جمع بندی انعقاد نطفه جهت بچه دارشدن در روزهای خاص

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
انعقاد نطفه جهت بچه دارشدن در روزهای خاص

با سلام وخسته نباشيد.

چندين سوال دارم لطفا منو از سر درگمي دربيارين.

من بخاطر مشكلات باروري نميتونم اول يا آخر يا وسط ماه نزديكي نداشته باشم بالاخره يه روزش ميفته به اول با آخرماه. باتوجه به اينكه قرص وآمپول تزريق ميكنم زمان مشخصي براي اقدام در نظر گرفته شده كه دقيقا يه روزش ميفته آخر ماه الان نميدونم چيكاركنم. از طرفي اگر بيخيالش بشم ممكنه شانس باروري را از دست بدم واز طرفي مسائل ديني نميدونم چييكاركنم؟

كلا بازه تخمك گذاري من ميفته اول يا آخر چون مشكل باروري دارم بايد حتما توي اين تايم اقدام داشته باشم بعضي مواقع كه اول وآخرماه نيست قمر درعقرب ميشه واقعا كلافه شدم .

آيااسلام  براي كساني مثل من كه نميتونن به راحتي بارداربشن راه گريزي نذاشته؟

با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد حنیف
جمع بندی پرسش: من به دلیل مشکلات باروری باید برای باردار شدن در زمان های خاصی نزدیکی داشته باشم که ممکن است بعضی از این روزها، اول یا آخر ماه باشند. اگر بخواهم مسئله کراهت در این زمان ها توجه کنم، ممکن است شانس بارداری را از دست بدهم. آیا اسلام برای کسانی مثل من راه گریزی قرار داده؟   پاسخ: تمام احکامی که در شریعت بیان شده، مربوط به زمانی هستند که مکلف اختیار و توانایی انجام آن را داشته باشد. یعنی حتی احکام حرمت و وجوب هم در شرایط اضطراری،‌ تغییر کرده و ممکن است خوردن مرداری که حرام بوده،‌ برای حفظ جان تبدیل به واجب شود؛ و یا روزه ی واجبِ‌ ماه رمضان، به علت ضرری که دارد، برای یک مکلف خاص حرام شود. این تکلیف حرام و واجب است، چه رسد به مکروهات و مستحبات که قطعا اهمیتشان به این اندازه نیست. بنابراین چرا دقیقا اسلام راه گریز قرار داده و اگر شما برای فرزند دار شدن باید در این روزها اقدام کنید، می توانید با توکل بر خدا و صدقه دادن، کراهت آن را برطرف نمایید. (۱) ضمن اینکه باید توجه بفرمایید تمام این مقدمات و اعمالی که بیان شده،‌ علت های جزئیه برای سعادت و خوشبختی فرزند شما هستند، نه علت تامّه. مهمترین مسئله ای که در آینده و هدایت فرزند شما به سمت سعادت و خوشبختی طرز تربیت و محیط رشدی ست که برای او فراهم می کنید؛ و البته توکل به خدا. ما مکلف هستیم که تمام توان خودمان را در انجام وظایفمان به کار گرفته و بعد از آن را به خداوند بسپاریم.     پی نوشت: ۱. حر عاملی، محمد بن الحسن؛ وسائل الشیعه؛ موسسه آل البیت؛ قم ۱۴۰۹ ق؛ ج ۱۱؛ ص ۳۷۵
موضوع قفل شده است