جمع بندی آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟

تب‌های اولیه

131 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست دارد؟

همواره پیامبران الهی در معرض خطر بودند و همواره جان شون در خطر بوده
اگر سرگذشت قوم بنی اسرائیل رو بخونین متوجه می شین که خداوند چندین پیامبر رو هم زمان یا در فواصل کم فرستاد.
من در پیامبری حضرت ختمی مرتبت شکی ندارم، در وجود حضرت صاحب الزمان هم شکی ندارم
اما آیا ما به اندازه ی مردم کوفه هم نیستیم؟ ما این همه شهید دادیم، این همه زجر کشیدیم
ما مسلمان ها سال های ساله که توی جنگ به دنیا میایم، بزرگ می شیم و کشته میشیم...
حال سرگذشت پیامبران بنی اسرائیل رو بخونین...
سوال من اینه که چرا ما نمی تونیم یه امام ظاهر در بین مون داشته باشیم؟ چرا نمی تونیم راحت بریم سوال هامون رو ازشون بپرسیم؟ چرا؟
چرا برای عدل الهی اقدام نمی کنند؟ چرا خدا اذن قیام نمی دهند؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد جلیل

فضه الزهرا;806003 نوشت:
همواره پیامبران الهی در معرض خطر بودند و همواره جان شون در خطر بوده
اگر سرگذشت قوم بنی اسرائیل رو بخونین متوجه می شین که خداوند چندین پیامبر رو هم زمان یا در فواصل کم فرستاد.
من در پیامبری حضرت ختمی مرتبت شکی ندارم، در وجود حضرت صاحب الزمان هم شکی ندارم
اما آیا ما به اندازه ی مردم کوفه هم نیستیم؟ ما این همه شهید دادیم، این همه زجر کشیدیم
ما مسلمان ها سال های ساله که توی جنگ به دنیا میایم، بزرگ می شیم و کشته میشیم...
حال سرگذشت پیامبران بنی اسرائیل رو بخونین...

به نام خدا

با عرض سلام و خسته نباشید.

ابتدا باید دقت کنید که مقایسه انبیا بنی اسرائیل با ائمه علیهم السلام در این جهت که بیان فرموده اید درست نیست.
تفاوت این دو در این است که در مورد انبیا نمی توان فرض نمود که در غیبت به سر بردند در حالی که بتوانند اصل دین خود را به مردم ثابت کنند زیرا پیامبر با حضور و نشان دادن اعجاز می تواند دین را به مردم ابلاغ کند. لذا اگر پیامبری به قتل رسید نیاز است پیامبر دیگری که همراه با معجزه است ادامه دهنده راه پیامبر قبلی باشد تا دین عرضه و حجت تمام شود.
اما در مورد امام که به اعتقاد شیعه به وجود او در هر زمان نیاز است (چه در غیبت باشد یا در حضور) می توان فرض نمود که بنابر عللی حضور نداشته باشد و برخی اموری را که در زمان حضور بر عهده دارند از قبیل اقامه کننده دین خدا، حفظ آن و اجرای حدود الهی و پرداخت حقوق و ... را در غیبت و به واسطه نواب خود اجرا نمایند.
در نتیجه نیازی نیست که ائمه نیز همانند انبیا بنی اسرائیل یکی پس دیگری در حضور مردم باشند تا بعد از قتل یکی نیاز به وجود دیگری باشد.

فضه الزهرا;806003 نوشت:
سوال من اینه که چرا ما نمی تونیم یه امام ظاهر در بین مون داشته باشیم؟ چرا نمی تونیم راحت بریم سوال هامون رو ازشون بپرسیم؟ چرا؟
چرا برای عدل الهی اقدام نمی کنند؟ چرا خدا اذن قیام نمی دهند؟

سوال شما در حقیقت به فلسفه ی غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر می گردد و چنانچه این مساله روشن شود جواب این سوالات مشخص می شود.
آنچه مسلم است غيبت بر اساس حكمت الهى صورت گرفته و ما به همه اسرار آن واقف نيستيم عبد اللَّه بن فضل هاشمى ميگويد شنيدم كه امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد: براى صاحب اين امر (يعنى حضرت قائم) غيبتى خواهد بود كه گروهى به شك مى‏ افتند. به امام صادق عرض كردم غيبت ايشان براى چيست؟ حضرت فرمود: مأذون نيستيم كه جهت آنرا بيان كنيم.
عرض كردم: در غيبت امام چه حكمتى است؟ حضرت فرمود: حكمت غيبت نمودن حجج الهيه در زمان‏ هاى قبل مى‏ باشد و همانگونه كه حكمت كارهاى خضر معلوم نشد مگر موقع جدا شدن موسى از خضر. سپس امام صادق عليه السلام فرمود: اى پسر فضل، مسئله غيبت يكى از اسرار الهى است.
و چون خدا را حكيم مى‏ دانيم بايد اعتراف كنيم كه غيبت نيز داراى حكمتى است‏ گرچه به حسب اين روايت راز و رمز واقعى و علت واقعى غيبت امام عليه السلام، بعد از ظهور حضرت كشف خواهد شد.
البته با توجه به يك مطلب تاريخى شايد بتوان مقدارى به سرّ غيبت پى‏ برده و احتمالًا كلام امام صادق عليه السلام را كه فرمود: حكمت غيبت بعداز ظهور حضرت معلوم مى‏گردد. ناظر به آن دانست، و آن اين است كه: حكومت اسلامى توسط پيامبر عزيز اسلام صلى الله عليه و آله و امير مؤمنان على عليه السلام پياده شد تا جلوه‏ هاى آن‏را بشر ببيند و از غير آن بيزار گردد و در زير لواى اين حكومت عدل، ابعاد مختلف مسائل اسلامى اعم از مسائل اقتصادى و سياسى و اجتماعى و فرهنگى، در جامعه تحقق يابد.
اما از سوى مردم براى اينگونه حكومت آمادگى وجود نداشت. اگر مردم آماده پذيرش آن بودند امام غائب نمى‏ شد و به اجراى قانون الهى مى‏پرداخت و حكومت عدل اسلامى سراسر جهان را فرا مى‏ گرفت و بعيد نيست بعضى از رواياتى كه قيام و ظهور قائم آل محمد صلى الله عليه و آله را نزديك معرفى مى‏ كند و يا امر به انتظار نموده و در تمام اعصار مردم را به‏حال آماده باش در مى‏ آورد براى اين است كه اگر مردم احياناً حالت پذيرش پيدا كردند بلا فاصله حضرت ظهور خواهد كرد.
خواجه نصير الدين طوسى در كشف المراد مى ‏نويسد سبب غائب شدن امام از انظار، خود مردم مى‏ باشند و علامه حلّى اعلى اللَّه مقامه در مقام شرح و توضيح اين عبارت مى‏ نويسد:
لطف بودن وجود امام وابسته به سه امر است: 1- خداوند چنين امامى را خلق نمايد كه از حيث علم وقدرت بتواند رهبرى انسان‏ها را بدست بگيرد. 2- شخص امام، تمامى مشكلات و سختى‏ هاى اين امامت را متحمّل گردد. 3- رعيّت او را كمك كنند و نسبت به اوامر و نواهى او تسليم بوده باشند، اگر رعيت آمادگى پذيرفتن چنين امامى را نداشتند غيبت يك مسئله طبيعى است و قرآن با صراحت به اين حقيقت اشاره نموده و مى‏ فرمايد:
«إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» متأسفانه اين رمز تا هنگام ظهور پنهان است و در آن وقت مردم جهان در مى‏ يابند كه علت غيبت در وجود خودشان نهفته بوده و از آن غافل بودند و چنانچه در اعصار و زمان‏ هاى قبل، خود را آماده مى‏ ساختند امام بر آن‏ها ظاهر مى‏ شد امّا در صدد اصلاح و آمادگى خود بر نيامدند و به رژيم‏ هاى گوناگون و مسلك‏ هاى فاسد دل بستند و گمان كردند كه آن‏ها مى‏ توانند دردى را دوا كنند. روايتى از امام كاظم عليه السلام نقل شده‏ كه حضرت در تفسير و توضيح آيه شريفه‏ «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ» مى‏ فرمايد: جنب اللَّه امير المؤمنين على عليه السلام و نيز اوصياء بعد از او هستند تا مى‏ رسد به آخرين آنها كه حضرت مهدى عليه السلام مى‏باشد و زمان ظهور، مردم انگشت ندامت به دندان مى‏ گزند و مى‏ گويند:
واى بر ما كه چه كوتاهى كرديم نسبت به امامان خود و نيز كوتاهى و سهل انگارى كرديم در فراهم آوردن زمينه براى حكومت عدل آنان.
البته معناى اينكه مى‏ گوئيم مردم موجب غيبت امام عصر عليه السلام شده ‏اند آن نيست كه افرادى نيستند كه حضرت را يارى نمايند و مطيع و منقاد ايشان نباشند بلكه مراد حدّ نصابى است كه براى ظهور آن حضرت لازم است زيرا بسيارى از شايستگان هميشه آماده ظهور بوده و هستند اما جامعه بشريّت اين آمادگى را در حدّ نصاب دارا نيست با توجه به‏ اينكه انقلاب حضرت مهدى عليه السلام يك انقلاب منطقه ‏اى و جزئى نيست بلكه حضرت مى‏ خواهد جوامع بشرى را از شرقى و غربى همه و همه را اصلاح نمايد و اگر در چنين شرائطى حضرت ظهور كند قطعاً حكومت وانقلاب عظيم و جهانى ايشان محقق‏ نخواهد شد و لذا غيبت ادامه پيدا مى‏ كند و غيبت صغرى به غيبت كبرى منتهى مى‏ گردد و خداوند به‏وسيله غيبت، امام زمان را از قتل حفظ مى‏ نمايد تا زمينه ظهور حضرت فراهم آيد و آمادگى در جامعه حاصل گردد.(دوازده گفتار پیرامون حضرت مهدی عج ص 134)

فضه الزهرا;806003 نوشت:
که چرا ما نمی تونیم یه امام ظاهر در بین مون داشته باشیم؟ چرا نمی تونیم راحت بریم سوال هامون رو ازشون بپرسیم؟
سلام
شاید مهمترین پاسخ این باشد که امام زمان(عج) قرار نیست فقط برای مسلمانان بیایند ، بلکه قرار است برای تمام جهان بیایند
برای ظهور ایشان باید تمام جهان (جبههء حق) آماده شوند و او را بخواهند

با سلام

سؤال مورد نظر را با بیان مقدماتى که خود آنها ما را به نتیجه قطعى مى رساند،

۱. خداوند متعال در قرآن کریمش، خبر از پیروزى و غلبه دین اسلام بر جمیع ادیان در پایان تاریخ بشریت داده است:

«هو الذى أرسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله ولو کره المشرکون» اوست خدایى که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم تسلط و برترى دهد، گر چه مشرکان کراهت داشته باشند.

۲. مصالح بندگان با اختلاف حالات آنها متغیر مى شود.
خداوند متعال امر تدبیر بندگان و مصلحت آنها را بر عهده گرفته است. عقلشان را کامل کرده و آنها را به انجام اعمال صالح وادار نموده است تا از این طریق به سعادت برسند. حال اگر مردم به دستورهاى خداوند تمسک کرده و انجام وظیفه کنند، بر خداوند است که آنها را یارى کند و با اضافه کردن عنایت هایش بر بندگان راه را بر آنها تسهیل و هموار نماید؛ ولى در صورتى که مخالف دستورهایش عمل کنند و مرتکب نافرمانى شوند مصلحت بندگان تغییر مى کند و در نتیجه موقعیت و وضعیت نیز تغییر خواهد کرد، خداوند توفیق را از آنان سلب خواهد نمود و در این هنگام مستحق ملامت و سرزنش مى شوند.
خداوند متعال امامان را یکى پس از دیگرى به سوى مردم فرستاد ولى هنگامى که آنان را نافرمانى کرده و به طور وسیع خونشان را ریختند، قضیه برعکس شد و مصلحت بر این تعلق گرفت که امام مردم، غایب و مستور گردد.

۳. بى شک هر کار اجتماعى بزرگ یا کوچک احتیاج به آماده شدن شرایط مناسب دارد. لذا باید براى قیامى جهانى و فراگیر آمادگى خاصى صورت گیرد.

۴. بى تردید دین غالب در عصر ظهور احتیاج به رهبر و امامى غالب دارد که داراى شرایطى از قبیل: قدرت فوق العاده، علم جامع و عصمت باشد.

۵. مطابق روایات متواتر بین شیعه و سنى پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، امامان بعد از خود تا روز قیامت را دوازده نفر برشمرده است که بعد از او پیاپى خواهند آمد.

۶. از مجموعه روایات و ادله عقلى استفاده مى شود که بقاى امام معصوم و حجت خدا بر روى زمین تا روز قیامت امرى ضرورى است.
مرحوم کلینى به سند صحیح از ابى حمزه نقل مى کند که از امام صادق علیه السلام سؤال کردم : آیا زمین بدون امام باقى مى ماند؟ حضرت فرمود: «لو بقیت الأرض بغیر إمام لساخت» اگر زمین بدون امام باقى بماند دگرگون خواهد شد.

۷. یکى از اسباب گوشه نشین شدن انبیا و رسل، خوف از قتل به جهت حفظ جان و به امید نشر شرایعشان بوده است. امام مهدى علیه السلام نیز با نبود اسباب عادى براى نصرت و یارى اش و خوف از کشته شدن، به امر خداوند، مأمور به غیبت و دورى از مردم شدند.

امام صادق علیه السلام به زراره فرمود: «القائم غیبة قبل قیامه . قلت: و لم؟ قال: یخاف على نفسه الذبح» براى قائم غیبتى است قبل از قیامش . زراره مى گوید: به حضرت عرض ‍ کردم : به چه جهت ؟ فرمود: زیرا از قتل بر خود مى ترسد.شیخ صدوق به سندش از امام صادق علیه السلام نقل مى کند که فرمود: «یقوم القائم علیه السلام و لیس ‍لأحد فى عنقه بیعة» قائم علیه السلام قیام خواهد کرد؛ در حالى که بیعت کسى بر گردن او نخواهد بود.

با توجه به آیات قرآن کریم، هدایت، چهار قسم است:

الف) هدایت فطرى؛ که همان هدایت از راه فطرت است.

«فأقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التى فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم ولکن اکثر الناس لا یعلمون» پس روى خود را متوجه آیین خالص پروردگار کن. این فطرتى است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده، دگرگونى در آفرینش الهى نیست، این است آیین استوار، ولى اکثر مردم نمى دانند.

ب) هدایت تشریعى؛ که متفرع بر حضور امام در میان جامعه است تا مردم را از نزدیک راهنمایى کند.

«کان الناس أمة واحدة فبعث الله النبیین مبشرین و منذرین و أنزل معهم الکتاب بالحق لیحکم بین الناس ‍ فیما اختلفوا فیه …» مردم در آغاز یک دسته بودند، و تضادى در میان آنها وجود نداشت. به تدریج جوامع و طبقات پدید آمد و اختلافات و تضادهایى در میان آنها پیدا شد، در این حال خداوند پیامبران را برانگیخت تا مردم را بشارت و بیم دهند و کتاب آسمانى که به سوى حق دعوت مى کرد، با آنها نازل نمود تا در میان مردم در آنچه اختلاف داشتند داورى کند ….

ج) هدایت تکوینى؛ که همان تصرف و تدبیر در نظام آفرینش است.

