جمع بندی آیا گرفتن این مبلغ در قبض تلفن حلال است؟

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا گرفتن این مبلغ در قبض تلفن حلال است؟

با سلام.

مدتیه ست که متوجه شدم حتی در صورت استفاده نکردن از تلفن (خط ثابت)، باز هم مبلغی به عنوان استفاده از خط دریافت میشه؛ این در حالی هست که مبلیغ عوارض، مالیات و آبونمان به طور جدا در قبض آورده شده و دریافت میشه. بعد از پیگیری های زیاد، یک نفر از مسئولین بخش مربوطه گفت که چه صحبت بکنین و چه صحبت نکنین، مبلغ معادل 200 پالس استفاده از تلفن که حدود هزار و خورده ای تومن هست، از شما گرفته میشه.

سوالم اینه که از نظر شرعی، گرفتن این مبلغ، در حالیکه آبونمان و مالیاتش به طور جدا گرفته میشه، کار درستیه؟

تشکر


کارشناس پاسحگو : سجاد

[="Tahoma"][="Black"]

فردا از آن ماست;278437 نوشت:
با سلام. مدتیه ست که متوجه شدم حتی در صورت استفاده نکردن از تلفن (خط ثابت)، باز هم مبلغی به عنوان استفاده از خط دریافت میشه؛ این در حالی هست که مبلیغ عوارض، مالیات و آبونمان به طور جدا در قبض آورده شده و دریافت میشه. بعد از پیگیری های زیاد، یک نفر از مسئولین بخش مربوطه گفت که چه صحبت بکنین و چه صحبت نکنین، مبلغ معادل 200 پالس استفاده از تلفن که حدود هزار و خورده ای تومن هست، از شما گرفته میشه. سوالم اینه که از نظر شرعی، گرفتن این مبلغ، در حالیکه آبونمان و مالیاتش به طور جدا گرفته میشه، کار درستیه؟ تشکر کارشناس پاسحگو : سجاد

با عرض سلام و احترام خدمت جناب عالی و تشکر از سئوال شما

اگر این مبلغ اضافی جزء قرارداد طرفین نباشد و بر خلاف مقررات مصوب دریافت شود ، جایز نیست . (1)

همیشه موفق و پیروز باشید

پی نوشت:
1. استفتاء از دفتر آیت الله خامنه ای در قم[/]

من توی صفحات سایت یکی از شرکت مخابرات ها این مورد رو دیدم که هست ظاهرا توی قرارداد.

اما مساله این جا بود که به خاطر کار نکرده این مبلغ گرفته میشه و فکر نمیکنم کسی موقع خواند یا امضاء قرارداد، این مساله رو توجه کنه و با فرض توجه کردن هم تنها یک شرکت خدمات تلفن ثابت رو ارائه میده و ما هم که مجبوریم برای رفع نیاز این رو تهیه کنیم.

این قرارداد به نوعی اجبار هست

[="Tahoma"][="Black"]

فردا از آن ماست;279032 نوشت:
من توی صفحات سایت یکی از شرکت مخابرات ها این مورد رو دیدم که هست ظاهرا توی قرارداد. اما مساله این جا بود که به خاطر کار نکرده این مبلغ گرفته میشه و فکر نمیکنم کسی موقع خواند یا امضاء قرارداد، این مساله رو توجه کنه و با فرض توجه کردن هم تنها یک شرکت خدمات تلفن ثابت رو ارائه میده و ما هم که مجبوریم برای رفع نیاز این رو تهیه کنیم. این قرارداد به نوعی اجبار هست

با تشکر از سئوال شما

در فرض سئوال تفاوتی در حکم ایجاد نمی شود و کسی که محتوای قرارداد را ندانسته امضا کرده و مبتلا به غبن شده و الان پشیمان است ، حق فسخ دارد و می تواند قرارداد را فسخ نماید .

همیشه موفق باشید[/]

موضوع قفل شده است