از رحمت خدا برایم بگوئید

تب‌های اولیه

13 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
از رحمت خدا برایم بگوئید

با سلام خدمت دوستان
لطفا عزیزان از زحمت بی انتهای خداوند بگوئید....لطفا احادیث و روایات مربوط به ان را هم عنوان کنید
برای اینکه به رحمت خدا امیدوار بود...و اینکه برای افزایش طول عمر و همچنین دفع بلایا ..هر چند مقدر شده باشد شنیدم راههائی وجود دارد البته با امید به خدا...لطفا در این باره صحبت کنید...با تشکر

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


کارشناس بحث : صدیق

[="Magenta"]سلام[/]:Gol:
[="navy"]برای [="magenta"]امیدوار بودن[/] به الطاف الهی، اسلام زمینه هایی فراهم کرده:

1- یأس و ناامیدی از گناهان کبیره است. (زمر / 53)

2- خداوند می فرمایند: من نزد گمان بنده مؤمن هستم، اگر گمان خوب به من ببرد به او خوبی میرسانم. (کافی،ج2،ص72)

3-انبیا و فرشتگان، به مؤمنین دعا و برای آنان استغفار می کنند. (غافر/7 ، ابراهیم41)

4- پاداش الهی چندین برابر است. (بقره /261)

5- راه توبه باز است. (نساء/18)

6- گرفتاری های مؤمن ، کفاره گناهان او محسوب میشود. (بحار، ج81، ص176)

7- خداوند توبه را قبول کرده و سیئات را به حسنات تبدیل میکند. (فرقان / 70)[/]

[="royalblue"]برگرفته از کتاب تفسیر نور ، تألیف حاج شیخ محسن قرائتی، جلد اول، تفسیر آیه 218 سوره بقره[/]

[="Tahoma"][="Green"]بنام خدا.
سلام.
خداوند توبه پذیرنده و مهربان است.
انسان خیلی کوچک است.
انسان ها (همه با هم) هرچقدر هم که بد باشند در نظر رحمت الهی ذره ای هم نیستند!
[/]

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت همه ی دوستان
فقط این را بگویم که رحمت خدا بسیــار زیاد است و در زبان بنده نمیگنجد که کامل آن را بگویم
إِلاَّ رَحْمَةً مِّن رَّبِّكَ إِنَّ فَضْلَهُ كَانَ عَلَيْكَ كَبِيرًا //سوره ی اسرا
مگر پروردگارت رحمت آورد که فضل او در باره تو بسيـــار بزرگ است:Gol:

یک آیه ی آرامش بخش بسیار زیبا

قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ//زمر 53

بگو اى بندگان من كه بر خويشتن زياده‏ روى روا داشته‏ ايد از رحمت‏ خدا نوميد مشويد در حقيقت‏ خدا همه گناهان را مى‏ آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است

mohammad taha;252044 نوشت:
با سلام خدمت دوستان
لطفا عزیزان از زحمت بی انتهای خداوند بگوئید....لطفا احادیث و روایات مربوط به ان را هم عنوان کنید
برای اینکه به رحمت خدا امیدوار بود...و اینکه برای افزایش طول عمر و همچنین دفع بلایا ..هر چند مقدر شده باشد شنیدم راههائی وجود دارد البته با امید به خدا...لطفا در این باره صحبت کنید...با تشکر

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


کارشناس بحث : صدیق


سلام محمد طاهاي عزيز

و با تشكر از دوستان عزيزي كه مصاديقي از رحمت الهي را بيان فرمودند.

رحمت از واژه‌های پرکاربرد قرآن کریم است که بررسی همه جانبه ي آن، بحث مبسوطی می‌طلبد. در اين مجال، مختصراً به برخی مطالب، اشاره می‌ كنيم:

راغب اصفهانی در معنای رحمت گفته: رحمت، مهربانی و رقتی است که مقتضای احسان است نسبت به شخص مرحوم (فردی که مورد ترحم قرار گرفته است‌) و چون خداوند با رَحْم (رحمت‌) وصف شود، مراد از آن تنها احسان است نه رقت قلب‌. رحمت خداوند بخشش و تفضل و رحمت آدمیان رقت قلب و عاطفه است‌.(1)

در تفسير شريف المیزان نيز ذیل تفسیر بسم اللّه الرحمن الرحیم آمده است‌: رحمت، انفعال و تأثر خاصی است که در وقت دیدن محتاج، عارض قلب می‌شود و شخص را به رفع احتیاج و کاستی طرف وادار می‌کند. این معنا به حسب تحلیل به عطا و فیض بر می‌گردد و به همین معنا خداوند با رحمت توصیف می‌شود; یعنی رحمت در خدا، به معنای عطا و احسان است نه تأثر و انفعال قلب‌; زیرا در او انفعال نیست‌.(2)

درباره تعداد رحمت باید گفت گرچه عدد رحمت الهی بی شمار است. ولی به چند نمونه قرانی آن اشاره می شود‌:

1. نعمتی که باعث کرامت انسان شده‌; (3) 2. لطف و احسان و توفیق‌;(4) 3. رسالت و نبوت‌;(5) 4. گذشت‌، بخشش گناه و مغفرت‌;(6) 5. پاداش آخرت‌، بهشت‌;(7) 6. عطوفت و رأفت‌;(8) 7. یاری و نصرت‌;(9) 8. باران‌;(10) 9. راحتی‌، گشایش‌، عافیت و خیر;(11) 10. رزق و وسعت روزی‌;(12)

ادامه دارد ...:Gol:

پی نوشت ها____________________________________
1، راغب اصفهانی ‌مفردات الفاظ قرآن‌، ص 347، نشر دارالقلم بیروت بی تا.
2.المیزان ج1 ص29 نشر جامعه مدرسین قم 1377 ش.
3 . بقره‌(2)آیه 152.
4. همان ،آیه،178.
5 . همان ،آیه105.
6 . همان،آیه64.
7. آل‌عمران‌(3)آیه 153.
8 . همان،آیه 159.
9 . نسأ(4)آیه112.
11. اعراف‌،(7)آیه 5.
12 . یونس‌،(10)آیه 5.

mohammad taha;252044 نوشت:
با سلام خدمت دوستان
لطفا عزیزان از زحمت بی انتهای خداوند بگوئید....لطفا احادیث و روایات مربوط به ان را هم عنوان کنید
برای اینکه به رحمت خدا امیدوار بود...و اینکه برای افزایش طول عمر و همچنین دفع بلایا ..هر چند مقدر شده باشد شنیدم راههائی وجود دارد البته با امید به خدا...لطفا در این باره صحبت کنید...با تشکر

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


کارشناس بحث : صدیق


سلام مجدد:Gol:

در باره گستره رحمت الهی باید گفت؛ رحمت خداوند سبحان دو گونه است:
الف ـ رحمت عام، مطلق‌، فراگیر و بی مقابل.
ب ـ رحمت خاص، که در برابر غضب اوست‌.

الف- مشهور در ميان گروهى از مفسران اين است كه صفت رحمان، اشاره به رحمت عام خدا است كه شامل دوست و دشمن، مؤمن و كافر و نيكوكار و بدكار مى باشد، زيرا مى دانيم باران رحمت بى حسابش همه را رسيده، و خوان نعمت بى دريغش همه جا كشيده همه بندگان از مواهب گوناگون حيات بهره مندند، و روزى خويش را از سفره گسترده نعمتهاى بى پايانش بر مى گيرند، اين همان رحمت عام او است كه پهنه هستى را در بر گرفته و همگان در درياى آن غوطه ورند.

(1)

رحمت در اين معنا یعنی رحمت مطلق و فراگیر او، رحمت رحمانیة خداوند، همه چیز را زیر پوشش خود دارد; دنیا و آخرت‌، مؤمن و کافر و... این گونه رحمت‌، رحمتی نامتناهی است‌، مانند آفتابی که به زندگی همه می‌تابد و بارانی که بر هر سرزمینی می‌بارد: "وَرَحْمَتِی وَسِعَت‌ کل‌ شَی‌ْءٍ;(2) و رحمتم همه چیز را فرا گرفته است‌."; "رَبَّنَا وَسِعْت‌ کل‌ شَی‌ءٍ رَّحْمَة‌ً وَ عِلْمًا;(3)پروردگارا! رحمت و علم تو همه چیز را فرا گرفته است‌."

در این آیات‌، به رحمت فراگیر خداوند متعال اشاره شده است و مقابل چنین رحمت فراگیری‌، "عدم‌" است‌، نه "غضب‌"، زیرا اگر مقابل آن "غضب‌" باشد، باید قبول کنیم که خود "غضب‌" از زیر پوشش رحمت رحمانی خارج شود و در نتیجه رحمت مطلق خداوند، مقید و محدود شود.(4) بنابراین رحمت الهی گستره نامحدود و نامتناهي دارد و هرگز نمی توان برای آن میزان و حد و مرز مشخصی بیان نمود.

ب- «رحيم » اشاره به رحمت خاص پروردگار دارد كه ويژه بندگان مطيع و صالح و فرمانبردار است، زيرا آنها به حكم ايمان و عمل صالح، شايستگى اين را يافته اند كه از رحمت و بخشش و احسان خاصى كه آلودگان و تبهكاران از آن سهمى ندارند، بهره مند گردند. رحمت خاص الهي در دنيا, يعني برخورداري از حيات طيبه و تنفس كردن در صراط مستقيم و در آخرت, رسيدن به بهشت و رضوان الهي.

دليل بر اين مطلب آنست كه « رحمان» در همه جاي قرآن به صورت مطلق آمده است كه نشانه عموميت آنست، در حالى كه «رحيم» گاهى به صورت مقيد ذكر شده كه دليل بر خصوصيت آن است مانند

«كان بالمومنين رحيما»: « خداوند نسبت به مؤمنان رحيم است».(5) و گاه به صورت مطلق مانند سوره حمد.(6)

ادامه دارد ...:Gol:

پاورقي_________________________________________
1. مكارم شيرازي و جمعي از محققان، تفسير نمونه، جلد1، صفحات 23 و 24

.
2. دانشنامه قرآن و قرآن‌پژوهی‌، بهأالدین خرمشاهی‌، مدخل "رحمت‌"ج 1 ص1101 نشر دوستان تهران 1377 ش
3. اعراف (7) آیه 156.
4. غافر (40) آیه 7.
5. سوره احزاب/ 43.
6. مكارم شيرازي و جمعي از محققان، تفسير نمونه، جلد1، صفحات 23 و 24
، با كمي تغيير و تصرف.

mohammad taha;252044 نوشت:
با سلام خدمت دوستان
لطفا عزیزان از زحمت بی انتهای خداوند بگوئید....لطفا احادیث و روایات مربوط به ان را هم عنوان کنید
برای اینکه به رحمت خدا امیدوار بود...و اینکه برای افزایش طول عمر و همچنین دفع بلایا ..هر چند مقدر شده باشد شنیدم راههائی وجود دارد البته با امید به خدا...لطفا در این باره صحبت کنید...با تشکر

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

کارشناس بحث : صدیق


سلام مجدد

پس از انكه دانستيم گستره ي رحمت الهي بي انتها و نامحدود و عمق آن دست نايافتني است و با مفهوم و اقسام رحمت الهي آشنا شديم.

اينك، با توجه به آيات قرآن و روايات معصومين (ع) شرايط حصول رحمت خاصه ي الهي را بنظاره مي نشينيم بعبارتي خواهيم ديد چه عواملي موجب جلب و يا سلب رحمت خاص الهي مي شود؟

از نگاه آيات قرآن
1 – به طور قطع , کسي مشمول رحمت خاص الهي ميشود که ايمان و عمل صالح را توأم با هم داشته باشد. "فاما الذين امنوا و عملوا الصالحات فيدخلهم ربهم في رحمته ذلک هوالفوز المبين (1) اما آنانکه به خدا ايمان آورده و نيکوکار شدند آنها را خدا دررحمت خود داخل سازد که آن سعادت آشکاري است."

2 – مفسران در تفسير آيه ي "فاذکروني اذکرکم؛ ياد کنيد مرا تا شما را ياد کنم (2) تفاسير متعددي را ذکر کرده اند که يکي از تفاسير احتمالي اين است که : مرا به اطاعت ياد کنيد تا شما را به رحمتم ياد کنم.

3 – رحمت خاص خدا, مخصوص کساني است که در مقام امر به معروف و نهي ازمنکر و به پا داشتن نمازو پرداخت زکات و اطاعت ازخدا و پيامبر صلي الله عليه و آله در همه ي شئون باشند و المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنکرو يقيمون الصلوة و يؤتون الزکوة و يطيعون الله و رسوله اولئک سيرحمهم الله (3) پس اگرکسي نسبت به گناه جامعه و اطرافيان خويش بي توجه باشد و اهل پرداخت زکات مال خويش نباشد و نيز اگر از گناهاني که پيامبر و اهل بيت عليهم السلام هشدار داده اند , پرهيز و اوامر آنها رااطاعت نکند رحمت خاص الهي شامل حال او نخواهد شد .

4 – پيروي از آيات قرآن مجيد, آراسته شده به حقايق قرآن, انسان را در سايه ي رحمت خاص حق, قرار ميدهد. "هذا کتاب انزلناه مبارک فاتبعوه لعکم ترحمون (4) اين کتابي است که ما بر برکت و خير بسيار فرستاديم؛ از آن پيروي کنيد و پرهيزکار شويد باشد که مشمول رحمت و لطف ايزد گرديد."

5 – اصلاح ميان برادران ديني و حل اختلافات مسلمانان و رعايت تقوا, علت رسيدن رحمت خاص حضرت حق به انسان است. "انما المؤمنون اخوة فاصلحوا بين اخويکم و اتقوا الله لعلکم ترحمون (5) به حقيقت, مؤمنان همه برادريکديگرند پس هميشه بين برادران خود را صلح دهيد و پرهيزکار باشيد, باشد که مورد لطف و رحمت الهي گرديد."

6 – نرم خويي با مردم, خوشرفتاري با همنوعان و بکار گيري اخلاق حسنه و صفات حميده, توفيقاتي معنوي است كه علامت اتصال انسان به رحمت خاص حضرت حق است. "فبما رحمة من الله لنت لهم و لو کنت فظا غليظ القلب لا نفضوا من حولک، مرحمت خدا تو را با خلق, مهربان و خوشخوي گردانيد و اگر تند خو و سخت دل بودي مردم ازگرد تو متفرق ميشدند."

7 – آنان که از آزمايشات الهي و ابتلائات دنيايي سرافراز بيرون آيند و براي حفظ دين و ايمان خويش, در برابر حوادث صبوري کنند و در هنگام مصيبت به ياد خدا و بازگشت به سوي او باشند, به رحمت حضرت محبوب خواهند رسيد: "و لنبلونکم بشيء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشرالصابرين الذين اذا اصابتهم مصيبة قالوا انا لله و انا اليه راجعون اولئک عليهم صلوت من ربهم و رحمة....."(6)

8 و 9 – گوش دادن به تلاوت قرآن و استغفار کردن از ديگر عوامل جلب رحمت الهي است. "و اذا قرئ القرآن فاستمعوا له و انصتوا لعلکم ترحمون" (7) "لو لا تستغفرون الله لعلکم ترحمون"(8) لذا شايسته است که مؤمن, درهنگام شنيدن تلاوت قرآن, بادقت و تدبر سکوت کند و نيز مدت زماني از شبانه روز را به استغفار نزد حضرت حق , اختصاص دهد.

از ديدگاه روايات اهل بيت عليهم السلام
- مصافحه و معانقه با مؤمن و علاقه مندي نسبت به او از جمله شرايط جلب رحمت الهي است. امام صادق عليه السلام ميفرمايند: وقتي دو مؤمن با يکديگر ديدار کرده, دست ميدهند(مصافحه), خداوند رحمتي بر آنها فرو مي فرستد که نود و نه قسمت آن براي کسي است که رفيقش را بيشتر دوست ميدارد و اگر در دوستي يکي بودند رحمت, آنان را در بر ميگيرد. (9) در حديثي ديگر مي فرمايند: وقتي دو مؤمن همديگر را در آغوش مي گيرند(معانقه), رحمت خدا آنان را فرا ميگيرد و چون بر آن مداومت کنند و جز براي خدا, و نه هدفي دنيايي, انجام دهند, به آنان گفته ميشود: شما آمرزيده شديد, از سر گيريد اعمالتان را. (10)

- مهرباني با همه ي مردم؛ امام علي عليه السلام مي فرمايند: بهترين وسيله ي ريزش رحمت خدا, مهربان بودن با همه ي مردم است. (11) البته حضرت در حديثي ديگر مي فرمايند: ترحم بر بي رحم, مانع رحمت حق ميشود و ....

