جمع بندی ازدواج با فردی که دارای مشکل یا بیماری خاصی است

تب‌های اولیه

4 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
ازدواج با فردی که دارای مشکل یا بیماری خاصی است

با سلام و خسته نباشيد يكي از دوستانم 30سال سن دارد و قصد ازدواج با دختري را دارد كه 3 سال از خودش بزرگتر مي باشد ولي از لحاظ ظاهري اين خانم يكي از پلكهايش افتاده مي خواستم نظر بزرگواران را بدونم كه در اين ازدواج مشوق او باشم يا از مخالفين ؟ آيا به خاطر اين مشكل ظاهري به مرور زمان اين آقا از خانم زده نميشه ؟ كلا در مورد اين ازدواجها كه يك طرف مشكل خواستي جسمي داشته باشه چه جور مشاوره مي شوند كه زندگي پايدار تري داشته باشند
در مشكلات مادرزادي به فرزند آينده منتقل مي شود يا خير؟
ممنون از لطفتون

با نام و یاد دوست





کارشناس بحث: استاد امین

پرسش:
یکی از دوستانم که 30 سال سن دارد قصد دارد با دختری که 3 سال از ایشان بزرگتر است ازدواج کند ولی پلک های این دختر افتاده است آیا این مسئله در آینده مشکلی را برایش ایجاد می کند یا خیر و آیا من مشوّق ایشان باشم یا مخالف این ازدواج؟

پاسخ:
برای اینکه بفهمیم چنین انتخابی خوب است یا خیر، باید دید انگیزه و علت این انتخاب چیست؟ اگر علت این انتخاب عاقلانه باشد؛ این ازدواج ازدواج خوبی خواهد بود؛ اما اگر غیر از این باشد مثلا انتخاب او به خاطر عشق و علاقه ای است که ایجاد شده، این انتخاب آینده خوبی نخواهد داشت؛ مگر اینکه این عشق و علاقه پشتوانه عقلی هم داشته باشد؛ به این معنا که طرفین از لحاظ مختلف فکری اعتقادی اخلاقی رفتاری خانوادگی و ... با هم تناسب های لازم را داشته باشند.

_ عاقلانه بودن به چه معناست؟
عاقلانه بودن به این معناست که فرد جدای از دخالت هر گونه عشق و علاقه، طرف را مورد بررسی قرار داده و در نهایت به این نتیجه برسد که فرد مورد نظر مجموعا مورد خوبی است و نقاط مثبت زیادی دارد که این نقص جزئی را پوشش می دهد؛ مثلا این طور است که دختر مورد نظر فرد با ایمان و خوش اخلاقی است و این مسئله برای این پسر اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر نقص جسمی او را نادیده می گیرد. البته عاقلانه بودن اعم از این مورد است و موارد دیگری را هم شامل می شود؛ مثلا کسی که خودش هم مثل طرف یک نقص جزئی دارد و با این نگاه طرف را انتخاب می کند، این انتخاب انتخاب عاقلانه است؛ حتی اگر نقص او جسمی هم نباشد.

بنابراین در چنین انتخابی آنچه اهمیت دارد این است که اولا در ملاک های اصلی مثل افکار و عقاید و اخلاق و ...، طرفین با هم تناسب لازم را داشته باشند ثانیا به دل همدیگر نشسته باشند و قلبا بخواهند که طرف همسرشان شود ثالثا دهن بین نباشند و در آینده اگر حرفی از دیگران شنیدند تحت تاثیر قرار نگیرند و نسبت به همسرشان سرد نشوند رابعا هیچ وقت از عیب های خود غافل نشوند و بدانند که عیب، فقط عیب ظاهری و جسمی نیست و خیلی از عیب ها درون همه ما هست که فقط خودمان از آن خبر داریم و اگر بنا بود دیگران بدانند طور دیگری با ما رفتار می کردند خامسا اگر تصمیم به ازدواج گرفتند باید طرفشان را همینطوری که هست بپذیرند و در طول زندگی در هیچ شرایطی عیب او را بازگو نکنند و اگر نمی توانند، همین الان همه چیز را تمام کنند.

_ تاثیر این مشکل در ژنتیک:
نه لزوما اینطور نیست که هر کسی نقص مادرزاد داشته باشد حتما به فرزندش منتقل شود؛ چون این نقص ها علت های مختلفی می تواند داشته باشد. بعلاوه اینکه با شرایط فعلی این جور موارد معمولا قابل شناسایی و پیشگیری است. با این حال این یک بحث ژنتیکی است و بهتر است از متخصص آن سوال کنید.

دیگه از سی سال به بعد قیافه معنایی نداره که...
خود دوستتون هم بعد یه مدت قیافه ش شروع میکنه به پیرشدن و زشت شدن

موضوع قفل شده است