آیا شوهر حق دارد این کارها را بکند؟ (جستجو در مسائل خصوصی و شخصی همسر)

تب‌های اولیه

15 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا شوهر حق دارد این کارها را بکند؟ (جستجو در مسائل خصوصی و شخصی همسر)

-شوهرم از اون موقع که ما با هم نامزد بودیم گوشیم رو میگشت و حتی جاهایی که نباید میدید رو هم میگشت. مثلا پیام های خواهرانم یا عکس هاشون رو، البته بدون اجازه من. همین باعث شد اختلافاتی بین من و شوهرم و خواهرانم و دامادمان بوجود آید و همیشه شوهرم به من میگوید چرا رازهای بین خودمون رو به خواهرانت میگی؟!! در حالی که خودش بی اجازه من و به بهانه اینکه گوشی موبایل بین زن و شوهر یک وسیله شخصی نیست تمام پیام های خصوصی من و خواهرانم را میخواند. آیا او حق چنین کاری را دارد؟!! چگونه راهنمایی اش کنم؟

-شوهرم گاهی اوقات سوالاتی در مورد قبل از ازدواجم میپرسد که من صلاح نمیدانم واقعیت گناهانی که قبلا از آنها توبه کردم و به کسی مربوط نیست رو بگم، اما او به من اصرار میکند که بگویم و اگر بگویم "همچین گناهی (مثلا استم...نا) رو نکرده ام" میگوید قسم بخور و میگوید حاضری دست روی قرآن بگذاری؟!!! آیا حق چنین کاری را دارد؟!!

من از گناهان گذشته ام مثل نماز نخواندن و استم..نا و... توبه کردم و تصمیم گرفتم ازدواج کنم که دیگر دست به این کار زشت نزنم و فکر نمیکنم لازم باشد شوهرم بداند . اگر اشتباه میکنم شما بگویید...

برچسب: 

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد حامی

سلام بر شما و تشكر از اين كه سؤال و مشكل را با ما در ميان گذاشتيد.
در حديثي پيامبرعزيز اسلام 103 صفت براي مؤمن بر شمردند: چند تا از آنها را كه بيشتر با بحث ما ارتباط دارد، دقت فرماييد
وَ لَا یخُوضُ فِیمَا لَا یعْنِیهِ ؛و در آنچه به دردش نمی خورد و به مربوط نمي شود، وارد نشود
بَرِیئاً مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ - وَاقِفاً عِنْدَ الشُّبُهَاتِ؛ از کارهای حرام بیزار است – در موارد شبهه قدم بر نمی دارد
لَا یکْشِفُ سِرّاً وَ لَا یهْتِکُ سِتْراً؛ هیچ رازی را فاش نسازد و هیچ پرده ای را ندرد
مُقِیلَ الْعَثْرَةِ وَ لَا یتَّبِعُ الْعَوْرَةَ ؛از خطا و لغزش در می گذرد – و در پی عیوب دیگران نمی رود
لَا حَسَّاسٌ وَ لَا جَسَّاسٌ؛ کنجکاو و جاسوس نيست.( قرآن هم فرموده در زندگي خصوصي ديگران تجسس نكنيد.)
منبع : بحار الانوار -جلد 67-ص210

