جمع بندی افشا کردن یا افشا نکردن رابطه‌ی نامشروع دیگران

تب‌های اولیه

10 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
افشا کردن یا افشا نکردن رابطه‌ی نامشروع دیگران

با نام و یاد دوست

سلام

یکی از کاربران سایت سوالی داشتند که مایل نبودند با آیدی خودشون مطرح شود

لذا با توجه به اهمیت موضوع، سوال ایشان با حفظ امانت جهت پاسخگویی توسط کارشناس محترم سایت در این تاپیک درج می شود:

نقل قول:


سلام
به تازگی متوجه رابطه غیر مشروع زن یکی از اقوام و آشنایان شده ام. به این صورت که زن آن مرد با مردی دیگر رابطه دارد.
حالا من در یک دو راهی قرار دارم که این موضوع را به شوهرش بگویم که در اینصورت باعث از هم پاشیدن زندگی او می شود و اگر نگویم حقی بر عهده من است.
چگونه می توانم در ذهن این خانم نفوذ کنم و بدون تهدید و با آرامش بدون انکه آبروریزی شود او را از این رابطه گناه آلود منصرف کنم؟
این رو هم اضافه کنم درمورد وجود رابطه نامشروع هم مطمئن هستم و سند و مدرک هم دارم. (متاسفانه) x_x

لطفا راهنمایی ام کنید.






با تشکر

در پناه قرآن و عترت پیروز و موفق باشید

width: 700 align: center

[TD="align: center"]با نام و یاد دوست

[/TD]

[TD="align: center"][/TD]


کارشناس بحث: استاد بدیع

[TD][/TD]

مدیر ارجاع سوالات;1017075 نوشت:
سلام
به تازگی متوجه رابطه غیر مشروع زن یکی از اقوام و آشنایان شده ام. به این صورت که زن آن مرد با مردی دیگر رابطه دارد.
حالا من در یک دو راهی قرار دارم که این موضوع را به شوهرش بگویم که در اینصورت باعث از هم پاشیدن زندگی او می شود و اگر نگویم حقی بر عهده من است.
چگونه می توانم در ذهن این خانم نفوذ کنم و بدون تهدید و با آرامش بدون انکه آبروریزی شود او را از این رابطه گناه آلود منصرف کنم؟
این رو هم اضافه کنم درمورد وجود رابطه نامشروع هم مطمئن هستم و سند و مدرک هم دارم. (متاسفانه)

لطفا راهنمایی ام کنید.

با سلام

قبل از اینکه به بیان راهکارهای مداخله ای مناسب بپردازم چند نکته را در این باره یادآور میشوم:

در احکام متقن دینی و آیات محکم قرآنی بی سابقه ترین و پیچیده ترین راه ها برای اثبات رابطه نامشروع در نظر گرفته شده است تا به آسانی قابل اثبات و نسبت دادن نباشد.

حداقل چهار مرتبه اعتراف یا شهادت چهار تن لازم است تا جایی که اگر تعداد شهود به این عدد نرسد حد قذف بر روی آنها جاری میشود. یعنی نه تنها کسی که به او نسبت ناروا داده اند مجازات نمی شود بلکه خودشان به جرم تهمت ناروا مجازات میشوند. بنابراین گمان نکنید شواهد و مدارکی که دارید برای اثبات رابطه نامشروع حتی در نزد خودتان کافی است. البته به این معنا هم نیست که اصل وجود رابطه (دوستی و ....) انکار و نادیده گرفته شود.

هر گناهی تا زمانی که در خلوت انجام گیرد و برملا نشود حد مشخصی از شناعت و عقوبت را به همراه دارد اما وقتی برملا شود ابعاد جدیدی را پیدا میکند. زشتی و عقوبت آن بیشتر میشود تا آنجا که برخی از علمای اخلاق اعتقاد دارند تجاهر(علنی انجام دادن) معصیت از عواملی است که صغیره را تبدیل به کبیره میکند. چراکه باعث میشود قبح گناه ریخته شده و از آن الگوگیری شود.

آشکار شدن گناه امکان توبه و اصلاح گناهکار را نیز به حداقل کاهش میدهد. چراکه او فکر میکند با توبه میتواند نامه عمل خود را از گناه پاک کند اما ذهن مردم را نه! او خود را همراه با برچسبی از آن گناه میپندارد و تلاش برای جدا کردن آن از خودش را بی فائده میداند.

رمز توصیه های موکد دینی بر پرده پوشی و حفظ آبروی دیگران و نهی از تجسس و غیبت نیز از همین جهت است. بنابراین این را بدانید که هر مقدار گناه آن زن پوشیده تر باقی بماند امکان اصلاح او بیشتر است. شما از گناه او مطلع شده اید اما اجازه ندهید فرد دیگری مطلع شود.


