ایجاد شبهه با احادیث جعلی
تبهای اولیه
سلام علیکم
متن زیر رو یکی از یهودیان برای تخریب و زیر سوال بردن شیعه و ائمه در یکی از انجمن های پر بیننده قرار داده است!
از دوستان اساتید بزرگوار خواهشمندم کمک کنن تا جوابی به ایشون بدیم.....
البته تا حدی پاسخگویی شده...به دنبال پاسخی کامل هستیم
حیاکم الله:Gol:
با درود.
در این تاپیک چند حدیث جالب را با ذکر منبع براتون مینویسم ، خوشحال میشوم دوستان مسلمان نظراتشان را بیان کننداز حلیه المتقین
از حضرت امام محمد باقر عليه السلام در روايت ديگر وارد شده است كه هركه ايمان بخدا و روز قيامت داشته باشد، بايد كه زنش را به حمام نفرستد و علما تاءويل كرده اند به دو وجه، اول اينكه اين در بلاديست كه در آن بلاد به اعتبار گرمى هوا احتياج ندارند زنان به حمام رفتن، دوم آنكه مراد آنست كه زن خود را رخصت دهد كه براى سير كردن به حمامها رود!
باب هفتم: در آداب حمام رفتن و سر و بدن شستن و دارو كشيدن و آداب بعضى از اغسال
از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام منقول است كه هركه با لنگ به حمام داخل شود، حق تعالى گناهان او را به پرده ستر بپوشاند!
حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم نهى فرمود از غسل كردن در زير آسمان بى لنگ و از داخل شدن در نهرها بى لنگ و فرمود كه در نهرها، ساكنان هستند از ملائكه و نهى فرمود از داخل شدن حمام بى لنگ!
باب هفتم: در آداب حمام رفتن و سر و بدن شستن و دارو كشيدن و آداب بعضى از اغسالو از آبيكه در حوض هاى كوچک در حمام هاى سنيان جمع ميشود از غسل مردم غسل مكن كه در آن غساله يهودى و نصرانى و گبر و دشمن ما اهلبيت كه از همه بدتر است جمع ميشود و خدا خلقى از سگ نجستر خلق نكرده است و كسيكه عداوت ما اهلبيت دارد از سگ نجستر است.
باب هفتم: در آداب حمام رفتن و سر و بدن شستن و دارو كشيدن و آداب بعضى از اغسال
فصل سوم : در بيان آنچه در حمام نبايد كرد و آنچه تجويز شده است.
چون خواهد كه داخل بيت الخلاءِ شود سر را بپوشاند و اگر در بالاى عمامه چيزى بر سر گيرد بهتر است ، و بسم اللّه بگويد و اين دعا بخواند باين عنوان بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ اَلّلهُمَّ اِنّى اَعُوذُبِكَ مِنَ الْخَبيثِ الْمُخْبِثِ الْمُخْبِثِ الرِّجْسِ النَّجِسِ الشَّيْطانِ الرَّجيمِ وديگر بگويد بِسْمِاللّهِ وَبِاللّهِ وَلااِلهَ اِلاّ اللّهُ رَبِّ اَخْرِجْ عَنّى اْلاَذْى سَرْحا بَغَيْرِ حِسابِ وَاجْعَلْنى لَكَ مِنَ الشّاكِرينَ فيماتَصْرِفهُ عَنّى مِنَ اْلاَذى اَوِ الْغَمِّ الَّذى لَوْجَبَسْتَهُ عَنّى هَلَكْتُ لَكَ الْحَمْدُ اَعْصِمْنى مِنْ شَرِّما فى هذِهِ الْبُقْعَةِ وَاَخْرِجْنى مِنْها سالِما وَحُلْ بَيْنى وَ بَيْنَ طاعَةِ الشَّيْطانِ الرَّجيمِ و چون داخل شود پاى چپ را مقدم دارد، بنابر مشهور و حديثش بنظر نرسيده است ، چون عورتش باز شود بِسْمِ اللّه بگويد تا شيطان چشم برهم نهد و نظرش بعورت او نيفتد و چون درست بنشيند بگويد اَلّلهُمَّ اذْهَبْ عَنّى الْغَذى وَاْلاَذى وَاجْعَلْنى مِنْ الْمُتِطَهِّرينَ و جمعى گفته اند كه سنت است كه تكيه بر پاى چپ كند و پاى راست را گشاده گذارد، و مستندش بنظر نرسيده است و چون غايط يا بول بدشوارى بيرون آيد، و بعضى گفته اند مطلقا ايندعا بخواند اَلّلهُمَّ كَما اَطْعَمْتَنيهِ طَيّبا فى عافِيَةٍ فَاءَخْرِجْهُ مِنّى خَبيثا فى عافِيَةٍ.