[HL]حرمت مؤمن[/HL]
خداوند به كسي اجازه نمي‌دهد كسي حيثيت و آبروي ديگري را ببرد و حتي گناه او را فاش كند. ما هم اگر گناهي كرديم بين خودمان است و خداي خودمان. اجازه نداريم آن را براي ديگري بگوييم و حق نداريم عيب ديگران را جستجو كنيم. اگرفردي قبلا گناه كرده است و توبه كرده خداوند مژده داده كه من عاشق اين بنده ام هستم كه به من باز گشته، اين بنده ام را مي بخشم و به زمين و اعضا و جوارج و فرشتگان موكل هم مي گويم شتر ديديد نديديد و حضرت امام اين حديث را در حديث توبه كتاب «[HL]چهل حديث[/HL]» شان بحث كرده اند. به برخي روايات در اين باره دقت كنيد:
[=Calibri]1. روزی آن حضرت به کعبه نگاه کردند و فرمودند: « ای کعبه! خوشا به حال تو، خداوند چقدر تورا بزرگ و حرمتت را گرامی داشته است! به خدا قسم حرمت مومن از تو بیشتر است، زیرا خداوند تنها یک چیز را از تو حرام کرده، ولی از مومن سه چیز را حرام کرده است: مال، جان وآبرو تا کسی به او گمان بد نبرد( بحار الانوار، ج 64، ص71)
[=Calibri]2. رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند:« المومنُ حرامُ کلّه عرضهُ و مسالُهُ ودمُهُ »؛ مومن همه چیزش، آبروی او مال او وخون او حرام(محترم) است.
[=Calibri]3. امام صادق (ع):اِذَا اتَّهَمَ المُؤُمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الایمانُ مِن قَلبِهِ کَما یَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ ؛ هرگاه مؤمن به برادر [دینى] خود تهمت بزند، ایمان در قلب او از میان مى‏رود، همچنان که نمک در آب، ذوب مى‏شود(کافى، ج 2، ص 361، ح1)
[=Calibri]4. «یَجِبُ لِلمُومنِ عَلَی المُومنِ اَن یَستُرَ علیهِ سبعینَ کبیرةً؛ بر هر موٴمنی واجب است٬ هفتاد گناه کبیره را در برادر مومن خود بپوشاند.» (اصول کافی٬ج٢،ص٢٠٧ )
[=Calibri]5. امام صادق (ع):اِذَا اتَّهَمَ المُؤُمِنُ اَخاهُ اِنماثَ الایمانُ مِن قَلبِهِ کَما یَنماثُ المِلحُ فِى الماءِ ؛هرگاه مؤمن به برادر [دینى] خود تهمت بزند، ایمان در قلب او از میان مى‏رود، همچنان که نمک در آب، ذوب مى‏شود(کافى، ج 2، ص 361، ح 1)
[HL]
ستار العيوب[/HL]
خداوند پوشاننده عيوب است و دوست ندارد ما گناه و عيوبمان را براي ديگري بگوييم اگر شوهرتان اصرار مي‌كنند شما مي‌توانيد توريه كنيد. مثلا بگوييد من هرگز اين كارها را نكرده ام غيبت از دستم در رفته ولي من اين گناهي را كه شما اصلا مرتكب نشده ام و از آن هم به خدا متنفر هستم. مي گويم نكرده ام( و در ذهنتان قصد كنيد مثلا بعد از توبه). در ضمن اين سؤالات من را زجر مي دهد خواهش مي كنم حرمت نگه داريد و كار شما از هر عالمي پرسيد گناه هست( يعني شما گناه حتمي مي كنيد تا گناه احتمالي من را بفهميد)
حقوق مؤمنان نسبت به هم
در حديثي ديگر پيامبر سي حق را كه مسلمان به عهده مسلمان ديگر دارد را مي شمارد و مي فرمايد اين حق بايد ادا شود و يا اين كه صاحب حق از حقش بگذرد وگرنه قيامت فرد بايد صاحب حق را راضي كند.
يكي از اين حقوق اين است كه آنچه براي خود مي‌پسندد براي ديگري هم بپسندد و آنچه براي خود نمي پسندد براي ديگري هم نپسندد؛ [HL]وَ يُحِبُّ لَهُ مِنَ الْخَيْرِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ وَ يَكْرَهُ لَهُ مِنَ الشَّرِّ مَا يَكْرَهُ لِنَفْسِهِ[/HL](بحار الأنوار، ج 71، ص 236)
در اينجا همين طور كه شوهر شما دوست ندارد مثلا شوهر خواهرش تصوير خواهران همسرش را ببينيد و پيامك‌هايشان را بخواند او هم اين را براي همسر خود نپسندد. و همين طور كه دوست ندارد شوهر خواهرش از خواهرش اقرار بگيريد اين كار را در حق همسر خود انجام ندهد. يا همين طور كه دوست ندارد كسي گذشته او را به رخش بكشد و يا تفتيش كند اين كار را نكند.

