جمع بندی آیه 34 سوره نساء؛ حق تنبیه زن ؛ یا ترک او؟

تب‌های اولیه

57 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیه 34 سوره نساء؛ حق تنبیه زن ؛ یا ترک او؟

بالاخره در آیه 34 سوره نسا آیا به مردان حق زدن زنان ( یضربون ) به دلیل نافرمانی داده شده است یا خیر ؟

fatemeh135;34077 نوشت:
باسلام

حق زدن زنان به مردان داده شده است اما در شرایط خاص

یعنی مرحله ی سوم است اگر زنان نافرمانی کنند

به نظر شما عمل زدن یک عمل انسانی می باشد ؟
آیا یک انسان حق زدن یک انسان دیگر را دارد ؟
آیا به وسیله زدن به هدف میرسیم ؟

بسم الله الرحمن الرحيم

آيه 34 سوره مباركه نساء زنها را به دو گروه مي كند:
1- زنان شايسته كه در برابر خواسته هاي به حق شوهرانشان فرمانبردارند و....
2- زنان ناشزه زناني كه در برابر خواسته هاي ....سركشند و تمكين نمي كنند
فرض كنيد 40 در صد زنان جامعه ناشزه هستند مردان در قبال آنها چند راه دارند:
1- با اين گونه زنان بسوزند وبسازند
2- آنها را قبل از اقدام ديگري طلاق دهند
3- - اقدامي غير از دو اقدام فوق انجام دهند
دو راه اول مشكلات زيادي دارد چون با طلاق آن هم در وهله اول ممكن است مرد از دست زن راحت شود اما نظام خانواده كه از هم بپاشد اولين قرباني اين حادثه فرزندان خانواده هستند و دهها مشكلات ديگر و ....
پس راه سوم باقي مي ماند
ناگفته نماند دين اسلام ديني است كه بنا دارد هيچ منكري در جامعه صورت نگيرد و همه را در قبال منكرات مسئول مي داند پس مرد بايد در برابر اين منكر اقدامي انجام دهد

راه اولي كه اسلام پسشنهاد مي كند موعظه هست
وقتي خداوند به حضرت موسي و هارون دستور مي دهد كه با فرعوني كه آن همه جنايات انجام داده و ادعاي خدايي مي كند لين و نرم صحبت كنند شايد پند پذير باشد معلوم است كه مرد در موعظه كردن زنش چقدر بايد اين مسئله را رعايت كند
در اين مرحله اگر مرد نقش موعظه گري را خوب ايفا كند
از 40 در صدد زنان ناشزه مر فوضه 20 در صد متنبه مي شوند

مرحله دوم
قرآن مي فرمايد مرد از هم خوابگي با او كنار بكشد بدون اين كه توهين و كتكي به همراه داشته باشد
در اين مرحله هم فرض كنيد 10 در صدد زنان متنبه مي شوند
پس از صدرصد زنان 90 درصد كنار رفتند
خوب شما چه راهي را براي اين ده درصد پيشنهاد مي كنيد ؟
ممكن است بفرماييد طلاق : طلاق تير آخر است
ممكن است بفرماييد : شكايت كردن از زن !! باز اين راه هم مشكلاتي در پي دارد
ممكن است بفرماييد .....

اما قرآن مي فرمايد قبل از طلاق و .... زنان را تنبيه كنيد
كلمه زدن در فارسي بار منفي دارد چون سابقه ذهني بدي از اين كلمه در اذهان است
اما در عربي اصابت كردن يك شيء به يك شيء را ضرب مي گويند مثلا شما آهسته دو دست را به همديگر بزنيد عرب آن را ضرب مي گويد
پس اسلام زدني را تجويز مي كند كه نه قرمز شود ونه سياه و نه كبود چون اين گونه زدنها ديه دارد
بله اگر آن هم اثر نكرد مراحل بعدي را بايد پياده كرد

ممكن است شما بفرماييد اين گونه زدن چه اثري دارد ؟؟
دقت كنيد اين گونه زدن اگر به شوخي باشد هيچ اثري ندارد امابحث ما راجع به مردي است كه در مقام عصبانيت و ...است

مجید;34091 نوشت:
اما قرآن مي فرمايد قبل از طلاق و .... زنان را تنبيه كنيد
كلمه زدن در فارسي بار منفي دارد چون سابقه ذهني بدي از اين كلمه در اذهان است
اما در عربي اصابت كردن يك شيء به يك شيء را ضرب مي گويند مثلا شما آهسته دو دست را به همديگر بزنيد عرب آن را ضرب مي گويد
پس اسلام زدني را تجويز مي كند كه نه قرمز شود ونه سياه و نه كبود چون اين گونه زدنها ديه دارد
بله اگر آن هم اثر نكرد مراحل بعدي را بايد پياده كرد

مجید;34092 نوشت:
ممكن است شما بفرماييد اين گونه زدن چه اثري دارد ؟؟
دقت كنيد اين گونه زدن اگر به شوخي باشد هيچ اثري ندارد امابحث ما راجع به مردي است كه در مقام عصبانيت و ...است




سلام

این زدن طبق فرموده شما همین خصوصیات را دارد :

نه درد داشته باشد
نه کبود شود
نه زخم شود
نه خون بیاید
نه حتی قرمز شود

تازه همه اینها را داشته باشید = عصبانبت مرد را هم داشته باشید !!!

حالا اگه مرد زنش رو با این خصوصیات بزنه واقعا می شه گفت زدن ؟ بیشتر یه جور حالتی مثل قهر کردن داره اما شدید تر

من تعجب می کنم از مردهایی که زنشون رو می زنند آنهم با اون دست سنگین مردانه ببینید خدای مهربان چقدر هوای زن ها رو داشته که به مرد اجازه نمی ده دست روشون بلند کنه چون این زدن که اصلا اسمش زدن نیست فقط یک برخورد هست !!!!

مجید;34090 نوشت:
مرحله دوم
قرآن مي فرمايد ...

درود بر شما
جناب پاسخگو اول بفرمایید به چه علت زن باید از مرد فرمانبردار باشد ؟
دوم اینکه چرا مرد حق زدن زن را دارد ؟
سوم اینکه آیا عمل زدن به جز ایجاد رابطه ایی مبنی بر ترس و رعب و ارباب و بندگی حاصل دیگری دارد ؟
آیا یک زن باید با ترس از اینکه شوهرش او را نزند باید از او فرمانبردار باشد ؟ یا اینکه باید از راه روانشناسی مشکل را حل کرد ؟
البته پیشاپیش بدانید که نصیحت کردن با مشاوره روانشناسی فرق میکند در نصیحت شخص ناصح خود را در مقام بالاتری میبیند در صورتی که مشاوره به صورت بی طرف تنها واقعیت ها و راه درمان را ارائه میدهد !
چهارم اینکه یک حیوان را هم نباید زد چه برسد به اینکه یک انسان آن هم از جنس ظریفش ( زن ) را زد !
پنجم اینکه طبق مطالعات روانشناسی روز ( میتوانید به کتاب هیلگارد و سخنرانی های دکتر فرهنگ هولاکویی مراجعه کنید ) تنبیه کردن به واسطه عمل زدن امروزه به طور کلی مردود و ممنوع است و در کشورهای دموکراتیک اگر مردی زن خود را به هر شکلی بزند زن حق شکایت داشته و مرد محکوم خواهد بود !
ششم اینکه مگر ما راه طلاق را پیشنهاد دادیم که شما زدن را بر طلاق گرفتن ارجحیت میدهید ؟
راه پیشنهادی ما درمان از طریق روانشناسی میباشد و در مرحله اخر یک روانشناس میتواند تشخیص دهد که باید طلاق گرفته شود یا خیر !

جناب شکست ناپذیر خواهش میکنم مطالب نوشته شده را دوباره بخوانید
1- تمام مطالبی که حضرتعالی راجع به مشاور گفتید در کلمه موعظه نهفته است ما با کلمه ناصح کارنداریم کلمه مطرح شده واعظ است نه ناصح
2- در نوشتار بالا گفته شد که واژه ضرب در عربی کاملا متفاوت از برداشتی که ما از زدن در فارسی داریم در واقع این ضرب ،نوعی آگاه کردن است برای روشن شدن مطلب می توانید از استعمال آن واژه در زبان عربی کمک بگیرید
2- مطلب بعد این که فرمودید حیوان را نباید زد چه رسد به زن ... این کلیت ندارد در همه ادیان این مطلب پذیرفته شده است که برخی مجرمین را باید تنبیه کرد
3- چطور شما کتاب هیلگارد و سخنرانی فلان دکتر را بر به کرسی نشاندن مطلب خودتان بر یک کتاب آسمانی برتری می دهید
4- تجربه نشان داده این نوع زدن با رعایت تمام شرایط آن در خیلی از افراد مفید بوده است

