدان و اثر منفی دارد
الکل با اثر بر روی سیستم اعصاب مغز و نخاع و اثر مستقی بر غدد جنسی اختلال ایجاد میکند (5) در مردان کوچک شدن testis حتی بدون عارضه کبدی رخ میدهد و نیز چروکیدگی لوله های منتقل کننده اسپرم(5)
نیز الکل مهمترین هورمون مردانه « تستوسترون » را میکاهد (11) که از جمله وظایف این هورمون صفات ثانویه جنس نر و.....میباشددر نتیجه معضلاتی مانند ناتوانی و بزرگی پستان مردان مشاهده میگردد و..........
از عوارض دیگر الکل ، در روانپزشکی معتبر آکسفورد به حسادت جنسی و اختلال ترجیح جنسی ( با اشیا و بچه بازی و سادیسم و مازوخیسم جنسی و چشم چرانی و لباس جنس مخالف را پوشیدن و نمایشگری ... ) اشاره شده است
همه می دانیم که قوانین خاص اسلامی در این مواردهست
اما جالب است بدانیم که در کتاب اکسفورد که کتابی دینی نیست آمده است که « گاه قوانین دینی مثل دار زدن و محکوم کردن در کنترل این رفتارها موثر است »
اخیرا در کتابی خواندم که دربرخی موارد آزار و اختلال جنسی ! حتی اخته کردن که جزء قوانین مجازاتی برخی کشورهاست جوابگو نیست !!!
شب ادراری! در الکلی ها هم دیده میشود (11) ...............
و اما عده ای الکل و آبجو را برای رفع سنگ کلیه توصیه میکنند باید گفت : از نظر بالینی مهمترین محرک تولید اسید اوریک در خون انسان الکل است و اسد اوریک هم میتواند خود باعث سنگ شود و یا هسته مرکزی تشکیل انواع دیگر سنگها باشد (2) پس علم مشروبات را درمان سنگ کلیه معرفی نمیکند..............
دوستان مطالب تا حد امکان ایجاز شده تا کلمات و اصطلاحات دشوار علمی به فهم صحیح و حوصله خواننده آسیب نزند ..

اثر الکل بر اعصاب و روان

یکی از فواید الکل.از بین بردن انگل های موجود در روده هست
اینی که گفتم رو واقعا به چشم دیدم
البته خودم تابحال مشروبات الکلی استفاده نکردم.اما تو یه روستایی دیدم که مردمشون زمانی که دچار انگل روده میشن
نوشیدنی الکلی مینوشند و فرداش مشکلشون کاملا حل میشه.
البته نوشیدن افراطی الکل کاملا مضره.ولی نوشیدن کنترل شده اون میتونه حداقل در مواردی مفید باشه

hasti2010;73362 نوشت:
یکی از فواید الکل.از بین بردن انگل های موجود در روده هست
اینی که گفتم رو واقعا به چشم دیدم
البته خودم تابحال مشروبات الکلی استفاده نکردم.اما تو یه روستایی دیدم که مردمشون زمانی که دچار انگل روده میشن
نوشیدنی الکلی مینوشند و فرداش مشکلشون کاملا حل میشه.
البته نوشیدن افراطی الکل کاملا مضره.ولی نوشیدن کنترل شده اون میتونه حداقل در مواردی مفید باشه

بنده هم مشابه همین سؤال رو دارم
ممنون می شم جواب بدید!
آخه توی بحث های بعضیا که وارد می شی می بینی که از فواید مشروبات الکلی می گن که اگه کم مصرف کنی خیلی خاصیت داره.

بنده گفتم خوب همون کمش هم یه مضراتی داره وگر نه خدا حرومش نمی کرد
یه نفر در جواب به بنده گفت:
قبل از اینکه ولید نماز بخونه در حالت مستی و رکعات نماز رو دلبخواهی عوض کنه مشروب حروم نبوده!:moteajeb:
بنده نمی دونستم چی بگم
یه نفر دیگه هم گفت پس حتماً اگه پیامبر الآن هم بودن دوباره حلالش می کردن!:moteajeb:

می شه راهنمایی بفرمایید
راستی اگه می شه در مورد قلوه هم بگید!
مکروهه ؟حلاله؟...

