اپلیکیشن خرید و دانلود کتاب

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
اپلیکیشن خرید و دانلود کتاب

در دهه اخیر، اسمارت فون ها که به جزء جدای ناپذیر انسان مدرن مبدل شده اند و تا جایی پیش رفته اند که اکثر نیاز های انسان را برطرف می کنند: از برقراری تماس که از کارهای اولیه موبایل ها محسوب می شود تا عکاسی و ... حتی خواندن کتاب را به راحتی میسر کرده اند.

خواندن کتاب در اسمارت فون ها مزیت هایی دارد که نسخه چاپی آن ندارد. اما پیش از معرفی مزیت های کتاب های الکترونیک بهتر است با کتابخانه الکترونیک آشنا شویم. چون برای خواندن کتاب در گوشی همراه ابتدا باید منبعی معتبر برای دانلود کتاب الکترونیکی داشته باشیم.

فیدیبو یک فروشگاه کتاب الکترونیک است که می توانید آن را بر روی پلتفرم های مبتنی بر سیستم عامل های اندروید، iOS و ویندوز نصب و هرجا که خواستید از آن استفاده کنید. بعد از نصب اپلیکیشن فیدیبو، شما به بیش از ۸ هزار کتاب الکترونیکی دسترسی خواهید داشت که این مجموعه شامل رمان، نمایشنامه، کتاب های تاریخی، مذهبی، روانشناسی و ... می شوند.

امکاناتی که اپلیکیشن فیدیبو برای کاربران در نظر گرفته بسیار متنوع هستند در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

* امکانات جستوجوی سریع بر اساس موضوع و نام کتاب یا نام نویسنده، ناشر یا مترجم

* قابلیت خواندن قسمتی از متن کتاب به عنوان نمونه قبل از خرید کتاب

* رابط کاربری ساده و راحت و در عین حال با امکانات فراوان

* همگام سازی اطلاعات بین تمامی دستگاه ها (Sync): بدین معنا که شما با اعمال هرگونه تغییرات روی هر دستگاه شاهد آن تغییرات روی دستگاه های دیگر نیز خواهید بود.
و ...

پروژه فیدیبو با هدف توزیع کتاب های الکترونیک با رعایت قانون جهانی کپی رایت، در سال 2013 راه اندازی شد. از آن زمان تاکنون، فیدیبو موفق شده تا با عقد قرارداد با 137 ناشر داخلی، کتاب های آنان را به صورت الکترونیک و کاملا قانونی برای فروش در اختیار کاربرانش قرار دهد.

بعد از عضویت در فیدیبو، در قسمت "پروفایل" می توانید مبلغ اعتبار خود را از دو هزار تومان تا صد هزار تومان افزایش داده و اگر کد تخفیف یا کارت هدیه دارید نیز می توانید نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید.

فیدیبو یک اپلیکیشن مالتی*پلتفرم است بدین معنا که محدودیت خاصی برای استفاده آن روی دستگاهی تعریف نشده و این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا آن را در تبلت، تلفن همراه و کامپیوتر شخصیتان نصب کنید و لذت کتاب خواندن را همانطور که خودتان دوست دارید تجربه کنید.

در پایان به بررسی نقاط قوت و ضعف اپلیکیشن فیدیبو می پردازیم، نقاط قوت:

* چینش صحیح و استاندارد حروف و جملات

* امکان های لایت (نشانه گذاری) کردن

* دارا بودن حالت شب (Night Shift) برای مواردی که شما در یک فضای تاریک مشغول مطالعه کتاب هستید

* امکان استفاده از گیفت کارت های اپل برای شارژ حساب

* ارائه تخفیف های بعضا فوق العاده برای کتاب های پرطرفدار (گاهی تا ۷۰ درصد تخفیف)

* امکان امتیاز دهی به کتاب هایی که مطالعه شده اند

* مشاهده نقدهای ارائه شده برای کتاب هایی که قصد خواندشان را داریم

نقاط ضعف:

* عدم وجود صفحه ای به عنوان پروفایل من

* عملکرد سریع نسخه ی آی او اس نسبت به نسخه ی اندروید

* عدم نمایش اسم کاربر (در حال حاضر ایمیل کاربر نمایش داده می شود)

شاید مواردی که تحت عنوان نقاط ضعف به آن ها اشاره کردیم کمی سختگیرانه باشد، اما به نظر میرسد با توجه به رشد و موفقیتی که اپلیکیشن کتاب خوان فیدیبو داشته، اضافه شدن امکانات این چنینی میتواند بیش از پیش به محبوبیت این برنامه اضافه کند.