«قال الذى عنده علم من الکتاب أنا آتیک به قبل أن یرتد إلیک طرفک فلما رآه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربى لیبلونى أ أشکر أم اکفر …» اما کسى که دانشى از کتاب آسمانى داشت گفت: پیش از آنکه چشم برهم زنى آن را نزد تو خواهم آورد". و هنگامى که سلیمان آن تخت را نزد خود ثابت و پابر جا دید گفت :این از فضل پروردگار من است تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا مى آورم یا کفران مى کنم ؟

د) هدایت باطنى؛ که شعبه اى است از ولایت تکوینى و به معناى ایصال به مطلوب است.

«و جعلناهم أئمة یهدون بأمرنا و أوحینا إلیهم فعل الخیرات و إقام الصلاة و إیتاء الزکاة و کانوا لنا عابدین» و آنان را پیشواى مردم ساختیم تا خلق را به امر ما هدایت کنند و هر کار نیکو را از انواع عبادات و خیرات و خصوص اقامه نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و آنها هم به عبادت ما پرداختند.

با نظر و تأمل در مجموع مقدمات فوق به این نتیجه خواهیم رسید که وجود نازنین امام زمان علیه السلام به عنوان دوازدهمین امام، باید براى روز موعود در پس پرده غیبت بوده تا در آن هنگام به اذن خداوند براى هدایت بشر ظهور کند.

********************************
پی نوشتها:
۱. سوره توبه ، آیه ۳۳؛ سوره صف ، آیه ۹
۲. صحیح بخارى ، ج ۸ ، ص ۱۲۷٫
۳. کافى ، ج ۱ ، ص ۱۷۹ ، ح ۱۰٫
۴. کمال الدین ، ج ۲ ، ص ۴۸۱ ، ح ۱۰٫
۵. کمال الدین ، ص ۴۸۰٫
۶. سوره روم ، آیه ۳۰٫
۷. سوره بقره ، آیه ۲۱۳٫
۸. سوره نمل ، آیه ۴۰٫
۹. سوره انبیا ، آیه

بنی اسرائیل 70 پیامبر را در یک صبح تا شام سر بریدند! باز هم پیامبر براشون اومد! ما مسلمانها چی؟
چندین و چند پیامبر برای رهایی آنها از دست ظلم و اسارت توسط سایر قبایل آمدند! ما چی؟
فواصل بین سایر پیامبرها را ببینین! چند سال بوده؟ غیبت آقا چطور؟
خدا به سلیمان ع و داوود ع چنان شکوهی در حکومت داد که توانستند تمام دشمنانشون رو سرکوب کنند و مردم را هدایت کنند
من چندین کتاب مهدویت خوندم و قانع نشدم!
کاری ندارم سایر مردم چیکار می کنند! چه رسه به امتهای گذشته!
در ضمن بازم میگم خدا میتونه حافظ حجت خودش باشه
قرآن میگه هر کس هدایت بخواد خداوند قطعا اون را هدایت می کنه! من هدایت می خوام!
یک عالم سوال دارم! ماهواره هم ندارم ولی اگه بگم ممکنه شما هم متزلزل بشین توی ایمان تون! چون بی طرف و بی تعصب به قضیه نگاه کردم!
رفتم پرسیدم از افراد آگاه! از جواب و جواب دهنده متنفر شدم.... بگذریم
سوال من عدل خداست! آیا خدا اقوام گذشته رو بیشتر دوست داشته؟
انسان امروزی علمش بالا رفته برای توحید شناسی، توحید مفضل رو میگن! ببخشید ولی در حد آموزش دبستان امروزیه!
نهج البلاغه پر از مسائل سر به مهر و خلاصه است! من امام میخوام تا هدایت بشم! عدل خدا کجاست؟

yalda solimani;807645 نوشت:
با سلام

سؤال مورد نظر را با بیان مقدماتى که خود آنها ما را به نتیجه قطعى

مى رساند،

۱. خداوند متعال در قرآن کریمش، خبر از پیروزى و غلبه دین اسلام بر جمیع ادیان در پایان تاریخ بشریت داده است:

«هو الذى أرسل رسوله بالهدى و دین الحق لیظهره على الدین کله ولو کره المشرکون» اوست خدایى که رسول خود را با دین حق به هدایت خلق فرستاد تا بر همه ادیان عالم تسلط و برترى دهد، گر چه مشرکان کراهت داشته باشند.

۲. مصالح بندگان با اختلاف حالات آنها متغیر مى شود.
خداوند متعال امر تدبیر بندگان و مصلحت آنها را بر عهده گرفته است. عقلشان را کامل کرده و آنها را به انجام اعمال صالح وادار نموده است تا از این طریق به سعادت برسند. حال اگر مردم به دستورهاى خداوند تمسک کرده و انجام وظیفه کنند، بر خداوند است که آنها را یارى کند و با اضافه کردن عنایت هایش بر بندگان راه را بر آنها تسهیل و هموار نماید؛ ولى در صورتى که مخالف دستورهایش عمل کنند و مرتکب نافرمانى شوند مصلحت بندگان تغییر مى کند و در نتیجه موقعیت و وضعیت نیز تغییر خواهد کرد، خداوند توفیق را از آنان سلب خواهد نمود و در این هنگام مستحق ملامت و سرزنش مى شوند.
خداوند متعال امامان را یکى پس از دیگرى به سوى مردم فرستاد ولى هنگامى که آنان را نافرمانى کرده و به طور وسیع خونشان را ریختند، قضیه برعکس شد و مصلحت بر این تعلق گرفت که امام مردم، غایب و مستور گردد.

۳. بى شک هر کار اجتماعى بزرگ یا کوچک احتیاج به آماده شدن شرایط مناسب دارد. لذا باید براى قیامى جهانى و فراگیر آمادگى خاصى صورت گیرد.

۴. بى تردید دین غالب در عصر ظهور احتیاج به رهبر و امامى غالب دارد که داراى شرایطى از قبیل: قدرت فوق العاده، علم جامع و عصمت باشد.

۵. مطابق روایات متواتر بین شیعه و سنى پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله، امامان بعد از خود تا روز قیامت را دوازده نفر برشمرده است که بعد از او پیاپى خواهند آمد.

۶. از مجموعه روایات و ادله عقلى استفاده مى شود که بقاى امام معصوم و حجت خدا بر روى زمین تا روز قیامت امرى ضرورى است.
مرحوم کلینى به سند صحیح از ابى حمزه نقل مى کند که از امام صادق علیه السلام سؤال کردم : آیا زمین بدون امام باقى مى ماند؟ حضرت فرمود: «لو بقیت الأرض بغیر إمام لساخت» اگر زمین بدون امام باقى بماند دگرگون خواهد شد.

۷. یکى از اسباب گوشه نشین شدن انبیا و رسل، خوف از قتل به جهت حفظ جان و به امید نشر شرایعشان بوده است. امام مهدى علیه السلام نیز با نبود اسباب عادى براى نصرت و یارى اش و خوف از کشته شدن، به امر خداوند، مأمور به غیبت و دورى از مردم شدند.

امام صادق علیه السلام به زراره فرمود: «القائم غیبة قبل قیامه . قلت: و لم؟ قال: یخاف على نفسه الذبح» براى قائم غیبتى است قبل از قیامش . زراره مى گوید: به حضرت عرض ‍ کردم : به چه جهت ؟ فرمود: زیرا از قتل بر خود مى ترسد.شیخ صدوق به سندش از امام صادق علیه السلام نقل مى کند که فرمود: «یقوم القائم علیه السلام و لیس ‍لأحد فى عنقه بیعة» قائم علیه السلام قیام خواهد کرد؛ در حالى که بیعت کسى بر گردن او نخواهد بود.

با توجه به آیات قرآن کریم، هدایت، چهار قسم است:

الف) هدایت فطرى؛ که همان هدایت از راه فطرت است.

«فأقم وجهک للدین حنیفا فطرت الله التى فطر الناس علیها لا تبدیل لخلق الله ذلک الدین القیم ولکن اکثر الناس لا یعلمون» پس روى خود را متوجه آیین خالص پروردگار کن. این فطرتى است که خداوند، انسانها را بر آن آفریده، دگرگونى در آفرینش الهى نیست، این است آیین استوار، ولى اکثر مردم نمى دانند.

ب) هدایت تشریعى؛ که متفرع بر حضور امام در میان جامعه است تا مردم را از نزدیک راهنمایى کند.

«کان الناس أمة واحدة فبعث الله النبیین مبشرین و منذرین و أنزل معهم الکتاب بالحق لیحکم بین الناس ‍ فیما اختلفوا فیه …» مردم در آغاز یک دسته بودند، و تضادى در میان آنها وجود نداشت. به تدریج جوامع و طبقات پدید آمد و اختلافات و تضادهایى در میان آنها پیدا شد، در این حال خداوند پیامبران را برانگیخت تا مردم را بشارت و بیم دهند و کتاب آسمانى که به سوى حق دعوت مى کرد، با آنها نازل نمود تا در میان مردم در آنچه اختلاف داشتند داورى کند ….

ج) هدایت تکوینى؛ که همان تصرف و تدبیر در نظام آفرینش است.

«قال الذى عنده علم من الکتاب أنا آتیک به قبل أن یرتد إلیک طرفک فلما رآه مستقرا عنده قال هذا من فضل ربى لیبلونى أ أشکر أم اکفر …» اما کسى که دانشى از کتاب آسمانى داشت گفت: پیش از آنکه چشم برهم زنى آن را نزد تو خواهم آورد". و هنگامى که سلیمان آن تخت را نزد خود ثابت و پابر جا دید گفت :این از فضل پروردگار من است تا مرا آزمایش کند که آیا شکر او را بجا مى آورم یا کفران مى کنم ؟

د) هدایت باطنى؛ که شعبه اى است از ولایت تکوینى و به معناى ایصال به مطلوب است.

«و جعلناهم أئمة یهدون بأمرنا و أوحینا إلیهم فعل الخیرات و إقام الصلاة و إیتاء الزکاة و کانوا لنا عابدین» و آنان را پیشواى مردم ساختیم تا خلق را به امر ما هدایت کنند و هر کار نیکو را از انواع عبادات و خیرات و خصوص اقامه نماز و اداى زکات را به آنها وحى کردیم و آنها هم به عبادت ما پرداختند.

با نظر و تأمل در مجموع مقدمات فوق به این نتیجه خواهیم رسید که وجود نازنین امام زمان علیه السلام به عنوان دوازدهمین امام، باید براى روز موعود در پس پرده غیبت بوده تا در آن هنگام به اذن خداوند براى هدایت بشر ظهور کند.

********************************
پی نوشتها:
۱. سوره توبه ، آیه ۳۳؛ سوره صف ، آیه ۹
۲. صحیح بخارى ، ج ۸ ، ص ۱۲۷٫
۳. کافى ، ج ۱ ، ص ۱۷۹ ، ح ۱۰٫
۴. کمال الدین ، ج ۲ ، ص ۴۸۱ ، ح ۱۰٫
۵. کمال الدین ، ص ۴۸۰٫
۶. سوره روم ، آیه ۳۰٫
۷. سوره بقره ، آیه ۲۱۳٫
۸. سوره نمل ، آیه ۴۰٫
۹. سوره انبیا ، آیه


اجازه! سوال درباره ی خدا بود و عدلش!!! از لحاظ عقلی و نقلی مهدویت اثبات شده برام

جلیل;807489 نوشت:

سوال شما در حقیقت به فلسفه ی غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر می گردد و چنانچه این مساله روشن شود جواب این سوالات مشخص می شود.
آنچه مسلم است غيبت بر اساس حكمت الهى صورت گرفته و ما به همه اسرار آن واقف نيستيم عبد اللَّه بن فضل هاشمى ميگويد شنيدم كه امام صادق عليه السلام مى‏ فرمايد: براى صاحب اين امر (يعنى حضرت قائم) غيبتى خواهد بود كه گروهى به شك مى‏ افتند. به امام صادق عرض كردم غيبت ايشان براى چيست؟ حضرت فرمود: مأذون نيستيم كه جهت آنرا بيان كنيم.
عرض كردم: در غيبت امام چه حكمتى است؟ حضرت فرمود: حكمت غيبت نمودن حجج الهيه در زمان‏ هاى قبل مى‏ باشد و همانگونه كه حكمت كارهاى خضر معلوم نشد مگر موقع جدا شدن موسى از خضر. سپس امام صادق عليه السلام فرمود: اى پسر فضل، مسئله غيبت يكى از اسرار الهى است.
و چون خدا را حكيم مى‏ دانيم بايد اعتراف كنيم كه غيبت نيز داراى حكمتى است‏ گرچه به حسب اين روايت راز و رمز واقعى و علت واقعى غيبت امام عليه السلام، بعد از ظهور حضرت كشف خواهد شد.
البته با توجه به يك مطلب تاريخى شايد بتوان مقدارى به سرّ غيبت پى‏ برده و احتمالًا كلام امام صادق عليه السلام را كه فرمود: حكمت غيبت بعداز ظهور حضرت معلوم مى‏گردد. ناظر به آن دانست، و آن اين است كه: حكومت اسلامى توسط پيامبر عزيز اسلام صلى الله عليه و آله و امير مؤمنان على عليه السلام پياده شد تا جلوه‏ هاى آن‏را بشر ببيند و از غير آن بيزار گردد و در زير لواى اين حكومت عدل، ابعاد مختلف مسائل اسلامى اعم از مسائل اقتصادى و سياسى و اجتماعى و فرهنگى، در جامعه تحقق يابد.
اما از سوى مردم براى اينگونه حكومت آمادگى وجود نداشت. اگر مردم آماده پذيرش آن بودند امام غائب نمى‏ شد و به اجراى قانون الهى مى‏پرداخت و حكومت عدل اسلامى سراسر جهان را فرا مى‏ گرفت و بعيد نيست بعضى از رواياتى كه قيام و ظهور قائم آل محمد صلى الله عليه و آله را نزديك معرفى مى‏ كند و يا امر به انتظار نموده و در تمام اعصار مردم را به‏حال آماده باش در مى‏ آورد براى اين است كه اگر مردم احياناً حالت پذيرش پيدا كردند بلا فاصله حضرت ظهور خواهد كرد.
خواجه نصير الدين طوسى در كشف المراد مى ‏نويسد سبب غائب شدن امام از انظار، خود مردم مى‏ باشند و علامه حلّى اعلى اللَّه مقامه در مقام شرح و توضيح اين عبارت مى‏ نويسد:
لطف بودن وجود امام وابسته به سه امر است: 1- خداوند چنين امامى را خلق نمايد كه از حيث علم وقدرت بتواند رهبرى انسان‏ها را بدست بگيرد. 2- شخص امام، تمامى مشكلات و سختى‏ هاى اين امامت را متحمّل گردد. 3- رعيّت او را كمك كنند و نسبت به اوامر و نواهى او تسليم بوده باشند، اگر رعيت آمادگى پذيرفتن چنين امامى را نداشتند غيبت يك مسئله طبيعى است و قرآن با صراحت به اين حقيقت اشاره نموده و مى‏ فرمايد:
«إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ» متأسفانه اين رمز تا هنگام ظهور پنهان است و در آن وقت مردم جهان در مى‏ يابند كه علت غيبت در وجود خودشان نهفته بوده و از آن غافل بودند و چنانچه در اعصار و زمان‏ هاى قبل، خود را آماده مى‏ ساختند امام بر آن‏ها ظاهر مى‏ شد امّا در صدد اصلاح و آمادگى خود بر نيامدند و به رژيم‏ هاى گوناگون و مسلك‏ هاى فاسد دل بستند و گمان كردند كه آن‏ها مى‏ توانند دردى را دوا كنند. روايتى از امام كاظم عليه السلام نقل شده‏ كه حضرت در تفسير و توضيح آيه شريفه‏ «أَنْ تَقُولَ نَفْسٌ يا حَسْرَتى‏ عَلى‏ ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ» مى‏ فرمايد: جنب اللَّه امير المؤمنين على عليه السلام و نيز اوصياء بعد از او هستند تا مى‏ رسد به آخرين آنها كه حضرت مهدى عليه السلام مى‏باشد و زمان ظهور، مردم انگشت ندامت به دندان مى‏ گزند و مى‏ گويند:
واى بر ما كه چه كوتاهى كرديم نسبت به امامان خود و نيز كوتاهى و سهل انگارى كرديم در فراهم آوردن زمينه براى حكومت عدل آنان.
البته معناى اينكه مى‏ گوئيم مردم موجب غيبت امام عصر عليه السلام شده ‏اند آن نيست كه افرادى نيستند كه حضرت را يارى نمايند و مطيع و منقاد ايشان نباشند بلكه مراد حدّ نصابى است كه براى ظهور آن حضرت لازم است زيرا بسيارى از شايستگان هميشه آماده ظهور بوده و هستند اما جامعه بشريّت اين آمادگى را در حدّ نصاب دارا نيست با توجه به‏ اينكه انقلاب حضرت مهدى عليه السلام يك انقلاب منطقه ‏اى و جزئى نيست بلكه حضرت مى‏ خواهد جوامع بشرى را از شرقى و غربى همه و همه را اصلاح نمايد و اگر در چنين شرائطى حضرت ظهور كند قطعاً حكومت وانقلاب عظيم و جهانى ايشان محقق‏ نخواهد شد و لذا غيبت ادامه پيدا مى‏ كند و غيبت صغرى به غيبت كبرى منتهى مى‏ گردد و خداوند به‏وسيله غيبت، امام زمان را از قتل حفظ مى‏ نمايد تا زمينه ظهور حضرت فراهم آيد و آمادگى در جامعه حاصل گردد.(دوازده گفتار پیرامون حضرت مهدی عج ص 134)