- اطاعت از فرامين الهي؛ پيامبر (ص) ميفرمايند: با فرمان بردن از اوامر خداوند, خود را در معرض رحمت او قرار دهيد. (12)

- از ديگر عوامل جلب رحمت الهي که در احاديث ذکر شده است؛ عدم فساد در زمين و عدم سخن چيني و عيب جويي و آبرو ريزي از مردم, جوياي خير و خوبي شدن, شناخت حد و اندازه ي خويش, تقواي الهي, پوزش خواستن از خطاها پيش از مرگ, انديشه کردن و عبرت آموختن, شکيبايي, کردار نيکو, کوتاه کردن آرزو, غنيمت شمردن فرصتها و .... ميباشد که به خاطر اختصار, از ذکر احاديث آن صرفنظر ميکنيم.

و در يک جمله ميتوان گفت: تمسک حقيقي به دو ثقل اكبر و اصغر يعني قرآن و اهل بيت عليهم السلام, انسان را به رحمت الهي خواهد رساند.

موفق باشيد ...:Sham:

پاورقي______________________________________________
1) سوره بقره / 152
2) سوره توبه / 71
3) سوره انعام / 155
4) سوره حجرات / 10
5) سوره آل عمران / 159
6) سوره بقره / 155 – 156 – 157
7)سوره اعراف / 204
Dirol سوره نمل / 46
9) اصول کافي / ج 3 / ص 407 / ح 14
10) اصول کافي / ص 413 / ح 2
11) ميزان الحکمه / ج 4 / ص 2004
12) ميزان الحکمه / ج 4 / ص2006، برگرفته از پايگاه پرسمان.

[="magenta"]بنده ی من بر من پشت کرده ای

در حالی که اگر میدانستی چقدر دوستت دارم

وچقدر چشم به راه آمدنت هستم

بند بند وجودت از شدت شوق پاره میشد

(برگرفته از کتاب حدیث قدسی.شیخ حر عاملی)[/]

پیامبر اکرم(ص) فرمودند که خداوند فرموده :

اظهار دوستی نکرد بنده من به چیزی دوست داشتنی تر از چیزی که واجب کردم بر او .و او با مستحبات بسوی محبت من می آید. تا اینکه من نیز او را دوست بدارم . پس هنگامیکه او را دوست بدارم ، شنوایی او می باشم آنگاه که می شنود و بینایی او می باشم آنگاه که می بیند و زبان او می باشم آنگاه که سخن می گوید و دست او می باشم آنگاه که ضربه می زند و پای او می باشم آنگاه که راه می رود و هنگامیکه به درگاه من دعا میکند ، اجابت می کنم و اگر از من درخواست کند ، به او میدهم .
اصول کافی ، ج 2 ، ص 352

من با بنده ام چنانم که گویی همان یک بنده را دارم،
ولی اوبا من چنان است که گویی همه کس خدای اوست جز من.

" از احادیث قدسی"


سلام علیکم

پیشنهاد میدم این تاپیک رو مطالعه بفرمایید.

التماس دعا

http://www.askdin.com/thread4672.html

mohammad taha;252044 نوشت:
با سلام خدمت دوستان
لطفا عزیزان از زحمت بی انتهای خداوند بگوئید....لطفا احادیث و روایات مربوط به ان را هم عنوان کنید
برای اینکه به رحمت خدا امیدوار بود...و اینکه برای افزایش طول عمر و همچنین دفع بلایا ..هر چند مقدر شده باشد شنیدم راههائی وجود دارد البته با امید به خدا...لطفا در این باره صحبت کنید...با تشکر

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


کارشناس بحث : صدیق

[=&quot]
دوستان عزيز[/]

سلام مجدد

با توجه به ورود به ساعات و لحظات نوراني شبهاي قدر، هر قدر معرفت مان نسبت به رحمت الهي بيشتر شود اميد آن مي رود ميزان برخورداري مان افزايش يابد.

