جمع بندی  با کسانی که به پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) و اسلام توهین می کنند، چگونه رفتار کنیم؟

تب‌های اولیه

5 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
 با کسانی که به پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) و اسلام توهین می کنند، چگونه رفتار کنیم؟
سلام   با کسانی که به پیامبر صلوات الله علیه و اسلام توهین میکنند چگونه باید رفتار کنیم برای مثال درمترو خانمی به پیامبر اسلام توهین کرد و استغفرالله میگفت پیامبر ظالمه!  من فقط گفتم این اعتقاد شماس ما قبول نداریم و بعد اخم کردم رویم را برگرداندم  و ان لحظه چون از دعوا ترسیدم ادامه ندادم و ان هم ادامه نداد در حال حاضر بسبار ناراحتم که چرا ترسیدم و نگفتم درست صحبت کن یا شدید اللحن تر و قاطع تر نبودم  از این که از دعوا ترسیدم و از پیامبرم خیلی محکم دفاع نکردم  و نگفتم خجالت بکش اول بفهم چی میگی، فقط به گفتم این اعتقاد شماست ما قبول نداریم   ایا من مرتکب گناه کبیره شدم؟  حتی به اطرافیانم که همه ساکت بودند نگفتم خ جالت بکشید   فکر میکنم اگر زمان امام حسین ع بودم ایشان را تنها میذاششتم و این افکار مانع از عبادت من میشود  البته من قبلا به کسی که روز شهاذت امام هادی علیه سلام دف مسزد و میخواند تذکر ندادم و به شدت ناراحت هستم از خودم و به خیال خودم توبه کردم اما این قضیه که اخیرا اتفاق افتاد مخصوصا در ماه عزای امام حسین علیه السلام باعث شد من هر وقت سمت عزاداری ایشان برم فکر میکنم من جزء خائنین به امام حسین هستم  من چه کنم که بعد از این دو ماجرا دیگر نترسم و خیلی قوی و محکم از ائمه و پیامبرم دفاع کنم؟   و این که اصلا به خودم مطمئن نیستم که بار بعدی ایا درست و قاطع رفتار میکنم یا نه و به همین علت فکر میکنم هیچ وقت توبه قبول نبوده و نیست
با نام و یاد دوست         کارشناس بحث: استاد کافی
باسمه تعالی با عرض سلام و خسته نباشید اسلام دین عقل و منطق است و برای هر شبهه ای پاسخ متناسب با آن وجود دارد. این که شما فرمودید، این مساله اعتقاد شماست، خوب بود ولی کافی نبود. چون می شد خیلی محترمانه و مودبانه از او سوال کرد که خانم محترم، چرا شما چنین ادعایی دارید؟ در این صورت که او وارد بحث می شد، اگر مصداقی، مساله یا شبهه ای را مطرح می کرد، اگر تخصص لازم را داشتید، راهنمایی می کردید و در غیر این صورت او را به مراکزی که تخصص لازم در پاسخ به شبهات داشتند ارجاع می دادید. اما در عین حال باز هم شجاعت شما قابل تقدیر است که سکوت نکردید و در حد خود به وظیفه خویش عمل نموده اید. موفق باشید.
سلام رسانه عزیز خوشحالم از اینکه به یک جواب منطقی و محترمانه بسنده فرمودید. پاسخ شما یک پاسخ منطقی بود چون یاداوری میکرد که نظر آن خانم تنها عقیده ممکن نیست و بنابراین نتیجه گیری نیازمند بحث و بررسی بیشتره. اما یک جواب تند می تونه صرفا باعث ترساندن طرف مقابل بشه بدون اینکه مسئله ای رو حل کنه. ایجاد این ترس خودش یک جور تبلیغ منفی بر علیه مذهبه. حتی رو برگرداندن و اخم کردن فقط این پیام رو میده که "من از شنیدن این موضوع ناراحت میشم"، در حالی که یک فرد محقق باید همه دیدگاهها رو بررسی کنه تا بتونه بهترینشون رو انتخاب کنه.    
جمع بندی پرسش: با کسانی که به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) توهین می کنند، چگونه باید رفتار کنیم؟ برای مثال درمترو خانمی به پیامبر اسلام توهین کرد و استغفرالله می گفت پیامبر ظالم است! من فقط گفتم این اعتقاد شماست. ما قبول نداریم و بعد اخم کردم و رویم را برگرداندم. در حال حاضر بسیار ناراحتم که چرا ترسیدم و نگفتم درست صحبت کن یا شدید اللحن تر و قاطع تر نبودم  پاسخ: اسلام دین عقل و منطق است و برای هر شبهه ای پاسخ متناسب با آن وجود دارد. این که شما فرمودید، این مساله اعتقاد شماست، خوب بود ولی کافی نبود. چون می شد خیلی محترمانه و مودبانه از او سوال کرد که خانم محترم، چرا شما چنین ادعایی دارید؟ در این صورت که او وارد بحث می شد، اگر مصداقی، مساله یا شبهه ای را مطرح می کرد، اگر تخصص لازم را داشتید، راهنمایی می کردید و در غیر این صورت او را به مراکزی که تخصص لازم در پاسخ به شبهات داشتند ارجاع می دادید. اما در عین حال باز هم شجاعت شما قابل تقدیر است که سکوت نکردید و در حد خود به وظیفه خویش عمل نموده اید.
موضوع قفل شده است