شما به جبری از سوی خدا اشاره می کنید و من از عدل خدا می پرسم

فضه الزهرا;807680 نوشت:
من امام میخوام تا هدایت بشم! عدل خدا کجاست؟

به نام خدا
سلام

شما باید سعی کنید بر اساس اعتقادات خودتان تا می توانید گناه نکنید (مساله مهم اینکه اعتقاداتتان هر چه هست زنا و همجن... را مرتکب نشوید؛ با عرض معذرت) و شبانه روز از آقا بخواهید هدایتتان کند. با احتمالی بسیار بسیار بالا خود آقا راهگشا می شوند.

جلیل;807488 نوشت:

به نام خدا

با عرض سلام و خسته نباشید.

ابتدا باید دقت کنید که مقایسه انبیا بنی اسرائیل با ائمه علیهم السلام در این جهت که بیان فرموده اید درست نیست.
تفاوت این دو در این است که در مورد انبیا نمی توان فرض نمود که در غیبت به سر بردند در حالی که بتوانند اصل دین خود را به مردم ثابت کنند زیرا پیامبر با حضور و نشان دادن اعجاز می تواند دین را به مردم ابلاغ کند. لذا اگر پیامبری به قتل رسید نیاز است پیامبر دیگری که همراه با معجزه است ادامه دهنده راه پیامبر قبلی باشد تا دین عرضه و حجت تمام شود.
اما در مورد امام که به اعتقاد شیعه به وجود او در هر زمان نیاز است (چه در غیبت باشد یا در حضور) می توان فرض نمود که بنابر عللی حضور نداشته باشد و برخی اموری را که در زمان حضور بر عهده دارند از قبیل اقامه کننده دین خدا، حفظ آن و اجرای حدود الهی و پرداخت حقوق و ... را در غیبت و به واسطه نواب خود اجرا نمایند.
در نتیجه نیازی نیست که ائمه نیز همانند انبیا بنی اسرائیل یکی پس دیگری در حضور مردم باشند تا بعد از قتل یکی نیاز به وجود دیگری باشد.


علت حضور امام با پیامبری فرق می کنه درست، ارتباط شون هم با هم فرق می کنه
ولی هر دو برای هدایت آمدند! امام چطور می تواند نباشد وقتی نیاز به حضورش برای هدایت هست؟

فضه الزهرا;807743 نوشت:
علت حضور امام با پیامبری فرق می کنه درست، ارتباط شون هم با هم فرق می کنه
ولی هر دو برای هدایت آمدند! امام چطور می تواند نباشد وقتی نیاز به حضورش برای هدایت هست؟

[=Cambria]با عرض سلام


[=Cambria]امیدوارم با خواندن کامل مطالبی که در این قسمت بیان می شود پاسخ سوالات خود را بیابید. ان شاء الله


[=Cambria]بله یکی از وظایف انبیا و ائمه، هدایت مردم به سوی حق است ولی در این مساله نیز میان امام و نبی تفاوت است.

[=Cambria]نبی و رسول آورنده و بیان کننده مسیر هدایت است ولی امام همراه شونده و آماده کننده مسیر هدایت برای رساندن انسان به سر منزل مقصود.

[=Cambria]در زمان ما مسیر هدایت با وجود قرآن و سنت نبی و ائمه علیهم السلام مشخص شده است و چنانچه فردی متدین به این امور گردد در مسیر هدایت قرار خواهد گرفت و به سر منزل مقصود خواهد رسید. [=Cambria]اما اگر امام حاضر باشد این هدایت و طی کردن آن راحت تر خواهد بود چون یکی از وظایف امام در زمان حضور تشکیل حکومت است که مقدمه ی اجرا و تحقق احکام دین است که در سایه آن امکان بهره بردن انسان از مسائل دین هست و انسان راحت تر می تواند مسیر حق را بپیمایند.

[=Cambria]فرض کند امام حکومتی را تشکیل دهد که در آن دزدی نباشد، ربا نباشد، قتل و جنابت نباشد، ایثار باشد، مسائل اسلام از قبیل محرم و نامحرم در جامعه رعایت شود، انسان ها برای بر طرف کردن نیاز های مادی و معنوی، شهوی و ... نیاز رفتن به سوی گناه را در خود احساس نکنند و... [=Cambria]قطعاً در چنین جامعه و حکومتی، مسیر هدایت و طی کردن آن برای انسان ها راحت تر خواهد بود ولی شرط تشکیل این حکومت پذیرش مردم و خواست خود آنان است چون تا مردم نخواهند چنین حکومتی تشکیل نخواهد شد و الا ما ائمه ای هم داشته ایم که حکومت تشکیل داده اند ولی چون مردم نخواستند آنچه از حکومت اسلامی توقع می رفت رخ نداد. (مانند زمان امام حسن علیه السلام که حتی فرماندهان ایشان خیانت کردند)

[=Cambria]شاید بگوید[=Cambria] خوب خداوند با اجبار چنین حکومتی را تشکیل دهد پاسخ آن واضح است مردم با این حکومت می خواهد به کمال برسند و زمانی خواهند توانست به کمال برسند که با اختیار خود آن را انتخاب کنند یعنی درک کرده باشند که به این حکومت نیاز است و باید به فرامین آن ملزم باشند تا به هدف برسند؛ اما اگر تنها اجبار در میان باشد کسی به میل خود این مسیر را نخواهد رفت و معلوم است که در امر اجباری کمالی نهفته نیست. [=Cambria]
حال فرض کنید در زمانی که مردم به حضور امام هنوز احساس نیاز نکرده اند امامی موجود باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ [=Cambria]جواب روشن است حضور 11 امام قبل، به این پرسش پاسخ می دهد. همه شهید شدند و هدف از حضور امام (نه وجود) محقق نشد. تنها حضرت علی و امام حسن علیه السلام توانستند برای مدت کمی حکومت تشکیل دهند؛ ولی چه شد؟ اصحاب هر دو امام علیه السلام جز عده ی معدودی به ایشان خیانت کردند حال دشمنان بماند.

[=Cambria]باقی ائمه نیز که اصلاً نتواستند حکومت تشکیل دهند تا برنامه های اسلام را پیاده کنند.

[=Cambria]لذا تا وقتی مردم وجود امام را درک نکنند حضور امام (نه وجود ایشان) برای تشکیل حکومت که مقدمه ی اجرا و پیاده سازی احکام اسلامی است فایده ای نخواهد داشت لذا خداوند امام را در پرده غیبت قرار دادند تا زمانی که نیاز به حضور امام در مردم ایجاد شود.

[=Cambria]شاید بفرمائید [=Cambria]امام حاضر باشد ولی خداوند او را از شر دشمنان حفظ کند. بله خداوند امام را از شر دشمنان حفظ نموده است منتهی این بار با غیبت نه با حضور.

[=Cambria]و بدون شک در همین غیبت نیز جز بحث حفظ امام علیه السلام مزایای دیگری نیز نهفته است که از جمله می توان به آزمایش انسان های متدین، وادار ساختن مدعیان یاری امام، برای آماده سازی زمینه های ظهور با خود سازی و ارشاد دیگران و... اشاره نمود.
[=Cambria]ممکن است بفرمائید [=Cambria]خوب خدا ائمه را بیشتر قرار دهد حال اگر کشته هم شدند، امام بعدی برای آنان بیاید تا آن عده معدود نیز از حضور امام بهره ببرند.
باید گفت

[=Cambria] اولاً زمانی که مسیر حق و هدایت برای انسان غیر مغرض روشن است و با تمسک به آن می تواند خود را به منزل مقصود برساند (هر چند سخت تر) چرا باید ائمه ای حضور پیدا کنند که امکان تشکیل حکومت ندارند و یکی پس از دیگری کشته شوند؟ این خود خلاف حکمت است(البته در مورد انبیا همانگونه که در پسته های قبل توضیح داده شد این مساله متفاوت است)
لذا خداوند با حضور 11 امام قبل، آنچه در تبیین مسیر حق لازم بوده را برای مدعیان پیروی از دین و مذهب حق فرستاده است و امام دوازدهم را که یک از وظایف ایشان برقراری عدل و تشکیل حکومت جهانی است را زنده نگاه داشته تا زمینه حضور ایشان فراهم شود.

[=Cambria]ثانیاً همان گونه که بیان شد آن عده معدود اگر به آنچه قرآن و سنت پیامبر و ائمه علیهم السلام فرموده اند تمسک کنند به منزل مقصود خواهند رسید و اگر حقیقتاً یاور حقیقی امام باشند به حضور نیز مشرف می شوند و از حضور امام نیز بهره خواهند برد.
[=Cambria]اما زمان ما را ببینید؟ افراد مدعی به یاری امام زمان، آیا نسبت به نائبان حضرت وظایف خود را انجام می دهند که مدعی هستند یار امام خواهند بود؟ [=Cambria]هر فرد در هر جایگاه که قرار دارد خود قضاوت کند چند درصد به آنچه در قرآن و سنت گفته عمل کرده که حال مدعی است باید امام باشد تا نیاز او با حضورش بر طرف شود. [=Cambria]
عده ای 11 امام را درک کردند ولی آیا بهره بردند؟

فضه الزهرا;807739 نوشت:
شما به جبری از سوی خدا اشاره می کنید و من از عدل خدا می پرسم


دقت کنید که جبر در برابر اختیار قرار داد و عدل در برابر ظلم. لذا ممکن است یک امری جبری باشد ولی ظلم در آن معنا نداشته باشد.
همانگونه که می دانید عدل یعنی قرار دادن هر چیز سر جای مخصوص خودش.
اینکه ما از حضور امام زمان، بی بهره ایم درست است که جبر است ولی ظلمی از طرف خدا نیست چون این عدم حضور امام در جا و محل خود قرار دارد و فلسفه این عدم حضور نیز در پست های قبل توضیح داده شد.
اما اگر قرار باشد ظلمی مطرح باشد این ظلم را باید از ناحیه افرادی دانست که موجب غیبت امام عجل الله تعالی فرجه شده اند نه خداوند.
همچنین در پست های قبل توضیح داده شد که چرا خداوند امام را ظاهر نمی گرداند و چرا امامی را پس از دیگری نمی فرستند و لو کشته شوند.
همچنین بیان شد که خداوند با برنامه ریزی که فرموده است آن نیازی که در مسیر هدایت احساس می شده است را با قرار دادن قرآن و سنت 14 معصوم، مرتفع ساخته است و اگر فردی مقید به این احکام شود به سرمنزل مقصود خواهد رسید هر چند در زمان ظهور امام و در صورتی که مردم بخواهند این شرائط بهتر خواهد بود.

جلیل;807817 نوشت:

[=Cambria]با عرض سلام


[=Cambria]امیدوارم با خواندن کامل مطالبی که در این قسمت بیان می شود پاسخ سوالات خود را بیابید. ان شاء الله


[=Cambria]بله یکی از وظایف انبیا و ائمه، هدایت مردم به سوی حق است ولی در این مساله نیز میان امام و نبی تفاوت است.

[=Cambria]نبی و رسول آورنده و بیان کننده مسیر هدایت است ولی امام همراه شونده و آماده کننده مسیر هدایت برای رساندن انسان به سر منزل مقصود.

[=Cambria]در زمان ما مسیر هدایت با وجود قرآن و سنت نبی و ائمه علیهم السلام مشخص شده است و چنانچه فردی متدین به این امور گردد در مسیر هدایت قرار خواهد گرفت و به سر منزل مقصود خواهد رسید. [=Cambria]اما اگر امام حاضر باشد این هدایت و طی کردن آن راحت تر خواهد بود چون یکی از وظایف امام در زمان حضور تشکیل حکومت است که مقدمه ی اجرا و تحقق احکام دین است که در سایه آن امکان بهره بردن انسان از مسائل دین هست و انسان راحت تر می تواند مسیر حق را بپیمایند.

[=Cambria]فرض کند امام حکومتی را تشکیل دهد که در آن دزدی نباشد، ربا نباشد، قتل و جنابت نباشد، ایثار باشد، مسائل اسلام از قبیل محرم و نامحرم در جامعه رعایت شود، انسان ها برای بر طرف کردن نیاز های مادی و معنوی، شهوی و ... نیاز رفتن به سوی گناه را در خود احساس نکنند و... [=Cambria]قطعاً در چنین جامعه و حکومتی، مسیر هدایت و طی کردن آن برای انسان ها راحت تر خواهد بود ولی شرط تشکیل این حکومت پذیرش مردم و خواست خود آنان است چون تا مردم نخواهند چنین حکومتی تشکیل نخواهد شد و الا ما ائمه ای هم داشته ایم که حکومت تشکیل داده اند ولی چون مردم نخواستند آنچه از حکومت اسلامی توقع می رفت رخ نداد. (مانند زمان امام حسن علیه السلام که حتی فرماندهان ایشان خیانت کردند)

[=Cambria]شاید بگوید[=Cambria] خوب خداوند با اجبار چنین حکومتی را تشکیل دهد پاسخ آن واضح است مردم با این حکومت می خواهد به کمال برسند و زمانی خواهند توانست به کمال برسند که با اختیار خود آن را انتخاب کنند یعنی درک کرده باشند که به این حکومت نیاز است و باید به فرامین آن ملزم باشند تا به هدف برسند؛ اما اگر تنها اجبار در میان باشد کسی به میل خود این مسیر را نخواهد رفت و معلوم است که در امر اجباری کمالی نهفته نیست. [=Cambria]
حال فرض کنید در زمانی که مردم به حضور امام هنوز احساس نیاز نکرده اند امامی موجود باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ [=Cambria]جواب روشن است حضور 11 امام قبل، به این پرسش پاسخ می دهد. همه شهید شدند و هدف از حضور امام (نه وجود) محقق نشد. تنها حضرت علی و امام حسن علیه السلام توانستند برای مدت کمی حکومت تشکیل دهند؛ ولی چه شد؟ اصحاب هر دو امام علیه السلام جز عده ی معدودی به ایشان خیانت کردند حال دشمنان بماند.

