آیا می دانید که: (ماه رجب)

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
آیا می دانید که: (ماه رجب)

آيا مي دانيد كه:

فصل عاشقي كه درهاي رحمت خدا در آن از هميشه بازتره شامل سه ماه رجب و شعبان و رمضان هست و مروزاولین روز ماه مبارك رجب هست. فصل عاشقي، فصل فرصت هاي ناب رسيدن به خدا از امشب آغاز ميشه نكنه از غافله عقب بمونيم

آيا مي دانيد كه:

* ماه رجب از ماه هاي حرام و موسم دعاست و حتي در زمان جاهليت به اين خاصيت معروف بوده و مردم آن زمان براي برآوردن حاجات خود انتظار آن را مي بردند ( به نقل از المراقبات )

*آيا مي دانيد خيلي ها از امشب مراقبات خودشون رو بالاتر مي برند و از حالا تمام تلاششونو مي كنند تا ماه مبارك رمضان هرچقدر امكان داره آماده تر و آماده تر باشند

* آيا مي دانيد رجب ماه استغفار و تمناي طلب سعادت توبه است.
رسول گرامي اسلام صلي الله عليه و آله فرموده اند:« رجب ماه استغفار امت من است پس درين ماه بسيار طلب آمرزش كنيد كه خداوند آمرزش و مهربان است و رجب را اَصَبّ مي گويند زيرا كه رحمت خدا درين ماه بر امت من بسيار ريخته مي شود پس بسيار بگوييد: استغفرالله و اسئله التوبة »

* آيا مي دانيد سيزدهم و چهاردهم و پانزدهم اين ماه ايام البيض ناميده شده اند و خيلي ها با اعتكاف در اين سه روز در مساجد خيلي قدم ها به سوي او برداشته اند.( از اعتكاف غافل نشيم و اگه امكانش رو داريم از الان براش برنامه ريزي كنيم.)

* آيا مي دانيد خيلي زياد به روزه در اين ماه تاكيد شده و احاديث درين مورد زياد و عجيب هستند ( بعضي ازين احاديث را اينجا بخوانيد) براي حتي يك روز روزه ي ماه رجب يا دو روز يا سه روز تا برسد به اينكه تمام ماه را روزه بگيرد و اگر به هر دليلي بر آن موفق نشد روزه را به كارهاي ديگر كه بدل آن وارد شده تبديل نمايد ( اين حديث گرانبها را بخوانيد )

* آيا مي دانيد در هر شب از شبهاي اين ماه هزار مرتبه لااله الا الله وارد شده است و اين ذكر تنها حدود بيست دقيقه وقت مي گيرد اما تاثير آن بسيار زيباست.

* آيا مي دانيد دعاهاي عارفانه و عاشقانه اي در روزهاي ماه رجب وارد شده كه دستگير راه تقربند. يه سر به مفاتيح الجنان بزنيم و اين گنج هاي معنوي رو از دست ندهيم.

كاش درين فرصت هاي ناب ، ازين مناسبت هاي مبارك - بهانه هاي عاشقي – كه يكتا معشوق عالم جلوي راهمون گذاشته بهترين استفاده رو ببريم. كمي فكر كنيم براي چه به اين دنيا آمده ايم؟ كاش عقب ماندنمان را از عاشقان خداوند ببينيم و براي نجات خودمون تصميمات جدي تري بگيريم. معلوم نيست چقدر فرصت براي ما باقي ست.

كاش به همديگه اين فرصت ها رو يادآوري كنيم .كاش براي هم دعا كنيم و براي او براي به سر رسيدن غيبتي كه دوازده قرن تمام طول كشيده! طولاني شده! خيلي طولاني شده!

كاش به خودمون بيايم. به خدا بي ياوري او خيلي طول كشيده و ما انگار نه انگار كه مثلا شيعه ي او هستيم و …

التماس دعاي فرج

به اميد ظهور

منبع