سلام و درود :Gol:
تشکر از مطالب جالبتون :Gol::Gol::Gol:

ما یک استاد ادبیات داشتیم
میگفت زمان پیامبر (ص) مشروب حلال بوده
ولی چون این افراد بعد از استفاده به مسجد می امدن و حالشون بد می شد
به خاطر همین پیامبر فرمودند حرام است
درست یا غلطش را نمیدانم!!!!

:Gig:

mobintarh;73379 نوشت:
بنده هم مشابه همین سؤال رو دارم
ممنون می شم جواب بدید!
آخه توی بحث های بعضیا که وارد می شی می بینی که از فواید مشروبات الکلی می گن که اگه کم مصرف کنی خیلی خاصیت داره.

بنده گفتم خوب همون کمش هم یه مضراتی داره وگر نه خدا حرومش نمی کرد
یه نفر در جواب به بنده گفت:
قبل از اینکه ولید نماز بخونه در حالت مستی و رکعات نماز رو دلبخواهی عوض کنه مشروب حروم نبوده!:moteajeb:
بنده نمی دونستم چی بگم
یه نفر دیگه هم گفت پس حتماً اگه پیامبر الآن هم بودن دوباره حلالش می کردن!:moteajeb:

پيامبر اکرم صلي اله عليه و آله و سلم

اِن الله عز و جل لم يجعل شفاءکم في حرامِ

________________

با سلام

جواب شما در همین آیه ای که سرکار نیایش سبز نوشتند هست دیگه :

يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَ مَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَآ أَكْبَرُ مِن نَّفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبيِّنُ اللّهُ لَكُمُ الآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ ﴿۲۱۹﴾ بقره

درباره شراب و قمار از تو مى‏پرسند بگو در آن دوگناهى بزرك و سودهايى براى مردم است و[لى] گناهشان از سودشان بزرگتر است و از تو مى‏پرسند چه چيزى انفاق كنند بگو مازاد [بر نيازمندى خود] را اين گونه خداوند آيات [خود را] براى شما روشن مى‏گرداند باشد كه بينديشيد (۲۱۹)

************************************

یه بحثی هست در طب اسلامی بر این موضوع که خداوند متعال درمان رو در همه چیز قرار داده چه در حلال و چه در حرام ! و این علت داره

بحث خیلی جالبی هست ولی الان وقتش رو ندارم مطرح کنم که چرا خدا اینکار رو کرده

چندتا حدیث هم در این زمینه میذارم

پير مردي از شيعيان نزد امام صادق عليه السلام آمد و پرسيد: دردي دارم و براي درمان آن، شراب خرما مي نوشم.
امام فرمودند: چه چيز تو را از نوشيدن آبي که خداوند از آن هر موجود زنده اي را آفريده است، باز مي دارد؟!
پيرمرد گفت: با مزاجم سازگار نيست.
امام عليه السلام پرسيدند: «چه چيزي تو را از خوردن عسل باز مي داردف در حاليکه خداوند فرموده است: «در آن – عسل – براي مردم شفا هست؟»
پيرمرد گفت: عسل پيدا نمي کنيم.
امام عليه السلام فرمودند: «پس چه چيزي تو را از نوشيدن شير که گوشت از آن روييده و استخوانت از آن استوار شده باز مي دارد؟!
پيرمرد گفت: با مزاجم سازگار نمي افتد.
امام صادق عليه السلام در اين هنگام به وي فرمودند: «آيا مي خواهي که تو را به شراب نوشيدن امر کنم؟! نه. به خدا سوگند، تو را به اين کار، امر نمي کنم»1

امام صادق عليه السلام فرمودند: «خداوند – سبحانه و تعالي – هيچ چيزي را از سر ميل و رغبت و يا کراهت خودش براي بندگان حرام و يا حلال نکرد. بلکه چون خدا تمامي آفريدگان را آفريد و به آنچه بدن آنها، با آن برپا و سالم است و مورد نيازشان است علم دارد، از سر لطف و مصلحت براي بندگانش براي آنها حلال و مباح کرد و هرچه زيان داشت تهي کرد و حرام گرداند.