[=Cambria]باقی ائمه نیز که اصلاً نتواستند حکومت تشکیل دهند تا برنامه های اسلام را پیاده کنند.

[=Cambria]لذا تا وقتی مردم وجود امام را درک نکنند حضور امام (نه وجود ایشان) برای تشکیل حکومت که مقدمه ی اجرا و پیاده سازی احکام اسلامی است فایده ای نخواهد داشت لذا خداوند امام را در پرده غیبت قرار دادند تا زمانی که نیاز به حضور امام در مردم ایجاد شود.

[=Cambria]شاید بفرمائید [=Cambria]امام حاضر باشد ولی خداوند او را از شر دشمنان حفظ کند. بله خداوند امام را از شر دشمنان حفظ نموده است منتهی این بار با غیبت نه با حضور.

[=Cambria]و بدون شک در همین غیبت نیز جز بحث حفظ امام علیه السلام مزایای دیگری نیز نهفته است که از جمله می توان به آزمایش انسان های متدین، وادار ساختن مدعیان یاری امام، برای آماده سازی زمینه های ظهور با خود سازی و ارشاد دیگران و... اشاره نمود.
[=Cambria]ممکن است بفرمائید [=Cambria]خوب خدا ائمه را بیشتر قرار دهد حال اگر کشته هم شدند، امام بعدی برای آنان بیاید تا آن عده معدود نیز از حضور امام بهره ببرند.
باید گفت

[=Cambria] اولاً زمانی که مسیر حق و هدایت برای انسان غیر مغرض روشن است و با تمسک به آن می تواند خود را به منزل مقصود برساند (هر چند سخت تر) چرا باید ائمه ای حضور پیدا کنند که امکان تشکیل حکومت ندارند و یکی پس از دیگری کشته شوند؟ این خود خلاف حکمت است(البته در مورد انبیا همانگونه که در پسته های قبل توضیح داده شد این مساله متفاوت است)
لذا خداوند با حضور 11 امام قبل، آنچه در تبیین مسیر حق لازم بوده را برای مدعیان پیروی از دین و مذهب حق فرستاده است و امام دوازدهم را که یک از وظایف ایشان برقراری عدل و تشکیل حکومت جهانی است را زنده نگاه داشته تا زمینه حضور ایشان فراهم شود.

[=Cambria]ثانیاً همان گونه که بیان شد آن عده معدود اگر به آنچه قرآن و سنت پیامبر و ائمه علیهم السلام فرموده اند تمسک کنند به منزل مقصود خواهند رسید و اگر حقیقتاً یاور حقیقی امام باشند به حضور نیز مشرف می شوند و از حضور امام نیز بهره خواهند برد.
[=Cambria]اما زمان ما را ببینید؟ افراد مدعی به یاری امام زمان، آیا نسبت به نائبان حضرت وظایف خود را انجام می دهند که مدعی هستند یار امام خواهند بود؟ [=Cambria]هر فرد در هر جایگاه که قرار دارد خود قضاوت کند چند درصد به آنچه در قرآن و سنت گفته عمل کرده که حال مدعی است باید امام باشد تا نیاز او با حضورش بر طرف شود. [=Cambria]
عده ای 11 امام را درک کردند ولی آیا بهره بردند؟


اولا گناه امت های گذشته رو پای الآن ننویسید! هیچگاه نمی توان گفت خوب برای 11 تا اون طور بود پس دیگه بس تونه شما آدم های لایقی نیستید!
آقا اصلا چرا 12 تا فقط امام برای ما گذاشتند؟
چرا شرایط برای ائمه طور دیگه ای نبود؟
ببینید توی انقلاب چقدر جوون به خون غلتیدند برای جانشین امام! اگه خود امام بود چی میشد؟ من نمیخوام بحث رو وارد سیاست کنم ولی با این همه خون حکومت اسلامی رو نتونستیم به دست بیاریم! چرا؟ چون امام غائب بودند! چرا چون چون چون چون!
ببینید همین الآن توی دانشگاهی که شما میگین فاسد شده چند تا امام زمانی اند! جون میدند! نمی دونم چطور بگم! ولی امامی نیست که رهبری شون بکنه
توی این مملکت کی به حرف ولایت فقیه گوش میده؟ حتی مراجع عظام! چقدر انحراف پیدا کرد! چرا آقا همون اول نیومد؟
حضرت علی ع می فرمایند که تاریخ را آینه ی راهتان قرار دهید تا به تقوا برسید! توی طول تاریخ چند نفر به این آرزو زندگی کردن و مردن؟ شما نخوندین ولی من خوندم
آیا گناه کار شدن خیلی ها به علت ناامیدی از خدا و احساس رها شدگی نیست؟!

جلیل;807819 نوشت:


دقت کنید که جبر در برابر اختیار قرار داد و عدل در برابر ظلم. لذا ممکن است یک امری جبری باشد ولی ظلم در آن معنا نداشته باشد.
همانگونه که می دانید عدل یعنی قرار دادن هر چیز سر جای مخصوص خودش.
اینکه ما از حضور امام زمان، بی بهره ایم درست است که جبر است ولی ظلمی از طرف خدا نیست چون این عدم حضور امام در جا و محل خود قرار دارد و فلسفه این عدم حضور نیز در پست های قبل توضیح داده شد.
اما اگر قرار باشد ظلمی مطرح باشد این ظلم را باید از ناحیه افرادی دانست که موجب غیبت امام عجل الله تعالی فرجه شده اند نه خداوند.
همچنین در پست های قبل توضیح داده شد که چرا خداوند امام را ظاهر نمی گرداند و چرا امامی را پس از دیگری نمی فرستند و لو کشته شوند.
همچنین بیان شد که خداوند با برنامه ریزی که فرموده است آن نیازی که در مسیر هدایت احساس می شده است را با قرار دادن قرآن و سنت 14 معصوم، مرتفع ساخته است و اگر فردی مقید به این احکام شود به سرمنزل مقصود خواهد رسید هر چند در زمان ظهور امام و در صورتی که مردم بخواهند این شرائط بهتر خواهد بود.

شما فقط یه سری دلایل نقلی بیان کردین که حکمتی دارد و این حکمت معلوم نیست
منم نگفتم جبر از روی عدم عدل است! فقط گفتم این چه عدلی است؟

aminj;807742 نوشت:
به نام خدا
سلام

شما باید سعی کنید بر اساس اعتقادات خودتان تا می توانید گناه نکنید (مساله مهم اینکه اعتقاداتتان هر چه هست زنا و همجن... را مرتکب نشوید؛ با عرض معذرت) و شبانه روز از آقا بخواهید هدایتتان کند. با احتمالی بسیار بسیار بالا خود آقا راهگشا می شوند.


برادر من این چه حرفی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خداروشکر هنوز ادبم در مقابل خدا هست که نخواهم کمی حجابم رو شل بگیرم!خدایا من رو از لحظه های گناه هم دور کن

کاملا درسته خداوند در طول تاریخ تبعیض بسیاری قائل شده.
در طول دوران حکومت مایاها و چینی ها و ژاپنی ها و سرخ پوستان و ....کدام پیامبر براشان آمده اگه امده یکی را نام ببرید ؟
ما بر اساس گفته قران میگین خوب 134 هزار پیغمبر امده ولی وقتی میخواهیم نام یکی از این ها را خارج از بین النهرین بگیم عاجزیم.
در هیچ کتاب خطی بجا مانده از این تمدن ها حتی اشاره ای به پیامبر یکتا پرست نشده
واقعیت اینه خداوند بین ما انسان ها فرق گذاشته اول بنی اسرائیل عزیز بودن و بعد اعراب عربستان

فضه الزهرا;807936 نوشت:
برادر من این چه حرفی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من خداروشکر هنوز ادبم در مقابل خدا هست که نخواهم کمی حجابم رو شل بگیرم!خدایا من رو از لحظه های گناه هم دور کن

منظور من این نیست که شما در اعتقاداتتان به مسائل ذکر شده در پست من توجه ندارید. منظور تاکید بود و این پست تنها برای شخص شما نیست. انسان باید پابرجا باشید (حتی تا آخر عمر) تا فرج آقا برسد.

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

bababozorg;807960 نوشت:
کاملا درسته خداوند در طول تاریخ تبعیض بسیاری قائل شده.
در طول دوران حکومت مایاها و چینی ها و ژاپنی ها و سرخ پوستان و ....کدام پیامبر براشان آمده اگه امده یکی را نام ببرید ؟
ما بر اساس گفته قران میگین خوب 134 هزار پیغمبر امده ولی وقتی میخواهیم نام یکی از این ها را خارج از بین النهرین بگیم عاجزیم.
در هیچ کتاب خطی بجا مانده از این تمدن ها حتی اشاره ای به پیامبر یکتا پرست نشده
واقعیت اینه خداوند بین ما انسان ها فرق گذاشته اول بنی اسرائیل عزیز بودن و بعد اعراب عربستان

ابتدا اینکه تبعیض را باید تعریف کنید... البته تعریف تبعیض در ذهن خودتان را.

دوم اینکه با چه سنگ محکی تشخیص داده اید که عدم فرستادن پیغمبر به منطقه ای به معنای بی تفاوتی خداوند نسبت به آن منطقه است!؟

سوم اینکه از بین 124 هزار پیغمبر کمتر از صد پیغمبر مشخص است در کدام مناطق بوده اند. باقی مشخص نشده است.
از طرفی اینکه سندی پیدا نشد پیغمبری در منطقه ای نبود دلیل بر نبودش نیست. فقط دلیل بر از بین رفتن اسناد است.
یک سوم قرآن اشاره دارد به بنی اسرائیل ، اما نه در بالا بردن جایگاه بنی اسرائیل بلکه اکثرا آیات اشاره دارد به اشتباهات بنی اسرائیل ، صرفا برای عبرت.
و مهم تر اینکه در قران اشاره شد دشمن ترین افراد به مومنین ، یهودیان( بنی اسرائیل) هستند.

و عدم اشاره به قوم ها و کشورهای دیگر در قرآن دلیل بر بی توجهی نیست.

بلکه میتوان دلایل بهتری آورد.

فرستادن پیغمبر به مناطق خاص دلایلی دارد.
مهمترین دلایل.
رهایی مردم ان مناطق از گمراهی. رهایی مردم آن مناطق از یوق بردگی. رهایی مردم از شر ظلم حاکمان و ....
عدم فرستادن پیغمبری به مناطق خاص به این دلیل است که مردم ان منطقه گمراه نبودند. حاکمانشان به مردمان خودشان ظلم نمیکردند. مردمان آن منطقه در بند و اسارت نبودند. و ....

فضه الزهرا;807933 نوشت:
اولا گناه امت های گذشته رو پای الآن ننویسید! هیچگاه نمی توان گفت خوب برای 11 تا اون طور بود پس دیگه بس تونه شما آدم های لایقی نیستید!

ما نیز نگفتیم که گناه امت های گذشته به پای ما نوشته شده است و نیز نگفتیم که محروم شدن ما از وجود امام زمان، نتیجه کوتاهی های مسلمانان گذشته است.
بلکه ما می گوئیم خداوند یازده بار با حضور حجتش در میان مردم به همه نشان داد و ثابت نمود، تا زمانی که مردم پذیرای حضور امام نباشند چه خواهد شد.
و اکنون نیز که مردم پذیرا نیستند خداوند حجت خود را در پرده ی غیبت قرار داد تا آنکه مردم خواهان امام باشند.

فضه الزهرا;807933 نوشت:
آقا اصلا چرا 12 تا فقط امام برای ما گذاشتند؟

اینکه چرا عدد ائمه دوازده تن شده است نه بیشتر و نه کمتر برای ما روشن نیست ولی قطعاً خداوند نیاز بندگان را مد نظر قرار داده است.

فضه الزهرا;807933 نوشت:
چرا شرایط برای ائمه طور دیگه ای نبود؟

شرائط را زمان و رفتار مردم آن تعیین می کنند و شرائط زمان ما به گونه ای رقم خورده است که امام زمان را در پس پرده غیبت قرار داده است.

فضه الزهرا;807933 نوشت:
بینید توی انقلاب چقدر جوون به خون غلتیدند برای جانشین امام! اگه خود امام بود چی میشد؟ من نمیخوام بحث رو وارد سیاست کنم ولی با این همه خون حکومت اسلامی رو نتونستیم به دست بیاریم! چرا؟ چون امام غائب بودند! چرا چون چون چون چون!

شما بحث را فقط ایران می دانید در حالی که حکومت امام زمان عجل الله جهانی است ثانیاً در همین حکومت که مردم زیادی برای آن خون دادند چقدر کار شکنی شد و می شود خود شما بیان می کنید « توی این مملکت کی به حرف ولایت فقیه گوش می دهد» حال سوال ما از شما این است چگونه قائل هستند وقتی کلام نائب امام زمان روی زمین می ماند و کسی مطیع نباشد، مردم آمادگی حضور امام و اطاعت از ایشان را دارند؟

فضه الزهرا;807933 نوشت:
ببینید همین الآن توی دانشگاهی که شما میگین فاسد شده چند تا امام زمانی اند! جون میدند! نمی دونم چطور بگم! ولی امامی نیست که رهبری شون بکنه
توی این مملکت کی به حرف ولایت فقیه گوش میده؟ حتی مراجع عظام! چقدر انحراف پیدا کرد! چرا آقا همون اول نیومد؟

امام زمان 313 فرمانده لازم دارند که هر کدام توان اداره یک ملت را دارند آیا چند جوان که حاضر اند در مسیر امام جان دهند این همه قابلیت دارند؟

فضه الزهرا;807933 نوشت:
حضرت علی ع می فرمایند که تاریخ را آینه ی راهتان قرار دهید تا به تقوا برسید! توی طول تاریخ چند نفر به این آرزو زندگی کردن و مردن؟ شما نخوندین ولی من خوندم
آیا گناه کار شدن خیلی ها به علت ناامیدی از خدا و احساس رها شدگی نیست؟!

در مطالب قبل بیان کردیم که عدم حضور امام به این معنا نیست که ما رها شده ایم و دیگر توان هدایت شدن و حرکت در مسیر آن را نداریم بلکه خداوند قرآن و سنت را برای ما قرار داده است لذا فردی که به آن تمسک کند هرگز گمراه نخواهد شد.
افرادی که نبود امام را بهانه می کنند برای نا امیدی ها و رهاشدگی ها، خود را فریب می دهند و الا اعتقاد به امام غائب که برای ظهور نیاز به اصلاح من و شما دارد نه تنها به انسان ها حس رها شدگی نمی دهد بلکه آن ها را در مسیر هدایت و کمال نیز قرار خواهد داد.

فضه الزهرا;807935 نوشت:
شما فقط یه سری دلایل نقلی بیان کردین که حکمتی دارد و این حکمت معلوم نیست
منم نگفتم جبر از روی عدم عدل است! فقط گفتم این چه عدلی است؟

در متن بیان شده، حداقل به یک فلسفه برای غیبت امام زمان اشاره شد لذا تنها دلیل ما این نبود که حکمت آن معلوم نیست.