رحمت الهي گوهري است كه همه ي ما در شبهاي قدر دغدغه آن را داريم و در پي آن مي گرديم كسي كه داخل در رحمت الهي شود چه چيزي كم دارد زيرا: "چون كه صد آمد نود هم پيش ماست".

در آيات و روايات، بسياري به اهميت و عمق اثربخشي رحمت خدا در زندگي انسان اشاره شده، بگونه اي كه بزرگترين گناه نااميدي از رحمت خدا عنوان شده است.

چنانكه شخصی از امام علی(ع) پرسید: بزرگترین گناه کبیره کدام است؟ آن حضرت در پاسخ فرمودند: يأس و ناامید شدن از رحمت الهی. (میزان الحکمه جلد 3 صفحه462)

همچنين رسول خدا(ص) فرمودند: اگر آنقدر خطا کنید که خطاهایتان به آسمان رسد و سپس توبه کنید، خداوند توبه شما را می پذیرد؛ از درگاه او ناامید نباشید. (نهج الفصاحه صفحه231)

و نيز فرمودند: گناهکاری که به رحمت خدا امیدوار است از عابد مایوس به درگاه خدا نزدیکتر است. (نهج الفصاحه صفحه 477)

از رواياتي كه بيانش در بالا گذشت فهميده مي شود؛ كليد اصلي گام نهادن در مسير اصلاح و عزم بر توبه و بازگشت، اميدواري به رحمت خداست. همان كليدي كه شيطان لعين تلاش مي كند در تمام مراحل آن گوهر ناب را از دست بندگان بربايد.

در كلامي نوراني ديگري از رسول خدا(ص) آمده: خداوند به داود نبی وحی فرمود: ای داود همانطور که کسی نمی تواند جلوی نورافشانی خورشید را بگیرد، همانطور هم کسی نمی تواند جلوی رحمت وسیع من را به بندگانم بگیرد. کلیات حدیث قدسی صفحه 189)

و نيز در حدیث قدسی آمده: ای داود قسم به عزت و جلالم که اگر همه اهل آسمان و زمین به من امیدوار باشند، و از من درخواست نمایند من خواسته و حاجات هر یک از آنها را برآورده می کنم اگر چه خواسته های هر یک از آنان به اندازه هفتاد برابر دنیای شما باشد و انجام این امور برای من مانند این است که هرکدام از شما سوزنی را به دریا فرو ببرد و آن را بیرون آورد آیا این کار چیزی را از آب دریا کم می کند؟ (کلیات حدیث قدسی صفحه 195)

امام حسن عسگری(ع) فرمودند: خداوند متعال خطاب به بندگانش می فرماید: ای بندگان من همه شما گناهکار هستید مگر کسانی را که من از گناه باز دارم. پس هر کس معتقد باشد که من می توانم او را ببخشم و با این حُسن ظَن به من، از من طلب مغفرت نماید هر آینه او را می بخشم و برایم گناهان او هر چند زیاد باشد مهم نیست چه اگر همه مخلوقاتم از "اول و آخر" ؛ "زنده و مرده" و "تر و خشک" همه جمع شوند و از رحمت من مسئلت نمایند تمام حاجات ایشان را می دهم و از رحمت وسیع من چیزی کم نمی شود. (کلیات حدیث قدسی صفحه 341)

پس اي دوستان بياييم در اين شبهاي قدر هدايت الهي را بجوييم كه اگر هدايت خاص الهي كه روزي بندگان خاص خدا و اهل تقواست شامل مان گردد همه چيز در آن جمع است بعبارتي كسي كه هدايت يابد داخل در رحمت الهي است، برخوردار از عافيت در دين و دنياست، مستغرق در روزي هاي مادي و معنوي خداوند است، متصل به بهره مندي از حبل الله المتين و ثقلين است و وارد در عاقبت بخيري در همه ي امور دنيوي و اخروي است.

ملتمس دعا ...
موضوع قفل شده است