مجید;34339 نوشت:
جناب شکست ناپذیر خواهش میکنم مطالب نوشته شده را دوباره بخوانید
1- تمام مطالبی که حضرتعالی راجع به مشاور گفتید در کلمه موعظه نهفته است ما با کلمه ناصح کارنداریم کلمه مطرح شده واعظ است نه ناصح
2- در نوشتار بالا گفته شد که واژه ضرب در عربی کاملا متفاوت از برداشتی که ما از زدن در فارسی داریم در واقع این ضرب ،نوعی آگاه کردن است برای روشن شدن مطلب می توانید از استعمال آن واژه در زبان عربی کمک بگیرید
2- مطلب بعد این که فرمودید حیوان را نباید زد چه رسد به زن ... این کلیت ندارد در همه ادیان این مطلب پذیرفته شده است که برخی مجرمین را باید تنبیه کرد
3- چطور شما کتاب هیلگارد و سخنرانی فلان دکتر را بر به کرسی نشاندن مطلب خودتان بر یک کتاب آسمانی برتری می دهید
4- تجربه نشان داده این نوع زدن با رعایت تمام شرایط آن در خیلی از افراد مفید بوده است

ابتدا عرض کنم که متاسفانه به سوالات من پاسخ ندادید !
جواب 1 - لطفا فرق بین واعظ و ناصح را بیان کنید و کلمه عربی آن که در آیه 34 آمده است را ریشه یابی کنید .
جواب 2- شما برای رفع اتهام چرا به سایر ادیان متوسل میشوید ؟
آیا اگر دیگری آدمی را بکشد این دلیل میشود که شما هم آدم بکشید ؟
هر دینی که خلاف حقوق بشر عمل کند و ناقض ماده 5 باشد محکوم است و فرقی نمیکند !
حال منظور شما چه تنبیهی است ؟ تنبیه به معنای آگاه کردن میباشد حال وسیله رسیدن به این هدف مهم است که آن وسیله هرگز نمیتواند تنبیه به واسطه زدن باشد !
جواب 3- اول شما خدا را ثابت کنید سپس پیامبر و کتاب آسمانی را ثابت کنید ...بعد بیایید و از آسمانی بودن آن حرف بزنید !
من قصد برتری داشتن چیزی را بر دیگری نداشتم و تنها از نظر منطقی آن ها را باهم مقایسه میکنم
که کدام عقلانی تر است
همین جزم اندیشی شما نشان از ضد علم بودن شما میدهد چون علم جزمیت را بر نمیتابد !
جواب 4- کدام تجربه ؟
چه مفیدی داشته است ؟ به چه دلیل ؟

شکست ناپذیردر مناظره;34245 نوشت:
درود بر شما
جناب پاسخگو اول بفرمایید به چه علت زن باید از مرد فرمانبردار باشد ؟
!

این موضوع در همان آیه توضیح داده شده است

شکست ناپذیردر مناظره;34245 نوشت:

دوم اینکه چرا مرد حق زدن زن را دارد ؟
!


این اسمش زدن هست اما زمین تا آسمان با زدنی که ما می شناسیم فرق داره
خصوصات زدن را در پست قبلی بخوانید لطفا

شکست ناپذیردر مناظره;34245 نوشت:

سوم اینکه آیا عمل زدن به جز ایجاد رابطه ایی مبنی بر ترس و رعب و ارباب و بندگی حاصل دیگری دارد ؟
آیا یک زن باید با ترس از اینکه شوهرش او را نزند باید از او فرمانبردار باشد ؟ یا اینکه باید از راه روانشناسی مشکل را حل کرد ؟
البته پیشاپیش بدانید که نصیحت کردن با مشاوره روانشناسی فرق میکند در نصیحت شخص ناصح خود را در مقام بالاتری میبیند در صورتی که مشاوره به صورت بی طرف تنها واقعیت ها و راه درمان را ارائه میدهد !
!

مجددا به جواب بالا ارجاع می دهم
این زدن بی درد هست - بی اذیت هست - کی از زدن بی درد می ترسه !!؟؟؟
کجا گفته زن برده باشه ؟ حتی مرد اجازه نداره زنش را به کار خونه مجبور کنه دیگه از این بیشتر ؟

شکست ناپذیردر مناظره;34245 نوشت:

چهارم اینکه یک حیوان را هم نباید زد چه برسد به اینکه یک انسان آن هم از جنس ظریفش ( زن ) را زد !
!

