این چه بهشتی است ؟

تب‌های اولیه

59 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
این چه بهشتی است ؟

سلام:Gol:
از تعابیر قرآن نوعی دوام و همیشگی بودن درباره بهشت و نعمتهای آن برداشت می شود
[سوره الرعد (13): آيه 35]
مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِي وُعِدَ الْمُتَّقُونَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ أُكُلُها دائِمٌ وَ ظِلُّها تِلْكَ عُقْبَى الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ عُقْبَى الْكافِرِينَ النَّارُ (35)
ترجمه:
35- بهشتى كه به پرهيزگاران وعده داده شده است نهرهاى آب از زير درختانش جارى است، ميوه ‏هاى آن هميشگى و سايه‏ هايش دائمى است، اين سرانجام كسانى است كه پرهيزگارى پيشه كردند و سرانجام كافران، آتش است

اما در برخی روایات آمده که انسان با اعمالش در بهشت درختانی می کارد به شرط این که به آتش اعمال ناشایست آنرا از بین نبرد
سوال این است که با وجود دوام نعم بهشتی این چه بهشتی است که درختانش قابل سوختن هستند ؟
والله الموفق

به نام خدا ی مهربون
توی این دنیا هم خیلی چیزا هست که عمرشون طولانیه اما به واسطه استفاده نادرست عمرشون کم میشه توی بهشت هم امکان داره یه چیزی عمر ابدی داشته باشه اما با استفاده نادرست خراب بشه .
اونجا گفته ابدی هست اما نگفته که بدون قیدو شرط ابدیه.
اینم یه مختصر جواب التماس دعا

javad_n;343695 نوشت:
توی این دنیا هم خیلی چیزا هست که عمرشون طولانیه اما به واسطه استفاده نادرست عمرشون کم میشه توی بهشت هم امکان داره یه چیزی عمر ابدی داشته باشه اما با استفاده نادرست خراب بشه . اونجا گفته ابدی هست اما نگفته که بدون قیدو شرط ابدیه.

سلام
درست به نظر نمی آید
نظر دوستان چیست ؟
والله الموفق

خوب ما تو دنيا يه خورده ميشوزونيم و يه خورده ميكاريم! دست آخر يه چيزي از توش در مياد!
ما ميريم توي نتيجه اش ديگه!
نكنه انتظار دارين وقتي داره ميسوزه خدا مارو بگذاره وسطش!:khaneh:
خدايا قربونت برم اگه اين طوريه منو با يه ماشين آتش نشاني محشور كن!!!:khandeh!:

بهشت قیامت ابدی و جاودانی است
بعد از اینکه به محاسبه اعمال رسیدگی شد و شخص وارد در بهشت شد دیگر نه نقصی میبیند نه از آن بهشت بیرون رانده میشود

اما هنگام حساب و کتاب جایگاهی را که بنده میتوانست داشته باشد را به او نشان میدهند
اگر به واسطه گناهی که انجام داده حبط عملی صورت گرفته باشد اینجاست که میبیند
به همین جهت است که نام قیامت را یوم الحسره نهاده اند.

[="blue"][="2"]بهشتی که اشاره شده به نظر بهشت برزخی می آیدنه بهشت جاودان آخرتی[/][/]

فضه الزهرا;343741 نوشت:
خوب ما تو دنيا يه خورده ميشوزونيم و يه خورده ميكاريم! دست آخر يه چيزي از توش در مياد! ما ميريم توي نتيجه اش ديگه! نكنه انتظار دارين وقتي داره ميسوزه خدا مارو بگذاره وسطش! خدايا قربونت برم اگه اين طوريه منو با يه ماشين آتش نشاني محشور كن!!!

سلام
باید این تعارض ظاهری حل بشه
از یک طرف دوام نعم از طرف دیگه آتش گرفتن

کنیزفاطمه;343744 نوشت:
بهشتی که اشاره شده به نظر بهشت برزخی می آیدنه بهشت جاودان آخرتی

آنوقت نسبت این دو بهشت چگونه است
یعنی چه ربطی به هم دارند
وقتی شما اعمالتان را در بهشت برزخی میکارید و چه بسا آتش می زنید چرا باید بهشت آخرتی بر اساس اعمال خود داشته باشید ؟
والله الموفق

