امیر سرتیپ شهید بختیار آقایی

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
امیر سرتیپ شهید بختیار آقایی


شهید بختیار آقایی در سال 1329 درشهرستان سراب در آذربایجان شرقی در خانواده ای ساده و روحانی متولد گردید.
وی دوران تحصیل خود را از 7 سالگی در همان منطقه تا دوره دبیرستان به پایان رساند و در طی همین مدت علوم قرآنی را در مکتب پدر بزرگ خویش فرا گرفت.
وی در سال 1347 به تهران آمد و وارد دبیرستان نظام شد. پس از گذراندن این دوره 3 ساله که توام با عشق و علاقه وی به این رشته بود در سال 1350 با شرکت در کنکور ورودی دانشکده افسری به استخدام ارتش درآمد.
پس از طی دوره 3 ساله دانشکده افسری در تاریخ 1350/7/1 در رسته پیاده به درجه ستوان دوم مفتخر شد.پس از طی دوره ی مقدماتی رسته ی پیاده در مرکز آموزش پیاده شیراز به مرکز آموزش 03 عجب شیر اختصاص یافت و در آنجا مشغول تعلیم و تربیت سربازان غیور میهن گشت.
او در تمام لحظات زندگی خود چه در محیط کار و چه در خانواده و یا هر جمعی که حاضر بود بعنوان یک افسر جدی و متعهد به اصول اخلاقی و رفتاری و عقاید اسلامی بود بطوری که همواره از ایشان به عنوان یک مسلمان واقعی یاد می شد.
از مشخصه های ویژه این شهید بزرگوار استفاده از آیات و عبارات قرآنی و امثال وحکم و اشعار زیبای شاعران آذری زبان در محاوره هایش بوده. ایشان همواره عشق به عاشورا و ذکر مصیبت امام حسین(ع) و زیارت اهل قبور را از وظایف خود می دانست.
ایشان علاوه بر تلاوت آیات قرآنی حافظ قرآن نیز بود بطوری که اکثر آیه های قرآنی را از حفظ تلاوت می نمود.
ایشان در سال 1355 ازدواج نموده اند که همسر ایشان از قشر فرهنگی بوده و ثمره ازدواج وی 2 فرزند پسر به نام آرمان که در سال 1357 در روز عید قربان متولد گردید و چون همیشه آرزوی پیروزی انقلاب را داشت او را آرمان نامید و فرزند دیگرش به نام علی که نامش را با خودش آورده بود یعنی روز 21 ماه مبارک رمضان 1359 متولد گردید و وی بسیار خوشحال بود از اینکه خداوند در چنین روزهای مبارکی به ایشان فرزندانی از قرآن عطا کرده و همیشه آرزوی این را داشت که فرزندانش را علی وار تربیت کند.

شهید آقایی در مورخ 1360/12/25 در بلندی های مهاباد هنگام مبارزه و سرکوبی ضد انقلابیون کرد حزب کومله به درجه رفیع شهادت نائل شدند و خون پاک خود را نثار دین اسلام وحفظ این آب وخاک نمود.


لازم به ذکر است هر دو فرزند این شهید معزز در رشته های علوم پزشکی تحصیلات شان رابا کسب بهترین رتبه های علمی وپژوهشی به پایان رسانده ودکتر آرمان آقایی بعنوان پزشک متخصص جراح و دکتر علی آقایی بعنوان دندانپزشک در مرکز درمانی که به حماسه افرینی های این شهید تاسیس شده مشغول به خدمات رسانی به مردم عزیز میباشند.