باز هم به جواب بالا ارجاع می دهم

شکست ناپذیردر مناظره;34245 نوشت:

پنجم اینکه طبق مطالعات روانشناسی روز ( میتوانید به کتاب هیلگارد و سخنرانی های دکتر فرهنگ هولاکویی مراجعه کنید ) تنبیه کردن به واسطه عمل زدن امروزه به طور کلی مردود و ممنوع است و در کشورهای دموکراتیک اگر مردی زن خود را به هر شکلی بزند زن حق شکایت داشته و مرد محکوم خواهد بود !
!

مجددا به تعریف زدن ارجاع می دهم
در ضمن در همان کشورهای به ظاهر دموکراتیک هم زنان بشدت تحت آزار و اذیت هستند و دستشان هم به جایی بند نیست

شکست ناپذیردر مناظره;34245 نوشت:

ششم اینکه مگر ما راه طلاق را پیشنهاد دادیم که شما زدن را بر طلاق گرفتن ارجحیت میدهید ؟
راه پیشنهادی ما درمان از طریق روانشناسی میباشد و در مرحله اخر یک روانشناس میتواند تشخیص دهد که باید طلاق گرفته شود یا خیر !

درسته گاهی اوقات رجوع به روان پزشک هم لازم می شود اما قرآن می فرماید اول خودتان ببینید می توانید حل کنید اگه نشد از دیگران کمک بگیرید پس می بینید قرآن کمک گرفتن را رد نمی کند

دوست گرامی لطفا توجه کنید این زدن تعرفش چیه - فرق آنرا براحتی می بینید
:Gol:

محمد-1353;34394 نوشت:
این موضوع در همان آیه توضیح داده شده است

این اسمش زدن هست اما زمین تا آسمان با زدنی که ما می شناسیم فرق داره
خصوصات زدن را در پست قبلی بخوانید لطفا

مجددا به جواب بالا ارجاع می دهم
این زدن بی درد هست - بی اذیت هست - کی از زدن بی درد می ترسه !!؟؟؟
کجا گفته زن برده باشه ؟ حتی مرد اجازه نداره زنش را به کار خونه مجبور کنه دیگه از این بیشتر ؟

باز هم به جواب بالا ارجاع می دهم

مجددا به تعریف زدن ارجاع می دهم
در ضمن در همان کشورهای به ظاهر دموکراتیک هم زنان بشدت تحت آزار و اذیت هستند و دستشان هم به جایی بند نیست

درسته گاهی اوقات رجوع به روان پزشک هم لازم می شود اما قرآن می فرماید اول خودتان ببینید می توانید حل کنید اگه نشد از دیگران کمک بگیرید پس می بینید قرآن کمک گرفتن را رد نمی کند

دوست گرامی لطفا توجه کنید این زدن تعرفش چیه - فرق آنرا براحتی می بینید
:gol:

درود بر شما
دوست گرامی شما در کل همه چیز را به تعریف زدن ارجاع دادید !
اما زدن را تعریف نکردید تا متوجه تغییر معنی این واژه شویم !

زدن بی درد یعنی چه ؟ این سخنان اصلا خنده دار است !
زدن بی درد واقعا یعنی چه ؟ پس فکر کنم باید آزمایش تراکم استخوان هم بگیریم ببینیم زن بیچاره تا چقدر حد وطاقت دارد و ضرب شدت زدن را با توجه به آن تنظیم کنیم !؟
دوست گرامی عمل زدن به طور کلی فی نفسه باطل است ! چون هدف وسیله را توجیه نمیکند و اصلا عمل زدن به نتیجه هم نمی انجامد !
عمل زدن یعنی استفاده مرد از قدرتش و نشان دادن قدرت خود به زن یعنی که اگر تو نافرمانی کنی به واسطه زدن تو را به فرمانبری مجبور میکنم ! یعنی ایجاد ترس و رعب برای فرمانبری !
یعنی همان کاری که اربابان با بردگان میکردند !
آیا زندگی باید بر ترس و رعب پایه گذاری شود آن هم به خاطر فرمانبری زن از مرد ؟!
مگر در کشورهای دموکراتیک مرد بر زن مسلط و نگهبان نیست خانواده ها از هم پاشیده اند ؟
مرد به چه حقی باید فرمان دهنده باشد ؟
این تبعیض جنسیتی را قرآن بیان میکند و بیان قران برای آتئیست ها حق محسوب نمیشود که شما من را به آن ارجاع میدهید کلام منطقی ارائه دهید

یک ادعایی کردید بدون ارائه دلیل ! که فاقد ارزش است !
در کدام کشور دموکراتیک زن تحت آزار و اذیت است و دستش هم به جایی بند نیست ؟
ما هم نگفتیم که ابتدا به روانشناس مراجعه کرد بلکه اگر آن دو قدرت گفتگوی بی طرفانه را دارند میتوانند خود این مشکلات را حل کنند اما قرآن مرد را نگهبان و مسلط بر زن قرار داده است به او حق فرمان داده است ! در این شرایطی اصلا گفتگوی بی طرفانه یک شوخی محسوب میشود !

شکست ناپذیردر مناظره;34344 نوشت:
چون علم جزمیت را بر نمیتابد !
شکست ناپذیردر مناظره;34344 نوشت:
اول شما خدا را ثابت کنید سپس پیامبر و کتاب آسمانی را ثابت کنید ...بعد بیایید و از آسمانی بودن آن حرف بزنید !
شکست ناپذیردر مناظره;34344 نوشت:
هر دینی که خلاف حقوق بشر عمل کند و ناقض ماده 5 باشد محکوم است و فرقی نمیکند !

متاسفانه در یایی از شبهات ذهن حضرتعالی (شکست ناپذیر )را رنج میدهد
داداش معلوم نیست شبهه شما کجاست متاسفانه مبناهای باطلی در ذهنتان جولان می دهد حاضر نیستید مطا لب نوشته شده را درست و با دقت بخوانید
فرض ما این است خدا و پیامبران و کتب آسمانی برایتان ثابت شده وگرنه تشریف ببرید با انجمن کلام سوالتان را یکی یکی (نه پراکنده ) از بحث خداشناسی مطرح کنید جواب بگیرید تا برسیم به آیات قرآن و ما در خدمت شما هستیم
باز تکرار میکنم اگر به دنبال حقیقتید از بحث توحید شروع کنید بعد بحث نبوت و بعد امامت و ..... وگرنه راهش این نیست که شما نگاه کنید و هر کدام از نوشته های کارشناسان که به مذاقتان خوش نیاید یک اشکالی در کنارش مطرح کنید تجربه نشان می دهد این روش برخورد کسانی که به دنبال حق وحقیقتند نیست بلکه نتیجه ای جز حیرانی و سرگردانی عایدشان نمی شود :Gol::Gol:

مجید;34463 نوشت:

متاسفانه در یایی از شبهات ذهن حضرتعالی (شکست ناپذیر )را رنج میدهد
داداش معلوم نیست شبهه شما کجاست متاسفانه مبناهای باطلی در ذهنتان جولان می دهد حاضر نیستید مطا لب نوشته شده را درست و با دقت بخوانید
فرض ما این است خدا و پیامبران و کتب آسمانی برایتان ثابت شده وگرنه تشریف ببرید با انجمن کلام سوالتان را یکی یکی (نه پراکنده ) از بحث خداشناسی مطرح کنید جواب بگیرید تا برسیم به آیات قرآن و ما در خدمت شما هستیم
باز تکرار میکنم اگر به دنبال حقیقتید از بحث توحید شروع کنید بعد بحث نبوت و بعد امامت و ..... وگرنه راهش این نیست که شما نگاه کنید و هر کدام از نوشته های کارشناسان که به مذاقتان خوش نیاید یک اشکالی در کنارش مطرح کنید تجربه نشان می دهد این روش برخورد کسانی که به دنبال حق وحقیقتند نیست بلکه نتیجه ای جز حیرانی و سرگردانی عایدشان نمی شود :gol::gol:

درود بر شما دوست گرامی
جناب شاید از نظر شما این موارد شبهه محسوب شود اما از نظر من که آتئیست هستم کاملا تکلیف این موارد مشخص است ! و هیچ رنجش هم درکار نیست حال نمیدانم بر چه اساسی این را بیان میکنید ؟
من مطالب نوشته شده را خوانده ام عزیز ! به چه دلیل میگویید با دقت نخوانده ام ؟
در مورد اثبات توحید و نبوت و ... در انجمن های دیگر شرکت خواهم کرد و همان طور که گفتم هر چیزی در جای خود !
بررسی قرآن هم در جای خود !

موضوع قفل شده است