آسیب پدر به فرزند دیه دارد؟

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
آسیب پدر به فرزند دیه دارد؟
سلام و وقت بخیر حکمت و علت اینکه اگر پدی فرزندشو بکشه قصاص نمیشه چیه ؟ ایا اگر ضرر  مالی یا صدمه جسمی هم به پسر بزنه مشمول حق الناس و دیه نمیشه ؟ ایا پدر حبس و زندانی  میشه؟  در مورد سقط جنین چی ؟ اگر مباشر پدر باشه چه حکمی داره ایا دیه نباید بده ؟  فرزند دخترش را چی ؟ ایا این حکم برا فرزند پسر هست یا تفاوتی ندارد ؟
برچسب: 
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد صادق الوعد
سیصدوسیزده said in آسیب پدر به فرزند دیه دارد؟
سلام و وقت بخیر حکمت و علت اینکه اگر پدی فرزندشو بکشه قصاص نمیشه چیه ؟ آیا اگر ضرر  مالی یا صدمه جسمی هم به پسر بزنه مشمول حق الناس و دیه نمیشه ؟ آیا پدر حبس و زندانی  میشه؟  در مورد سقط جنین چی ؟ اگر مباشر پدر باشه چه حکمی داره آیا دیه نباید بده ؟  فرزند دخترش را چی ؟ آیا این حکم برا فرزند پسر هست یا تفاوتی ندارد ؟
با سلام  و تشکر از ارتباط شما جز در قتل فرزند که پدر قصاص نمی شود  و محکوم به دیه و تعزیر می شود در صورتی که پدر به فرزند ضرر مالی وارد کند باید جبران کند و ضامن است  همچنین اگر آسیب و صدمه جسمی به فرزند وارد کند ضامن است و باید دیه و خسارتش را پرداخت کند و اگر فرزند از پدر شکایت کند  محکمه دراین زمینه حکم خواهد کرد و طبیعتا اگر لازم باشد حبس می شود    در خصوص سقط جنین اگر توسط شخص پدر انجام شود و مباشر باشد باید دیه اش را پرداخت کند در مواردی که عرض شد فرقی بین فرزند دختر و پسر نیست  
ماده ۲۲۰ قانون مجازات اسلامی پدر یا جد پدری که فرزند خود را بکشد قصاص نمی‌شود و به پرداخت دیهٔ قتل به ورثه مقتول و تعزیر محکوم خواهد شد.
موضوع قفل شده است