ارزش و جایگاه صلوات بین اذکار

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
ارزش و جایگاه صلوات بین اذکار

[h=1] ارزش و جایگاه صلوات بین اذکار [/h]


[h=3] استاد و پژوهشگر حوزوی گفت: صلوات دارای اثرات ظاهری و باطنی فراوان بوده و بالاترین درجه را بین اذکار دینی دارد. [/h] حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین قوامی، کارشناس و سخنران مسائل مذهبی، در مراسم عزای حسینی که در مسجد کریم اهل‌بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین و باارزش‌ترین نتایجی که ارتباط مؤثر با خداوند و اولیاء الله برای انسان به‌همراه دارد، پاکسازی روح و جسم انسان از پستی‌ها و زشتی‌هاست، اظهار کرد: خداوند متعال برای برقراری ارتباط مؤثر با خودش زمینه‌های بسیاری را ایجاد کرده و بشارت داده است که هرکس بتواند خود را از آلایش‌های دنیایی دور کند، جایگاه رفیعی نزد خداوند به دست می‌آورد و در آن جایگاه باقی خواهد ماند.

وی در ادامه به بیان اثرات صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان پاک و طاهرش پرداخت و بیان داشت: صلوات یک نشان جامع دینی است که بالاترین درجه را بین اذکار دیگر دارد.
این پژوهشگر ادامه داد: دسته‌ای از اثرات ظاهری و دسته دیگر، اثرات باطنی است که در روایات متعددی از این اثرات یاد شده و بر تکرار دائم این ذکر تأکید شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قوامی، تسلیم بودن در برابر امر اهل‌بیت(ع) را از ویژگی‌های باطنی ذکر صلوات بر پیامبر(ص) و خاندان او دانست و افزود: معنای حقیقی و باطنی صلوات، تسلیم بودن در برابر اوامر خداوند متعال، پبامبران و ائمه معصوم(ع) است.
این سخنران مذهبی، سه عامل را موجب خلیل‌الله نامیده شدن حضرت ابراهیم(ع) معرفی کرد و اظهار داشت: سفره‌داری و عدم خساست، اولین عامل خلیل خوانده شدن حضرت ابراهیم(ع) بود.
وی، امید خالص به خدا و ناامیدی کامل از مخلوقات را ویژگی دوم حضرت ابراهیم(ع) معرفی و یادآور شد: ایشان مهاجر الی‌الله لقب گرفت و بدین‌وسیله به مقامی دست یافت که هیچ‌کس دیگر نتوانسته است به مقام خلیل‌الله برسد.

برچسب: