جمع بندی آشنایی در فضای مجازی با هدف ازدواج

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آشنایی در فضای مجازی با هدف ازدواج

سلام وعرض احترام
یکی از کاربران سوالی مطرح کرده اند ومایل هستند که به صورت ناشناس ارجاع شود و توسط کارشناسان راهنمائی شوند
مطالب ایشون عینا نقل می گردد
باتشکر

نوشت:

سلام
در فامیل و آشنا مورد مناسبی برای ازدواج نمی شناسم. در فضای مجازی (منظورم ارتباطات مجازی نیست) به مواردی برخوردم که به نظرم یک سری از معیارهای من از نظر فکری را دارا هستند. اما بجز این معیار، اطلاعات دیگه ای در دسترس نیست. مثلا اطلاع ندارم که اصلا مجرد هستند یا نه و صحیح نمیدانم که مستقیما کسب اطلاع کنم.

حالا دو سوال دارم :

اول: با شرایطی که عرض کردم چگونه همسری برای ازدواج پیدا کنم ؟

دوم: آیا میشود روی این برخورد در فضای مجازی حساب کرد ؟

با تشکر

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد صابر

[TD][/TD]

سؤال:
در فامیل و آشنا مورد مناسبی برای ازدواج نمی شناسم. در فضای مجازی به مواردی برخوردم که به نظرم یک سری از معیارهای من از نظر فکری را دارا هستند. اما بجز این معیار، اطلاعات دیگه ای در دسترس نیست. مثلا اطلاع ندارم که اصلا مجرد هستند یا نه و صحیح نمی دانم که مستقیماً کسب اطلاع کنم. دو سوال دارم:
اول: با شرایطی که عرض کردم چگونه همسری برای ازدواج پیدا کنم؟
دوم: آیا می شود روی این برخورد در فضای مجازی حساب کرد؟

پاسخ:
واقعیت این است که ازدواج يكي از مهمترين و سرنوشت‏ سازترين مسئله گستره زندگى هر انسان است. طبيعى است كه اگر اين امر مهم با در نظر گرفتن همه جوانب آن و بر اساس تحقيق، آگاهى و شناخت لازم از موقعيت و ويژگي هاي شخصي, خانوادگي و... خود و طرف مقابل و با رعايت نكات مهمى كه در انتخاب همسر بايد مدّ نظر قرار گيرد، انجام شود باعث خوشبختى و سعادت در زندگى مى‏گردد و اگر با اين مسئله مهم برخوردي سطحى, ناشيانه و احساسي صورت گيرد، پیامدهاى ناگواري به بار خواهد آمد.

يكي از راه هايي كه امروزه براي ارتباط دختر و پسر و آشنایی قبل از ازدواج شایع شده است آشنایی در مجازی است. در این زمینه گفتنی است که تا کنون موارد زیادی را دیده ایم که از این طریق با یکدیگر ازدواج نموده و حتی زیر یک سقف رفته اند ولی متأسفانه به دلیل عدم کفویت ها و اکتفاء به برخی از معیارهای غلط؛ زندگی با دوامی نداشته اند.

با توجه به حساسيت مسئله همسر گزيني و شرايط فراواني كه احراز آنها لازم است، بدست آوردن همسر مناسب، از اين طريق مشكل به نظر مي رسد، مگر اينكه در مراحل بعدي در مورد طرف مقابل تحقيقات رسمي صورت گيرد و شما از اين بابت مطمئن شويد كه همسر مورد نظر خود را يافته ايد. در عين حال شما خوب مي دانيد که این شیوه از ازدواج آسيب هايي نظير ارائه اطلاعات غلط، بزرگ نمايي و يا مسكوت گذاشتن بعضي از موضوعات توسط يكي از طرفين به ديگري هنگام آشنايي و خواستگاري از جمله مسايلي است كه بايد نسبت بدان هشيار باشيد؛ زيرا هميشه خورشيد پشت ابر باقي نمي ماند.

