ازدواج دائم یا موقت با جن

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ازدواج دائم یا موقت با جن

سلام
شخصی مقلد آقای بهجت بوده و طبق فتوای او با جن متعه کرده سه ماه به پایان زمان عقد فرصت باقیست،می خواهد یا مدت را زیاد کند یا با او ازدواج دائم کند، مرجع بعدی بعد وی بعد از آقای بهجت،آقای مکارم است.
بفرمایید،آیا اینجا می تواند بر تقلید میت باقی بماند و مدت را افزایش دهد یا باید به مرجع بعدی رجوع کند؟ آیا در این مسئله برای ازدواج دائم با آن جن می تواند به فتوای آقای بهجت عمل کند؟ اگر نمی تواند و باید طبق نظر آقای مکارم عمل کند لطفا نظر او را هم بیان کنید.

برچسب: 

با نام و یاد دوست




کارشناس بحث: استاد سجاد

[="Tahoma"][="Black"]

جنٌ;707134 نوشت:
سلام
شخصی مقلد آقای بهجت بوده و طبق فتوای او با جن متعه کرده سه ماه به پایان زمان عقد فرصت باقیست،می خواهد یا مدت را زیاد کند یا با او ازدواج دائم کند، مرجع بعدی بعد وی بعد از آقای بهجت،آقای مکارم است.
بفرمایید،آیا اینجا می تواند بر تقلید میت باقی بماند و مدت را افزایش دهد یا باید به مرجع بعدی رجوع کند؟ آیا در این مسئله برای ازدواج دائم با آن جن می تواند به فتوای آقای بهجت عمل کند؟ اگر نمی تواند و باید طبق نظر آقای مکارم عمل کند لطفا نظر او را هم بیان کنید.

عرض سلام و احترام

طبق نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی اگر ازدواج با جن ممکن باشد ، شرعا جایز است بنابراین او برای ادامه عقد موقت یا عقد دائم باید مجددا عقد بخواند.

در پناه حضرت حق باشید

پی نوشت:
استفتاء از دفتر معظم له در قم[/]

سجاد;708545 نوشت:
عرض سلام و احترام

طبق نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی اگر ازدواج با جن ممکن باشد ، شرعا جایز است بنابراین او برای ادامه عقد موقت یا عقد دائم باید مجددا عقد بخواند.

در پناه حضرت حق باشید

پی نوشت:
استفتاء از دفتر معظم له در قم


سلام
با تشکر از پاسخ سوال دیگری هست که دلیلی که آن شخص متعه کرده این بوده که می ترسیده که بعدا نتواند دو نفر شاهد عادل برای طلاق پیدا کند به همین دلیل متعه کرده،حالا یک مشکل دیگری برایش به وجود آمده به آن خاطر می خواهد ازدواج دائم باشد آیا راهی هست که نیاز به شاهد نداشته باشد برای طلاق یا مثلا شرطی ضمن عقد گذاشته شود که طلاق بدون حضور شاهد مثلا پس از گذشتن مدت زمان خاصی انجام شود،مثلا نکاح به شرط طلاق باشد،یا آیا می تواند در همان متعه شرط کند که تمام شرایط و لوازم عقد دائم به صورت شرط ضمن عقد پابرجا باشد که نیاز به طلاق نباشد؟،قبلا این مورد را سوال کرده و ظاهرا نظر آقای مکارم بر این بوده که این شروط و بودن احکام ازدواج دائم در ازدواج موقت خلاف مقتضای عقد و باطل است،آیا درست است؟ نظر آقای بهجت در این مورد چه بوده؟ در کل اگر می شود راهی نشان دهید که تمام احکام عقد دائم وجود داشته باشد اما در طلاق نیاز به دو شاهد عادل نباشد.

[="Tahoma"][="Black"]

جنٌ;708735 نوشت:
سلام
با تشکر از پاسخ سوال دیگری هست که دلیلی که آن شخص متعه کرده این بوده که می ترسیده که بعدا نتواند دو نفر شاهد عادل برای طلاق پیدا کند به همین دلیل متعه کرده،حالا یک مشکل دیگری برایش به وجود آمده به آن خاطر می خواهد ازدواج دائم باشد آیا راهی هست که نیاز به شاهد نداشته باشد برای طلاق یا مثلا شرطی ضمن عقد گذاشته شود که طلاق بدون حضور شاهد مثلا پس از گذشتن مدت زمان خاصی انجام شود،مثلا نکاح به شرط طلاق باشد،یا آیا می تواند در همان متعه شرط کند که تمام شرایط و لوازم عقد دائم به صورت شرط ضمن عقد پابرجا باشد که نیاز به طلاق نباشد؟،قبلا این مورد را سوال کرده و ظاهرا نظر آقای مکارم بر این بوده که این شروط و بودن احکام ازدواج دائم در ازدواج موقت خلاف مقتضای عقد و باطل است،آیا درست است؟ نظر آقای بهجت در این مورد چه بوده؟ در کل اگر می شود راهی نشان دهید که تمام احکام عقد دائم وجود داشته باشد اما در طلاق نیاز به دو شاهد عادل نباشد.

با عرض سلام مجدد

برای طلاق قطعا نیاز به دو شاهد عادل است و بدون آن طلاق صحیح نیست .

اما مشکلی هم ایجاد نمی کند می توان در حضور دو شاهد عادل (گر چه زن را نشناسند و اسمش را ندانند) صیغه طلاق را جاری کرد.

در پناه حضرت حق باشید[/]

موضوع قفل شده است