[HL]احتمال بيماري اخلاقي[/HL]
عادت به جستجوي عيوب ديگران و تجسس يكي از صفات اخلاقي زشت است. همان طور كه در طول زمان اين عادت شكل گرفته بايد كمكش كنيد كه به تدريج اين عيب برطرف شود. البته اين عيب براي شما تلخي به بار مي آورد ولي خب ما انسان ها همين هستيم ديگه. گل بي خار خداوند جل جلاله و ائمه(ع) هستند. خودم من و شما هم خالي از عيب نيستيم با دقت به اين امر، تحمل ديگران راحت تر خواهد بود

[HL]ويروسي[/HL]
همان گونه كه اگر كامپيوتر يا گوشي همراه ويروسي شود نياز به آنتي ويروس دارد. ذهن هم اگر به هر دليلي به ويروس بدبيني مبتلا شود، نياز به انتي ويروس قوي دارد. چه بسا اين بدبيني را خودتان در ابتداي آشنايي يا لابه لاي سخنان تان يا رفتارتان به ايشان منتقل كرده باشيد. براي درمان بايد بيشتر مراقب باشيد به بدبيني و تجسس ايشان دامن نزنيد. مخفي كردن گوشي همراه ايشان را حساس تر مي كند بله اصل اين است كه كسي حق ندارد در اسرار ديگران دخالت كند و سرك بكشد ولي اگر اين فرد همسر باشد و ذهنش به دليلي ويروسي شده باشد بايد خود را در موضع تهمت قرار نداد و كمكش كرد تا درمان شود. البته براي اين كار بايد برنامه جدي براي رشد معنويت در خانواده باشيد كه لازم است از مشاوران اخلاق كمك بگيريد.
تا مدتي پيام هاي سري و تصاوير خاص خواهران تان را در گوشي نگهداري نكنيد تا ايشان درمان اخلاقي شوند
[HL]تذكر:[/HL] اگر خيلي به شما حساس است و بدبين و تهمت مي زند و مرتب سين جيم مي كند و به شما شك دارد كه مثلا با كسي ارتباط داريد،(بدون سابقه ذهني و رفتار مشكوك شما) احتمال بيماري ذهني پارانوئيد(بدبيني) وجود دارد و بايد از روان پزشك كمك بگيريد و چون اين افراد بيمار بودن خود را قبول ندارند بايد به طور غير مستقيم ايشان را راضي كرد كه از متخصص كمك بگيريد.

تمرين
اين دو سخنراني را با [HL]دقت تمام [/HL]در وقتي مناسب به اتفاق همسرتان گوش كنيد البته نگوييد براي حل مشكلت بايد اين را گوش كنيد بگوييد نكات جالبي براي يك زندگي شادمانه دارند


[h=1]قانونی طلایی:ارتباط موفق( فایل صوتی بسیار زیبا و راهگشا)[/h]
[h=1]::::❤::::سرمایه گذاری عاطفی در خانواده::::❤:::: صوتی استاد فقیهی[/h]


سؤال
تجسسى كه در شرع حرام است يعنى چه؟
آيت‌الله تبريزي: بسمه تعالى كسى كه از مؤمنين [HL]ظاهر الصلاح[/HL] باشد تجسس كردن از عيوب او جايز نيست؛ مگر در بعضى موارد مـثل اين كه مى خواهد با او معامله صورت دهد يا او را وكيل خود يا وصى خود يا براى مقامى نصب كند فحص قبل از معامله و نصب و بعد از نصب جايز است، واللّه العالم.

آيت‌الله تبريزي، استفتائات، س2252.

سؤال: در مورد شناسايي مفاسد و منکرات اخلاقي که توسط بعضي افراد در خانه خود انجام مي دهند تا چه حد از نظر شرعي جايز است که تجسس کنيم ؟ بعضي از مواقع به ما از طريق تلفن اطلاع مي دهند که در فلان خانه مرکز فساد بر قرار است آيا جايز است که براي اثبات مطلب مامور بگذاريم که آن خانه را تحت نظر بگيرد ؟
نوري همداني: تجسس از عيوب مسلمانان حرام است مگر اينکه ضوابط حکومت اسلامي براي افراد مخصوص اقتضا کند.

آيت الله نوري همداني، استفتائات، س1109.


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ [HL]وَلَا تَجَسَّسُوا [/HL]وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ

شان نزول آیه

دو نفر از اصحاب رسول اللَّه (صلي الله عليه و آله) از رفيقشان " سلمان" غيبت كردند، زيرا او را خدمت پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرستاده بودند تا غذايى براى آنها بياورد، پيامبر (صلي الله عليه و آله) سلمان را سراغ "اسامة بن زيد" كه مسئول" بيت المال" بود فرستاد، "اسامه" گفت: الان چيزى ندارم، آن دو نفر از" اسامه" غيبت كردند و گفتند: او بخل ورزيده و در باره" سلمان" گفتند: اگر او را به سراغ چاه سميحه (چاه پر آبى بود) بفرستيم، آب آن فروكش خواهد كرد! سپس خودشان به راه افتادند تا نزد" اسامه" بيايند، و درباره موضوع كار خود تجسس كنند. پيامبر (صلي الله عليه و آله) فرمود: من آثار خوردن گوشت در دهان شما مى‏بينم، عرض كردند: اى رسول خدا ما امروز مطلقا گوشت نخورده‏ايم! فرمود: آرى گوشت" سلمان" و" اسامه" را مى‏خورديد. اين آيه نازل شد و مسلمانان را از غيبت نهى كرد.


اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، از گمان‏ها جدّا بپرهيزيد، زيرا كه (پيروى) برخى از گمان‏ها (گمان بدى كه مخالف واقع باشد) گناه است و (چون معلوم نيست پس بايد از همه پرهيز نمود و از عيوب و اسرار ديگران) تجسس و كاوش نكنيد و از يكديگر غيبت ننماييد، آيا يكى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟ (مسلّما) آن را مبغوض داريد! و از خدا پروا نماييد، كه خدا بسيار عطف توجه كننده و توبه‏ پذير و مهربان است


O you who believe! avoid most of suspicion, for surely suspicion in some cases is a sin, and do not spy nor let some of you backbite others. Does one of you like to eat the flesh of his dead brother? But you abhor it; and be careful of (your duty to) Allah, surely Allah is Oft-returning (to mercy), Merciful








تفسیر نور
در ادامه آيه قبل، اين آيه نيز به عواملى چون سوءظن، تجسّس و غيبت، كه صلح و صفا و اخوّت ميان مؤمنان را به هم مى‏ زند اشاره مى‏ كند.
در قرآن، به حسن ظن سفارش شده و از گمان بد نسبت به ديگران نهى گرديده است. در سوره نور مى ‏خوانيم: «لولا اِذ سَمِعتُموه ظَنّ المؤمنونَ و المؤمنات باَنفسِهم خَيراً» چرا در باره‏ شنيده‏ ها حسن ظن نداريد؟
همان‏ گونه كه آيه نهم اين سوره، براى امنيّت و حفظ جان مردم، همه‏ مسلمانان را مسئول مبارزه با ياغى و تجاوزگر دانست، اين آيه نيز براى حفظ آبروى مردم؛ سوءظن، تجسّس و غيبت را حرام كرده است.

امروزه حقوق‏ دانان جهان، از حقوق بشر حرف مى‏ زنند، ولى اسلام به مسائلى از قبيل تمسخر، تحقير، تجسّس و غيبت توجّه دارد كه حقوق‏دانان از آن غافلند.
هيچ گناهى مثل غيبت به درّندگى بى‏ رحمانه تشبيه نشده است. آرى، حتّى گرگ نسبت به هم جنس خود تعرّض نمى ‏كند.
شايد تشبيه به خوردن گوشت برادر مرده، تنها براى غيبت باشد و شايد براى هر سه موردِ سوءظن، تجسّس و غيبت باشد.

اقسام سوء ظن و بدگمانى
سوء ظن اقسامى دارد كه بعضى پسنديده و برخى ناپسند است:
1- سوءظن به خدا، چنانكه در حديث مى‏ خوانيم: كسى كه از ترس خرج و مخارج زندگى ازدواج نمى‏كند، در حقيقت به خدا سوء ظن دارد؛ گويا خيال مى‏كند اگر تنها باشد خدا قادر است رزق او را بدهد، ولى اگر همسر داشته باشد، خدا قدرت ندارد. اين سوءظن، مورد نهى است.
2- سوء ظن به مردم، كه در اين آيه از آن نهى شده است.
3- سوء ظن به خود، كه مورد ستايش است. زيرا انسان نبايد به خود حسن ظن داشته باشد و همه كارهاى خود را بى‏ عيب بپندارد. حضرت على‏ (عليه السلام )در برشمردن صفات متّقين در خطبه همام مى‏ فرمايد: يكى از كمالات افراد باتقوا آن است كه نسبت به خودشان سوء ظن دارند. افرادى كه نور ايمانشان كم است، جز گناهان بزرگ چيزى به نظرشان نمى‏ آيد و لذا گاهى مى ‏گويند: ما كه كسى را نكشته ‏ايم! از ديوار خانه ‏اى بالا نرفته ايم! و گناه را تنها اين قبيل كارها مى‏ پندارند، امّا اگر نور ايمان زياد باشد، تمام لغزش‏ هاى ريز خود را نيز مى‏ بيند و به درگاه خدا ناله و استغفار مى‏ كند.
اگر كسى نسبت به خود خوش‏بين شد، هرگز ترقّى نمى‏ كند. او مثل كسى است كه دائماً به پشت سر خود و به راه هاى طى شده نگاه مى‏ كند و به آن مغرور مى‏ شود، ولى اگر به جلو نگاه كند و راههاى نرفته را ببيند، خواهد دانست كه نرفته‏ ها چند برابر راه هاى رفته است!
توجّه به اين نكته لازم است كه معناى حسن‏ ظن، سادگى، زودباورى، سطحى‏ نگرى و غفلت از توطئه‏ ها و شيطنت‏ ها نيست. اُمّت اسلامى هرگز نبايد به خاطر حسن ظن‏ هاى نابجا، دچار غفلت شده ودر دام صيادان قرار گيرد.

