جمع بندی آموزش قرآن به همان صورت که نازل شده است

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آموزش قرآن به همان صورت که نازل شده است

در کتاب الغیبه نعمانی در باب 21 آمده است:

نقل قول:

أصبغ بن نباته گوید: شنیدم علی ع می فرمود: گوئیبه عجم می نگرم که خیمه هایشان در مسجد کوفه است وبه مردم قرآن را همانگونه که نازل شده است می آموزند ، عرض کردم: ای امیرالمومنان مگر( اکنون قرآن) همانگونه که نازل شده نیست؟ فرمود: نه، هفتاد تن از قریش با نام خودشان ونامهای پدرانشان از آن محو شده است، و ابولهب نیز جا گذاشته نشده مگر به منظورسرزنش رسول خدا ص زیرا او عموی آن حضرت است.

البته در پاورقی آن چیزی که من این را دیدم نوشته است که:

نقل قول:

والد معظم در توضیح حدیث فوق فرموده اند: عبارت از قرآن هفتاد نفر محو شده اند- تا آخر ظاهرش تحریف قرآن را میرساند لکن این سخن خلاف چیزی است که اعلام شیعه امامیه بدان معتقدند و سند روایت نیز مشتمل بر حارث بن حصیره و صباح بن قیس المزنی است که راوی نخست مجهول الحال استو دومی زیدی مذهب بوده و نزد ابن غضائری نیز ضعیف است، بدین ترتیب خبر خالی از اعتبار و غیر قابل استناد است.

در اینجا یک سوال مطرح می شود. آیا اینکه قرآن تحریف نشده است، همیشه این معنی را می دهد که قرآنی که نازل شده است همینی است که در دست ماست؟

ممکن است بگوییم که خوب کسی پیدا شود در خانه خود قرآن را به دلخواه خود تغییر دهد، آیا این شخص قرآن را تحریف کرده است یا نه؟ در جواب می گوییم. نه. قرآن در خارج خانه این شخص بصورت تحریف نشده هنوز باقی است.
حال بگوییم در روستای دوری (فرض کنیم در زمان های قدیم) یک نسخه از قرآن تحریف شده باشد و همه آنرا بخوانند، آیا قرآن در این جا تحریف شده است یا نه؟ در جواب می گوییم. نه. قرآن در خارج این روستا و در شهرهای دیگر بصورت تحریف نشده هنوز باقی است.
حال گستره را بزرگتر کنیم. بگوییم در زمان ابتدای اسلام که کودتایی شد و خلافت غصب شد، قرآن نیز تحریف شد و قسمت هایی از آن حذف شد. آیا قرآن در اینجا تحریف شده است یا نه؟ در جوب باز می گوییم نه. زیرا قرآن هیج گاه از اهل بیت پیامبر دور نبوده است. و قرآن اصلی همیشه همراه این بزرگواران بوده است. در زمان هایی بدلایل سیاسی نمی شد آن قران را عمومی کرد. و در زمان ظهور قرآن اصلی بدست حضرت منتشر خواهد شد.

منظور بنده این است. اینکه قرآن تحریف نشده است، با وجود اهل بیت و امام معصوم معنی پیدا می کند. و اگر در مدت کوتاهی هر چند 1400 سال حکومت و قدرت در دست نا اهلان غصب شده باشد، ولی زمین خالی از معصوم نمی شود. معصومی هست که نسخه اصلی قرآن را همراه دارد و هر گاه خدا بخواهد ظهور می کند و قرآن اصلی را به دست مسلمانان می رساند.

بنده فقط از روی روایت اشاره شده به این تعبیر رسیدم و اعتقاد بنده این نیست (البته ظاهرا سند روایت نیز ابهام دارد).
این تعبیر از تحریف از قرآن چگونه بررسی می شود؟ آیا مورد قبول است؟

برچسب: 

با نام و یاد دوست


کارشناس بحث: استاد عمار

[=arial]با سلام و ادب
طبق شواهد و دلائل ولو حکومت دست نا اهلان هم باشد باز هم امکان تحریف قرآن نیست همانطور که مدت زیادی اینطور بود و حکومت دست اهل بیت نبود و حتی بعضا که دنبال تحریف ولو اجمالی بودند موفق نشدند.
الانم هم که امام معصوم در ظاهر نیستند و غایب می باشند اما قرآن بدون تحریف وجود دارد.
این لینک رو مطالعه کنید:
http://www.askdin.com/thread15747.html
موفق باشید

موضوع قفل شده است