تجویز دکتر به خوردن شراب برای بهبودی

تب‌های اولیه

7 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
تجویز دکتر به خوردن شراب برای بهبودی

با سلام خدمت شما. من چندی پیش به متخصص غدد و دیابت مراجعه کردم، دکتر برای کاهش قند خون من به من پیشنهاد داد روزانه به اندازه 20 سی سی یا ته استکان شراب مصرف کنم. خواستم بدونم آیا خوردن آن طبق تجویز پزشک مشکل دارد؟

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد شفا

مرضیه سادات بیهقی;965937 نوشت:
با سلام خدمت شما. من چندی پیش به متخصص غدد و دیابت مراجعه کردم، دکتر برای کاهش قند خون من به من پیشنهاد داد روزانه به اندازه 20 سی سی یا ته استکان شراب مصرف کنم. خواستم بدونم آیا خوردن آن طبق تجویز پزشک مشکل دارد؟


سلام علیکم

طبق نظر مقام معظم رهبری:

با توجه به اینکه بیماری دیابت با دارو قابل کنترل است، فلذا استفاده کردن شراب در این موارد جایز نیست و حرام است، و تجویز دکتر مجوز استفاده از آن نمی شود.

مرضیه سادات بیهقی;965937 نوشت:
با سلام خدمت شما. من چندی پیش به متخصص غدد و دیابت مراجعه کردم، دکتر برای کاهش قند خون من به من پیشنهاد داد روزانه به اندازه 20 سی سی یا ته استکان شراب مصرف کنم. خواستم بدونم آیا خوردن آن طبق تجویز پزشک مشکل دارد؟

با سلام

پزشکان بی دین چنین تجویزاتی دارند!

مگر گیاهان دارویی یا ادویه و... برای کاهش قند خون یا درمان دیابت وجود ندارد که دست به دامان شراب شویم؟!!!

برای درمان گیاهی دیابت میتوانید به پزشکانی که درمان گیاهی میکنند مراجعه کنید که در سایت "طبیب شهر" معرفی شده اند

اینم مواردی از داروهای گیاهی جهت درمان یا کاهش قند خون:

عرق گیاهی شنبلیله
موارد مصرف: علاج قند خون از راه فعال کردن لوزالمعده و تولید انسولین طبیعی، مسلولین و اشخاص ضعیف

احتیاط و منع مصرف: زنان باردار و کودکان زیر 7 سال
مدت مصرف جهت درمان: چهل روز

قرص گیاهی گالگا
دسته دارویی: داروی کمکی پایین آورنده قند خون (دیابت نوع دوم) . کاهش دهنده چربی اندامها ، افزایش دهنده ترشح شیر

مواد موثره: قرص گالگا دارای 500 میلی گرم برگ Galega Officinalis از نوع اصلاح شده می باشد . در ترکیب شیمیایی آن ساپونین ها ، فلاونوییدها و مشتقات گوانیدین (4-Hydroxy galegine, galegine ) و الکالوییدی از مشتقات Quinazoline مانند Peganine وجود دارند .

مکانیسم اثر: این گیاه با مکانیسم های زیر موجب کاهش قند خون می گردد : 1- تقویت اثر انسولین ، به خصوص افزایش ورود قند به سلولها . 2- جلوگیری از جذب قند در روده .

عوارض جانبی: در صورت رعایت دوز درمانی ، هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است . مصرف بیش از حد مشتقات گوانیدین ممکن است باعث سردرد ، عصبانیت و ضعف شود

نکات قابل توجه:بیماران تحت درمان با انسولین باید درمان با انسولین را ادامه داده و دوز مصرفی را نسبت به میزان قند خون و ادرار تنظیم نمایند . در بسیاری از کشورها از جمله فرانسه از این گیاه در ترکیب اسپسیالیته ای به نام گالاکتوژیل Galactogil برای افزایش ترشح شیر استفاده شده است .

دستور مصرف :روزی 3 بار 2 قرص بعد از هر غذا .


قرص گیاهی گلیکوگل

موارد مصرف : داروی کمکی پائین آورنده قند خون .

اثرات پائین آورنده قند خون: مواد کمکی بکار رفته در فرمولاسیون قرص روکشدار گلیکوگل شامل تخم شنبلیله، پوست دارچین و پودر ریشه جین سنگ نیزاز دیرباز در مطالعات فارماکولوژیکی و بالینی متعددی مورد مطالعه و اثرات پائین آورنده قند خون آنها در حیوانات آزمایشگاهی و انسان به اثبات رسیده است. این مواد گیاهی بصورت سینرژیسم موجب افزایش اثر پائین آورنده قند خون عصاره مریم گلی می گردند.

مقدار مصرف :روزی 3 بار، هربار یک قرص بعد از غذا میل شود.
موارد منع مصرف:در افرادیکه نسبت به گیاهان داروئی حساسیت دارند مصرف این دارو با احتیاط صورت گرفته و در صورت بروز آثار حساسیت مصرف دارو قطع گردد..
عوارض جانبی : عوارض جانبی خاصی تاکنون گزارش نشده است .(از آنجائیکه عصاره گیری از گیاه مریم گلی با حلال آب انجام می شود، فاقد عوارض جانبی فراورده های حاوی عصاره های هیدروالکلی این گیاه می‌باشد

تداخل دارویی : تا کنون موردی گزارش نشده است.

مصرف درحاملگی و شیردهی: در خانم های باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.

موارد زیر را هم میتوان جهت کاهش قند خون به غذاها افزود مثلا سس با زیره یا خوراک لوبیا با ادویه و زیره یا تخم کتان:

تخم کتان در کنترل دیابت کمک می کند. Lignan موجود در تخم کتان قند خون را در افراد دیابتی نوع دوم کاهش می دهد. استفاده روزانه از تخم کتان می تواند میزان قند خون را به مدت طولانی کنترل کند. استفاده روزانه از تخم کتان در افرادی که از انسولین استفاده می کنند می تواند میزان حساسیت بدن به انسولین (افرادی که بدن آن ها انسولین را قبول نمی کند.) را کاهش دهد. همچنین قادر به کاهش احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع دوم است.

زردچوبه: کورکومین موجود در زردچوبه یک ترکیب فعال با ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و جریان خون را بهبود می بخشد. همچنین باعث بهبود عملکرد انسولین و کاهش رسوب پلاک های چربی در دیواره‌ داخلی عروق می شود و از گرفتگی آن جلوگیری می کند. افراد دیابتی که از مکمل کورکومینوئید استفاده می کنند، قند خون پایین تر و مقاومت به انسولین کمتری دارند. کورکومینوئید یک ترکیب فعال در زردچوبه است که از طریق کاهش اسیدهای چرب، اثر ضد دیابتی دارد.

فلفل قرمز : «کپسایسین» موجود در فلفل دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و به بهبود عملکرد عروق خونی کمک می کند. همچنین سطح فشار خون را طبیعی می سازد. این ماده به حفظ جریان خون در سراسر بدن، به ویژه دست ها و پاها که ممکن است به دلیل قند خون بالا دچار مشکل شده باشند، کمک می کند. افراد دیابتی که غذای حاوی فلفل مصرف می کنند، پس از هر وعده‌ غذایی به انسولین کمتری برای کاهش قند خون خود نیاز دارند. فلفل قرمز همچنین باعث افزایش سوخت و ساز می شود و خواص ضد سرطانی نیز دارد.

زیره سیاه: قند خون و کلسترول را کاهش می دهد. زیره سیاه باعث افزایش حساسیت به انسولین و افزایش برداشت گلوکز از طریق سلول و متعاقبا کاهش قندخون می ‌شود. همچنین دانه زیره از تشکیل محصولات نهایی گلیکاسیون که در دیابت معمول است و اغلب منجر به عوارض دیابت می ‌گردد، جلوگیری می‌ کند.

دارچین: دارچین در غشای سلولی مانند انسولین عمل کرده و با افزایش سوخت و ساز قند در درون سلول به کاهش سطح قند خون کمک می کند. همچنین برای کاهش سطوح کلسترول بالا که معمولا همراه با بیماری دیابت بروز می کند، مفید است. این ادویه در درمان پرنوشی و پرادراری ناشی از افزایش قند خون دیابت موثر است و با کاهش مقاومت به انسولین به کنترل وزن و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک می کند.

