آموزش نماز به شخصی که بلد نیست

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آموزش نماز به شخصی که بلد نیست
سلام . مادر من بی سواد است و با اینکه خیلی مذهبی است اما نماز خواندنش درست نیست مثلا از روی عادت تشهد نمیگوید یا نماز مغرب را 4 رکعتی میخواند .. من چند بار که متوجه این موضوع شدم بهش گفتم که مامان نماز مغرب ۳ رکعته و تشهد رو براش خوندم و گفتم باید رکعت دوم بگی ولی ازم ناراحت شد و واکنش خوبی نشون نداد و احساس کردم که غرورش رو شکستم.. بعد خیلی عذاب وجدان گرفتم و واقعا از خودم ناراحت شدم چون نمیخواستم مادرم رو کوچیک کنم چون بهم گفت خودم میدونم و تو میخوای یادم بدی؟  اصلا من وظیفه دارم اشکال مادرم در نماز رو برطرف کنم و ممکنه خدا ازم ناراحت شه به خاطر این کار که ممکنه مادرم رو خجالت بدم؟
برچسب: 
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
آیـــنـــور said in آموزش نماز به شخصی که بلد نیست
سلام . مادر من بی سواد است و با اینکه خیلی مذهبی است اما نماز خواندنش درست نیست مثلا از روی عادت تشهد نمی گوید یا نماز مغرب را 4 رکعتی می خواند .. من چند بار که متوجه این موضوع شدم بهش گفتم که مامان نماز مغرب ۳ رکعته و تشهد رو براش خوندم و گفتم باید رکعت دوم بگی ولی ازم ناراحت شد و واکنش خوبی نشون نداد و احساس کردم که غرورش رو شکستم.. بعد خیلی عذاب وجدان گرفتم و واقعا از خودم ناراحت شدم چون نمی خواستم مادرم رو کوچیک کنم چون بهم گفت خودم میدونم و تو میخوای یادم بدی؟  اصلا من وظیفه دارم اشکال مادرم در نماز رو برطرف کنم و ممکنه خدا ازم ناراحت شه به خاطر این کار که ممکنه مادرم رو خجالت بدم؟
 با سلام و تشکر از ارتباط شما  در صورتی که حکم   صحیح مسأله ای  را نداند باید  با بیان خوب در موقعیت مناسب او را راهنمایی کنید اما اگر حکمش را بداند تکلیفی ندارید
موضوع قفل شده است