باب هشتم، فصل يازدهم : در آداب بيت الخلاحضرت امام محمدباقر فرمود كه خوشم نميآيد كه دنيا و آنچه در دنياست داشته باشم و يكشب بى زن بخوابم پس فرمود كه دو ركعت نماز كه كدخدا بكند بهتر از عزبيكه شبها تمام نماز بكند و روزها روزه باشد
باب چهارم : دربيان فضيلت تزويج و آداب : مجامعت و معاشرت زنان : و كيفيف تربيت فرزندان : و معاشرت ايشاناز حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه از سعادت آدمى است كه زن سفيدى داشته باشد وحضرت صادق فرمود كه چون خواهيد زنى را خواستگارى كنيد از مويش بپرسيد چنانچه از رويش ميپرسيد كه نصف حسن مو است .
باب چهارم : دربيان فضيلت تزويج و آداب : مجامعت و معاشرت زنان : و كيفيف تربيت فرزندان : و معاشرت ايشانازحـضـرت امـام مـحـمـد بـاقـر عـليـه السـلام مـنـقـول اسـت كـه بـنـى اسـرائيـل بـحـضرت موسى عليه السلام شكايت كردند از پيسى كه در ميان ايشان بسيار شده بود حق تعالى وحى نمود بحضرت موسى كه امر كن ايشانرا كه گوشت گاو را با چغندر بخورند.:Graphic (62):
باب سوم : در آداب : خوردن و آشاميدن
فصل ششم : در آداب بعد از طعامحـضـرت امـام مـوسـى عـليـه السـلام فـرمـود كه بول شتر نافع تر است از شير او وحق تعالى در شيرش شفا قرار داده است .
باب سوم : در آداب : خوردن و آشاميدن
فصل ششم : در آداب بعد از طعاماز بقیه احادیث معتبر شیعه هم در اینجا خواهم نگاشت و قضاوت را به خرد شما واگذار میکنیم:Graphic (60):
فصل اول : در فضيلت حمام
در روايت ديگر وارد شده است كه هر كه ايمان بخدا و روز قيامت داشته باشد، بايد كه زنش را بحمام نفرستد و علما تاءويل كرده اند به دو وجه ، اول اينكه اين در بلاديست كه در آن بلاد باعتبار گرمى هوا احتياج ندارند زنان بحمام رفتن ، دوم آنكه مراد آنست كه زن خود را رخصت دهد كه براى سير كردن بحمامها رود.}
«عدة من اصحابنا عن احمد بن محمد بن خالد عن عثمان بن عیسی عن سماعة عن ابی عبدالله(ع) قال من کان یؤمن بالله و الیوم الآخر فلایرسل حلیلته الی الحمام»
در حديث موثق از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : زينهار كه در حمام بر پهلومخواب كه پيه گرده ها را آب ميكند، و بر پشت مخواب كه درد اندرون بهم ميرسد و شانه مكن كه مو را مى ريزاند، و مسواك مكن كه دندانها رامى ريزاند و سر را بگل مشو كه رورا سمج و بدنما ميكند، ولنگ را بر سرو روممال كه آبرو را ميبرد، و كف پا را بسفال مساى كه باعث پيسى ميشود و از آبي كه در حوض هاى كوچك در حمام هاى سنيان جمع ميشوداز غسل مردم غسل مكن كه در آن غساله يهودى و نصرانى و گبر و دشمن ما اهلبيت كه ازهمه بدتر است جمع ميشود و خدا خلقى از سگ نجستر خلق نكرده است و كسيكه عداوت مااهلبيت دارد از سگ نجستر است}
فصل اول : در فضيلت تزويج كردن و نهى از رهبانيت
حضرت امام محمدباقر فرمود كه خوشم نمي آيد كه دنيا و آنچه در دنياست داشته باشم ويك شب بى زن بخوابم پس فرمود كه دو ركعت نماز كه كدخدا بكند بهتر از عزبي كه شبها تمام نماز بكند و روزها روزه باشد.}
از حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه از سعادت آدمى است كه زن سفيدى داشته باشد وحضرت صادق فرمود كه چون خواهيد زنى را خواستگارى كنيد از مويش بپرسيد چنانچه از رويش ميپرسيد كه نصف حسن مو است.}
«عدة من أصحابنا عن سهل بن زياد عن بكر بن صالح عن بعض أصحابه عن أبي الحسن الرضا (ع) قال من سعادة الرجل أن يكشف الثّوب عن امرأة بيضاء»
«عدة من أصحابنا عن أحمد بن محمد بن خالد عن ابیه عن عبداللَّه بن الفضل عن أبیه عن رجل عن أَبي عبداللّه (ع) قال قلت له أ ينظر الرجل إلى المرأة يريد تزويجها فينظر إلى شعرها و محاسنها قال لا بأس بذلك إذا لم يكن متلذذا»
فـصـل هـفـتـم : در فـضـيـلت نـان وسـويـق و گـوشـت و روغـن و سـايـر آنـچه از حيوان حاصل ميشود وسركه و شيرينيها
ازحـضـرت امـام مـحـمـد بـاقـر عـليـه السـلام مـنـقـول اسـت كـه بـنـى اسـرائيـل بـحـضرت موسى عليه السلام شكايت كردند از پيسى كه در ميان ايشان بسيار شده بود حق تعالى وحى نمود بحضرت موسى كه امر كن ايشان را كه گوشت گاو را با چغندر بخورند}
[=Book Antiqua]باسلام.راجع به مطالب ارائه شده باید به اختصار عرض شود که:
1. اینکه زن به حمام نرود؛ علامه مجلسی در ج 22 مرات العقول ص 404 فرموده این روایت مربوط به مناطقی بوده که حمامها مختلط است.ولذا [=Comic Sans MS]روایت کاملا معقول است.
2. .با لنگ به حمام رفتن با توجه به عمومی بودن حمامها کاملا مطابق ادب است .
3.در اصل روایت حوض سنی ها نیست به علل الشرایع رجوع شود .در ضمن با توجه به غیر بهداشتی بودن استفاده از پس اب حمام حدیث معقول است.به علاوه ما طبق دین خودمان دشمنان اهل البیت ع را از پاکی به دور می دانیم .واین جای تعجب ندارد.
.4.اداب بیت الخلا نشان جامعیت دین ماست که برای تمام زندگی دستور دارد.البته مسایل پزشکی در تایید این اداب میباشد.
5.این که من یک شب هم بدون همسرم به سر نمی برم اتفاقا نشان از مترقی بودن دین اسلام است.
6. برشمردن خصوصیاتی برای انتخاب همسر واقعی وعرفی بودن دین را نشان میدهد.
7. بول شتر را برای خوردن توصیه نکردند که اشکالی متوجه باشد در ضمن نافع بودن ان برای مصارف دیگر نیاز به تحقیق علمی دارد. :Gol: