جمع بندی چگونه انگیزه ام رو در شغل جدیدم از دست ندهم؟

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
چگونه انگیزه ام رو در شغل جدیدم از دست ندهم؟
سلام من حدود دو سه سالی هست که یک کسب و کار اینترنتی رو شروع کردم. به کارم خیلی علاقه دارم و سختی های زیادی رو تحمل کردم و با وجود اینکه مشتری زیادی ندارم اما باز هم دارم فعالیت می کنم. به نظرتون برای اینکه انگیزه بیشتری داشته باشم باید چه کاری انجام بدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد ناصر
جمع بندی پرسش: من حدود دو سه سالی هست که یک کسب و کار اینترنتی رو شروع کردم. به کارم خیلی علاقه دارم و سختی های زیادی رو تحمل کردم و با وجود اینکه مشتری زیادی ندارم اما باز هم دارم فعالیت می کنم. به نظرتون برای اینکه انگیزه بیشتری داشته باشم باید چه کاری انجام بدم. پاسخ: افرادی که در موقعیت های مختلف چه شغلی و چه تحصیلی و غیر آن به موفقیت می رسند، از دو انگیزه بهره مند می شوند. یکی انگیز های درونی است که شما رو به سمت و سوی آن هدف می کشاند. یکی از نشانه های این انگیزش درونی رغبت و علاقه ای است که افراد آن را دارند. هر چه این رغبت و علاقمندی بیشتر و پایدارتر باشد، طبیعتا ماندگاری و رسیدن آن هدف بیشتر است، و هر چه این رغبت کمتر باشد این وضعیت بر عکس است. یکی دیگر از انگیزهایی که شما را موفق می کند انگیزه های بیرونی است. یعنی آنچه که خارج از وجود شماست، که منظور محیط و پیرامونی است که در آن زندگی و یا کسب درآمد می کنید. اما برای اینکه به موفقیت بیشتری برسید و انگیزه های شما بیشتر شود به هر دو انگیزه نیاز دارید. برای نمونه چند مورد را اشاره می کنم.
  1. تمرکز روی عمل و کار: گاهی نیاز است به روی هدفی که قصد دارید به آن برسید سه گونه تجسم و تمرکز داشته باشید البته این تمرکز نباید آنقدر باشد که شما را در خیال بگذارد ولی برای انگیزش شما مفید است. یک تمرکز روی هدفی است که دوست دارید و داشتید به آن برسید. تمرکز دوم بر روی نحوه رسیدن به این هدف و سومین تمرکز روی موانعی که باعث نرسیدن شما به آن هدف می شود. وقتی تمرکز می کنید خود را در بهترین وضعیت شغلی ببیند.
  2. اجرای هدف ها: سعی کنید اهدافی را که در دسترس شما هستند آنها را وارد مرحله اجرایی کردن کنید. علت اینکه افراد نمی توانند به اهدافشان برسند این است که اغلب نمی توانند برنامه عمل مشخصی را برای رسیدن به هدفشان تدارک ببینند.این افراد نمی توانند مشخص کنند چه موقعی عمل هدف گرای خود را شروع خواهند کرد و نمی توانند مطمئن باشند که در صورت مواجه شدن با مزاحمت ها و وقفه ها استقامت به خرج خواهند داد. در مقابل وقتی شما اجرای قصدها را نیز مشخص می کنید احتمال دستیابی شما به هدفتان بسیار بالا ست.
  3. پایداری و استقامت: در شغلی که قرار دارید و تازه آن را شروع کردید بمانید و اگر شکست های احتمالی داشتید که جز جدا نشدنی شغل ها و تحصیل و موارد دیگر خواهد بود، از این شکست ها نگران نشوید و دوباره وضعیت خود را باز سازی و از سر گیری داشته باشید.
  4. به شرایط حمایتی نیاز دارید: همانطور که در تعریف دو نوع انگیزش به شما توضیح دادم که انگیزه درونی و بیرونی است برای اعتماد به نفس بیشتر، به شرایطی نیاز دارید که از سوی محیط خود حمایت شوید. شما نمی توانید از موقعیت اجتماعی که در آن قرار گرفتید جدا شوید. یعنی شغل شما تحت تاثیر موقعیت اجتماعی است که شما در آن قرار گرفتید. وقتی شما با گروه های مختلف یا افرادی که توانایی حمایت های معنوی و حتی مادی دارند پیوند می خورید در شما سرزندگی بیشتری ایجاد می شود و رشد خودتان را متوجه می شوید.در انتها نمی توان در ایجاد انگیزه از این موارد هم گذشت که دارای اهمیت هستند.آنچه می تواند به شما در این وضعیت انگیزه دهد ویژگی های مثل آموزش و یادگیری، جسارت، خلاقیت، وقت شناسی، و استفاده از نظر و دیدگاه دیگران است.