دانشجو شهید اسماعیل پادگان

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
دانشجو شهید اسماعیل پادگان


شهید اسماعیل پادگان در سال 1342 در شهرستان بندرانزلی دیده به جهان گشود. وی تحصیلات دوره متوسطه خود را در این شهرستان به پایان رسانید و موفق به اخذ دیپلم گردید از آغاز انقلاب اسلامی ایران همانند دیگر جوانان در مسیر انقلاب اسلامی قرار گرفت و بعد از پیروزی انقلاب در مسجد محل خود- امام زاده صالح- به همراه سایر برادران مسلمان به تبلیغ آرمانهای مقدس انقلاب پرداخت که از جمع آنان دو تن هیئتی بنام شهید داداشی و شهید شریفی به شهادت رسیدند و به رسالت خود پایان دادند. او با آگاهی عمیق و ژرف خود در آن دوران بحرانی که همه گروهکهای وابسته به شرق و غرب با تبلیغات وسیع و دامنه دار و پوچ خود جوسازی می نمودند او با بینش اسلامی خود خطوط چپ و راست و نفاق را کنار زد و به حبل الله المتقین (ولایت فقیه) چنگ زد و خط امام و روحانیت متعهد را تنها راه سعادت و فلاح تشخیص داد. شهید پادگان در دبیرستان شهدای انزلی به همراه دیگر برادران مذهبی به تشکیل انجمن اسلامی پرداخت و در تقویت آن هیچگونه مضایقه ننمود. گروهکهای چپ و راست که با جوسازی در مدرسه می خواستند اهداف شوم خود را پیاده کنند شهید پادگان به همراه سایر برادران مسلمان تبلیغات آنها را خنثی میکردند او این تلاشها را کافی ندانسته و برای اینکه به کارهایش جهت بدهد وارد حزب جمهوری اسلامی شد و در مدتی کوتاه با نشان دادن لیاقت بعنوان مسئول تبلیغات حزب شروع به فعالیت کرد و چنان در بخش تبلیغات شهر کارهایش موثر واقع گردید که تحسین همگان را بر انگیخت. شهید پادگان باتشکیل بسیج مستضعفین وارد بسیج گردید و در اوایل مهر ماه سال 1360 جهت آموزش به پادگان بلال حبشی تهران مشغول به یادگرفتن مسائل عقیدتی سیاسی شد که پس از پایان دوره آموزش در تهران در شاخه آموزش عقیدتی بسیج بکار پرداخت و آموخته های خود را به برادران مسلمان دیگر منتقل می کرد. شهید چندین بار از ناحیه منافقین مورد تهدید به ترور قرار گرفت اما هرگز قدمی به عقب نگذاشت و همچنان به کارهایش می پرداخت تا اینکه دانشگاههای کشور باز شد و او در دانشکده افسری ثبت نام نمود و پس از آنکه دوره های امتحان را با موفقیت به پایان رساند با لباس مقدس افسری شروع به یادگرفتن پرداخت تا رسالت خود را در ارتش ایفا نماید از خصوصیات اخلاقی او این بود که بسیار کم صحبت میکرد نماز را به موقع و سر وقت می خواند به مسجد و جماعت اهمیت فراوان قائل بود از غیبت و تهمت و افترا به دور بود دارای خلوص و نیتی پاک بود جبهه را دانشگاه واقعی می دانست.

وی كه آرزوی جنگیدن در كنار برادران خود در جبهه ها را در دل داشت سرانجام به عشق مولای خویش خمینی كبیر (ره) به جای گذاردن تعطیلات نوروزی در كنار خانواده همراه سایر دانشجویان در تاریخ 1362/12/28 به رزمندگان اسلام پیوسته و به منطقه عملیاتی لشكر 58 اعزام گردید. شهید اسماعیل پادگان درحالیكه تنها ساعاتی از لحظه تحویل سال گذشته بود در مورخه 1363/01/01 بر اثر اصابت تیر مستقیم در محور عملیاتی شرهانی به فیض شهادت نائل گردید.

وصیتنامه

شهدأ شمع محفل بشرنند (شهید مطهری )

بنام خداوندی که همه ازاوائیم و به سوی او باز می گر دیم وظیفه دینی و شرعی خود دانستیم که در فرصت کوتاهی این برگه را پر کنم چه هر فرد مسلمان موظف است خود را از دار فانی جدا ندانسته و به صدادر آمدن زنگ اتمام کاررا به گوش جان بخرد مبلغی در بانک ملت از ایینجانب وجود دارد که از آن مبلغ ۱۰۲۰۰۰ ریال از حساب اصلی من خارج کرده و احتیاج به بقیه ندارم از این مقدار به اندازه چهار سال نماز و روزه قضا جدا نموده و بقیه را به حساب رزمندگان جبهه جنگ واریز نمائید و از شما خواهشمندم حتما" این کار را انجام نمائید.
در اتمام از پدر و مادرم که عمری برای من زحمت کشیدند حلالیت می طلبم و به برادرانم توصیه میکنم که نماز و احکام دینی اسلام را فراموش ننمایند و راه شهدأو انقلاب خونبار ما نرا تداوم بخشند و توای خواهر هرگز سنگر حجاب را ترک مکن و در تمام امور زندگی فاطمه (ع) را الگوی راه خود قرارده …….. والسلام علیکم