دانه‌ شنبلیله : دانه‌ شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که به کاهش قند خون با آهسته کردن روند هضم و جذب کربوهیدرات ها کمک می کند. این ویژگی در درمان افراد مبتلا به دیابت موثر است. تحقیقات نشان می دهند که دانه‌ شنبلیله می تواند بیشتر علائم متابولیک مربوط به دیابت نوع یک و دیابت نوع دوم را با کاهش سطوح قند خون و بهبود تحمل گلوکز تخفیف دهد.

سیاه دانه: در طب سنتی سیاه دانه درمانی برای همه بیماری ها به جز مرگ شناخته شده است. برای درمان و کنترل دیابت با این ادویه، نصف فنجان سیاه دانه‌ گرم شده را با نصف فنجان آب دانه‌ شاهی (دانه خردل را نیز می توان جایگزین کرد) و یک چهارم فنجان پوست انار در یک مخلوط کن بریزید و یک هشتم فنجان شاه‌تره اضافه کنید. هر روز یک قاشق چایخوری از این ترکیب بخورید. این کار را برای یک ماه ادامه دهید.

ریحان : ریحان سبزی معطری است که به سالاد، سوپ و غذاهای شما عطری خوشایند می بخشد. تحقیقات نشان می دهد ریحان حاوی فلاوونوئیدهایی است که به طور خاص قند خون را کاهش می دهد.

[=IranSans]انَّ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ لَمْ یحَرِّم الْحَمْدَ لِاسْمِها وَلکنْ حَرَّمَها لِعاقَبَتِها، فَما کانَ عاقِبَةُ عاقِبَةَ الْخَمْرِ فَهُوَ خَمْرٌ.[=IranSans] وسايل الشيعه، ج 17، ص 273.

[=IranSans]خداوند شراب را به خاطر اسمش تحریم نکرد بلکه به خاطر عواقب آن حرام نمود لذا هرچیزی اثر خمر را ببخشد، حرام است.
[=IranSans]قابل ذکر است که حرمت شراب استثناء ندارد و نوشیدن آن حتی به بهانه مداوای مرض و امثال آن جایز نمی باشد.
[=IranSans]«عمر بن اذَینَه» می گوید به امام صادق علیه السلام نوشتم آیا کسی می تواند برای معالجه مرضش و نه به قصد لذت، شراب بنوشد؟ امام پاسخ منفی خود را چنین مستدل کردند:[=IranSans]خداوند در آنچه که حرام نموده است درمان و شفائی قرار نداده است.

مرضیه سادات بیهقی;965937 نوشت:
با سلام خدمت شما. من چندی پیش به متخصص غدد و دیابت مراجعه کردم، دکتر برای کاهش قند خون من به من پیشنهاد داد روزانه به اندازه 20 سی سی یا ته استکان شراب مصرف کنم. خواستم بدونم آیا خوردن آن طبق تجویز پزشک مشکل دارد؟

سلام
شاید پاسخم ربطی به موضوع نداشته باشه ولی حرفمو میزنم:)
البته در ادامه صحبت جناب یحبونه
به دکتر طب سنتی مراجعه کنید درمان هاشون با داروهای گیاهیه ویا حتی با حجامت یا زالو شاید درمان بشید در اینصورت نیازی به خوردن شراب و یا حتی دارویی نیست
نمیدونم کجا ساکن هستید ولی هم تو تهران هم تو قم دکترهای طب سنتی خوبی هستند که از همه جای کشور مراجعه کننده دارند
و اینکه نگران هزینه داروهای طب سنتی نباشید هزینه اش زیاد نیست و خیلی کمتر ازهزینه داروهای شیمیایی و خرید یه بطری شراب برای بهبود دیابت هست

یا صاحب الزمان(عج)
یا علی مدد

سلام . بدون شراب هم دیابت قابل کنترله .

ولی در موارد قند بالا طب سنتی جواب نمی ده . داروهایی مثل مت فورمین و گلی بنگلامید و در موارد قند بالا تزریق انسولین تمام طبق نظر پزشک متخصص لازمه . طب سنتی هم می تونه فقط به عنوان مکمل باشه .

موضوع قفل شده است