همه آنچه گفته شد به معنای بی تفاوتی مطلق نسبت به این مسئله نیست. شما به هر علتی از این رابطه مطلع شده اید ممکن است بتوانید در جلوگیری از پیچیده تر شدن این رابطه موثر باشید. آن زن وارد بازی خطرناکی شده است و ممکن است با ادامه دادن به این رابطه آرامش دنیا و سعادت آخرت خود را بر باد دهد. بنابراین اگر بتوانید کاری برای نجات زندگی او انجام دهید کاملا بجا خواهد بود.

هر گونه تمایلی از سوی زوجین برای تامین نیازهای عاطفی و یا جنسی در خارج از چارچوب عرف و شرع و خانواده از اختلال در کارکرد و سلامت روابط میان آنها پرده بر می دارد. خانواده ای که افراد آن در سلامت و امنیت روحی و روانی قرار داشته باشند و نیازهای آنان به درستی در محیط خانواده تامین شود دست به چنین اشتباهاتی نخواهند زد. بنابراین آن زن و همسر او قطعا نیاز به راهنمایی اخلاقی و یا مداخله روانشناسی دارند.

بهترین نقش شما در این باره میتواند این باشد که ضرورت این کار را برای آنها تبیین و نسبت به ضرورت اصلاح رفتار، آنها را توجیه کنید. به عبارت دیگر به جای اینکه مستقیما سراغ خیانت آنها به یکدیگر یا خیانت زن به مرد بروید ریشه های این خیانت را شناسایی و در صدد رفع آن برآیید.

زمینه های و بهانه های انحراف جنسی زن در خانواده عبارت است از:

استفاده از برنامه های ماهواره ای نامناسب، عضویت در شبکه های اجتماعی فاسد، آشنایی و دوستی با افراد خیانت کار و هرزه، مشکلات شدید رفتاری در مرد، فقر و اعتیاد مرد و یا زن، خیانت متقابل از مرد، بی اعتنایی از طرف مرد، ....

به احتمال زیاد یک یا چند مورد از این موارد در مورد زنی که از آن سخن میگویید نیز صدق میکند. بنابراین سعی کنید با گفتگو با آن زن او را با مشکلاتی که با آن مواجه هست روبرو کنید و به او کمک کنید تا راه های منطقی برای برون رفت از مشکلات خود پیدا کند.

سلام

به نظرم اگه تلگرام و اینستاگرام و اینجور برنامه ها رو دارن بهشون با یک اکانت ناشناس پیام بدین و بگین که از این رابطه اطلاع دارم در صورتی که باز هم ادامه بدین به همسرتون خواهم گفت و اگه مشکلی در زندگی وجود داره به مشاور خانواده یا روانشناس مراجعه کنید بعد هم سریع دیلیت اکانت بزنید

نباید بفهمن که شما هستین

باسمه القدّوس

مدیر ارجاع سوالات;1017075 نوشت:
به تازگی متوجه رابطه غیر مشروع زن یکی از اقوام و آشنایان شده ام.

توجه و تدبر در آیات شریفه ی ذیل را لطفا جدی بگیرید،از این جهت که اظهار نظر در چنین موضوعاتی

بسیار سخت است آن هم نزد خداوند؛پس باید بسیار در برخورد و عمل دقت داشت:

خداوند متعال در سوره نساء آیه ۱۱۲ می‌فرماید: «وَمَن یَکْسِبْ خَطِیئَةً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا؛ و هر کس خطا یا گناهى مرتکب شود سپس آن را به بى‏گناهى نسبت دهد قطعا بهتان و گناه آشکارى بر دوش کشیده است».
همچنین، در آیات ۲۳ و ۲۴ سوره مبارکه نور در این رابطه امده است: «إِنَّ الَّذِینَ یَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِیمٌ(۲۳) یَوْمَ تَشْهَدُ عَلَیْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَیْدِیهِمْ وَأَرْجُلُهُم بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ بى‏‌گمان کسانى‌که به زنان پاکدامن بى‌‏خبر [از همه جا] و با ایمان نسبت زنا مى‌‏دهند در دنیا و آخرت لعنت ‏شده‏‌اند و براى آن‌ها عذابى سخت‏ خواهد بود (۲۳)در روزى که زبان و دست‌ها و پاهایشان بر ضد آنان براى آن‌چه انجام مى‏‌دادند شهادت مى‏‌دهند».
در آیه ۵۸ سوره احزاب نیز خداوند متعال در این رابطه می‌فرماید: «وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا؛ و کسانى‌که مردان و زنان مؤمن را بى‌‏آنکه مرتکب [عمل زشتى] شده باشند آزار مى‌‏رسانند قطعاً تهمت و گناهى آشکار به گردن گرفته‏‌اند».
در آیه ۱۲ سوره نور آمده است: «لَوْلَا إِذْ سَمِعْتُمُوهُ ظَنَّ الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بِأَنفُسِهِمْ خَیْرًا وَقَالُوا هَذَا إِفْکٌ مُّبِینٌ؛ چرا هنگامى‌که آن [بهتان] را شنیدید مردان و زنان مؤمن گمان نیک به خود نبردند و نگفتند این بهتانى آشکار است»

