جمع بندی ادامه تحصیل در ... ؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ادامه تحصیل در ... ؟

سلام و خسته نباشید. ان شاءالله نماز و روزه ها قبول باشه و باعث رشد همگی در این ماه واقعا عجیب بشه. (فکر کنم عجیبی این ماه رو وقتی تموم شد بفهمیم؛ بفهمیم که چه چیزی رو از دست دادیم و ... :!! به هر جهت برای ما هم دعا کنید :-h )
خب از هر چی بگذریم از سوالمون نمی گذریم \:D/ Lol
از راهنمایی راهنمایی استاد امین برای سوال قبلی ام متشکرم؛ بالاخره تصمیم جدی گرفتم که اون مسیر رو خوب ادامه بدم (یعنی همون مسیر فیزیک و از اون طریق ان شاءالله به دینم هم خدمتی بکنم). حالا که خواستم ادامه بدم، به من می گویند برای ادامه تحصیل در دکتری به خارج برو! :-? (این موضوع رو پدرم و دوستش که آدم نخبه ای هم هست می گویند و مادرم زیاد با این موضوع موافق نیست و خدا را شکر از نظر مالی هم مشکلی نداریم). می گویند که تو استعداد این رو داری و بهتره که دکتری را در خارج بگیری و بعد به کشور برگردی و اینجوری به کشورت خدمت بهتری بکنی :-? .
خوبه که دو تا موضوع رو بگم:
به نظر خودم، یک آدم معمولی ای بیشتر نیستم (و واقعا هم همینطوریه) و اینها فکر می کنند خیلی می فهمم و خیلی استعداد دارم ولی واقعا چیزی نمی فهمم Lol و خدا را شکر این موضوع را خدا چند بار برام اثبات کرد =d> =d> =d> .
و با خارج رفتن هم هیچ مشکلی ندارم (و مخصوصا اگه برای خدمت به کشورم و دینم لازم بشه، ان شاءالله حتما می رم) ولی فکر کنم که بودنم در اینجا بیشتر بدرد بخوره:
اینجا کشورم هست و احساس بهتر و راحت تری دارم و آرامش بیشتری در این کشور اسلامی با همه ی مشکلاتش دارم
و از اینکه در کنار خانواده ام هستم و می تونم کمکی هر چند کوچک بکنم خیلی خوشحالم (هر چند سعی کردم که بدون منت و غیر مستقیم کمکشان بکنم تا اینکه فکر نکنند چون سن آنها زیاد شده و چون یکی از اعضای خانواده ام بیماری خاصی داره و چون مثل هر خونه ای مشکلات خانوادگی ای داریم، دارم کمک می کنم؛ خدا رو شکر همیجوری هم بوده و فکر کنم که باید کنارشون باشم؛ ان شاءالله)
و چون (همانطور که در سوال قبلی گفتم) هنوز ازدواج نکردم و دوست دارم همسرم و ان شاءالله بچه هایمون :d در همین جا باشند (امیدوارم اینطور فکر نکنید که خیلی متعصب و ... هستم. نه، این کشور با همه ی مشکلاتش یک کشور اسلامیه و خوبیه و آدم آرامش بیشتری داره و ... و برای همین هم دوست دارم که اینجا باشیم ولی اگه لازم باشه ... :-? )
به خاطر این دلیل ها دوست دارم که همین جا باشم ولی اگه لازم بشه ... .
خب اول نظرتان را راجع به این شرایط بگویید و بعد نظرتان را بگویید :d (یعنی اول نظرتان را راجع به این دلیل ها بگویید و بعد بگویید که نظر خودتان چیه؟)
ممنونم علی از مشهد :-h

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد امـیـن

سلام علیکم.انشالله طاعات و عبادات شما هم قبول باشه.
دلایلتون کاملا منطقیه.به نظر بنده اگه به لحاظ علمی،در ایران امکان ارتقاء وجود نداشته باشه رفتن به خارج توجیه پذیره و الا ارزششو نداره.

موضوع قفل شده است