اگه با یه نفر سنی میخوای بحث کنی باید...

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اگه با یه نفر سنی میخوای بحث کنی باید...

اگه با یه نفر سنی میخوای بحث کنی بیشترین جمله ها وعباراتی رو که مشنوی این جملاتند:
1- خیلی از بزرگان شیعه بوده اند که سنی شده اند .وجالبه وقتی به اونه میگی اسم چند نفرشون رو ببر میگن خیلی بودند بدون اینکه به افراد خاصی اشاره کنند. بعضی موقعها هم به اسامی این افراد اشاره می کنند،موسی موسوی،مصطفی حسینی طباطبائی،ابوالفضل برقعی مرتضی رادمهر که سنی ها ادعا می کنند که اینها شیعه بوده اند وسنی شده اند.
جواب :
موسی موسوی و مصطفی حسینی و ابوالفضل برقعی شیعه بودند.
اما در مورد کتبی که به اقای برقعی اطلاق داده می شود. گروهی از علما می گویند که بسیاری از کتب را به اسم ایشان چاپ می کنند و خود ایشان ننوشته اند.
اما در مورد اقای مرتضی رادمهر در کتابشان به اسم (( آنگاه که هدایت شدم)) خویش را روحانی شیعه معرفی کردند و عکس هم نشان می دهد. اما با تحقیقاتی که صورت گرفته است ایشان هیچ سابقه حوزوی نداشته اند. و در مورد ایشان چند قول هست
الف: اصلا سنی بوده اند و خویش را شیعه معرفی میکردند برای تخریب شیعه
ب: ایشان شیعه بودند و سنی شدند.
بر فرض قبول اینکه شیعه بودند و سنی شدند. دلیلی برای حقانیت اهل سنت نمی شود. زیرا شیعه استدلال دارد در حقانیتش. و تا به امروز کسی نتوانسته است جوابگو باشد.
ادامه دارد.....

سلام سلام سلام
نماز و روزه هاتون قبول:Gol:

منم با سنی ها بحث کردم(با یکی از علماشون!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
جالب اینه که اینو بدونید من هر چی رو اثبات میکردم ایشون فقط میگفتن ،نه این نمیشه،نه این اشاره به امام علی نداره،نه نه نه ...

و وقتی یه سوال میپرسیدم و منتظر میموندم که جوابمو بدن از یه جای دیگه سر در میاوردیم که اصلا به سوال من هیچ ربطی نداشت

و در نهایت به این نتیجه رسیدم که فقط میخوان بگن حقن و به هیچ حرف من گوش نمیدن و میخوان موضع بگیرن!

‫با سلام

‫دوست گرامی حسین:
در مورد استاد طباطبایی و مرحوم برقعی ‫‫و بسیاری که شما نمیشناسید و بدین تهمت گرافتارند،
هر احدی که به شما گفته سنی شدن، یا شناختی بر آنها نداشته و یا میخواسته این شخصیتهای عالم اسلام را خراب کند،بنده به عنوان یک شاگرد کوچک این استاتید به شما عرض میکنم که ما اصلا به وجود مذهب در دین معتقد نیستیم که بخواهیم سنی شده باشیم،و اگر شما و دیگران که آن اراجیف را میگویند‫ لاقل کمی از عقاید ما میخواندید چنین سخن نمیراندید.
‫فی المثل عرض کنم،شیعه و سنی و سلفیون((وهابی))که شمای شیعه تکفیرشان میکنید در مسئله فشار قبر یک نظر واحد دارید و بدان معتقدید،درصورتی که ما طبق آیات قرآن اعتقادی بدان نداریم،پس میبینید که حتی شما و کسانی که خود تکفیر میکنید و کافر میخوانیدشان هم در بعضی موارد همسویید درصورتی که ما نیستیم،
‫حال چه شد که ما سنی شدیم،خدا عالم است!!!
‫در مورد مرحوم برقعی که الله رحمتش کند و بنده سعادت دیدار با این بزرگوار بعد از تغییر عقیده یشان را داشتم،باید عرض کنم که ایشان تمام کتبی که در زمان اعتقاد به شیعه داشتنشان را که نگاشته بودند خود تکفیر کردند،و حتی دست نوشتهایی غیر از کتب جدید هم بر رد کتب قبلی خود نگاشته بودند که قرار بر چاپ شده بود که بسیاری میسر نشد،
‫در مورد کتبی که فرمودید،احتیاج به علما نیست،اگر جنابعالی اسمی دارید،بفرمایید تا بنده بگویم نوشته ایشان هست یا خیر.
‫و در آخر،در شیعه نبودن افرادی که ذکر کردم شکی نیست،اما اگر شما حتی در یک مورد از ایشان که نام برده ام شنیده اید یا مکتوب دارید که گفته اند ما سنی شده ایم،بیاورید،وگرنه لطفا به چنین علمای فرهیخته ای بهتان مبندید.

و اما دوست گرامی جناب سوال:
‫این موردی که فرمودید در علمای شیعه هم فراوان است و در هر فرقه ای صدق میکند و حاکم است،بنده هم از این تجربه شما در بحث نه در شیعه و سنی بلکه در فرق دیگر اسلام همچون اسماعیلی،مصطفوی،.....هم بسیار برخورد داشتم ولی هرگز نمیتوان نتیجه ای که شما فرمودید را گرفت،زیرا افراد مختلفند،به شرایط هم بستگی دارد و.....بنابراین گناه یک نفر یا چند نا آگاه را گردن جمع نیندازید،اگر دیگرانهم همانند شما بیندیشند،دیگر از فردا همه باید فریاد انالحق سر دهند.

‫با سپاس.


‫یا الله.

موضوع قفل شده است