روی مغول سفید شد

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
روی مغول سفید شد


[/HR]
هم‌زمان با شروع عملیات مهم و استراتژیک برون‌مرزی رمضان به تاریخ 22 تیرماه 1361، امام خمینی (ره) پیام مهمی خطاب به ملت عراق صادر نمودند.


[/HR]
حضرت روح‌الله (ره) در این پیام فرمودند:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت مظلوم دربند عراق، عزیزان زجردیده و شکنجه کشیده محترم بین‌النهرین. اکنون‌که برادران مجاهد شما در دفاع از میهن خود و دفع حملات دشمن اسلام مجبور شدند به خاک عراق بیایند تا به خواست خداوند متعال، ملت ستمدیده عراق را از شر حزبی که در طول سلطه غیرمشروع‌اش بر کشور اسلامی آن‌چنان ضربه‌هایی به این ملت شریف وارد کرده که قابل‌شمارش نیست نجات دهند، چه علمای بزرگی مثل مرجع عظیم‌الشأن آیت‌الله [سیدمحسن] حکیم (قدس سره) از جور و ستم فشارهای غیرانسانی این حزب کافر در منزل خود منزوی و بادل خون به جوار رحمت حق رخت بربستند و مثل شهید مظلوم، عالم آگاه آیت‌الله [سید محمدباقر] صدر و خواهر بزرگوارش که در تحت شکنجه دژخیمان صدام عفلقی جان خودشان را فدا کردند و چه جوانان عزیز و برومند عراق که در حبس و شکنجه به سر برده و بالاخره به دست این حزب به لقاءالله شتافتند و اکنون‌که قریب 2 سال است که به جمهوری اسلامی به جرم اسلامی بودنش حمله کرده‌اند و روی مغول را سفید کرده‌اند، هزاران جوان عراقی و ایرانی را که سرمایه‌های ملت خویش بودند،‌ فدای هواهای نفسانی خودشان نمودند که شما بهتر جنایات این حزب و صدام؛ این ابر جنایتکار را می‌دانید، بپا خیزید و با برادران صمیمی خود، دست اخوت اسلامی دهید و این حکومت ستمگر را از صحنه خارج کنید و خود با تصمیم خود حکومت اسلامی دلخواه را تشکیل دهید.
ملت عزیز عراق!
اکنون‌که برادران شما با فداکاری جان‌برکف برای حفظ میهن خود و نجات برادران عزیز دربند خود به‌سوی شما آمده‌اند قیام کنید و با الهام از اسلام بزرگ بر دشمنان اسلام بتازید که برادران عزیز شما و ملت شریف ایران از پشت جبهه‌ها به جبهه می‌آیند و با کمک شما عزیزان و برادران ایمانی این غده‌های سرطانی را از قلب یک کشور اسلامی بیرون ریخته و ملت شریف عراق را بر سرنوشت خود حاکم می‌گردانند.
ای اهالی غیور بصره به استقبال برادران مومن خود بیایید و دست ستمکار عفلقی‌های کافر را از بلاد خود کوتاه کنید. ای اهالی محترم اعتاب مقدسه، ای جوانان غیور که در هر فرصت بر این ناپاکان تاخته‌اید، فرصتی را که خداوند به شما عنایت نموده غنیمت شمارید و مردانه قیام کنید و سرنوشت خویش را به دست‌گیرید.
این ارتشیان گرفتار حزب کافری که برای هواهای نفسانی خویش جوانان شمارا به قربانگاه فرستادند، برادران ما برای نجات شما آمده‌اند و با فداکاری و توکل به خدای تعالی این رژیم کافر و ستمگر را به جهنم می‌فرستند

این ارتشیان گرفتار حزب کافری که برای هواهای نفسانی خویش جوانان شمارا به قربانگاه فرستادند، برادران ما برای نجات شما آمده‌اند و با فداکاری و توکل به خدای تعالی این رژیم کافر و ستمگر را به جهنم می‌فرستند. شما عزیزان دربند بپا خیزید و خود و میهن خود را با کمک برادران ایرانی خود نجات دهید و نگذارید مقدرات کشورتان در آمریکا طرح‌ریزی شود.
و شما ای برادران و جوانان ایرانی!
به کمک برادران رزمنده خود بشتابید که این لحظه از حساس‌ترین لحظات سرنوشت‌ساز است. یا پیروزی اسلام بر کفر عفلقیان و یا خدای‌نخواسته، اگر غفلتی و یا اهمالی شود، شکست اسلام و ننگ ملت برای همیشه؛ و هیهات که شما جوانان غیور زیر بار ذلت بروید. پس تکلیف اسلامی و میهنی شما اقتضاء دارد که به‌سوی جبهه‌ها جوانمردانه هجوم‌آورید و بکوشید تا جامه ذلت نپوشید و بدانید که روحیه ارتش عراق به‌کلی ازدست‌رفته است و اسلام امروز احتیاج به شما جوانان برومند دارد.
به‌سوی نبرد با کفر بشتابید و برادران عراقی خود را نجات دهید و برادران جان‌برکف رزمنده جمهوری اسلامی را کمک کنید که فردا دیر است.
از خداوند متعال نصرت اسلام و مسلمین را خواستارم.
روح‌الله موسوی الخمینی
بیست و دوم رمضان المبارک 1402- بیست و سوم تیرماه 1361

بازتاب جهانی
پخش پیام امام خمینی به مردم عراق در رسانه‌های گروهی غرب انعکاس وسیعی داشته است. ازجمله خبرگزاری «فرانس‌پرس» در گزارش روز پنج‌شنبه 24 تیر خود از تهران اعلام کرد:
«... حمله جدید ایران عملیاتی گسترده است که به نظر می‌رسد رهبران ایران آن را تا پایان ادامه خواهند داد. «آیت‌الله خمینی» تمام قدرت خود را برای ادامه نبرد به کار گرفته است. رهبر انقلاب ایران در پیام دعوت به قیام خود خطاب به مردم عراق که 2 روز پیش متن آن از رسانه‌های گروهی ایران پخش شد، ازجمله خاطرنشان کرد: اکنون زمان تعیین‌کننده‌ای است که اسلام می‌رود تا پیروز شود و اهمال برای همیشه موجب شکست اسلام و ملت خواهد شد. عملیات جدید ایران موسوم به «رمضان» اولین درگیری نظامی در طول مدت 22 ماهه جنگ عراق و ایران است که به داخل خاک عراق کشیده شده است، هرچند از جزئیات این عملیات گسترده خبر دقیقی در دست نیست، لیکن «آیت‌الله خمینی» در پیام خود به مردم بصره برای استقبال از برادران ایرانی خود به‌طور غیرمستقیم تأکید کرده است. همین تأکید می‌تواند یکی از هدف‌های حمله اخیر ایران به عراق را تسخیر این شهربندی عراق نشان دهد.»