ثانیاً چگونه بین عدم بیان حکمت یک شی و ظلم ارتباط برقرار می کنید؟؟

bababozorg;807960 نوشت:
کاملا درسته خداوند در طول تاریخ تبعیض بسیاری قائل شده.
در طول دوران حکومت مایاها و چینی ها و ژاپنی ها و سرخ پوستان و ....کدام پیامبر براشان آمده اگه امده یکی را نام ببرید ؟
ما بر اساس گفته قران میگین خوب 134 هزار پیغمبر امده ولی وقتی میخواهیم نام یکی از این ها را خارج از بین النهرین بگیم عاجزیم.
در هیچ کتاب خطی بجا مانده از این تمدن ها حتی اشاره ای به پیامبر یکتا پرست نشده
واقعیت اینه خداوند بین ما انسان ها فرق گذاشته اول بنی اسرائیل عزیز بودن و بعد اعراب عربستان

با سلام و خسته نباشید خدمت شما

عدم بیان دلیل بر نبود نیست.

با توجه به اینکه سوال شما مستقیم مرتبط با موضوع فعلی نیست می توانید از قسمت ارسال سوال آن را مطرح فرمائید تا در موضوعی جدید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
با تشکر.

جلیل;808062 نوشت:

با سلام و خسته نباشید خدمت شما

عدم بیان دلیل بر نبود نیست.

با توجه به اینکه سوال شما مستقیم مرتبط با موضوع فعلی نیست می توانید از قسمت ارسال سوال آن را مطرح فرمائید تا در موضوعی جدید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
با تشکر.


ببخشید عنوان سوال من اینه که آیا خدا قوم بنی اسرائیل رو بیشتر از ما دوست داره و ایشون در تاییدش چند تا از اقوامی رو گفتن که مدرکی نیست که چه پیامبری داشتن! و به نظر من مرتبط با همین موضوعه

جلیل;808060 نوشت:

در متن بیان شده، حداقل به یک فلسفه برای غیبت امام زمان اشاره شد لذا تنها دلیل ما این نبود که حکمت آن معلوم نیست.

ثانیاً چگونه بین عدم بیان حکمت یک شی و ظلم ارتباط برقرار می کنید؟؟


استاد لطفا این عدل را توضیح بفرمایید همین! من با توضیحاتی که دادین اصلا قانع نشدم!خیلی ممنون

امام عشق;808026 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

ابتدا اینکه تبعیض را باید تعریف کنید... البته تعریف تبعیض در ذهن خودتان را.

دوم اینکه با چه سنگ محکی تشخیص داده اید که عدم فرستادن پیغمبر به منطقه ای به معنای بی تفاوتی خداوند نسبت به آن منطقه است!؟

سوم اینکه از بین 124 هزار پیغمبر کمتر از صد پیغمبر مشخص است در کدام مناطق بوده اند. باقی مشخص نشده است.
از طرفی اینکه سندی پیدا نشد پیغمبری در منطقه ای نبود دلیل بر نبودش نیست. فقط دلیل بر از بین رفتن اسناد است.
یک سوم قرآن اشاره دارد به بنی اسرائیل ، اما نه در بالا بردن جایگاه بنی اسرائیل بلکه اکثرا آیات اشاره دارد به اشتباهات بنی اسرائیل ، صرفا برای عبرت.
و مهم تر اینکه در قران اشاره شد دشمن ترین افراد به مومنین ، یهودیان( بنی اسرائیل) هستند.

و عدم اشاره به قوم ها و کشورهای دیگر در قرآن دلیل بر بی توجهی نیست.

بلکه میتوان دلایل بهتری آورد.

فرستادن پیغمبر به مناطق خاص دلایلی دارد.
مهمترین دلایل.
رهایی مردم ان مناطق از گمراهی. رهایی مردم آن مناطق از یوق بردگی. رهایی مردم از شر ظلم حاکمان و ....
عدم فرستادن پیغمبری به مناطق خاص به این دلیل است که مردم ان منطقه گمراه نبودند. حاکمانشان به مردمان خودشان ظلم نمیکردند. مردمان آن منطقه در بند و اسارت نبودند. و ....


هی! کاش استاد هم مثل شما جواب میداد...
با این حال 124000 پیامبر در چه برهه ای از زمان آمدند، مقایسه کنید! الآن 1181 ساله که امام داریم تازه غائب هستند! چرا؟ این کجاش عدل است؟
خدایی که دوستدار بشر است، مشتاق هدایتش هست! قبول که قرآن داریم و چه و چه و چه ولی... آیا کافی است؟
وصف عبادات یاران پیامبر رو خوندین؟ ما داریم برای نماز صبح جون میکنیم چون اهمیت و لذتش رو درک نکردیم! من پیشوا میخوام! کجاست؟ منو تربیت کنه من هر چی داشته باشم میدم!
انتظار زیادی نداره خدا که فقط اجازه دادن باتربیت ها امام رو ببینن! خوب پس وظیفه ی تعلیم و تربیت چی؟ این چه عدلی است؟

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

فضه الزهرا;808121 نوشت:
هی! کاش استاد هم مثل شما جواب میداد...
با این حال 124000 پیامبر در چه برهه ای از زمان آمدند، مقایسه کنید! الآن 1181 ساله که امام داریم تازه غائب هستند! چرا؟ این کجاش عدل است؟
خدایی که دوستدار بشر است، مشتاق هدایتش هست! قبول که قرآن داریم و چه و چه و چه ولی... آیا کافی است؟
وصف عبادات یاران پیامبر رو خوندین؟ ما داریم برای نماز صبح جون میکنیم چون اهمیت و لذتش رو درک نکردیم! من پیشوا میخوام! کجاست؟ منو تربیت کنه من هر چی داشته باشم میدم!
انتظار زیادی نداره خدا که فقط اجازه دادن باتربیت ها امام رو ببینن! خوب پس وظیفه ی تعلیم و تربیت چی؟ این چه عدلی است؟


ابتدا اینکه بنده مطالب جناب کارشناس را خوانده ام و اتفاقا از بنده کاملتر توضیح داده اند. فقط با زبان تخصصی تر.
و این عیب از کارشناس نیست ، عیب از من نوعی است که معانی بعضی از کلمات را متوجه نمیشوم.

بگذریم....

ابتدا عدل را باید تعریف کرد.... یعنی منظور شما از عدل چیست... و آیا اینکه شرایط کنونی دنیا می تواند عدالت را بصورت دوطرفه برقرار کند؟؟؟

یعنی چه بصورت دوطرفه؟؟؟

آیا شرایط به گونه ای است که حضور امام زمان(عج) را پذیرا باشد. یعنی حضور امام زمان(عج) برای بپایی عدالت ضرری به خود ایشان نرساند.


حال یعنی چی؟؟؟؟؟

خداوند بعد از پیغمبر خاتم(ص) 11 امام فرستاد.
با 11 امام چه کردیم یا چه کردند؟
اگر خلافت حضرت علی(ع) غصب نمی شد و .... همان حکومتی را که قرار است امام زمان(عج) برپا کند را خود حضرت علی(ع) برپا میکرد.
منتهی امر چه کردند؟؟؟؟؟
بعد از آن هم خداوند 10 امام دیگر فرستاد که هرکدام می توانستند حکومت الهی را برپا کنند اما نگذاشتند...
حال چه کسی نگذاشت؟؟؟؟؟
خود مسلمانان نگذاشتند. و بعضا خود شیعیان.
حضرت علی(ع) را مسمانان نمایی کشت که پیشانیش بخاطر نماز خواندن زیادی پینه بسته بود.
امام حسن(ع) را فرمانده سپاهش زخمی کرد و همسرش شهیدش کرد.
امام حسین(ع) بخاطر بی بصیرتی بعضی از عالمان شیعه (( سلیمان بن صرد خزاعی )) در کربلا شهید شد.
و همینطور دیگر امامان شیعه.

شما چه تضمینی میدهید اگر امروز امام زمان(عج) ظهور کند به شهادت نرسد؟؟؟؟؟

آیا نباید قبل از فرستادن امام زمان(عج) امتحان خود را پس دهیم و ثابت کنیم دیگر چنین اتفاقی نمی افتد؟

خوب چگونه امتحان شدیم و می شویم!؟

از دهه های دور برخی از علما در این کشور ادعا کردند ما واقعا منتظریم و خواهان بازگشت امام زمان(عج) هستیم. این ادعاها در دهه 40 اوج گرفت تا اینکه خداوند مقدراتش را آماده کرد تا در سال 57 حکومت اسلامی تشکیل شود.

[SPOILER](( روزی در یکی از خیابانها شهرداری لامپ هزار میبست ، جوانان محل لامپ را می شکستند. چند باری این اتفاق رخ داد تا اینکه شهردار دستور داد دیگر لامپی در آن کوچه نزنند..... چند روزی گذشت ریش سفیدان محل هر روز به ملاقات شهردار می رفتند تا برایشان لامپ جدید نصب کند اما شهردار قبول نمیکرد...
تا اینکه ریش سفیدان محل گفتند ما قول میدهیم جلوی جوان محل را بگیریم تا لامپها را نشکنند و.... شهردار قبول کرد اما به شرطها و شروطها.
اینکه اول لامپ صد نصب مبکنم اگر دیدم لایقتش را دارید بعد از چند وقت لامپ هزار میبیندم و .... ))

[/SPOILER]بعد از پرپایی انقلاب اسلامی در سال 57 مردم خواستار فرج امام زمان(عج) شدند ، اما خداوند گفت ابتدا برای آزمایش لامپ صد میفرستم و اگر لیاقتش را داشتید لامپ هزار میبیندم.
امروز در این کشور هنوز نمیتوانیم ولایت فقیه را درک کنیم و قبولش کنیم. امروز می گوییم اختیارات ولی فقیه باید کم و کمتر بشود.
امروز با جایگاه ولایت فقیه مشکل داریم و ....
آنوقت چگونه میخواهیم پشتیبان امام زمان(عج) باشیم.... چه کسی تضمین میکند اتفاقی که برای 11 امام گذشته رخ داد اینبار هم رخ ندهد؟


نتیجه گیری:

این عدم عدل خداوند نیست که باعث به تاخیر افتادن ظهور شد. بلکه رفتار خود ما است که مانع حضور حضرت مهدی(عج) میشود.
درست نیست رفتار و اشتباهات خودمان و گذشتگانمان را به پای عدل خدا بگذاریم.


آیا کارشناس محترم این حدیث رو از نظر سندیت و روایی قبول دارند؟

[h=1]پیامبر اکرم : نگهداشتن دین در آخرالزمان مانند نگهداشتن آتش درکف دست است
[/h]

سلام .
اینکه شما عنوان میکنید که آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو از ما بیشتر دوست داره !!!

خوب من با توجه به چیزهایی که تا کنون درک کرده ام میتونم بگم بله ... همینجوری هست ... خداوند قوم بنی اسرائل رو از ما بیشتر دوست داره ... گواهش هم دقیقا در درون قرآن آمده و آن هم اینکه خداوند در درون قرآن چندیت بار عنوان کرده که بنی اسرائیل را بر جهانیان برتری دادیم ... بنابراین جای هیچ شک و شبه ای باقی نمی مونه ...

حقیقت هم همینطور هست ... با اینکه قوم اسرائیل هیچ نفت و گازی نداره ... با رتبه وجودی خودش " امریکا " و "اروپا " و ... را در اختیار داره

همچنین مسائلی برای من بوجود اومدند که به مرور زمان دیده من رو نسبت به این موضوع عوض کردند و فهمیدم که قضیه چجوری هست ...

ببینید ...
فرض کنین که ما "شیر" داریم و " آهو " سوال ؟؟؟
آیا اگر این شیره خیلی شیره بدی باشه .... آیا باعث میشه مرتبه وجودیش به اندازه آهو تنزل کنه ؟؟؟ خیر
آیا اگر این آهو خیلی آهوی خوبی باشه ... آیا باعث میشه مرتبه وجودیش به اندازه شیر بالا بیاد ؟؟؟ خیر

یعنی خداوند دوست داشته شیر داشته باشه .... آهو داشته باشه ...
و ما تنها میتونیم شیر خوب و بدی باشیم .
و ما تنها میتونیم آهوی خوب و بدی باشیم .

بنابراین ... اینجوری نیست که اگر کسی خیلی خیلی خوب باشه ... مرتبه وجودیش بالاتر بره ... بلکه اگر کسی خیلی انسان خوب و پسندیده ای باشه در نهایت وجودی خودش میتونه به بالاترین حد برسه ...

عدالت خداوند دقیقا همینجوری هست ...

مثالهای دیگری از این مدل عدالت خداوند هم وجود داره ...

مثلا حکم حرامزاده ها ...

1. مثلا اگر شخصی به صورت حرامزاده دنیا بیاد ... هر چقدر هم که انسان خوب و پسندیده ای باشه ... در نهایت جهنمی میشه .... ( شاید باورتون نشه ولی احادیث زیادی برای این مساله داریم )
2. حتی خداوند هم وقتی خواسته در مورد پرهیزگاری صحبت کنه ... گفته ...همانا کسانی در نزد خداوند گرامی تر هستند که تقوی بیشتری میورزند . ولی اینکه آیا تقوی بیشتر باعث بوجود آمدن رتبه وجودی بالاتر بشه ... خوب خیر ایننجوری نمیشه .

مثالش هم واضح هست ...
در اون دنیا شیرهایی هستند که مرتبه وجودی بالایی دارند ولی مثلا افسردگی دارند و در کنارشون مثلا گوزنهایی هستند که شاد هستند .

بنابراین ... مرتبه وجودی هر کس از پیش تعیین شده ... شما تنها میتونید تا بالاترین مرتبه وجودی خودتون بالا برین ...

مارینر;808178 نوشت:
1. مثلا اگر شخصی به صورت حرامزاده دنیا بیاد ... هر چقدر هم که انسان خوب و پسندیده ای باشه ... در نهایت جهنمی میشه .... ( شاید باورتون نشه ولی احادیث زیادی برای این مساله داریم )

منبع لطفا!!

مارینر;808178 نوشت:
بنابراین ... مرتبه وجودی هر کس از پیش تعیین شده ... شما تنها میتونید تا بالاترین مرتبه وجودی خودتون بالا برین ...

رسد آدمی به جایی به جز از خدا نبیند---- بنگر تا چه حد است، مقام آدمیت

مارینر;808178 نوشت:
در اون دنیا شیرهایی هستند که مرتبه وجودی بالایی دارند ولی مثلا افسردگی دارند و در کنارشون مثلا گوزنهایی هستند که شاد هستند .

:-?:-?:-?

koosha;808182 نوشت:
منبع لطفا!!

اینجا میتونید مطالب مرتبط را پیدا کنید .

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

مارینر;808178 نوشت:
سلام .
اینکه شما عنوان میکنید که آیا خداوند قوم بنی اسرائیل رو از ما بیشتر دوست داره !!!

خوب من با توجه به چیزهایی که تا کنون درک کرده ام میتونم بگم بله ... همینجوری هست ... خداوند قوم بنی اسرائل رو از ما بیشتر دوست داره ... گواهش هم دقیقا در درون قرآن آمده و آن هم اینکه خداوند در درون قرآن چندیت بار عنوان کرده که بنی اسرائیل را بر جهانیان برتری دادیم ... بنابراین جای هیچ شک و شبه ای باقی نمی مونه ...