سلام و عرض ادب

به صورت ناشناس آیات و روایات و مقالاتی در مورد مضرات خیانت به همسر رو به ایشون برسونید

فکر کنید ایشون خواهر یا مادر یا دختر شماست و با نگاهی در جهت اصلاح قدم بردارید، نه تخریب

دلسوزانه با ایشون رفتار کنید و کمکشون کنید تا متوجه اشتباهشون بشن

ببینید مشکل همسر ایشون چه هست ، که موجب شده این خانم به مرد دیگه ای دل ببنده

اگر در توانتون هست کمک کنید تا مشکشون حل بشه

در تمام موارد سعی کنید به صورت ناشناس رفتار کنید تا این مساله علنی نشه

اجرکم عندالله

در پناه حق تعالی

شروحیل;1017765 نوشت:
سلام و عرض ادب

سلام علیکم
خیر مقدم
گل

بدیع;1017227 نوشت:
سعی کنید با گفتگو با آن زن او را با مشکلاتی که با آن مواجه هست روبرو کنید و به او کمک کنید تا راه های منطقی برای برون رفت از مشکلات خود پیدا کند.

Bahar_Mj;1017689 نوشت:
به نظرم اگه تلگرام و اینستاگرام و اینجور برنامه ها رو دارن بهشون با یک اکانت ناشناس پیام بدین و بگین که از این رابطه اطلاع دارم در صورتی که باز هم ادامه بدین به همسرتون خواهم گفت و اگه مشکلی در زندگی وجود داره به مشاور خانواده یا روانشناس مراجعه کنید بعد هم سریع دیلیت اکانت بزنی

حبیبه;1017756 نوشت:
توجه و تدبر در آیات شریفه ی ذیل را لطفا جدی بگیرید

شروحیل;1017765 نوشت:
فکر کنید ایشون خواهر یا مادر یا دختر شماست و با نگاهی در جهت اصلاح قدم بردارید، نه تخریب

سلام
قربان دین اسلام بروم که حقوق بشر حالا حالاها باید جلویش لنگ بیندازد
چندین بار به دلیل شبهاتی از اسلام دلزده شدم (هنوز هم بخش زیادی از شبهات در ذهن و قلبم حل نشده) اما اول همین موارد زیبا و مثبت، بعد هم عشق به اهل بیت(ع) مانع شد تا به کل از دینم روگردان شوم
البته اسلام مسلمان لایق می‌خواهد که مثل شما اینقدر زیبا دیگران را راهنمایی کند و مایلم عرض کنم که باعث افتخار من است که برادر دینی شما عزیزان باشم گل

یک نکتهء مهم نیز خطاب به استارتر محترم بگویم
به دکتر بهشتی (فکر کنم ایشان بودند) گفتند در خارج از ایران چقدر از کافران را توانستید مسلمان کنید؟
ایشان پاسخ دادند اولویت من این بود که از کافر شدن جوانان خودمان جلوگیری کنم!


کاربر گرامی، در کنار تمام توصیه‌های دوستان، مراقب باشید که چیزی از این موضوع دامان شما را نگیرد!
عذرخواهی می‌کنم اما من و شما از حضرت یوسف(ع) محکم‌تر نیستیم. ایشان پیامبر خدا بودند اما در داستان ایشان با ذلیخا خداوند می‌فرماید اگر من هوای یوسف را نداشتم.....!

این را بر اساس یک سری تجارب عرض می‌کنم که برخی افراد که رابطه نامشروع دارند، بخصوص خانم‌های اینچنین، اگر احتمال لو رفتن خود را بدهند تلاش می‌کنند برای طرف مقابل دام پهن کنند!
اگر خانم هستید مردی را سر راهتان قرار خواهد داد و اگر آقا هستید خانمی دیگر یا حتی خودش را سر راهتان قرار می‌دهد! یا ممکن است برایتان پاپوش بسازد!
البته من نسبت شما با آن خانم را نمی‌دانم، بطور کلی عرض کردم. لذا بسیار محتاط عمل کنید و زندگی خود را در اولویت قرار دهید


پرسش: به تازگی متوجه ارتباط نامشروع یکی از زنان فامیل با فرد غریبه ای شده ام. در این باره مطمئن هستم و مدرک نیز برای اثبات آن دارم. آیا باید به شوهرش بگویم؟ اگر بگویم زندگی آنها از هم می پاشد و اگر نگویم به شوهرش مدیون میشوم.


