اختلافات دوران عقد

تب‌های اولیه

27 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
اختلافات دوران عقد


سلام.
من9ماهه بادخترعمویم عقدکردم,به دلیل شرایطی که داریم نمیتوانبم تا 3سال ازدواج کنیم{درس خواندن در یک شهردیگه}
هر یه ماه یادوماه که میرم شهرستان باهم عشقبازی میکنیم ولی من درخواست دادم گاهی با هم رابطه داشته باشیم چون 3سال نمیتونم تحمل کنم ولی اون راضی نمیشه واین داره به یه اختلاف تبدیل میشه,چیکارکنم؟

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

سلام بر شما دوست بزرگوار
از اين كه با اين تأخير پاسخ مي دهم عذر خواهي مي كنم.
در وجود ما اميال زيادي وجود دارد كه گاهي اين اميال و گرايش ها با هم قابل جمع هستند و گاهي با هم تعارض دارند.
به عنوان نمونه
تركيب: در انسان انگيزه حفظ ايمان وجود داريد و انگيزه و ميل جنسي هم وجود دارد افراد مذهبي اين را با ازدواج تركيب مي كنند.
تعارض: انگيزه شهوت و حفظ ايمان در خلوت.....................برخي اين تعارض را با گناه به ظاهر حل مي كنند و برخي با محرميت(اگر بشود) و برخي با فرار از خلوت.

در تك تك افراد اين اميال وجود دارد. در همسر شما هم تركيب و تعارض اميال وجود دارد.
ولي در رابطه زناشويي انگيزه هاي مختلفي در همسرتان تعارض دارد و در كل ايشان تعارض ها را با مثلا رد درخواست شما جواب مي دهد.
در اين امر هيچ خصومتي با شما ندارد با اين كه شما(هر دو) با اين كار آرام مي شويد چرا او رد مي كند.
چون رابطه لذت لحظه اي دارد ولي احتمال ضرر بيشتر( بارداري، خدايي نكرده جدايي، خدايي نكرده فوت همسر و.....) اضطراب و ناآرامي دراز مدت براي او به جا مي گذارد
بنابراين طبيعي است كه از خير لذت كوتاه مدت بگذرد و در دام ناآرامي طولاني مدت نيفتد. خب اگر مرد خودخواه نباشد بايد به او حق دهد ولي اگر بدون اين مقدمات به خواسته نفساني آني خود اصرار كند همسر به اين نتيجه مي رسد كه همسرش خود خواه است. بنابراين مي شود كاري كرد كه برد - برد باشد. براي اين كه اعصاب تان متأثر نشود با ارضاي بدني، ورزش، كم خوري، كار و فعاليت بدني، انرژي جنسي خود را تخليه كنيد

خب چه بايد كرد؟ براي اين كه نه سيخ بسوزد نه كباب؟
چند راه منطقي و شرعي و عرفي وجود دارد:
كم كردن هزينه هاي زندگي و تلاش زياد براي ازدواج (سخت است ولي شدني است بايد خواست)
مرد خود را از راه هاي مشروع ديگر مانند ارضا به دست و بدن همسر ارضا كند كه البته باز اين جا زن از لذت خود مي گذرد و ايثار مي كند.
عروسي كنيد و شما زود به زود به ديدن او بياييد.
عروسي كنيد و به اتفاق همسرتان خانه اي در محل تحصيل اجاره كنيد
اگر نگرش خانم اين است كه بيوه شدن احتمالي براي من مهم نيست............شرعا رابطه جنسي مي شود داشت و گناه نيست.

مي دونم مي گويد دلت خوش است ها
ولي خب چه مي شود كه


جور دشمن چه‌کند گر نکشد طالب دوست.