حقیقت هم همینطور هست ... با اینکه قوم اسرائیل هیچ نفت و گازی نداره ... با رتبه وجودی خودش " امریکا " و "اروپا " و ... را در اختیار داره

همچنین مسائلی برای من بوجود اومدند که به مرور زمان دیده من رو نسبت به این موضوع عوض کردند و فهمیدم که قضیه چجوری هست ...

ابتدا اینکه در هیچ کجای قران نگفته است بنی اسرائیل از همه مردمان در تمام زمان ها برتر است.
بلکه در زمان خودشان برتری داده شدند.

برای نمونه آیه 47 سوره بقره.
يا بَني‏ إِسْرائيلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتي‏ أَنْعَمْتُ عَلَيْکُمْ وَ أَنِّي فَضَّلْتُکُمْ عَلَي الْعالَمينَ
به بنی اسرائیل میگوید آن روزی را به یاد آورید که شما رابرتری بخشیدیم در زمان خودتان.

در هیچ یک از آیات قران نیامده ای پیغمبر(ص) بنی اسرائیل از پیروان تو برتر هستند.

از طرفی خداوند در آیه 82 سوره مائده یهودیان(بنی اسرائیل) را دشمن مسلمانان خطاب میکند.

لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذينَ أَشْرَکُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ قالُوا إِنَّا نَصاري‏ ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَکْبِرُونَ (82)

از طرفی پیغمبر خاتم(ص) در احادیث مختلف بارها و بارها فرمودند امت من برترین امت از زمان خلقت تا زمان قیامت است

مارینر;808178 نوشت:
ببینید ...
فرض کنین که ما "شیر" داریم و " آهو " سوال ؟؟؟
آیا اگر این شیره خیلی شیره بدی باشه .... آیا باعث میشه مرتبه وجودیش به اندازه آهو تنزل کنه ؟؟؟ خیر
آیا اگر این آهو خیلی آهوی خوبی باشه ... آیا باعث میشه مرتبه وجودیش به اندازه شیر بالا بیاد ؟؟؟ خیر

یعنی خداوند دوست داشته شیر داشته باشه .... آهو داشته باشه ...
و ما تنها میتونیم شیر خوب و بدی باشیم .
و ما تنها میتونیم آهوی خوب و بدی باشیم .

بنابراین ... اینجوری نیست که اگر کسی خیلی خیلی خوب باشه ... مرتبه وجودیش بالاتر بره ... بلکه اگر کسی خیلی انسان خوب و پسندیده ای باشه در نهایت وجودی خودش میتونه به بالاترین حد برسه ...

عدالت خداوند دقیقا همینجوری هست ...

تمام انسانها ، سیاه ، سفید ، زرد و ... از یک تن آفریده شدند و آن حضرت آدم(ع) است.
چه بنی اسرائیل و چه غیر بنی اسرائیل همه از یک تن آفریده شدند.
پس مثال مرتبه وجودی اصل در این موارد صادق نیست.

مارینر;808178 نوشت:
1. مثلا اگر شخصی به صورت حرامزاده دنیا بیاد ... هر چقدر هم که انسان خوب و پسندیده ای باشه ... در نهایت جهنمی میشه .... ( شاید باورتون نشه ولی احادیث زیادی برای این مساله داریم )
2. حتی خداوند هم وقتی خواسته در مورد پرهیزگاری صحبت کنه ... گفته ...همانا کسانی در نزد خداوند گرامی تر هستند که تقوی بیشتری میورزند . ولی اینکه آیا تقوی بیشتر باعث بوجود آمدن رتبه وجودی بالاتر بشه ... خوب خیر ایننجوری نمیشه .

مثالش هم واضح هست ...
در اون دنیا شیرهایی هستند که مرتبه وجودی بالایی دارند ولی مثلا افسردگی دارند و در کنارشون مثلا گوزنهایی هستند که شاد هستند .

بنابراین ... مرتبه وجودی هر کس از پیش تعیین شده ... شما تنها میتونید تا بالاترین مرتبه وجودی خودتون بالا برین ...


با کمال احترام تمام این موارد غلط است و احادیث نامعتبر بسیار است.

همانگونه که فرد حرام زاده می تواند با اعمال پسندیده وارد بهشت شود.
پیغمبر زادگان و امام زادگانی نیز می توانند وارد جهنم بشوند.

نه فرد حرامزاده به طور مطلق غیر بهشتی است. و نه سادات به طور مطلق بهشتی هستند.

از طرفی جمع میان دو خواهر گناه است و فرزندان نامشروع ، اما در زمان پیغمبر کسانی که قبلا این کار را کرد هبودند بخشیده شدند و حکم بر طهارت فرزندان داده شد.
چرا راه دوری برویم.
اگر پسر و دختری یکدیگر را بخواهند ، آمیزش قبل از عقد حرام است و فرزند نامشروع.
اما طبق فتوای برخی از مراجع اگر پسر و دختر قصد ازدواج داشتند ، اما متاسفانه مرتکب زنا شدند و فرزند در رحم مادر دارای روح گشت ، سقط کودک حرام است و فرزند محکوم به طهارت است و....
از این دست قبیل احکام بسیار فراوان و زیاد است.

[/]

امام عشق;808202 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

برای نمونه آیه 47 سوره بقره.
يا بَني‏ إِسْرائيلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتي‏ أَنْعَمْتُ عَلَيْکُمْ وَ أَنِّي فَضَّلْتُکُمْ عَلَي الْعالَمينَ
به بنی اسرائیل میگوید آن روزی را به یاد آورید که شما رابرتری بخشیدیم در زمان خودتان.

اینجور که شما تفسیر میکنین خیلی جالب میشه .... لابد تفسیر آیه زیر هم میشه ...

[=Traditional Arabic]يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُواْ بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ ﴿۴۰﴾
به بنی اسرائیل میگوید : آن روزی را به یاد آورید که به عهدتان وفا کنید تا به عهدتان وفا کنم و تنها از من بترسید در زمان خودتان .

بسم الله الرحمن الرحیم

برای نمونه آیه 47 سوره بقره.
يا بَني‏ إِسْرائيلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتي‏ أَنْعَمْتُ عَلَيْکُمْ وَ أَنِّي فَضَّلْتُکُمْ عَلَي الْعالَمينَ

ترجمه توسط آیات اعظامآیت الله مشکینی

ای فرزندان اسرائیل ، نعمت هایی را که من به شما ارزانی داشتم و اینکه شما را بر جهانیان ( زمانتان ) برتری دادم به یاد آورید.

آیت الله مکارم شیرازی

ای بنی اسرائیل! نعمتهایی را که به شما ارزانی داشتم به خاطر بیاورید و ( نیز به یاد آورید که ) من ، شما را بر جهانیان ، برتری بخشیدم.

تفسیر المیزان -

خلاصه (یابنی اسرائیل اذکروا نعمتی التی انعمت علیکم وانی فضلتکم علی العالمین ): (ای بنی اسرائیل به یاد آورید نعمت مرا که به شما انعام کردم و شمارابر عالمیان برتری دادم )،خداوند تذکر می دهد آنها را به نعمتها و کمالاتی که ایشان را برتری بر عالمیان داده است به اینکه بر آنان پیامبری فرستاد و هدایشان نمود و آنها را از مهالک بسیار نجات داد، امابرتری آنها به علت طولانی بودن مدت استخلاف و رسالت برای آن قوم است ، ولی بعد از اینکه از امر پروردگارسرپیچی کردند و انبیاء خود را عصیان کردند ،خداوند حکم خود را بر آنها علنی نمود و آنها را لعنت و غضب نمود و به ذلت و مسکنت گرفتار فرمود.

درضمن شما بیایید کلمه به کلمه ترجمه کنید.
تمام افعال جمله برای زمان گذشته به کار رفته است نه زمان حال.

به یاد آرید.... و ....
حتی ایه 40 سوره بقره هم که ذکر فرموده اید به زمان گذشته اشاره دارد نه زمان حال.
دقیقا آیه میگوید به یاد اروید زمانی را که شما را برتری بخشیدم. آیه نمیگوید الان شما را برتر گرداندم..

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

از آیه 40 سوره بقره به امتیازاتی که به بنی اسرائیل داده شد سخن میگوید.
میگوید به یاد آرید زمانی را که شما را برتری بخشیدم.و این برتری برای زمان خودشان بود نه این زمان.
در ایه 47 باز این سخن تکرار می شود.
و در ایه 49 نیز میگوید به یاد ارید زمانی را که از چنگال فرعون نجاتتان داده ام زمانی که در حال شکنجه بودید.

کسی نمیتواند بگوید آیه 40 و 47 مربوط به زمان حال است. اما آیه 49 مربوط به زمان گذشته.
تمام این ایات به هم متصل هستند و در حال توصیف اتفاقات گذشته هستند.
یکی از آتفاقات گذشته برتری دادن بود. یکی از اتفاقات نجات از دست فرعون بود.

چه بسا در زمان پیغمبر(ص) به گواه آیه 82 سوره مائده که جزء آیات پایانی نزول بود نه تنها یهودیان(بنی اسرائیل) برتر زمان نبودند بلکه دشمن ترین مردم به مومنان بودند و هستند. مگر آنانکه توبه کنند و ...
[/]

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

مارینر;808204 نوشت:
ینجور که شما تفسیر میکنین خیلی جالب میشه .... لابد تفسیر آیه زیر هم میشه ...

يَا بَنِي إِسْرَائِيلَ اذْكُرُواْ نِعْمَتِيَ الَّتِي أَنْعَمْتُ عَلَيْكُمْ وَأَوْفُواْ بِعَهْدِي أُوفِ بِعَهْدِكُمْ وَإِيَّايَ فَارْهَبُونِ ﴿۴۰﴾
به بنی اسرائیل میگوید : آن روزی را به یاد آورید که به عهدتان وفا کنید تا به عهدتان وفا کنم و تنها از من بترسید در زمان خودتان .


نخیر میگوید نعمتهای که داده ام را به یاد آورید. و به عهد خود وفا کنید.
در واقع میگوید امروز با به یاد اوردن نعمتهای گذشته به عهدی که بسته بودید وفا کنید.
حال چه عهدی بسته بودند؟ وقتی موسی(ع) پیغمبر بعد خود را معرفی کرد و عهد کردند که ایمان بیاورند.
به همین دلیل بلافاصله در آیه 41 سوره بقره خداوند می فرماید./ پس به این کتابی که فرو فرستادم ایمان بیاورید.و نخستین کافر به آن نباشید.

[/]

بسم الله الرحمن الرحیم

[SPOILER]يا بَني‏ إِسْرائيلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتي‏ أَنْعَمْتُ عَلَيْکُمْ وَ أَوْفُوا بِعَهْدي أُوفِ بِعَهْدِکُمْ وَ إِيَّايَ فَارْهَبُونِ40
وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَکُمْ وَ لا تَکُونُوا أَوَّلَ کافِرٍ بِهِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآياتي‏ ثَمَناً قَليلاً وَ إِيَّايَ فَاتَّقُونِ41
وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَکْتُمُوا الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ42
وَ أَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعينَ43
أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَکُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْکِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ44
وَ اسْتَعينُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبيرَةٌ إِلاَّ عَلَي الْخاشِعينَ45
الَّذينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا رَبِّهِمْ وَ أَنَّهُمْ إِلَيْهِ راجِعُونَ46
يا بَني‏ إِسْرائيلَ اذْکُرُوا نِعْمَتِيَ الَّتي‏ أَنْعَمْتُ عَلَيْکُمْ وَ أَنِّي فَضَّلْتُکُمْ عَلَي الْعالَمينَ47
وَ اتَّقُوا يَوْماً لا تَجْزي نَفْسٌ عَنْ نَفْسٍ شَيْئاً وَ لا يُقْبَلُ مِنْها شَفاعَةٌ وَ لا يُؤْخَذُ مِنْها عَدْلٌ وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ48
وَ إِذْ نَجَّيْناکُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَکُمْ سُوءَ الْعَذابِ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَکُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَکُمْ وَ في‏ ذلِکُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّکُمْ عَظيمٌ49
وَ إِذْ فَرَقْنا بِکُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَيْناکُمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ50
وَ إِذْ واعَدْنا مُوسي‏ أَرْبَعينَ لَيْلَةً ثُمَّ اتَّخَذْتُمُ الْعِجْلَ مِنْ بَعْدِهِ وَ أَنْتُمْ ظالِمُونَ51
ثُمَّ عَفَوْنا عَنْکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ52وَ إِذْ آتَيْنا مُوسَي الْکِتابَ وَ الْفُرْقانَ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ53
وَ إِذْ قالَ مُوسي‏ لِقَوْمِهِ يا قَوْمِ إِنَّکُمْ ظَلَمْتُمْ أَنْفُسَکُمْ بِاتِّخاذِکُمُ الْعِجْلَ فَتُوبُوا إِلي‏ بارِئِکُمْ فَاقْتُلُوا أَنْفُسَکُمْ ذلِکُمْ خَيْرٌ لَکُمْ عِنْدَ بارِئِکُمْ فَتابَ عَلَيْکُمْ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحيمُ54
وَ إِذْ قُلْتُمْ يا مُوسي‏ لَنْ نُؤْمِنَ لَکَ حَتَّي نَرَي اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْکُمُ الصَّاعِقَةُ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ55


40) ای فرزندان اسرائیل! نعمتهایی را که به شما ارزانی داشتم به یاد آورید! و به پیمانی که با من بسته اید وفا کنید ، تا من نیز به پیمان شما وفا کنم. ( و در راه انجام وظیفه ، و عمل به پیمانها ) تنها از من بترسید!
41) و به آنچه نازل کرده ام [ قرآن ] ایمان بیاورید! که نشانه های آن ، با آنچه در کتابهای شماست ، مطابقت دارد و نخستین کافر به آن نباشید! و آیات مرا به بهای ناچیزی نفروشید! ( و به خاطر درآمد مختصری ، نشانه های قرآن و پیامبر اسلام را ، که در کتب شما موجود است ، پنهان نکنید! ) و تنها از من ( و مخالفت دستورهایم ) بترسید ( نه از مردم ) !
42) و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با اینکه می دانید کتمان نکنید!
43) و نماز را بپا دارید ، و زکات را بپردازید ، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید ( و نماز را با جماعت بگزارید ) !
44) آیا مردم را به نیکی ( و ایمان به پیامبری که صفات او آشکارا در تورات آمده ) دعوت می کنید ، اما خودتان را فراموش می نمایید با اینکه شما کتاب ( آسمانی ) را می خوانید! آیا نمی اندیشید؟!
45) از صبر و نماز یاری جویید ( و با استقامت و مهار هوسهای درونی و توجه به پروردگار ، نیرو بگیرید ) و این کار ، جز برای خاشعان ، گران است.
46) آنها کسانی هستند که می دانند دیدارکننده پروردگار خویشند ، و به سوی او بازمی گردند.
47) ای بنی اسرائیل! نعمتهایی را که به شما ارزانی داشتم به خاطر بیاورید و ( نیز به یاد آورید که ) من ، شما را بر جهانیان ، برتری بخشیدم.
48) و از آن روز بترسید که کسی مجازات دیگری را نمی پذیرد و نه از او شفاعت پذیرفته می شود و نه غرامت از او قبول خواهد شد و نه یاری می شوند.
49) و ( نیز به یاد آورید ) آن زمان که شما را از چنگال فرعونیان رهایی بخشیدیم که همواره شما را به بدترین صورت آزار می دادند: پسران شما را سر می بریدند و زنان شما را ( برای کنیزی ) زنده نگه می داشتند. و در اینها ، آزمایش بزرگی از طرف پروردگارتان برای شما بود.
50) و ( به خاطر بیاورید ) هنگامی را که دریا را برای شما شکافتیم و شما را نجات دادیم و فرعونیان را غرق ساختیم در حالی که شما تماشا می کردید.
51) و ( به یاد آرید ) زمانی که چهل شب با موسی وعده نهادیم ( که در این مدت در کوه طور تورات را به او وحی کنیم ) ، آن گاه شما پس از او ( در غیاب او ) گوساله را به پرستش گرفتید در حالی که ستمکار بودید.
52) آن گاه پس از آن کار ، از شما درگذشتیم ، شاید سپاس گزارید.
53) و ( به یاد آرید ) زمانی که به موسی کتاب ( آسمانی ) و جدا کننده ( بین حق و باطل ) دادیم ، شاید هدایت یابید.
54) و ( به یاد آرید ) هنگامی که موسی به قوم خود گفت: ای قوم من ، حقّا که شما به خاطر پرستش گوساله به خودتان ستم کردید پس به سوی آفریدگار خود توبه کنید و خویشتن را بکشید ( به توبه و ریاضت ، هوای نفستان را بکشید. و یا بی گناهان ، پرستندگان گوساله را بکشند ) که این عمل در نزد خالقتان برای شما بهتر است. پس ( چون چنین کردید ) خدا به شما عطف توجه نمود و توبه شما را پذیرفت ، که او بسیار عطوف و توبه پذیر و مهربان است.
55) و ( به یاد آرید ) زمانی که گفتید: ای موسی ، هرگز به تو ایمان نمی آوریم تا خدا را آشکارا ببینیم. پس صاعقه ( آتش سوزنده برق آسمانی ) شما را فرا گرفت در حالی که می نگریستید.
[/SPOILER]

آیات تذکر به بنی اسرائیل ادامه میابد تا جایی که خداوند در ایه 74 سوره بقره می فرماید.