..............................
البته نبايد مأيوس هم بود به خود سؤظن داشتن يعني اين كه تصور كند نفسش مانند شريكي است كه اگر غفلت كند سر او كلاه مي گذارد و با دقت حساب كتاب كند و مراقبت كند كه گرفتار غفلت از خدا نشود و مبتلاي به انواع شهوات حرام.



سلام ، ایشون که به گوشی شما سرک می کشند ، می تونید همون لحظه که اس ام اس رو خوندید حذف کنید .:ok:
البته من یکی رو می شناسم که وقتی شوهرش خونه باشه زودتر از خودش شوهرش اس ام اس ، اون رو میخونه ، اینجوریه که ادم می ترسه اس ام اس بزنه مبادا ناراحتی پیش بیاد

گمان بد ممنوع ولي ما هم بايد زمينه گمان بد را برطرف كنيم ودر موضع تهمت نايستيم.
دو تن از یاران پیامبر صلی الله علیه و آله در حال اعتکاف بودند که پیامبر صلی الله علیه و آله را دیدند که با زنی در حال صحبت کردن است و به سرعت به حضرت خیره شدند.
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: «عجله نکنید این صفیه بنت حُیَیٍّ(همسرم)است!» گفتند: «ای پیامبر خدا، آیا ما جز خیر گمان دیگری به تو ببریم؟»
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «شیطان (مانند خون) در مجاری خون بنی آدم جاری می شود. ترسیدم شری را در دل شما بیفکند.»

سلام خب شما یه مدت اصلا بیخیال گوشی خودتون شین . یعنی وقت هایی که همسرتان خونه هست اصلا دست به گوشیتون
نزنید و برنامه و عکس جدید ندارید
خب اونقدر بذار مطالب تکراری
رو ببینه دیگه حوصله اش سر بره از گوشی شما , یعنی با هر بار گشتن گوشی شما چیز جدیدی رو کشف نکنه
این سوال رو از کارشناس محترم دارم آیا کار درستی
هست که وقتی همسر آدم گوشی آدم رو وارسی می کنه
ایشون هم گوشی آقاشون رو بردارند ?
یا این لجبازی کنن و نسبت به هم بی اعتمادی بوجود بیاد ?

[="Tahoma"][="Red"]

من حس میکنم اکثر اقایون کنجکاو هستن ..اما این کنجکاوی ها بعضی وقت ها مثل شوهر این خانوم دیگه حدش و میگذرونه
یکی از دوستان هم همین مشکل و داشت ...منتها شدید تر
اقا لیست تموم خاستگارای گذشته ی خانوم مخصوصا اقوام و میخواست
گوشی که دیگه جای خود داشت
حتی اگه خواهرش زنگ میزد و ایشون در مورد یه مساله زنانه اروم صحبت میکرد
اقا اصرار میکرد بگو خواهرت چی گفت ؟ یا گوشی رو بزار رو ایفون تا من هم بشنوم
اگر هم به خواسته شون نمیرسیدن
عین بچه ها قهر میکرد و تا چند روز خونه نمیومد ...با خانوم حرف نمیزد ...مسائل مهم زندگیشون و از خانوم پنهون میکرد و بهانه میکردن و میگفت این نگفتن به اون نگفتن دررررررررررر
بعد ها از این شهر رفتن و منم دیگه باهاشون ارتباطی ندارم
نمیدونم سرانجام این داستان به کجا کشیده شد
اما زندگی با همچین مرد هایی خیلی سخته