موفق و پیروز باشید :Gol:

برای درمان انگل روده در هیچ منبعی الکل توصیه نشده است ....

ضمنا اگر مقدار کم الکل برای موردی مفید باشد ( مثل قلب ) همان مقدار کم مضرات دیگری برای سایر ارگانها دارد و همانطور که نوشته شد مضرات ،، فواید را به باد می دهد......

در کتب طبی تقریبا در کنار خیلی از بیماریها رد پای الکل و سیگار به عنوان ریسک فاکتور دیده میشود .....
در هیچ کتاب معتبری الکل و سیگار به عنوان روش درمانی توصیه نشده است ...اگر شما به موردی برخورده اید خوشحال میشوم بیان نمایید.......... با عرض پوزش از اینکه تاپیک مربوطه به علت مشغله من ناتمام مانده است..
منابع تا اینجا
دویس و ساندرز ( گوش و حلق و بینی ) (1 )
سسیل ( طب داخلی ) (2)
شوارتز ( جراحی ) (3)
هاریسون ( داخلی ) (4)
کاپلان و سادوک ( روانپزشکی ) (5)
برانوالد ( قلب ) (6)
هرست ( قلب ) (7)
لانگمن ( جنین شناسی ) (8)
ویلیامز ( مامایی و زنان ) (9)
دنفورث ( زنان ) (10)
اسمیت ( اورولوژی ) (11 )
این کتب خصوصا هاریسون در معتبرترین دانشگاهها تدریس میشود و منبعی است برای دانشجویان پزشکی و متخصصین رشته های مربوطه

با سلام

خانم دکتر من شنیدم اکثریت داروها به یک مقدار مشخصی (کم یا زیاد) الکل داره یا در ساخت اون دارو از الکل استفاده میشه

می خواستم بدونم آیا این حرف درست هست یا نه ؟

با تشکر :Gol: :Gol: :Gol:

ضمن اینکه بنده از یک جناب دکتری اینطور شنیدم که میگفتند در کتاب های علمی معتبر پزشکی به مقدار کم , خوردن الکل رو توصیه کردند و برای بدن مفید میدونند !!!

فکر کنم به کتاب هاریسون اشاره کردند :Gig:

آیا چنین چیزی موجود هست ؟

با تشکر از زحمات شما :Gol::Gol::Gol:

ماه بانو;73503 نوشت:
اکثریت داروها به یک مقدار مشخصی (کم یا زیاد) الکل داره یا در ساخت اون دارو از الکل استفاده میشه می خواستم بدونم آیا این حرف درست هست یا نه ؟

در ساخت برخی داروها الکل به کار رفته است ولی این الکل موجود در این داروها درمانی نیست برای استفاده از خواصی از الکل برای ساخت و ترکیب برخی داروهاست .ضمنا مقدار موجود در ان سکر اور نیست و مطرح نیست... مثلا شما حتما سرکه در ترشی خورده اید مگر نه ؟ خوب وجود درصد بسیار کم مولکول الکل در سرکه آیا باعث نجاست یا حرمت ان شده یا نه؟ می دانید که کسی به سرکه نمی گوید الکل .چون خاصیت الکل را ندارد...
در ساخت شیره از اب انگور و در ساخت سرکه از انگور هم همین طور............... در خیلی از غذاهای روزانه ما ممکن است کمی مولکول الکل باشد.....
اصولا بدن ما کمی الکل دارد و نیز مخدرات خاصی
در ماه رمضان بوی دهان به علت استون است که قسمتی از آنهم حاصل الکل ناشی از چربیهای بدن است
پس در خون مقداری الکل داریم و راه سوخت و سوز ان در بدن هست ولی اینها دلیل بر این نیست که ما مجاز باشیم انرا به طور مصنوعی وارد بدن کنیم.... در مورد مخدر هم همینطور مثلا در طی بارداری ماده شبه مخدری در بدن زن باردار بالا میرود که تحمل به درد را ایجاد میکند موادی به نام کلی اندرفین ها..شبیه مورفین.......

کجای هاریسون توصیه به الکل شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

zahra;73501 نوشت:
[="red"]برای درمان انگل روده در هیچ منبعی الکل توصیه نشده است ....[/]

ضمنا اگر مقدار کم الکل برای موردی مفید باشد ( مثل قلب ) همان مقدار کم مضرات دیگری برای سایر ارگانها دارد و همانطور که نوشته شد مضرات ،، فواید را به باد می دهد......

در کتب طبی تقریبا در کنار خیلی از بیماریها رد پای الکل و سیگار به عنوان ریسک فاکتور دیده میشود .....
در هیچ کتاب معتبری الکل و سیگار به عنوان روش درمانی توصیه نشده است ...اگر شما به موردی برخورده اید خوشحال میشوم بیان نمایید.......... با عرض پوزش از اینکه تاپیک مربوطه به علت مشغله من ناتمام مانده است..
منابع تا اینجا
دویس و ساندرز ( گوش و حلق و بینی ) (1 )
سسیل ( طب داخلی ) (2)
شوارتز ( جراحی ) (3)
هاریسون ( داخلی ) (4)
کاپلان و سادوک ( روانپزشکی ) (5)
برانوالد ( قلب ) (6)
هرست ( قلب ) (7)
لانگمن ( جنین شناسی ) (8)
ویلیامز ( مامایی و زنان ) (9)
دنفورث ( زنان ) (10)
اسمیت ( اورولوژی ) (11 )
این کتب خصوصا هاریسون در معتبرترین دانشگاهها تدریس میشود و منبعی است برای دانشجویان پزشکی و متخصصین رشته های مربوطه

انتظار ندارید که در یک جامعه اسلامی.تو کتاباشون از فواید[="#ff0000"] مشروبات الکلی[/] بنویسند!!!!
ضمنا.بین الکل و مشروبات الکلی تفاوت قائل بشید
در پزشکی از الکل به وفور استفاده میشه و در کتب پزشکی از اون اسم برده شده
اما برید به طور خصوصی از یک پزشک بپرسید که ایا خوردن مشروبات الکلی برای دفع انگل روده مفیده یا خیر.اونوقط میبینید که چی بهتون جواب میده
اینی که گفتم رو خودم بارها شاهد بودم.یعنی کسانی رو که از نوشیدنی الکلی براید درمان انگل استفاده کردند رو دیدم و از زبان خودشون مفید بودنش رو شنیدم

پ.ن:بازم میگم.قصدم طرفداری از الکلیسم نیست.اما نمیشه منکر فواید مشروبات الکلی در صورتی که درست و به مقدار معین استفاده بشه شد
در پزشکی هم از مفید بودن مشروبات الکلی اسم برده شده.
در زمانهای قدیم که داروی بیهوشی نبود.از مشروبات الکلی و مواد مخدر برای کاهش احساس درد در جراحی ها استفاده میشده
همین امروزه هم تو ایران خودمون هنوز از مواد مخدری مثل مرفین برای تسکین درد بیماران استفاده میشه
دیگه الکل که از مخدر بدتر نیست

hasti2010;73511 نوشت:
انتظار ندارید که در یک جامعه اسلامی.تو کتاباشون از فواید مشروبات الکلی بنویسند!!!! ضمنا.بین الکل و مشروبات الکلی تفاوت قائل بشید

پایه همه اینها ( مشروبات الکلی ) اتانول است که ممکن است با موادی طعم دار نمایند به هر حال مشروبات الکلی پایه اصلیشان یکی است... چه حسن کچل چه کچل حسن !!! نمی دانم منظور شما چیست ؟ الکل خالص و غلیظ کشنده قوی است
کدام پزشک در دانشگاه اموزش دیده که به جای دارو باید الکل داد ؟؟؟؟
ضمنا منکر فواید الکل نشده ایم از جمله الکل قرمز که نمیدانم نوشته ام یا در ادامه تاپیک من است...
ولی یک اصل را فراموش نکن اینها که نوشته ام همه از منابع غربی است و در کل فواید الکل کمتر از مضراتش است و در هیچ کتاب معتبری الکل و مشروب توصیه نشده است حتی در کتب روانپزشکی هم که ادامه بحث من است توصیه نشده است ......... لطفا بنویسید در کدام کتاب پزشکی توصیه به مصرف شده است ؟؟؟ کجا نوشته منفعت بیش از ضرر است ؟؟
در مورد سنگ کلیه هم تصور اشتباهی وجود دارد که خواهم نوشت.........