ثُمَّ قَسَتْ قُلُوبُکُمْ مِنْ بَعْدِ ذلِکَ فَهِيَ کَالْحِجارَةِ أَوْ أَشَدُّ قَسْوَةً وَ إِنَّ مِنَ الْحِجارَةِ لَما يَتَفَجَّرُ مِنْهُ الْأَنْهارُ وَ إِنَّ مِنْها لَما يَشَّقَّقُ فَيَخْرُجُ مِنْهُ الْماءُ وَ إِنَّ مِنْها لَما يَهْبِطُ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ

سپس دل های شما پس از آن ( معجزات ) سخت گردید و مانند سنگ پاره ها یا سخت تر شد ، زیرا پاره ای از سنگ ها هست که از آنها نهرها می جوشد ( مانند سنگ موسی و سنگ های چشمه ها ) و پاره ای از آنها می شکافد و آب از آن می تراود و پاره ای از آنها از ترس ( تکوینی ) خدا ( از کوه ها ) فرو می ریزد ( تأثر موجودات از اراده خدا ترس تکوینی و اطاعت آنهاست ، و غرض آنکه سنگ ها متأثر می شوند اما از دل های ایشان حالت تسلیم دیده نمی شود ) و خدا از آنچه انجام می دهید غافل نیست.

همچنین در ایه بعدی (آیه 75 سوره بقره) خداوند می فرماید آنان ( بنی اسرائیل) زمانی که آیه ای را میشنیدند ا نرا تحریف میکردند. آیا به ایمان چنین کسانی امیدوارید!؟

أَ فَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَکُمْ وَ قَدْ کانَ فَريقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ کَلامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ ما عَقَلُوهُ وَ هُمْ يَعْلَمُونَ
آیا انتظار دارید به ( آئین ) شما ایمان بیاورند ، با اینکه عده ای از آنان ، سخنان خدا را می شنیدند و پس از فهمیدن ، آن را تحریف می کردند ، در حالی که علم و اطلاع داشتند؟!

وفتی فعلی اتفاق میافتد بدین مفهئم نیست که اثر آن همکنون وجود نداشته باشه ... مثلا ...

من لیوان را شکستم .... شما نمیتونید بگید شکستن ماله زمان قدیم بوده و الان لیوان سالم هست .
من کتاب را خواندم ....... شما نمیتونید بگید خوانده شدن کتاب ماله زمان قدیم بوده و در زمان حال اون کتاب رو من نخوندم .
و ...

اگر جایی رو سراغ دارین که خدا گفته باشه ... رتبه وجودی قوم بنی اسرائل رو از اونها گرفته باشه ... در اون صورت میتونم حرفتون رو قبول کنم ... ولی چنین صحبتی نشده ...
همچنین مطالبی رو عنوان کردین در مورد اینکه قوم بنی اسرائیل دشمن خدا هستند و با پیامبرانشون جنگیدند و ... که اینها باعث نمیشه رتبه وجودی شخصی پائین بیاد ...

براتون مثال زدم ...
ممکن هست شیری ... مریض بشه ... یا افسردگی بگیره ... ولی همچنان شیر هست .

بسم الله الرحمن الرحیم

مارینر;808222 نوشت:
وفتی فعلی اتفاق میافتد بدین مفهئم نیست که اثر آن همکنون وجود نداشته باشه ... مثلا ...

من لیوان را شکستم .... شما نمیتونید بگید شکستن ماله زمان قدیم بوده و الان لیوان سالم هست .
من کتاب را خواندم ....... شما نمیتونید بگید خوانده شدن کتاب ماله زمان قدیم بوده و در زمان حال اون کتاب رو من نخوندم .
و ...

اگر جایی رو سراغ دارین که خدا گفته باشه ... رتبه وجودی قوم بنی اسرائل رو از اونها گرفته باشه ... در اون صورت میتونم حرفتون رو قبول کنم ... ولی چنین صحبتی نشده ...
همچنین مطالبی رو عنوان کردین در مورد اینکه قوم بنی اسرائیل دشمن خدا هستند و با پیامبرانشون جنگیدند و ... که اینها باعث نمیشه رتبه وجودی شخصی پائین بیاد ...

براتون مثال زدم ...
ممکن هست شیری ... مریض بشه ... یا افسردگی بگیره ... ولی همچنان شیر هست .



بنده از شما تقاضا میکنم بروید از ایه 40 الی 80 سوره بقره را با دقت و صدبار بخوانید.
در تمامی این ایات خداوند درحال تذکر به بنی اسرائیل است.
نه تنها درحال بالا بردن جایگاه بنی اسرائیل نیست بلکه درحال نکوهش و تخریب بنی اسرائیل است.

خداوند از ایه 40 الی 73 سوره بقره به بنی اسرائیل میگوید به یاد آرید ، تمام اتفاقاتی که برای بنی اسرائیل رخ داده است را یک به یک بیان میکند.

زمانی را بیان میکند که در زمان خودشان برتر بودند ، زمانی را بیان میکند که از رود خانه گذشتند ، زمانی را بیان میکند که از ظلم فرعون نجات یافتند. و ...

شما نمیتوانید بگویید نعمتهای دیگری که در این آیات بیان شد برای زمان گذشته است اما برتری دادنشان برای تمام زمانها. نخیر این چنین نیست. از ایات 40 الی 73 سوره بقره تماما درحال نکوهش بنی اسرائیل است.و تمام این آیات متصل به یکدیگر هستند.
تا اینکه در آیه 74 می فرماید با این همه معجزه دلهایتان سخت شد.

و تا اینکه در ایه 82 سوره مائده برای زمان پیغمبر خاتم(ص) به بعد بیان میکند دشمن ترین مردم به مومنان بنی اسرائیل(یهودیان) هستند.

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

آیات 100 الی 110 سوره آل عمران هم که در باره مسمانان نازل گشته است.هرچند ایات قبل و بعدهم مختص مسلمانان است. اما آیاتی که مربوط به این تاپیک باشد در این بازه است.

بعد از اینکه این ایات میگوید به رسول ایمان بیاورید و در ایه 102 هم میگوید مسلمان باشید و ... در نهایت در ایه 110 سوره آل عمران خداوند خطاب به مسلمانان می فرماید.


کُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَ لَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتابِ لَکانَ خَيْراً لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَ أَکْثَرُهُمُ الْفاسِقُونَ


شما ( مسلمان ها ) بهترین گروهی هستید که ( از جانب خدا ) بر مردم ( جهان ) پدیدار شده اید ، به کار پسندیده امر می کنید و از کار زشت بازمی دارید و به خدا ( در آنچه نازل کرده ) ایمان می آورید. و اگر اهل کتاب نیز ایمان می آوردند البته برایشان بهتر بود برخی از آنها مؤمن اند و بیشترشان نافرمانند.

خداوند به صراحت بیان فرمودند که بهترین امتی که تا امروز پدیدار گشت مسمانان هستند. نه بنی اسرائیل و دیگر ادیان.[/]

فضه الزهرا;808120 نوشت:
استاد لطفا این عدل را توضیح بفرمایید همین! من با توضیحاتی که دادین اصلا قانع نشدم!خیلی ممنون

با سلام
اگر مطالب قبل را دقیق مطالعه فرمائید خواهید دید در پست 13 به تعریف عدل اشاره شده است.
عدل یعنی قرار دادن هر چیز سر جای مخصوص خودش.
قرار دادن آخرین ذخیره الهی در پس پرده ی غیبت، به این جهت که مردم هنوز مشتاق و خواستار حضور امام نیستند (و این یعنی علت غیب ما هستیم) عین عدل است چون این غیبت در محل و جای مخصوص خود است.
مشکل اینجاست که شما شرائط زمان و مکان را در مقدرات الهی تصور نمی کنید و برای تمام انسان ها در اعصار مختلف یک نسخه می پیچید
اصلا ما از شما می پرسیم چرا خداوند باید جان حجت خود را برای مردمی که پذیرای ایشان نیستند به خطر اندازد؟(البته در پست های قبل بیان کردیم مساله انبیا با امام در این جهت فرق می کند)
آیا گمان نمی کند افرادی که می گویند «امام بیاید و هر چند کشته شود و مهم آن است که ما مدتی را امام داشته باشیم» در حقیقت دوست دار و خواستار امام نیز نیستند؟ و اگر ادعا کنند که ما حاضریم جان خود را نیز در راه ایشان فدا کنیم، ادعای پوچ کرده اند؟

فضه الزهرا;808121 نوشت:
وصف عبادات یاران پیامبر رو خوندین؟ ما داریم برای نماز صبح جون میکنیم چون اهمیت و لذتش رو درک نکردیم! من پیشوا میخوام! کجاست؟ منو تربیت کنه من هر چی داشته باشم میدم!
انتظار زیادی نداره خدا که فقط اجازه دادن باتربیت ها امام رو ببینن! خوب پس وظیفه ی تعلیم و تربیت چی؟ این چه عدلی است؟

به گونه ای سخن می گوید که گمان می شود الان که در زمان غیبت هستیم دیگر هیچ فردی که اهمیت نماز و لذت آن را درک کند، نداریم.
شما که حاضرید همه چیز خود را بدهید، بخشی از این زحمت را بر درک معنویات قرار دهید بدون شک برای درک این معنویات و ارتقا درجه معنوی خود نیازی به حضور امام نیست.
همچنین به گونه ای سخن گفته اید که گمان می شود هر فردی که به محضر امام رسید دیگر بنده ی خالص خدا گشته است. در حالی که سرگذشت اصحاب پیامبر و اصحاب ائمه خلاف آن را ثابت می کند.

منتظرنما;808172 نوشت:
یا کارشناس محترم این حدیث رو از نظر سندیت و روایی قبول دارند؟

پیامبر اکرم : نگهداشتن دین در آخرالزمان مانند نگهداشتن آتش درکف دست است

با سلام
روایت مذکور در کتاب امالی شیخ طوسی و با سندی مرسل بیان شده است
لذا روی سند این روایت نمی توان تکیه کرد.

جلیل;808483 نوشت:

به گونه ای سخن می گوید که گمان می شود الان که در زمان غیبت هستیم دیگر هیچ فردی که اهمیت نماز و لذت آن را درک کند، نداریم.
شما که حاضرید همه چیز خود را بدهید، بخشی از این زحمت را بر درک معنویات قرار دهید بدون شک برای درک این معنویات و ارتقا درجه معنوی خود نیازی به حضور امام نیست.
همچنین به گونه ای سخن گفته اید که گمان می شود هر فردی که به محضر امام رسید دیگر بنده ی خالص خدا گشته است. در حالی که سرگذشت اصحاب پیامبر و اصحاب ائمه خلاف آن را ثابت می کند.


این منظورم نبود ولی حد کمال در حضور خورشید هدایت حاصل میشه و نه وقتی که مثل خورشید پشت ابرند

جلیل;808481 نوشت:

با سلام
اگر مطالب قبل را دقیق مطالعه فرمائید خواهید دید در پست 13 به تعریف عدل اشاره شده است.
عدل یعنی قرار دادن هر چیز سر جای مخصوص خودش.
قرار دادن آخرین ذخیره الهی در پس پرده ی غیبت، به این جهت که مردم هنوز مشتاق و خواستار حضور امام نیستند (و این یعنی علت غیب ما هستیم) عین عدل است چون این غیبت در محل و جای مخصوص خود است.
مشکل اینجاست که شما شرائط زمان و مکان را در مقدرات الهی تصور نمی کنید و برای تمام انسان ها در اعصار مختلف یک نسخه می پیچید
اصلا ما از شما می پرسیم چرا خداوند باید جان حجت خود را برای مردمی که پذیرای ایشان نیستند به خطر اندازد؟(البته در پست های قبل بیان کردیم مساله انبیا با امام در این جهت فرق می کند)
آیا گمان نمی کند افرادی که می گویند «امام بیاید و هر چند کشته شود و مهم آن است که ما مدتی را امام داشته باشیم» در حقیقت دوست دار و خواستار امام نیز نیستند؟ و اگر ادعا کنند که ما حاضریم جان خود را نیز در راه ایشان فدا کنیم، ادعای پوچ کرده اند؟


واقعا من هرچه دارم از عدل خدا میپرسم باز شما می روید توی مسائل مهدویت! من میگم عرب و بنی اسرائیل را مقایسه کنید! 14 در مقایسه با حداقل 100 پیامبر! 1400 سال در مقایسه با چند سال؟ شما بگین!
جان نه فقط پیامبر عظیم الشأن که همه ی فرستادگانشون عزیزه! من که هیچی! چرا خدا هدایت 7 یا 8 میلیلارد آدم رو واگذار کرده به اینکه اول خودشون سر خود هدایت شن بعد، مثل معلمی که بگه اول شما تمام کتاب رو پیش خوانی کنین بعد من میام ببینم کجا غلط داشتین! نمی دونم شما چرا مرتب میخواهید از حاشیه ها عیب جویی کنین؟

امام عشق;808162 نوشت:
بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب


ابتدا اینکه بنده مطالب جناب کارشناس را خوانده ام و اتفاقا از بنده کاملتر توضیح داده اند. فقط با زبان تخصصی تر.
و این عیب از کارشناس نیست ، عیب از من نوعی است که معانی بعضی از کلمات را متوجه نمیشوم.

بگذریم....

ابتدا عدل را باید تعریف کرد.... یعنی منظور شما از عدل چیست... و آیا اینکه شرایط کنونی دنیا می تواند عدالت را بصورت دوطرفه برقرار کند؟؟؟

یعنی چه بصورت دوطرفه؟؟؟

آیا شرایط به گونه ای است که حضور امام زمان(عج) را پذیرا باشد. یعنی حضور امام زمان(عج) برای بپایی عدالت ضرری به خود ایشان نرساند.