[/]

تشکر از کارشناس محترم تاپیک بابت پاسخ گویی خوب و جامعشون و همچنین زننده تاپیک بابت سوال بسیار عالیشون
سوالی از کارشناس محترم دارم مبنی بر اینکه من به عنوان یک پسر اگر قبلا 2 تا دوست دختر داشته ام ولی از این به بعد میخوام ازدواج کنم و فقط پایبند به زندگی مشترکم باشم ، آیا اگر دختر خانم از بنده سوال پرسیدند قبلا دوست دختر داشته ای باید چه بگویم؟آیا به قول شما توریه کنم؟اگر بگویم نه دروغ نگفته ام؟اگر بگویم نه ممکنه بعدا یه روزی اون دخترها دوست خانمم از اب در بیاند و من را لو بدهند؟
اگرم بگویم بله که خوب این طوری طرف نسبت به من خیلی بی اعتماد میشه در حالی که من واقعا دیگه فقط میخوام پایبند به زندگی مشترک باشم.
حالا با این اوصاف نظر شما چیه؟راست بگوییمم یا دروغ

[="Indigo"]

fkiani;502266 نوشت:
-شوهرم از اون موقع که ما با هم نامزد بودیم گوشیم رو میگشت و حتی جاهایی که نباید میدید رو هم میگشت. مثلا پیام های خواهرانم یا عکس هاشون رو، البته بدون اجازه من. همین باعث شد اختلافاتی بین من و شوهرم و خواهرانم و دامادمان بوجود آید و همیشه شوهرم به من میگوید چرا رازهای بین خودمون رو به خواهرانت میگی؟!! در حالی که خودش بی اجازه من و به بهانه اینکه گوشی موبایل بین زن و شوهر یک وسیله شخصی نیست تمام پیام های خصوصی من و خواهرانم را میخواند. آیا او حق چنین کاری را دارد؟!! چگونه راهنمایی اش کنم؟

گوشی که حقیقتا یه وسیله ی شخصی به حساب نمیاد تو رابطه ی زن و مرد ... اما تو شرایطی که کنجکاوی و تجسس از حد نگذره ...

دیدن عکسهای شخصی خواهرهای شما کار درستی نیست ... هرچند داشتن اونجور عکس ها تو گوشی کلا از پایه غلطه ...

ولی به نظرم یه مدت گوشیتونو خالی کنین از هرچی موضوع خصوصیه ... بد نیس...

fkiani;502266 نوشت:
-شوهرم گاهی اوقات سوالاتی در مورد قبل از ازدواجم میپرسد که من صلاح نمیدانم واقعیت گناهانی که قبلا از آنها توبه کردم و به کسی مربوط نیست رو بگم، اما او به من اصرار میکند که بگویم و اگر بگویم "همچین گناهی (مثلا استم...نا) رو نکرده ام" میگوید قسم بخور و میگوید حاضری دست روی قرآن بگذاری؟!!! آیا حق چنین کاری را دارد؟!!

نگو هیچ گناهی ...

بگو گناهایی کردم که حق الله بودن و حق النفس ...

پس به خودم مربوطه و خدام ...

fkiani;502266 نوشت:
فکر نمیکنم لازم باشد شوهرم بداند

فکر نکن مطمئن باش...

اصلا دلیلی نداره بدونه ...[/]

[="Tahoma"][="Red"]

SH!SH-GoOoSHe*;506910 نوشت:
گوشی که حقیقتا یه وسیله ی شخصی به حساب نمیاد تو رابطه ی زن و مرد ... اما تو شرایطی که کنجکاوی و تجسس از حد نگذره ...