من همکاران زیادی دارم که سیگاری یا الکلی و حتی معتاد هستند.......... در هیچ کتاب معتبری الکل و مشروب و سیگار و مخدر توصیه نشده .............. اگر شما عزیز می دانید اسم کتاب معتبر را بیاورید............
الکل در صنایع داروسازی و ارایشی و بهداشتی و شیمیای و..... کاربرد دارد و کسی منکرش نیست...
خوب متاسفانه نمی دانم چرا بحث فواید که میشود همه فقط به خوردن یا نخوردنش توجه داریم......
در مقوله خوردنش ضرر غالب بر نفع است

zahra;73524 نوشت:
پایه همه اینها ( مشروبات الکلی ) اتانول است که ممکن است با موادی طعم دار نمایند به هر حال مشروبات الکلی پایه اصلیشان یکی است... چه حسن کچل چه کچل حسن !!! نمی دانم منظور شما چیست ؟ الکل خالص و غلیظ کشنده قوی است
کدام پزشک در دانشگاه اموزش دیده که به جای دارو باید الکل داد ؟؟؟؟
ضمنا منکر فواید الکل نشده ایم از جمله الکل قرمز که نمیدانم نوشته ام یا در ادامه تاپیک من است...
ولی یک اصل را فراموش نکن اینها که نوشته ام همه از منابع غربی است و در کل فواید الکل کمتر از مضراتش است و در هیچ کتاب معتبری الکل و مشروب توصیه نشده است حتی در کتب روانپزشکی هم که ادامه بحث من است توصیه نشده است ......... لطفا بنویسید در کدام کتاب پزشکی توصیه به مصرف شده است ؟؟؟ کجا نوشته منفعت بیش از ضرر است ؟؟
در مورد سنگ کلیه هم تصور اشتباهی وجود دارد که خواهم نوشت.........

من همکاران زیادی دارم که سیگاری یا الکلی و حتی معتاد هستند.......... در هیچ کتاب معتبری الکل و مشروب و سیگار و مخدر توصیه نشده .............. اگر شما عزیز می دانید اسم کتاب معتبر را بیاورید............
الکل در صنایع داروسازی و ارایشی و بهداشتی و شیمیای و..... کاربرد دارد و کسی منکرش نیست...
خوب متاسفانه نمی دانم چرا بحث فواید که میشود همه فقط به خوردن یا نخوردنش توجه داریم......
در مقوله خوردنش ضرر غالب بر نفع است


مواد مخدری مثل مورفین امروزه به عنوان مسکن در پزشکی استفاده میشن
مورفین یکی از قوی ترین مسکن هاست که مصرف کنترل شده اون به تجویز پزشک میتونه درد هارو تسکین بده
ما خودمون فامیلی داشتیم که سرطان اشت و دیگه کاری براش نمیشد کرد.دکترا هم براش مرفین تجویز کردند
اینهم اطلاعاتی در مورد مورفین که یکی از قویترین مسکن هاست:
گروه دارویی: فنانترن
گروه درمانی: مخدر , ضد درد
شکل دارویی: قرص و تزریقی
مصرف در دوران حاملگی: گروه B

موارد مصرف: در دردهای خفیف تا متوسط , القای بیهوشی , ادم حاد ریه
میزان مصرف: 10 میلی گرم هر 4 ساعت
موارد مانع: در نارسایی تنفسی , انسداد راه هوایی , حساسیت شدید دارویی , اختلالات تشنجی , ضربات سر , ضربه مغزی ( اختلال هوشیاری) , آسم

عوارض جانبی: استفراغ , تهوع , خواب آلودگی , خارش , مهار تنفسی , شوک , کوما, احتباس ادراری , بی قراری , کاهش فشار خون
توجهات: در افراد سالمند میزان دارو باید کاهش یابد.
آموزش: توقف تنفسی , شلی شدید عضلات و کاهش فشار خون علائم مسمومیت اند و باید به پزشک اطلاع داده شود.
شرایط نگهداری: در دمای معمولی نگهداری شود.
http://www.jasjoo.com/health/medicine/708
و یا در مراکز ترک اعتیاد.مواد مخدر تضعیف شده به معتادان داده میشه تا به مرور بتونند اعتیاد رو ترک کنند
اما در مورد الکل:
http://fa.wikipedia.org/wiki/الکل

برخی از کاربردهای الکل:
سوخت خودرو
حلال
کاربردهای پزشکی و گندزدایی
...

مصرف کنترل شده الکل و حتی مواد مخدر میتونه در مواقعی کاملا مفید باشه
ضمنا اونایی که میگن الکل فلان است و ضرر دارد و...
فراموش نکنند که در غرب اکثریت مردم الکلی هستند
به عنوان مثلا.در اینجا:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_beer_consumption_per_capita
میتوانید سرانه مصرف الکل در کشورهای مختلف رو ببینید
ده کشور اول در مصرف آبجو به شرح زیرند:
چک 158 لیتر
ایرلند 131
المان 110
اتریش 108
استرالیا 104
انگلستان 99
لهستان 95
دانمارک 89
فنلاند 85
لوکزامبورگ 84

ایران اصلا تو لیست نیست

و این هم امار کشور ها در مصرف مشروبات الکلی:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_alcohol_consumption

ده کشور اول:
لوکزامبورگ 14 لیتر
ایرلند 14 لیتر
مجارستان 13 لیتر
مولداوی 13
چک 13
کرواسی 12
انگلستان 12
المان 11
دانمارک 11
اسپانیا 11

ایران تقریبا 0 و به همراه چند کشور عربی در انتهای لیست قرار داره

اما جالبه که همین کشورها از نظر شاخص بهداشت که با متوسط طول عمر سنجیده میشه جزو برترین ها هستند:
استرالیا رتبه 5 کشورهای دنیا در طول عمر رو داره
اتریش 16
آلمان و انگلستان مشترکا 20
فنلاند 25
ایرلند 29
لوکزامبورگ 31
دانمارک 36
لهستان 53

ایران 108

این یعنی اینکه هر استرالیایی سالی 115 لیتر مشروبات الکلی و آبجو استفاده میکنه و یا به عبارتی روزی تقریبا 0.3 لیتر که میشه روزی بیش از یک و نیم لیوان!!!!
ولی با اینحال جزو 5 کشور دارای طول عمر بالاست
و در ایرانی که امار مصرف الکل در اون تقریبا صفره
رتبه 108 رو داریم
اگر به اون امار ها نگاه بکنید میبینید هر استرالیایی عرق خور به طور متوسط 10 سال و 2 ماه و 12 روز بیشتر از یک ایرانی عرق نخور عمر میکنه!!!!
من به شخصه ترجیح میدم یک استرالیایی عرق مشروب خور باشم تا یک ایرانی که لب به مشروب نمیزنه

hasti2010;73646 نوشت:
مواد مخدری مثل مورفین امروزه به عنوان مسکن در پزشکی استفاده میشن
مورفین یکی از قوی ترین مسکن هاست که مصرف کنترل شده اون به تجویز پزشک میتونه درد هارو تسکین بده
ما خودمون فامیلی داشتیم که سرطان اشت و دیگه کاری براش نمیشد کرد.دکترا هم براش مرفین تجویز کردند
اینهم اطلاعاتی در مورد مورفین که یکی از قویترین مسکن هاست:
گروه دارویی: فنانترن
گروه درمانی: مخدر , ضد درد
شکل دارویی: قرص و تزریقی
مصرف در دوران حاملگی: گروه b