حال یعنی چی؟؟؟؟؟

خداوند بعد از پیغمبر خاتم(ص) 11 امام فرستاد.
با 11 امام چه کردیم یا چه کردند؟
اگر خلافت حضرت علی(ع) غصب نمی شد و .... همان حکومتی را که قرار است امام زمان(عج) برپا کند را خود حضرت علی(ع) برپا میکرد.
منتهی امر چه کردند؟؟؟؟؟
بعد از آن هم خداوند 10 امام دیگر فرستاد که هرکدام می توانستند حکومت الهی را برپا کنند اما نگذاشتند...
حال چه کسی نگذاشت؟؟؟؟؟
خود مسلمانان نگذاشتند. و بعضا خود شیعیان.
حضرت علی(ع) را مسمانان نمایی کشت که پیشانیش بخاطر نماز خواندن زیادی پینه بسته بود.
امام حسن(ع) را فرمانده سپاهش زخمی کرد و همسرش شهیدش کرد.
امام حسین(ع) بخاطر بی بصیرتی بعضی از عالمان شیعه (( سلیمان بن صرد خزاعی )) در کربلا شهید شد.
و همینطور دیگر امامان شیعه.

شما چه تضمینی میدهید اگر امروز امام زمان(عج) ظهور کند به شهادت نرسد؟؟؟؟؟

آیا نباید قبل از فرستادن امام زمان(عج) امتحان خود را پس دهیم و ثابت کنیم دیگر چنین اتفاقی نمی افتد؟

خوب چگونه امتحان شدیم و می شویم!؟

از دهه های دور برخی از علما در این کشور ادعا کردند ما واقعا منتظریم و خواهان بازگشت امام زمان(عج) هستیم. این ادعاها در دهه 40 اوج گرفت تا اینکه خداوند مقدراتش را آماده کرد تا در سال 57 حکومت اسلامی تشکیل شود.

[SPOILER](( روزی در یکی از خیابانها شهرداری لامپ هزار میبست ، جوانان محل لامپ را می شکستند. چند باری این اتفاق رخ داد تا اینکه شهردار دستور داد دیگر لامپی در آن کوچه نزنند..... چند روزی گذشت ریش سفیدان محل هر روز به ملاقات شهردار می رفتند تا برایشان لامپ جدید نصب کند اما شهردار قبول نمیکرد...
تا اینکه ریش سفیدان محل گفتند ما قول میدهیم جلوی جوان محل را بگیریم تا لامپها را نشکنند و.... شهردار قبول کرد اما به شرطها و شروطها.
اینکه اول لامپ صد نصب مبکنم اگر دیدم لایقتش را دارید بعد از چند وقت لامپ هزار میبیندم و .... ))

[/SPOILER]بعد از پرپایی انقلاب اسلامی در سال 57 مردم خواستار فرج امام زمان(عج) شدند ، اما خداوند گفت ابتدا برای آزمایش لامپ صد میفرستم و اگر لیاقتش را داشتید لامپ هزار میبیندم.
امروز در این کشور هنوز نمیتوانیم ولایت فقیه را درک کنیم و قبولش کنیم. امروز می گوییم اختیارات ولی فقیه باید کم و کمتر بشود.
امروز با جایگاه ولایت فقیه مشکل داریم و ....
آنوقت چگونه میخواهیم پشتیبان امام زمان(عج) باشیم.... چه کسی تضمین میکند اتفاقی که برای 11 امام گذشته رخ داد اینبار هم رخ ندهد؟


نتیجه گیری:

این عدم عدل خداوند نیست که باعث به تاخیر افتادن ظهور شد. بلکه رفتار خود ما است که مانع حضور حضرت مهدی(عج) میشود.
درست نیست رفتار و اشتباهات خودمان و گذشتگانمان را به پای عدل خدا بگذاریم.



مطمئنین اگه امام زمان میومدن باز هم همین طور انحرافات پیش روی می کرد؟ تا به این جایی که هستیم برسه؟ مردم چکار کردن؟ از حمایت کوتاهی کردند؟ شهید ندادن؟ دفاع نکردن؟ مردم هدایت نشدن، از آرمان ها ناامید شدن و به مرور زمان در دنیا غرق شدن، لطفا زمان انقلاب رو با زمان حضرت علی ع مقایسه کنین! اگر شرایط رو حداقل مساوی فرض کنیم،در شرایط مشابه باید امام ظاهری داشته باشیم

جلیل;808485 نوشت:

با سلام
روایت مذکور در کتاب امالی شیخ طوسی و با سندی مرسل بیان شده است
لذا روی سند این روایت نمی توان تکیه کرد.

یعنی از نظر سندیت قوی نیست؟

منتظرنما;808713 نوشت:
یعنی از نظر سندیت قوی نیست؟

بله سند آن به جهت ارسالی که دارد ضعیف شمرده می شود.

فضه الزهرا;808592 نوشت:
واقعا من هرچه دارم از عدل خدا میپرسم باز شما می روید توی مسائل مهدویت! من میگم عرب و بنی اسرائیل را مقایسه کنید! 14 در مقایسه با حداقل 100 پیامبر! 1400 سال در مقایسه با چند سال؟ شما بگین!

قبلاً چندین بار بیان شد که شرائط زمانی و مکانی و انسان ها، باید در این مساله مد نظر شما باشد.
اگر یک دکتر برای یک بیمارش چندین دارو تجویز نمود و برای بیمار دیگرش تنها یک دارو نسخه کرد معنی این کار دکتر این نیست که بین دو بیمار خود تبعیض قائل شده است. بلکه او بر اساس شرائط بیماران خود دارو تجویز کرده است.
مثلاً یک بیمار، بیماری سختی دارد که باید چند دارو مصرف کند ولی دیگری، بیماری مهمی ندارد و با یک دارو مداوا می شود.
بعثت انبیا بنی اسرائیل که در مدت چند هزار سال بر این قوم نازل شدند نشان می دهد که این قوم در اصل پذیرش دین با مشکل مواجه بودند و انبیا خود را به قتل می رساندند لذا خداوند در هر برهه ای برای آنان پیامبری را مبعوث می فرمود تا در اصل دین حجت بر آنان تمام شود.
اما مسلمانان اصل دین را با همین یک پیامبر پذیرفتند و دیگر نیازی به ارسال رسولان متعدد نبود.
تنها نیاز به ائمه است که علاوه بر برکات وجودی ایشان، بواسطه ی حضوری که در میان مردم دارند و حکومتی که تشکیل می دهند مسائل دین و احکام آن را اجرائی کنند اما از آنجا که این مساله دو سر دارد که یک سر آن بسته به حضور امام و دیگری، پذیرش مردم و آمادگی آنان است، باید صبر نمود تا شرائط فراهم شود.

با سلام
من یک جواب به شما میدهم شما در سوره واقعه آیا خوانده اید که میفرماید مردم سه دسته اند اصحاب المیمنه و اصحاب المشئمه و سابقون در مورد اصحاب میمنه و اصحاب مشئمه هردوشون رو میگه یک تعدادی از اولین هستند و یک تعدادی از آخرین هستند اما در مورد سابقون یعنی ادمهای خیلی خوب میگه که تعداد زیادیشون از اولین و کمی از اخرین هستند روی این حساب ما زیاد پیامبر و امام نداریم تو این دوره اما تو زمان قبل از پیامبر خاتم تعداد زیاد بودن ادمهای سابق که میتونستند پیامبر باشن اینطوری نبوده که خدا برای اونها زیاد ادم خوب تولید کرده باشه خوب خودشون ادم خوب بودن و ظرفیت پیامبر شدن هم داشتن از اونطرف هم زیاد پیامبر کشتن این هم درست ولی شما میدونید همین الان هم شاید برخی از بنی فلان ها بیشتر از اون زمان افرادی در حد سابقون رو کشته باشند شما نگاه کنید اگر این امامزاده ها درست باشن ما خیلی امامزاده داریم تو ایران حالا این داستان 70 تای اونها اومده ولی داستان ما جایی نیومده !!به کسی نگو
واقعیت اینه که بنی اسرائیل ادمهای خوب زیادی داشتند به طوریکه وقتی پیامبر در قبیله غیر از بنی اسرائیل بدنیا میاد باورشون نمیشه که نبوت از بنی اسرائیل بیرون رفته بعد این بنی اسرائیل که میگویید از فرزندان حضرت یعقوب هستند که پیغمبرزاده هستند و تو این مورد که پیغمبرزاده بودن و خوب شکی نیست
در مورد طولانی شدن غیبت هم باید بگیم که برادرهای یوسف توبه کردند اما این پسرعموهای امام زمان خوب توبه نمیکن اونا بعد از 40 سال توبه کردن ولی این پسرعموهای امام زمان دست برنمیدارن
حالا نمیدونم چه جوری جواب دادم ازمن متنفر نشی واقعیت اینه که هر چی در مورد بنی اسرائیل تو قرآن اومده سرجمعش ماییم بنی فلان ها !!همون بنی اسرائیل هستند نمیدونم افتاد یا نه

[="Black"]بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و ادب

فضه الزهرا;808594 نوشت:
مطمئنین اگه امام زمان میومدن باز هم همین طور انحرافات پیش روی می کرد؟ تا به این جایی که هستیم برسه؟ مردم چکار کردن؟ از حمایت کوتاهی کردند؟ شهید ندادن؟ دفاع نکردن؟ مردم هدایت نشدن، از آرمان ها ناامید شدن و به مرور زمان در دنیا غرق شدن، لطفا زمان انقلاب رو با زمان حضرت علی ع مقایسه کنین! اگر شرایط رو حداقل مساوی فرض کنیم،در شرایط مشابه باید امام ظاهری داشته باشیم


در زمان پیغمبر(ص) هم مردم جهاد کردند ، شهید دادند بر خلاف امروز در زمان پیغمبر(ص) تا آخرین لحظه در برابر تحریم ایستادند.
زمانی که پیغمبر(ص) به خارج از شهر تبعید شد. بخاطر تحریم مسلمانان ، عده ای از گرسنگی مردند و عده ای از بیماری.حاضر نشدند با آمریکای زمان خودشان دوست شوند برای رفع تحریم( البته وعده سرخرمن) و .....
اما همان افراد 25 سال حضرت علی(ع) را خانه نشین کردند و بعد از 25 سال به زور بیعت گرفتند و باز هم همانان که بیعیت گرفتند بیعت شکستند و جمل بر راه انداختند.نهروان به راه انداختند ، صفین به راه انداختند و ....
پس این جهادهای ما ، این شهید دادنهای ما و ... نباید باعث غرور ما بشود.

فرموده اید در زمان حضرت علی(ع) امام حضور داشت. و با این زمان که امام حضور ندارد نباید مقایسه شود.
چه کسی گفته است؟
امام نیست. آیا ولی فقیه نیست؟
ابتدا باید با ولی فقیه آزمایش پس بدهیم سپس خواستار امام زمان(عج) شویم.
گفتن این امر که پشتیبان ولی فقیه هستیم آسان است. در عمل چه کردیم؟؟؟؟؟

درضمن اثبات این امر که ما لایق حضور امام زمان(عج) هستیم. اثبات به خود ما نیست. بلکه اثبات به خداست.
چرا که روزی در کوفه مردم به خودشان ثابت کردن که لایق حضور امام زمانشان بین خودشان هستند. همانند ما که امروز به خودمان ثابت کردیم چنین لیاقتی را داریم.
سپس مردم کوفه بخاطر اینکه فکر میکردند آمادگی پذیرش را دارند به امام حسین(ع) نامه نوشتند و خواستار این شدند تا امام حسین(ع) برود و نجاتشان دهد و ....همانند دعاهای فرجی که ما امروز میخوانیم.
اما زمانی که امام حسین(ع) نیاز به یاری داشت همان مردم که نامه نوشتند سکوت کردند و سکوتشان باعث شهادت امام حسین(ع) شد.
شما چه تضمینی میدهی من نوعی که امروز میگویم اللهم عجل لولیک الفرج بعد از ظهور امام زمان(عج) یاریش کنم؟
اما خداوند از ته قلب من و تمام بندگانش آگاه است و تشخیص داد تا امروز دعاهایی که من حقیر میکنم همانند نامه کوفیان به حسین بن علی(ع) است.

شاید تا به حال در مترو رفته باشید و شاهد تاخیر بسیار طولانی قطار شده باشید.
بعد از گذشتن حدی دیگر طاقتتمان کم می شود و نا آرام می شویم. و ثانیه به ثانیه مشتاق آمدن قطار می شویم و در تمام این ثانیه ها بخاطر دیرآمدن قطار ناآرامتر می شویم. و به معنای واقعی کلمه منتظر می مانیم. و انتظار میکشیم برای آمدن قطار. آیا برای ظهور فرج این چنین مشتاقیم؟ آیا تاخیر در فرج ما را به شدت عذاب میدهد؟ یا نه. فقط میگوییم منتظریم.
و هزار مثال دیگر از این دست موارد.

[/]

محمد یوسف;808905 نوشت:
با سلام
من یک جواب به شما میدهم شما در سوره واقعه آیا خوانده اید که میفرماید مردم سه دسته اند اصحاب المیمنه و اصحاب المشئمه و سابقون در مورد اصحاب میمنه و اصحاب مشئمه هردوشون رو میگه یک تعدادی از اولین هستند و یک تعدادی از آخرین هستند اما در مورد سابقون یعنی ادمهای خیلی خوب میگه که تعداد زیادیشون از اولین و کمی از اخرین هستند روی این حساب ما زیاد پیامبر و امام نداریم تو این دوره اما تو زمان قبل از پیامبر خاتم تعداد زیاد بودن ادمهای سابق که میتونستند پیامبر باشن اینطوری نبوده که خدا برای اونها زیاد ادم خوب تولید کرده باشه خوب خودشون ادم خوب بودن و ظرفیت پیامبر شدن هم داشتن از اونطرف هم زیاد پیامبر کشتن این هم درست ولی شما میدونید همین الان هم شاید برخی از بنی فلان ها بیشتر از اون زمان افرادی در حد سابقون رو کشته باشند شما نگاه کنید اگر این امامزاده ها درست باشن ما خیلی امامزاده داریم تو ایران حالا این داستان 70 تای اونها اومده ولی داستان ما جایی نیومده !!به کسی نگو
واقعیت اینه که بنی اسرائیل ادمهای خوب زیادی داشتند به طوریکه وقتی پیامبر در قبیله غیر از بنی اسرائیل بدنیا میاد باورشون نمیشه که نبوت از بنی اسرائیل بیرون رفته بعد این بنی اسرائیل که میگویید از فرزندان حضرت یعقوب هستند که پیغمبرزاده هستند و تو این مورد که پیغمبرزاده بودن و خوب شکی نیست
در مورد طولانی شدن غیبت هم باید بگیم که برادرهای یوسف توبه کردند اما این پسرعموهای امام زمان خوب توبه نمیکن اونا بعد از 40 سال توبه کردن ولی این پسرعموهای امام زمان دست برنمیدارن
حالا نمیدونم چه جوری جواب دادم ازمن متنفر نشی واقعیت اینه که هر چی در مورد بنی اسرائیل تو قرآن اومده سرجمعش ماییم بنی فلان ها !!همون بنی اسرائیل هستند نمیدونم افتاد یا نه

ببخشید راستش نه
موضوع قفل شده است