جمع بندی فیوضات ماه مبارک رمضان و رسیدن به مقامات

تب‌های اولیه

3 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فیوضات ماه مبارک رمضان و رسیدن به مقامات

سلام خسته نباشید من مدتیه که بطور جدی به دین توجه میکنم و حالا حدودا یک ماهه(از ماه رمضان به بعد) که درگیر عرفان و خودشناسی شدم اما چند تا سوال داشتم:

۱_آیا عبادت و انجام وظایف به نیت کشف کرامات،مانع رسیدن من به اونها میشه(در صورتی که نیتم اینه که با این کرامات خدارو بهتر حس کنم) یا نیت دخیل نیست؟

۲_با اینکه میدونم تو این مدت کم نباید توقع رسیدن به جایگاه خاصی رو داشته باشم اما واقعا دوست دارم که هر چه سریعتر اتفاق های خاصی واسم پیش بیاد آیا راهی هست که سریعتر منو به مقصد برسونه و در عین حال به بیراهه نرم؟

۳_من استاد ندارم لطفا چند ذکر مناسب برای شروع دستور بفرمایید
ممنون

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد کافی

[TD][/TD]

 

 جمع بندی
پرسش:

 

1-آیا عبادت و انجام وظایف، به نیت کشف کرامات، مانع رسیدن من به آنها می شود؟ (در صورتی که نیتم این است که با این کرامات خدا را بهتر حس کنم) یا نیت دخیل نیست؟
2-با اینکه میدانم نباید در مدت کم، توقع رسیدن به جایگاه خاصی را داشته باشم اما واقعا دوست دارم که هر چه سریعتر اتفاق های خاصی برایم پیش بیاد. آیا راهی هست که سریعتر من را به مقصد برساند؟ و در عین حال به بیراهه نروم؟
3-من استاد ندارم لطفا چند ذکر مناسب برای شروع دستور بفرمایید.

پاسخ:
1-سعی کنید، عبادات و انجام وظایف را در جهت رضایت حضرت حق و به نیت این که خداوند فرموده، انجام دهید. نه به نیت کرامت و...، به عبارت دیگر همت خود را تنزل به کرامت و... قرار ندهید. کرامت و کشف در نزد اولیا الهی مانند یک جغجغه در دست بچه است و لذا اصلا اعتنایی نسبت به این امور ندارند.
وقتی کسی در پله صدم باشد، 99 نه پله دیگر را هم زیر پای خود دارد.
«نام احمد نام جمله انبیاست/چون که صد آمد نود هم پیش ماست»

2-اصلا نباید عجله کرد. یکی از مهم ترین اصول، در مسیر بندگی خدا، استقامت است.

«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ‏ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ كُنْتُمْ تُوعَدُون‏ (1) آنان كه گفتند: محققا پروردگار ما خداى يكتاست و بر اين ايمان پايدار ماندند فرشتگان رحمت بر آنها نازل شوند (و مژده دهند) كه ديگر هيچ ترسى (از وقايع آينده) و حزن و اندوهى (از گذشته خود) نداشته باشيد و شما را به همان بهشتى كه (انبيا) وعده دادند بشارت باد.»
حضرت آیت الله ملا حسینقلی همدانی (رحمة الله علیه) که یک عارف کامل و مکمل بودند، بعد از 22 سال مجاهده با نفس و صبر و بردباری، نتیجه گرفت و آنها که دیر نتیجه می‌‌گیرند، پخته‌‌تر می‌‌شوند.
حضرت علامه حسن زاده آملی (حفظه الله تعالی) در این زمینه می فرمایند:
«كسانى كه ديرتر مى ‏گيرند پخته‏ تر مى ‏شوند و بهتر و برتر مى‏ گيرند. برخى را مى ‏شناسيم كه زود راه برايش باز شده است، و لكن اكثر حرف هاى او ساحلى است نه لجّه ‏اى، اما براى جناب آخوند ملا حسينقلى‏ همدانى پس از بيست و دو سال راه باز شده است و چه اهل راز شده است.»(2)

3- به همان اذکاری که هر روز باید گفته شود و در ابتدای مفاتیح الجنان، به عنوان اذکار هفته آمده، مراجعه نمایید.
البته ذکر اصلی، یاد خدا بودن است. یعنی مراقبه کامل بر انجام واجبات و ترک محرمات.
پی نوشت:
1.فصلت/30.
2.هزار و یک کلمه، حسن، حسن زاده آملی،بوستان کتاب،ج5،ص268.

 

موضوع قفل شده است