پاسخ: قبل از اینکه به بیان راهکارهای مداخله ای مناسب بپردازم چند نکته را در این باره یادآور میشوم:

در احکام متقن دینی و آیات محکم قرآنی بی سابقه ترین و پیچیده ترین راه ها برای اثبات رابطه نامشروع در نظر گرفته شده است تا به آسانی قابل اثبات و نسبت دادن نباشد.

حداقل چهار مرتبه اعتراف یا شهادت چهار تن لازم است تا جایی که اگر تعداد شهود به این عدد نرسد حد قذف بر روی آنها جاری میشود. یعنی نه تنها کسی که به او نسبت ناروا داده اند مجازات نمی شود بلکه خودشان به جرم تهمت ناروا مجازات میشوند. بنابراین گمان نکنید شواهد و مدارکی که دارید برای اثبات رابطه نامشروع حتی در نزد خودتان کافی است. البته به این معنا هم نیست که اصل وجود رابطه (دوستی و ....) انکار و نادیده گرفته شود.

هر گناهی تا زمانی که در خلوت انجام گیرد و برملا نشود حد مشخصی از شناعت و عقوبت را به همراه دارد اما وقتی برملا شود ابعاد جدیدی را پیدا میکند. زشتی و عقوبت آن بیشتر میشود تا آنجا که برخی از علمای اخلاق اعتقاد دارند تجاهر(علنی انجام دادن) معصیت از عواملی است که صغیره را تبدیل به کبیره میکند. چراکه باعث میشود قبح گناه ریخته شده و از آن الگوگیری شود.

آشکار شدن گناه امکان توبه و اصلاح گناهکار را نیز به حداقل کاهش میدهد. چراکه او فکر میکند با توبه میتواند نامه عمل خود را از گناه پاک کند اما ذهن مردم را نه! او خود را همراه با برچسبی از آن گناه میپندارد و تلاش برای جدا کردن آن از خودش را بی فائده میداند.

رمز توصیه های موکد دینی بر پرده پوشی و حفظ آبروی دیگران و نهی از تجسس و غیبت نیز از همین جهت است. بنابراین این را بدانید که هر مقدار گناه آن زن پوشیده تر باقی بماند امکان اصلاح او بیشتر است. شما از گناه او مطلع شده اید اما اجازه ندهید فرد دیگری مطلع شود
همه آنچه گفته شد به معنای بی تفاوتی مطلق نسبت به این مسئله نیست. شما به هر علتی از این رابطه مطلع شده اید ممکن است بتوانید در جلوگیری از پیچیده تر شدن این رابطه موثر باشید. آن زن وارد بازی خطرناکی شده است و ممکن است با ادامه دادن به این رابطه آرامش دنیا و سعادت آخرت خود را بر باد دهد. بنابراین اگر بتوانید کاری برای نجات زندگی او انجام دهید کاملا بجا خواهد بود.

هر گونه تمایلی از سوی زوجین برای تامین نیازهای عاطفی و یا جنسی در خارج از چارچوب عرف و شرع و خانواده از اختلال در کارکرد و سلامت روابط میان آنها پرده بر می دارد. خانواده ای که افراد آن در سلامت و امنیت روحی و روانی قرار داشته باشند و نیازهای آنان به درستی در محیط خانواده تامین شود دست به چنین اشتباهاتی نخواهند زد. بنابراین آن زن و همسر او قطعا نیاز به راهنمایی اخلاقی و یا مداخله روانشناسی دارند.

بهترین نقش شما در این باره میتواند این باشد که ضرورت این کار را برای آنها تبیین و نسبت به ضرورت اصلاح رفتار، آنها را توجیه کنید. به عبارت دیگر به جای اینکه مستقیما سراغ خیانت آنها به یکدیگر یا خیانت زن به مرد بروید ریشه های این خیانت را شناسایی و در صدد رفع آن برآیید.

زمینه های و بهانه های انحراف جنسی زن در خانواده عبارت است از:

استفاده از برنامه های ماهواره ای نامناسب، عضویت در شبکه های اجتماعی فاسد، آشنایی و دوستی با افراد خیانت کار و هرزه، مشکلات شدید رفتاری در مرد، فقر و اعتیاد مرد و یا زن، خیانت متقابل از مرد، بی اعتنایی از طرف مرد، ....

به احتمال زیاد یک یا چند مورد از این موارد در مورد زنی که از آن سخن میگویید نیز صدق میکند. بنابراین سعی کنید با گفتگو با آن زن او را با مشکلاتی که با آن مواجه هست روبرو کنید و به او کمک کنید تا راه های منطقی برای برون رفت از مشکلات خود پیدا کند.

موضوع قفل شده است