اتفاقا برعکس ..گوشی ادم مثل مسواک شخصیه
همسر و غیره هم نداره

[/]

[="Tahoma"][="YellowGreen"]

باخیش;506238 نوشت:
سلام ، ایشون که به گوشی شما سرک می کشند ، می تونید همون لحظه که اس ام اس رو خوندید حذف کنید .:ok:
البته من یکی رو می شناسم که وقتی شوهرش خونه باشه زودتر از خودش شوهرش اس ام اس ، اون رو میخونه ، اینجوریه که ادم می ترسه اس ام اس بزنه مبادا ناراحتی پیش بیاد

از ادمای پررو متنفرم !!اقای دهنوی توی برنامه گلبرگ یک بار فرمودن گذشته شخصی هرکسی به خودش مربوطه و شوهر حق همچین کارایی از قبیل دست زدن به گوشی رو نداره[/]

[="Tahoma"][="YellowGreen"]

muiacir;506882 نوشت:
تشکر از کارشناس محترم تاپیک بابت پاسخ گویی خوب و جامعشون و همچنین زننده تاپیک بابت سوال بسیار عالیشون
سوالی از کارشناس محترم دارم مبنی بر اینکه من به عنوان یک پسر اگر قبلا 2 تا دوست دختر داشته ام ولی از این به بعد میخوام ازدواج کنم و فقط پایبند به زندگی مشترکم باشم ، آیا اگر دختر خانم از بنده سوال پرسیدند قبلا دوست دختر داشته ای باید چه بگویم؟آیا به قول شما توریه کنم؟اگر بگویم نه دروغ نگفته ام؟اگر بگویم نه ممکنه بعدا یه روزی اون دخترها دوست خانمم از اب در بیاند و من را لو بدهند؟
اگرم بگویم بله که خوب این طوری طرف نسبت به من خیلی بی اعتماد میشه در حالی که من واقعا دیگه فقط میخوام پایبند به زندگی مشترک باشم.
حالا با این اوصاف نظر شما چیه؟راست بگوییمم یا دروغ

بازم جای شکرش باقیه توی این دوروزمونه پسر پیدا شده فقط دوتا داشته...بنظر من بگید نداشتم چون اگه قرار باشه راستشو بگشد اون خانومم جواب مثبت نمیده بگید نداشتم اما بعد ازدواج خودتونو انقدر خوب جلوه بدید که حتی اگرم یه روزی فهمید بدونه و بفهمه که مال زمان مجردی بوده و توبه کردید[/]

fkiani;502266 نوشت:
-شوهرم از اون موقع که ما با هم نامزد بودیم گوشیم رو میگشت و حتی جاهایی که نباید میدید رو هم میگشت. مثلا پیام های خواهرانم یا عکس هاشون رو، البته بدون اجازه من. همین باعث شد اختلافاتی بین من و شوهرم و خواهرانم و دامادمان بوجود آید و همیشه شوهرم به من میگوید چرا رازهای بین خودمون رو به خواهرانت میگی؟!! در حالی که خودش بی اجازه من و به بهانه اینکه گوشی موبایل بین زن و شوهر یک وسیله شخصی نیست تمام پیام های خصوصی من و خواهرانم را میخواند. آیا او حق چنین کاری را دارد؟!! چگونه راهنمایی اش کنم؟

-شوهرم گاهی اوقات سوالاتی در مورد قبل از ازدواجم میپرسد که من صلاح نمیدانم واقعیت گناهانی که قبلا از آنها توبه کردم و به کسی مربوط نیست رو بگم، اما او به من اصرار میکند که بگویم و اگر بگویم "همچین گناهی (مثلا استم...نا) رو نکرده ام" میگوید قسم بخور و میگوید حاضری دست روی قرآن بگذاری؟!!! آیا حق چنین کاری را دارد؟!!

من از گناهان گذشته ام مثل نماز نخواندن و استم..نا و... توبه کردم و تصمیم گرفتم ازدواج کنم که دیگر دست به این کار زشت نزنم و فکر نمیکنم لازم باشد شوهرم بداند . اگر اشتباه میکنم شما بگویید...

سلام

به نظر بنده با گوشی خود استفاده‌ی علمی-فرهنگی ببرید

مثلا کتابهای اخلاقی، صوتهای اخلاقی، و علمی-آموزشی روی آن بریزد و از وقت خود استفاده بهینه کنید

متن و صوت خانواده‌ی خوب:

http://panahian.blog.ir/post/344

عکس بستگان نامحرم( برای شوهر) روی آن قرار ندهید.. مخصوصا از نوع بدون حجاب!

به این ترتیب گوشی وسیله‌ای برای یاد خدا و تذکری برای شما و هم برای شوهرتان می‌شود!

گذاشتن پسورد برای گوشی برای عدم دسترسی دیگران خوب است ولی آن پسورد را به همسرتان بدهید

عمر سریع می‌گذرد و وقت تنگ است و فرصت بندگی اندک!

موفق باشید

موضوع قفل شده است