به عنوان مثال شايسته است به موضوع تفاوت فرهنگي نیز بپردازیم. زیرا این مسئله بسیار مهم است و در فضای مجازی از همه ی فرهنگ ها حضور دارند. به صرف چند اظهار نظر و چند نمونه بررسی اولیه نمی توان به صفات و خلقیات فردی رسید.
بنابراین توصیه می کنیم برای یافتن همسر اصلا از این مسیر اقدام ننمایید و تلاش کنید از مبادی فامیل و دوستان و آشنایان بیشتر تلاش کنید تا فردی که واقعا مطابق معیارهای شماست بیابید. ما نیز در ادامه راه های همسریابی را معرفی می کنیم.

به طور كلي راه هاي همسريابي عبارتند از:
1. وساطت افراد خانواده، بستگان و بخصوص والدين: متدوال ترين روش در فرهنگ ملي و ديني همين روش شناسايي به واسطه افراد خانواده و يا فاميل و بستگان است. افراد خانواده اغلب به دليل شناختي كه از فرد ، روحيات، عقايد و خواسته هاي وي دارند و همين طور شناختي كه از افراد مورد نظر دارند و يا مي توانند با تحقيق هاي مهم همه جانبه شناخت كافي پيدا كنند بهتر مي توانند به تطابق داشتن و ميزان هم گرايي و اشتراكات آنها آگاهي پيدا كنند. اين روش ساده ترين روش عملي و سهل الحصولترين طريق كسب اطلاعات اوليه و ارتباطات بعدي و مورد نياز است و از نظر حاصل كار نيز ثمر بخش ترين شيوه به شمار مي رود. به عبارت ديگر اين روش از اين امتيازات برخوردار است: سهولت، سرعت كسب اطلاعات و ارتباطات، اطمينان نسبي بيشتر به صداقت و دلسوزي واسطه (كه خانواده و والدين هستند) و شناخت بيشتر به روحيات، سوابق و خواسته هاي طرفين. علاوه بر اين خالي از هر گونه تعصب و سوگيري است و بدون هيچ گونه حب و بغض شخصي انجام مي گيرد. همچنين تحت تأثير احساسات و عواطف غريزي كه در ارتباط هاي مستقيم به وجود مي آيد، نيست.

2. وساطت مراكز مشاوره: مي توان با مراجعه به برخي مراكز مشاوره ازدواج كه به منظور شناساندن دو فرد براي ازدواج تأسيس شده است، فرد مطلوب و مطابق با خواسته ها و توقعات خود را يافت. چنين مراكز مشاوره محدود هستند و كمتر با فرهنگ ملي و بومي ما تناسب دارد و افراد كمتري براي شناسايي فرد مورد نظرشان به اين مراكز مراجعه مي كنند. اگر اين مراكز مشاوره ازدواج مورد اعتماد باشند در محيط هاي دانشگاه يا غير آن مي توانند موثر باشند و از طرف ديگر زمانيكه امكان همسريابي از راه اول يعني وساطت خانواده به هر دليلي امكان پذير نيست اين راه مي تواند اطلاعات مورد نياز را در اختيار بگذارد. تأكيد مي شود اين مراكز مشاوره بايد داراي كارشناسان دلسوز، با تجربه و مورد اعتماد و سابقه روشن و مطمئن باشند.

3. مراجعه به كانون هاي ازدواج دانشجوئي در دانشگاه ها.

با توجه به توضيحات بالا، بهترين روش همسريابي اقدام از طريق خانواده است. معمولا والدين به خصوص مادران در تعاملاتي كه با دوستان خود دارند، يا در مهماني ها و مراسمي كه شركت مي كنند مي توانند دختري مناسب را شناسايي كنند. همچنين مادرتان مي توانند در بين دوستان و اقوام و همسايگان بگردند تا موردي مناسب برايتان پيدا كنند.

موضوع قفل شده است