گنج و مار و گل و خار و غم و شادی به هم‌اند

[=Microsoft Sans Serif]درود:Gol:[=Microsoft Sans Serif]

mgh7565;512164 نوشت:

سلام.
من9ماهه بادخترعمویم عقدکردم,به دلیل شرایطی که داریم نمیتوانبم تا 3سال ازدواج کنیم{درس خواندن در یک شهردیگه}
هر یه ماه یادوماه که میرم شهرستان باهم عشقبازی میکنیم ولی من درخواست دادم گاهی با هم رابطه داشته باشیم چون 3سال نمیتونم تحمل کنم ولی اون راضی نمیشه واین داره به یه اختلاف تبدیل میشه,چیکارکنم؟
زنان همچون آهوان، موجوداتی زیبا و محتاط و فریبنده هستند.
هرکسی، توان رام کردن آهو را ندارد؛ چون این‌کار، شیوه‌های کلیدی دارد و صبر و برداری بسیار می‌خواهد که بیشتر مردان، از این‌دو، بی‌بهره و ناآگاه هستند.
اگر مردی بخواهد زن را رام خود کند، نباید در ابتدا برای نزدیک شدن جسمی و فیزیکی به زن تلاشی بکند؛ زیرا زن، همچون آهو، گمان می‌کند که آن مرد، شکارچی‌ای است که تنها در اندیشه‌ی سیر کردن خود است و برای همین از نزدیک شدن به آن مرد طفره می‌روند؛ یا در حالت خطر می‌ماند. حتی نگاه کردن به زن نیز، نباید حریصانه باشد.
width: 700

[/TD]
[TD="align: left"]گناه چشمان سیاه تو بود و گردن دلخواه
[/TD]
[TD]که من، چو آهوی وحشی، ز آدمی برمیدم

یک مرد، به ویژه در زمان عقد، هیچ‌گاه نباید به زنش پیشنهاد آمیزش جنسی بدهد؛ زیرا:
  • زن هنوز آمادگی ندارد که مرد را به شخصی‌ترین دنیای خود راه دهد؛ دنیایی که دختران برای آن، قداست بسیاری قایل هستند.
  • زن نسبت به مرد بدبین می‌شود و با خود می‌گوید: «وی مرا تنها به‌خاطر اندامم و آمیزش کردن می‌خواهد».
به همسر خود پیشنهاد آمیزش ندهید و تنها به گفتن سخنان مهرآمیز، همراه با نگاهی خیره‌ و مرطوب (نه خیس) بسنده کنید. اگر این‌کار را به درستی انجام دهید، خواهید دید که همسر شما، خود پیشنهاد آمیزش را (به صورت غیر مستقیم) به شما می‌دهد - چون زنان، پس از اینکه از طرف مرد تأمین احساسی شوند، نیاز شدیدی به آمیزش جنسی پیدا می‌کنند و این موضوع، هیچ استثنایی ندارد (اگر زنی چنین نبود، رفتار مرد نادرست است).
اگر در زمان آمیزش جنسی و پس از آن، بازهم رفتار‌های کلیدی در مورد زنان را درست انجام دهید، از درخواست‌های پشت سر همِ همسرتان، برای آمیزش، شگفت‌زده خواهید شد.