جناب حامد
ما در دنیا لعمالی را انجام میدهیم
محاسبه جزیی اعمال ما در عالم برزخ است
و محاسبه کلی در قیامت
هرچی کم و زیاد باید بشه اینجا میشه
بعد اینکه رفتیم داخل در بهشت جاودان آخرتی شدیم دیگه سوختنی در کار نیست

این قبل از ورود در بهشت است

نشانمان میدهند که اگر فلان عمل را انجام نمیدادی باغ های بهشتت اینقدر بود ولی حالا که انجام ددادی و آنها را سوزاندی اینقدر است
اینجاست که آه از نهادمان بر میخیزد و حسرت میخوریم

با سلام
همانطور که متکلمین می گویند این اعمال ماست که بهشت و جهنم رو درست می کند و مادامی که در دنیا هستیم این نعمت ها در تغییر و تحول هستند مثل روایاتی که فرمودید و هیچ ایرادی هم ندارد مثل بدا و توبه از گناهان و ... که سرنوشت رو عوض می کنند در آخرت و تغییرات آن موثر است.
آیه و آیات مشابهی که فرمودید در واقع اون چیزی را مد نظر دارد که به بنده با تایید نهایی داده می شود و یا به عبارتی وقتی قیامت می شود و دیگه عملی و تکلیفی نیست هر آنچه داده می شود جاویدان است.
در ثانی در آیات قرآن جاوید بودن اصل نعمت بیشتر منظور است اما وقتی مصادیق نعمت ها تبدیل به احسن شوند مشکلی ندارد و منافاتی هم با آیه ندارد.

کنیزفاطمه;343753 نوشت:
جناب حامد ما در دنیا لعمالی را انجام میدهیم محاسبه جزیی اعمال ما در عالم برزخ است و محاسبه کلی در قیامت هرچی کم و زیاد باید بشه اینجا میشه بعد اینکه رفتیم داخل در بهشت جاودان آخرتی شدیم دیگه سوختنی در کار نیست این قبل از ورود در بهشت است نشانمان میدهند که اگر فلان عمل را انجام نمیدادی باغ های بهشتت اینقدر بود ولی حالا که انجام ددادی و آنها را سوزاندی اینقدر است اینجاست که آه از نهادمان بر میخیزد و حسرت میخوریم

سلام
متشکر از پاسخ شما
بالاخره خاصیت بهشت دوامه یا زوال
اگر دوامه پس چرا آتیش
اگر زواله پس چرا فرمود دائم

شیخ هادی;343759 نوشت:
با سلام همانطور که متکلمین می گویند این اعمال ماست که بهشت و جهنم رو درست می کند و مادامی که در دنیا هستیم این نعمت ها در تغییر و تحول هستند مثل روایاتی که فرمودید و هیچ ایرادی هم ندارد مثل بدا و توبه از گناهان و ... که سرنوشت رو عوض می کنند در آخرت و تغییرات آن موثر است. آیه و آیات مشابهی که فرمودید در واقع اون چیزی را مد نظر دارد که به بنده با تایید نهایی داده می شود و یا به عبارتی وقتی قیامت می شود و دیگه عملی و تکلیفی نیست هر آنچه داده می شود جاویدان است. در ثانی در آیات قرآن جاوید بودن اصل نعمت بیشتر منظور است اما وقتی مصادیق نعمت ها تبدیل به احسن شوند مشکلی ندارد و منافاتی هم با آیه ندارد.

با تبدیل به احسن مشکلی نداریم
سوال بالارا از شما هم میپرسم
والله الموفق

حامد;343763 نوشت:
اگر زواله پس چرا فرمود دائم

در جواب دقت نفرمودید.
زوال مربوط به قبل قیامت است و این از روایات تفسیری برداشت می شود.
دوام مربوط به بعد قیامت و نهایی شدن اعمال است که هیچ کاری دیگر تاثیر ندارد و عمل و تکلیفی نیست.

شیخ هادی;343766 نوشت:
در جواب دقت نفرمودید. زوال مربوط به قبل قیامت است و این از روایات تفسیری برداشت می شود. دوام مربوط به بعد قیامت و نهایی شدن اعمال است که هیچ کاری دیگر تاثیر ندارد و عمل و تکلیفی نیست.

سلام
بالاخره خاصیت بهشت چیست برادر؟
دوام یا زوال
تفاوت قبل و بعد به چیست ؟
والله الموفق