موارد مصرف: در دردهای خفیف تا متوسط , القای بیهوشی , ادم حاد ریه
میزان مصرف: 10 میلی گرم هر 4 ساعت
موارد مانع: در نارسایی تنفسی , انسداد راه هوایی , حساسیت شدید دارویی , اختلالات تشنجی , ضربات سر , ضربه مغزی ( اختلال هوشیاری) , آسم

عوارض جانبی: استفراغ , تهوع , خواب آلودگی , خارش , مهار تنفسی , شوک , کوما, احتباس ادراری , بی قراری , کاهش فشار خون
توجهات: در افراد سالمند میزان دارو باید کاهش یابد.
آموزش: توقف تنفسی , شلی شدید عضلات و کاهش فشار خون علائم مسمومیت اند و باید به پزشک اطلاع داده شود.
شرایط نگهداری: در دمای معمولی نگهداری شود.
http://www.jasjoo.com/health/medicine/708
و یا در مراکز ترک اعتیاد.مواد مخدر تضعیف شده به معتادان داده میشه تا به مرور بتونند اعتیاد رو ترک کنند
اما در مورد الکل:
http://fa.wikipedia.org/wiki/الکل

برخی از کاربردهای الکل:
سوخت خودرو
حلال
کاربردهای پزشکی و گندزدایی
...

مصرف کنترل شده الکل و حتی مواد مخدر میتونه در مواقعی کاملا مفید باشه
ضمنا اونایی که میگن الکل فلان است و ضرر دارد و...
فراموش نکنند که در غرب اکثریت مردم الکلی هستند
به عنوان مثلا.در اینجا:
http://en.wikipedia.org/wiki/list_of_countries_by_beer_consumption_per_capita
میتوانید سرانه مصرف الکل در کشورهای مختلف رو ببینید
ده کشور اول در مصرف آبجو به شرح زیرند:
چک 158 لیتر
ایرلند 131
المان 110
اتریش 108
استرالیا 104
انگلستان 99
لهستان 95
دانمارک 89
فنلاند 85
لوکزامبورگ 84

ایران اصلا تو لیست نیست

و این هم امار کشور ها در مصرف مشروبات الکلی:
http://en.wikipedia.org/wiki/list_of_countries_by_alcohol_consumption

ده کشور اول:
لوکزامبورگ 14 لیتر
ایرلند 14 لیتر
مجارستان 13 لیتر
مولداوی 13
چک 13
کرواسی 12
انگلستان 12
المان 11
دانمارک 11
اسپانیا 11

ایران تقریبا 0 و به همراه چند کشور عربی در انتهای لیست قرار داره

اما جالبه که همین کشورها از نظر شاخص بهداشت که با متوسط طول عمر سنجیده میشه جزو برترین ها هستند:
استرالیا رتبه 5 کشورهای دنیا در طول عمر رو داره
اتریش 16
آلمان و انگلستان مشترکا 20
فنلاند 25
ایرلند 29
لوکزامبورگ 31
دانمارک 36
لهستان 53

ایران 108

این یعنی اینکه هر استرالیایی سالی 115 لیتر مشروبات الکلی و آبجو استفاده میکنه و یا به عبارتی روزی تقریبا 0.3 لیتر که میشه روزی بیش از یک و نیم لیوان!!!!
ولی با اینحال جزو 5 کشور دارای طول عمر بالاست
و در ایرانی که امار مصرف الکل در اون تقریبا صفره
رتبه 108 رو داریم
اگر به اون امار ها نگاه بکنید میبینید هر استرالیایی عرق خور به طور متوسط 10 سال و 2 ماه و 12 روز بیشتر از یک ایرانی عرق نخور عمر میکنه!!!!
من به شخصه ترجیح میدم یک استرالیایی عرق مشروب خور باشم تا یک ایرانی که لب به مشروب نمیزنه


هنوز مبحث مورفین را شروع نکرده ام.............
معلوم شد که شما تاپیک را از اول و به دقت نخوانده اید.....
در مورد سرطانها پزشکان در معتاد کردن بیمار معذوریت ندارند ..کاربرد مورفین را هنوز ننوشته ام...
به هر حال معضل اعتیاد در جوامع کم از الکل نیست ....

در برخی کشورها از جمله ایران امار دقیقی در مورد الکل وجود ندارد وگرنه فکر نکن اینجا مصرف نداریم ما با بیماران سر و کار داریم و می دانیم ولی امار چه عرض کنم......

ثانیا شاخص طول عمر وابسته به مسایل زیادی است نه فقط الکل که اگر فقط الکل شاخص بود رتبه ها طور دیگری بود............ ما در خیلی شاخصه ها پاینیم حالا بیاییم و الکل را توصیه کنیم که واویلا میشود.....به هر حال من کاری به امار و ارقام ندارم من انچه در کتب خود غربیان هست نوشته ام

از این کتب معتبر که ذکر کرده ام هر کدام الکل را توصیه کرده اند مطلب بیاورید.............
اگر انها الکل مصرف نمی کردند شاخصشان از این هم بالاتر می رفت.

ضمنا یک نکته را لازم است بدانید که علم بر خلاف تصور خیلی ها شدیدا با سیاست امیخته است... همانطور که قبلا هم نوشته بودم مثلا پشت قضیه کاهش نیکوتین سیگار یک مساله تجاری و سیاسی است نه علمی....
در مورد روشهای انتقال ایدز نیز سیاست علمی اثر گذار است .....

من به منابع علمی کار دارم و از انها نوشته ام......

ضمنا باید بگویم که در اکثریت کتب علمی دنیا مسایل علمی همسو و در تناسب مسایل دینی ماست

ولی در کتابهای مربوط به بیماریهای زنان بیشترین تعارضات هست که من اینها را به حساب تنبلی خودمان می گذارم در معقوله علم و دین..................... وظیفه ما بوده که در مورد خیلی چیزها تحقیق کنیم نه اینکه منتظر دیگران شویم.............

البته دیندار تکلیفش معلوم است ولی کسی که تمایل به اثبات دارد برای او چه کارهایی را متدینین انجام داده اند؟........... من اینها را می دانم و این کوتاهیها در علوم را می دانم...

ما چون مسلمانیم ،، معتقدیم که دستوری که مستقیم از سوی خداست هیچ شک و شبه ای در ان نیست....بقیه علوم یا مکاشفات روز بشر ،، اگر همسویی و همخوانی با وحی داشته باشد مورد قبول است واگر همسو نباشد مردود است ...
تکلیف غیر معتقد به دین مشکل میشود که انهم تلاش متدینین و نیز خود غیر معتقد را می طلبد.........

لطفا به عنوان تاپیک دقت نمایید که از متون معتبر علمی غربی و دانشگاهی معتبر کل دنیاست ....
دوستان عزیز من در این تاپیک قصد بحث دینی مطلب را ندارم لذا خواهشمندم اگر سوالی دارید اختصاصی بپرسید

zahra;73524 نوشت:

من همکاران زیادی دارم که سیگاری یا الکلی و حتی معتاد هستند.......... در هیچ کتاب معتبری الکل و مشروب و سیگار و مخدر توصیه نشده .............. اگر شما عزیز می دانید اسم کتاب معتبر را بیاورید............

اینکه مقدار اندک، برای قلب و عروق مفید است، یک مطلب است و اینکه توصیه به الکل بشود مطلب دیگر.

در کتب مختلف، هم در هاریسون و هم پاتولوژی بایسیس من این مطلب را خوانده ام. اما به معنی توصیه الکل نیست. بلکه به معنی توصیه به کم کردن کردن تا آن حد، در فردیست که از قبل هم الکل می خورده.

به هرحال ما انسان را نه یک بعدی که دو بعدی می دانیم؛ حتی اگر اثبات شود که مثلا فلان مقدار از الکل برای فلان بیماری مفید است و هیچ ضرری هم ندارد؛ این اثبات در حیطه جسم انسان است و بعد حیوانی او. و ما از مضر بودن الکل برای انسان دوبعدی مطمئن هستیم.

(قبلا جایی در این تالار گفته ام که میشود ثابت کرد ضرر الکل از ادرار انسان هم بیشتر است)

موضوع قفل شده است