سلام
برقراری رابطه کامل جنسی در دوران عقد از لحاظ شرعی مشکلی ندارد منتها چون در اسلام چیزی به عنوان دوران عقد مطرح نبوده لذا نمیشود به طور کلی گفت در این دوران باید رابطه کامل برقرار شود و زن هیچ حقی برای ممانعت از این کار را ندارد. بعلاوه اینکه دادن نفقه و مهریه برای تمکین لازم و ضروری است مگر اینکه توافقی صورت بگیرد. لذا چون چیزی بر اصل ازدواج اضافه کرده اید، به دلیل محدودیت های اجتماعی باید به او حق بدهید که از این کار ترس داشته باشد. اگر به هر دلیلی این عقد به عروسی نرسد و رابطه کامل برقرار شده باشد، به خاطر فرهنگی که در جامعه حاکم است ازدواج بعدی ایشان با مشکل مواجه میشود. بعلاوه بارداری ناخواسته میتواند علت دیگری باشد که مخالفت ایشان را تشدید میکند. همچنین این کار انگیزه و شوق و اشتیاق شما برای عروسی را هم کم خواهد کرد. حتی ممکن روابط شما دچار مشکل شود! لذا با توجه به این عواقب، بهتر است صبر کنید و ارتباط کامل را به بعد از عروسی موکول کنید.
البته این را هم نمیشود انکار کرد که تحمل این شرایط برای شما راحت نیست منتها دوران عقد محدودیتی است که شما ایجاد کردی و در مقابل آن باید محدودیت هایی را هم قبول کنی. لذا به جای این درخواست بهتر است سعی کنی تا شرایط را برای عروسی فراهم کنی. پیشنهادات کارشناس محترم در این باره کامل بود با این حال به طور مختصر موارد را بیان میکنم:
1- عروسی بدون شروع زندگی مستقل و رفت و آمد بیشتر
2- عروسی و شروع زندگی در محل تحصیل که لازمه این کار یا پشتبانی مالی خانواده است یا جمع بین اشتغال و تحصیل شما
3- عروسی و انتقالی شما به شهر محل زندگی و زندگی مشترک با خانواده
اما تا زمانی که شرایط عروسی فراهم شود، ارضای نیاز های جنسی شما و همسرت از راه های دیگر بر رابطه کامل ترجیح دارد. با این حال اگر تحمل این شرایط خیلی سخت شد، میتوانید با در نظر گرفتن محدودیت هایی، رابطه را برقرار کنید اما لازم است که هم شما و هم همسرت نکاتی را مد نظر داشته باشید تا از عواقب ظاهری و باطنی آن تا حد امکان جلوگیری کنید. این کار نیاز به یک مشاوره خصوصی دارد.
پیروز و سربلند

من به خانوم تون حق ميدم ، البته به شما هم حق ميدم بلاخره براي مردها سخته
اولا باكره بودن زن خيلي مهمه براش ، يه جورايي يه ثروت بزرگه براي زن و از دست دادنش سخت واسش به خاطر دلايلي ، اوليش اينه كه از اون به بعد يه هر دليلي اگه خداي نكرده ازدواج تون رخ نده اين زن براي ازدواج هاي بعديش دچار مشكل ميشه ، ولي اقايون اين مشكل رو ندارن و اصلا معلوم نميشه قبلا رابطه داشتن يا نه بعدم امكان بارداري وجود داره خيلي ها با انواع و أقسام راه هاي جلوگيري باردار شدن خب شما فكر كن اين اتفاق اكه بيوفته واستون ميتونيد كنار بياين با قضيه ؟! بعدم خب شايد علتش اينها نباشه و ترس خانوم تون از اين مساله باشه چون براي دفعات اول اين مساله براي خانومها دردناكه و خيلي ها به شكل رواني با فكر بهش بهم ميريزن و ناخوداگاه عقب ميكشن من از دوستهاي متأهلم زياد شنيدم در مورد اين ترس ، اينهمه روش هاي ديگه كه مخصوص عقد هستش بذارين اين مساله تازگي براتون داشته باشه ميريد زير يه سقف
ولي حرف آخرم اينه از لحاظ شرعي هيچ اشكالي نداره حتي ديكه از لحاظ عرفي هم به جز برخي جاهاي ايران أشكال نداره اگه جست و جو كرديد ديديد دلائل بالا هيچ كدوم نيستش شايد با گرفتن گواهي بكارت از پزشك خانوم تون راضي بشه تو خيلي از فرهنگ هاي ايران اين مساله گواهي مهمه ببخشيد نميشه خيلي بازش كرد فقط دوران عقد تون رو واسه اين مسايل تلخ نكنيد:ok:

دوستان سلام

مشاوران می گویند: مرد از رابطه جنسی به عشق می رسد و زن از عشق به رابطه جنسی.
سعی کنید اطلاعات خودتان را از روحیات عمومی خانم ها و روحیات خاص همسرتان افزایش دهید.
همسرتان را درک کنید تا ایشان بتواند شما را درک کند.

در دوران عقد اگر بتوانید نکات بالا را رعایت کنید، می توانید با کمک همسرتان کارهایی برای ارضای خود بکنید
اما اگر تحت هیچ شرایطی ممکن نیست که عروسی کنید، خیلی زیاد سعی کنید که این روابط تا زمان شروع زندگی مشترک، به دخول نیانجامد.
این هم برای شما و هم برای خانم بهتر است.

علی علی

حالم بد شد....یعنی مرد ..متوجه نمیشه زن باید از خودش مایه بذاره..وقتی مخالفت میکنه یعنی واقعا نمیتونه!!!شما ی کاری رو ازت بخوان اونم تا این حد....که واقعا امادگیشو نداشته باشین یا بترسین یا هرچیز دیگه...میتونید انجام بدید که از ی خانم با روحیه صد برابر حساس تر از شما توقع دارید؟

دختر عموی شما کار بسیار خوبی میکند ابتدا شما باید درخواست انتقال به دانشگاهی نزدیک به محل سکونت خود بکنید اگر قبول نشد اگر وضع مالی خوبی دارید خانه ای را اجاره کنید و با دختر عمویتان ازدواج کنید اگر وضع مالی خوبی ندارید سعی کنید کمتر به او فکر کنید تا کمتر راغب شوید وهر وقت بیاد او افتادید با صوت به تلاوت قران بپردازید که ارامش بخش قلب هاست

mahdihg;559410 نوشت:
دختر عموی شما کار بسیار خوبی میکند ابتدا شما باید درخواست انتقال به دانشگاهی نزدیک به محل سکونت خود بکنید اگر قبول نشد اگر وضع مالی خوبی دارید خانه ای را اجاره کنید و با دختر عمویتان ازدواج کنید اگر وضع مالی خوبی ندارید سعی کنید کمتر به او فکر کنید تا کمتر راغب شوید وهر وقت بیاد او افتادید با صوت به تلاوت قران بپردازید که ارامش بخش قلب هاست

جک نگو عزیز چه طور با قران گوش کردن خودشو اروم کنه انگار به یه نفر که از گرسنگی داره میمیره بگی برو قران گوش تا غذا گیرت بیاد به غذا هم فکر نکن

من نگفتم گوش کن گفتم باتمام دلت قرآن رو با صوت بخون مگه شما امتحان کردید که میگید دارم جک میگم

دوستان سلام

بانوان اینجا می فرمایند که آقا باید به روحیه حساس خانم توجه کند و آقایان نیز می گویند خانم باید به نیاز اساسی مرد توجه کند.

عزیزان، نیاز جنسی آقایان مانند نیاز جنسی بانوان نیست.
این نیاز در مردان، یک نیاز اصلی بوده مانند تشنگی که باید در موعد خود به شیوه صحیح برطرف شود.
الان این کاربر محترم، تشنه هستند و در کنار آب خنک قرار دارند اما توصیه می شود که استفاده نکنید.
بنده عرض می کنم، از آب خورید اما نیاز نیست که حتما خنک باشد و نیاز نیست بیش از حد رفع عطش بخورید. پس می شود به اموری قناعت کرد.
این نیاز در بانوان مثل نیاز به یک نوشیدنی خوشمزه است که نیازی فرعی است. مثل آب نیست.

نیاز عاطفی بانوان مانند نیاز عاطفی آقایان نیست.
روحیه حساس خانم ها باید درک شده و ستایش شود و در مواقع لزوم پشتیبانی گردد. این روحیه باید دیده و شنیده شود. این نیاز اصلی خانم ها است مثل نیاز به آب.
این نیاز در آقایان، یک نیاز فرعی است درست مثل نوشیدنی خوشمزه.

اگر دوست بزرگوار ما سعی کنند همسر خود را درک کرده و انتظارات خود را تقلیل دهند، ان شاءالله مشکل برطرف می شود.

علی علی

mahdihg;559420 نوشت:
من نگفتم گوش کن گفتم باتمام دلت قرآن رو با صوت بخون مگه شما امتحان کردید که میگید دارم جک میگم

عزیز منظور بنده اینه شما نمی تونی به فرد گرسنه بگی برو قران بخون یا گوش کن گرسنگیت رفع بشه.درحالی که غریزه جنسی خیلی قوی تر از گرسنگی هست.شاید برای چندلحظه کار ساز باشه ولی باز همین احساس برمیگرده

به نظر شما کاری دیگه ای میشه کرد منم میدونم غریزه جنسی چیه منم پسرم اما سعی میکنم کنترلش کنم میدونم خیلی سخته اما ایشون راه دیگه ای نداره

mahdihg;559437 نوشت:
به نظر شما کاری دیگه ای میشه کرد منم میدونم غریزه جنسی چیه منم پسرم اما سعی میکنم کنترلش کنم میدونم خیلی سخته اما ایشون راه دیگه ای نداره

راه شرعی که ازدواجه راه غیر شرعیش هم که همه میدونن اما در کل من نمی تونم باور کنم یه پسر که تو ۱۶ سالگی به بلوغ رسیده تا ۲۰-۳۰ سالگی خودشو کنترل کنه .بازم همون مثال گرسنگی رو میگم [emoji1] نمیشه یه نفر ۱۰ سال غذا نخوره غذا هم پیدا نکنه یه گیاهی خاکی چیزی میخوره(راه غیرشرعی)

هرکسی خودش مسعول کار خودش خودش میدونه باخدای خودش و بدن خودش

zaker_eshg;559445 نوشت:
راه شرعی که ازدواجه راه غیر شرعیش هم که همه میدونن اما در کل من نمی تونم باور کنم یه پسر که تو ۱۶ سالگی به بلوغ رسیده تا ۲۰-۳۰ سالگی خودشو کنترل کنه .بازم همون مثال گرسنگی رو میگم [emoji1] نمیشه یه نفر ۱۰ سال غذا نخوره غذا هم پیدا نکنه یه گیاهی خاکی چیزی میخوره(راه غیرشرعی)

باور كنيد خيلي ها هستن كه هنر كنترل غريزه داشتن و دارن

نهال;559449 نوشت:
باور كنيد خيلي ها هستن كه هنر كنترل غريزه داشتن و دارن

دوستان سلام

بله، در مورد تشنگی و گرسنگی هم هستند کسانی که بتوانند مدت طولانی تحمل کنند اما این راه حل آخرین راه حل است نه اولین راه حل، همانطور که در مشاوره های اختلاف همسران، طلاق آخرین راه حل است.
اگر دقت شود، در آیات و روایات نیز که بهتر از ما، نسبت به فطرت و غرایز ما شناخت دارند، اولین راه حل ازدواج و آخرین راه را کنترل ذکر کرده اند.

علی علی

خیلی زشته وقتی دختر توی خونه پدرشه...بکارتشو از دست بده..اگه زنته بردار ببرش...خونه باباش چکار میکنه؟اگه دختر باباشه....دیگه ازین فکرا نکن....
[SPOILER]
دختر از حق حبسش استفاده کنه فعلا بد نیست:khandeh!:[/SPOILER]

برخی بگونه ای صحبت می کنند که گویا یک مرد اجنبی از این دختر خانم درخواست رابطه کرده...

یاس...;559540 نوشت:
خیلی زشته وقتی دختر توی خونه پدرشه...بکارتشو از دست بده..اگه زنته بردار ببرش...خونه باباش چکار میکنه؟اگه دختر باباشه....دیگه ازین فکرا نکن....
[SPOILER]
دختر از حق حبسش استفاده کنه فعلا بد نیست:khandeh!:[/SPOILER]

سلام خانوم یاس ...
برای چی !!!! همچین صحبت میکنی اینگار 40 سال رو رد کردی ها ...
اتفاقا من دقیقا دیدم و نظرم با شما فرق داره ... مگه چه ایرادی داره که دختر و پسر با هم عقد کنند ... رابطه داشته باشند ... و چند سال بعد با هم ازدواج کنند و برن زیر یک سقف ...
الان در درون اروپا دقیقا داره همین اتفاق میوفته ... دختر و پسر 13 ... 14 سالگی همدیگه رو میبینن ... عاشق هم میشن ... از پدر و مادر اجازه میگیرن و با هم دوست دختر دوست پسر میشن ...
خونه همدیگه میرن ... مهمونی های فامیلی با هم دیگه هستند ... مشخاشون رو با هم مینویسن ... با هم درد دل میکنن ...
وقتی هم 18 تا 20 سالشون شد ... شرایط مالیشون درست شد با هم ازدواج میکنن و میرن زیر یک سقف ...
اروپائی ها اینجورین ولی ما حرمت قائل هستیم ... بنابراین دختر و پسر میتونن عقد کنن و چند سال بعد با هم ازدواج کنند .... چه ایرادی داره !!!

mgh7565;512164 نوشت:

سلام.
من9ماهه بادخترعمویم عقدکردم,به دلیل شرایطی که داریم نمیتوانبم تا 3سال ازدواج کنیم{درس خواندن در یک شهردیگه}
هر یه ماه یادوماه که میرم شهرستان باهم عشقبازی میکنیم ولی من درخواست دادم گاهی با هم رابطه داشته باشیم چون 3سال نمیتونم تحمل کنم ولی اون راضی نمیشه واین داره به یه اختلاف تبدیل میشه,چیکارکنم؟

سلام ... جناب آقای mgh7565 امیدوارم که خوب و سلامت باشین ...
ببینید ... احساس و تخیل خانومها مانند آقایون کار نمیکنه ... آقایون ممکن هست همسرشون رو ببینند ... یک لحظه تحریک بشن و بخوان که با همسرشون رابطه داشته باشند ... ولی حس جنسی خانومها اینجوری کار نمیکنه ...
نگاه خانومها به این نوع رفتار یک نوع هرزگی هست ... اینجور که شما گقتین همسرتون شهرستان هستند ... و شما هر چند وقت یک بار میرید شهرستان ... و زمانیکه به اونجا میرین از همسرتون تقاضای رابطه میکنید ...
خوب برای یه دختر همچین چیزی واقعا وحشتناک هست ... شانس آوردین تا حالا یه دونه زیر گوشتون نزدند ... :khandeh!:

به هر حال ...
3 سال هم مدت زمان زیادی هست و تحملش برای یک مرد خیلی خیلی سخت هست ... اگر میخواین روابطتتون رو با همسرتون نزدیک تر بکنین ... باید بتونید مدت زمانی ( بیشتر از 3 ماه ) در کنار ایشون باشید .. بهش محبت کنید ... باهاش درد دل کنید ... براش هدیه بخرید .... نیازی هم نیست در مورد رابطه صحبت کنید ... به مرور زمان بحث به اون سمت میره ... در این زمینه فکر میکنم جناب آبرنگ به درستی توضیح دادند ...

ولی اینکه انتظار داشته باشین ... هر 4 ماه یک بار ... 10 روز به ایشون سر بزنین و انتظار داشته باشین که در این ده روز ایشون با شما رابطه زناشوئی داشته باشند ... غیر ممکن هست ...

موفق باشین ...

mgh7565;512164 نوشت:

سلام.
من9ماهه بادخترعمویم عقدکردم,به دلیل شرایطی که داریم نمیتوانبم تا 3سال ازدواج کنیم{درس خواندن در یک شهردیگه}
هر یه ماه یادوماه که میرم شهرستان باهم عشقبازی میکنیم ولی من درخواست دادم گاهی با هم رابطه داشته باشیم چون 3سال نمیتونم تحمل کنم ولی اون راضی نمیشه واین داره به یه اختلاف تبدیل میشه,چیکارکنم؟

سلام علیکم،
منظورتان از عشق‌بازی که با هم دارید چیه؟ منظورتان از رابطه که می‌خواهید با هم داشته باشید و ایشا راضی نمی‌شوند دخول است؟ عشق‌بازی بدون دخول هم می‌تواند تا سه سال آرامتان کند چرا باز مشکل دارید؟ ارضا که فقط با دخول نیست ... :Gig:

سلام.خب دیگه دوستان ب اندازه کافی سرزنش کردن این بنده خدا رو من میخوام ب این دوستمون بگم دوران عقد دوران سختیه واسه هر دو نفر چون یه بلاتکلیفی خاصی داره.نظر من اینه که با منطق میشه مشکلات رو حل کرد.این دوران چون هر دوتاتون شناختی از طرف مقابل ندارید خواسته های خودتونو ترجیح میدین ولی اگه یه کم منطقی باهم صحبت کنین نه بحث متوجه میشین ک هر دوتاتون دغدغه هایی رو دارین ک واسه طرف مقابل محترمه.اینجوری مطمئن باشین آرامش پیدا میکنین و صبر رو جایگزین غرایض جنسی میکنین.هرجا هستین موفق و پیروز باشین.

سلام
به نظر من این به فرهنگ شهر یا خانوادگی شما و دختر عمویتان مربوط میشه.
در برخی خانواده ها پسر و دختر با هم عقد دائم یا موقت میکنند و از یک سال تا چند سال با هم هستند. درست مثل این دختر پسرهایی که با هم چند سالی رو دوست هستند زندگی میکنن. هرکسی خونه پدر خودش یا خونه دانشجویی سکونت داره. با هم بیرون میرن و سینما و رستوران و ... وحتی اگه شرایط مناسب پیش بیاد رابطه جنسی برقرار میکنند . زیاد هم مهمون خونواده های هم نمیشن که تو این چند سال باعث زحمت خونواده ها بشن. بعدشم که کامل از اخلاق هم سر در آوردن و خدا وضعشون رو درست کرد میرن زیر یه سقف و خوشبخت بشن ان شا الله...

اما در برخی خانواده ها دوران عقد دائم فقط برای اینه که طرفین از هم یه شناخت نسبی پیدا کنند و عقد بودنشون فقط به منظور گناه نکردن در زمان صحبت کردنه! که طبیعیه در این حالت خونواده ها اصرار دارند دوران کوتاهی باشه و زیاد با هم بیرون نروند و بیشتر مهمون ناهار و شام خونواده ها بشن که این خودش به خاطر زحمتاش یه معضل میشه گاهی. در این حالت رابطه جنسی رو هم بد میدونن و ازش اجتناب میکنند.

خب به نظرم دختر عموی شما از سختی و درد رابطه های اول نمی ترسن بلکه از بی اعتبار بودن و احتمال جدایی میترسند.
راستش من یه برداشتی رو رک بگمت دوست عزیز به نظر من شما چون دانشجویی و طبیعتا وضع کاری ایده آلی نداری خانوم نمی تونن روت حساب کنن و به عنوان مردی که صد در صد باهاش میره زیر یه سقف نگات کنن. هنوز به اینکه شما بتونی مردش باشی شک دارن و بنابراین محتاط عمل می کنن. این نظر شخصی من بود.

حق با دخترست هر وقت لیاقت داشتی یه خونه و شغلی فراهم کنی بعد درخواستت رو کن مگه اون دختر بازیچه توست یه ذره هم بر وسوسه هات غلبه کن

الهه خشم;559766 نوشت:
برای چی !!!! همچین صحبت میکنی اینگار 40 سال رو رد کردی ها ...

بابا زشته دیگه...ضایست! عقد کردن..عروسی که نبوده..خونه خودش که نبوده...مستقل که نشده....

نمیدونم ولی من اگرجای اون دختر بودم به شدت ناراحت میشدم....به قول اون یارو:مردی که پول نداره دومتر زبون نداره!

حالا این بخواد با روشنفکری شما راضی به رابطه بشه بعد تو این سه سال ی جوری بشه بهم نرسن....آینده این دخترو شما و روشنفکری هاتون تضمین میکنه یا الگوی خانواده های اروپایی؟!

تا نرفتن زیر یک سقف برای خودشون زندگی کنن...تا وقتی دخترو باباش داره تامین میکنه...این درخواست پسر غیر معقوله...
آدم احساس بازیچه بودن بهش دست میده....چرا وقتی از آخرش مطمئن نیستی چنین ریسکی کنی؟؟تازه بخواد به عنوان یه اختلاف دوران عقد هم بشه...!!!واااااای....غ ق تصوره

موضوع قفل شده است