اهمیت دعا جهت ظهور امام زمان (عج)

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
اهمیت دعا جهت ظهور امام زمان (عج)

**امام صادق (علیه السلام ) فرموند: هنگامی که عذاب بر قوم بنی اسرائیل شدت گرفت چهل شبانه روز به درگاه خداوند گریه و ناله کردند و خداوند 170 سال زودتر حضرت موسی (ع) و هارون را برای نجات شان فرستاد. ایشان فرمودند: اگر شیعیان نیز چنین کند خداوند فرج فرزند ما را می رساند در غیر این صورت، وقتی کار به نهایت رسید، گشایش فرا میرسد. (بحارالانوار 52/55)

**امام حسن مجتبی (علیه السلام) در عالم مکاشفه به یکی از علماء فرمودند: در منبرها به مردم بگویید و به آنها دستور دهید توبه کنند و درباره تعجیل در ظهور امام عصر (عج) دعا کنید و فرمودند : دعا برای آن حضرت مانند نماز میت نیست که واجب کفایی باشد بلکه مانند نمازهای پنج گانه واجب است. (مکیال المکارم ج 1 ص 438)

** از امام زمان (عج) سئوال شد وظیفه شیعیان در عصر غیبت چیست؟ فرمودند: برای ظهور من بسیار دعا کنید، برای شما معرفت حاصل می شود، هرگاه به این معرفت رسیدید خدا را شکر کنید و منتظر ظهور باشید. (منتخب الاثر ص 90)
** امام حسن عسگری (علیه السلام) فرمودند: به خدا سوگند فرزندم دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت نابودی نجات نمی یابد مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار و بر دعا جهت تعجیل ظهورش موفق بدارد. (کمال الدین 2 ص 384- باب 1)