استغفار هفتاد بندی امیرالمومنین علی علیه السلام (جهت پاک شدن از گناهان و افزایش روزی)

تب‌های اولیه

6 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
استغفار هفتاد بندی امیرالمومنین علی علیه السلام (جهت پاک شدن از گناهان و افزایش روزی)


بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

با سلام به محضر دوستان ارجمند

در انتهای این پست پی دی اف استغفار هفتاد بندی مولی الموحدین علی علیه السلام قرار داده شده است، و اما توضیحی مختصر راجع به این استغفار:

استغفار 70 بندی مولا علی علیه السلام:

علامه نوری در کتاب (دارالسلام) می نویسد: امام رضا علیه السلام از پدران بزرگوار خود نقل میکنند که امام حسین علیه السلام فرمودند: روزی نزد امیرالمؤمنین نشسته بودم که عربی وارد شد و عرض کرد یا امیرالمؤمنین! من مرد عیالمند و فقیر هستم و مالی که زندگی مرا کفایت کند ندارم. حضرت فرمودند: ای برادر عرب! چرا استغفار نمیکنی تا حالت نیکو شود؟عرض کرد: زیاد استغفار میکنم، اما تغییری در زندگی ام پیدا نشده است.
حضرت فرمودند: ای برادر عرب خدای متعال می فرماید:
فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كانَ غَفَّاراً (10- نوح)به آنها گفتم: «از پروردگار خويش آمرزش بطلبيد كه او بسيار آمرزنده است (10)

(بعد فرمودند) چون به گناه بودن بعضی از اعمالت آگاه نیستی استغفار تو ناقص است؛ زیرا از آنها استغفار نمیکنی و نتیجه نمیگیری. سپس فرمود:اینک به تو استغفاری می آموزم که اگر آن را هنگام خواب بخوانی خدا به تو وسعت رزق عطا فرماید. دعا را نوشته، به اعرابی داده و فرمودند: شب، قبل از خوابیدن، این استغفار را بخوان وگریه کن و اگر اشکت جاری نشد تباکی کن.امام حسین علیه السلام فرمود: سال بعد اعرابی به خدمت حضرت آمد و عرض کرد: یا امیرالمؤمنین! خداوند به من نعمت های زیادی عطا فرمود. شتران و گوسفندانم آن قدر زیاد شده اند که محلی برای نگه داری آن ها ندارم. آن حضرت فرمودند: ای برادر عرب! قسم به آن خدایی که محمد صلوات الله علیه را به نبوت برگزید، بنده ای نیست که با این دعا به درگاه خدا استغفار کند، مگر اینکه خدای متعال به برکت آن، گناهانش را آمرزیده، حوائجش را برآورده و به مال و اولادش فراوانی و برکت عطا فرماید.دار السلام نوری: 3/133

مردم و حتی متدینین و خوبان، از معصیت بودن بسیاری از کارها غافلند و به گناه بودن آن توجه ندارند. این استغفار شریفی که از امیرالمؤمنین نقل شده است و در هفتاد بند است علاوه بر جامع بودن و توجه به این گونه گناهانی که غالباً مورد غفلت ماست و دارا بودن آثار معنوی و دنیوی مذکور در مقدمه ی استغفار، بسیار مجرب است و اگر کسی آن را با توجه بخواند آثار عجیبی از آن ظاهر میشود.

حضرت امیر این استغفار 70 بندی را که جامعتر از آن استغفاری هست که به آن اعرابی تعلیم فرمودند را خودشان بعد از نماز صبح می خوانده اند ولی اگر کسی موفق به خواندن آن در هنگام صبح نشود میتواند آن را بعد از نماز عصر بخواند.
البلدالأمين‏والدرع‏الحصين ص : 39
كَانَ عَلِيٌّ علیه السلام يَسْتَغْفِرُ سَبْعِينَ
مَرَّةً فِي سَحَرِ كُلِّ لَيْلَةٍ بِعَقِبِ رَكْعَتَيِ الْفَجْرِ الِاسْتِغْفَارُ:
این استغفار علی علیه السلام است که در 70 بند میباشد و مولا آن را هر سحر بعد از نماز صبح میخواندند:


لینک دانلود استغفار هفتاد بندی حضرت علی علیه السلام:
>>>>>>>>
http://www.mediafire.com/view/9ks5qf5lk58viba/70_Esteghfar.pdf

سلام
ممنون:Gol:
این استغفار توی مفاتیح نیست؟

A|A;357621 نوشت:
این استغفار توی مفاتیح نیست؟

سلام.خیر...


سلام و درود
ایا ذکری هست که تاثیرش توجه خاص داشتن به پروردگار و عدم نیاز به توجه عموم باشه

ذکر معمول استغفرالله ربی و اتوب الیه مثل این استغفار هفتاد بندی عمل نمی کنه؟ منظورم اینه که میشه همون استغفار معمولی رو بگیم و همون نتیجه رو بگیریم؟ آخه استغفار هفتاد بندی خیلی طولانیه:Ghamgin:
موضوع قفل شده است