فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد داعش !!!!!!!!!

تب‌های اولیه

8 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد داعش !!!!!!!!!

بسم الله الرحمن الرحیم

(إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَ فِى سَبِيلِهِ صَفّآ كَأَنَّهُمْ بُنيَانٌ مَّرْصُوصٌ)
«خداوند كسانى را دوست دارد كه در راه او براى حفظ اسلام و مسلمين همچون يك سدّ پولادين جهاد و پيكار مى‌كنند». همه مى‌دانيم بعد از آن‌كه تروريست‌هاى تكفيرى و حاميان آنها از كشورهاى عربى و آمريكا و اسرایيل گرفتار شكست خفت‌بارى در سوريه شدند، تصميم گرفتند آن را در عراق جبران كنند، به گمان اين‌كه قوميت‌هاى مختلف و مذاهب شيعه و اهل سنت مى‌تواند نظام ارتش آنها را مختل كند و به سرعت پيش خواهند رفت.
اما چيزى نگذشت كه ديديم كور خوانده‌اند و ملت عراق اعم از شيعه و اهل سنت و كرد كه جان و مال و ناموس و كشورشان را در خطر تروريست‌هاى تكفيرى خونخوار ديدند كه به هيچ چيز و هيچ كس رحم نمى‌كنند، به پا خاستند و به يارى ارتش شجاع عراق شتافتند و به نداى مراجع محترم حوزه علميه نجف لبيك گفتند و حدود دو ميليون نفر براى اين جهاد فى سبيل الله نام‌نويسى كردند و آنها كه آموزش نديده‌اند به سرعت آموزش مى‌بينند و إن‌شاءالله همه قوميت‌ها و مذاهب عراقى با هم متحد خواهند شد.
تروريست‌هاى تكفيرى و حاميان آنها بدانند در صورت لزوم ميليون‌ها نفر از كشورهاى ديگر همان‌ها كه هنگام اربعين با پاى پياده از دورترين نقاط به سوى مرقد ائمه عراق مى‌آيند به نيروهاى مردمى عراق مى‌پيوندند و ارتش شجاع آن را يارى مى‌دهند. بنده با صراحت عرض مى‌كنم دفاع از تماميت عراق مخصوصاً عتبات عاليات بر همه علاقه‌مندان به اسلام و اهل‌بيت (علیهم السلام) به عنوان جهاد فى سبيل الله واجب است و شهيدان اين راه به شهداى كربلا مى‌پيوندند و به نظر من اين حوادث فرصت خوبى بود براى مردم عراق كه يك لشكر مردمى جان‌بركف در كنار ارتش رسمى خود به وجود آورند كه آثار آن در آينده بسيار نمايان خواهد شد.
دشمنان كوردل و حاميان غربى و عربى آنها به زودى خواهند فهميد كه با يك ارتش چندين ميليونى بى‌سابقه روبه‌رو هستند.
جوانان عاشق اسلام و اهل بيت(علیهم السلام) بايد آمادگى خود را حفظ كنند و در صورت لزوم و درخواست دولت عراق به آنها بپيوندند.
وما النصر الا من عندالله العزيز الحكيم
انتهای پیام shafaqna.com/persianl

تازه‌ترین فتوای آیت‌الله سیستانی درباره جهاد در عراق

آیت الله عظمی سید علی سیستانی مرجع عالیقدر تشیع اعلام کرد همه کسانی (عراقی هایی) که در راه دفاع از وطن کشته می شوند، از جمله شهدای درجه اول محسوب شده و نیازی به غسل دادن و کفن کردن ایشان نیست.


پس از صدور فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر جهاد کفایی علیه تروریست‌های تکفیری داعش خیل عظیمی از مردم عراق برای ثبت نام در گروه های مردمی برای مبارزه با این گروه تروریستی در مراکز نام نویسی دولتی به صف ایستاده اند.


به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا
ـ شیخ محمد الهیتی عضو شورای فتوای اهل سنت استان الانبار اعلام کرد: این شورا، رسما فتوای جنگ با داعش تا بیرون راندن آنها از خاک عراق را صادر کرد.

همزمان با این اقدام شورای فتوای اهل سنت ، 36 تن از علما و ائمه مساجد فلوجه نیز علیه القاعده، تکفیری ها و داعشی ها اعلام جنگ کردند. این نخستین اقدام عملی مجموعه ای از علمای اهل سنت علیه داعشی ها در ماه های گذشته بشمار می‌رود.
در همین حال ستاد فرماندهی استان الانبار نیز از امادگی هفت گروه متشکل از قبایل ، مردم و علمای دینی برای کمک به ارتش تا بیرون راندن تروریست های داعشی خبر داد. به نظر می‌رسد همکاری گسترده مردم ، قبایل و علمای دینی اهل سنت، به عامل مهمی در موفقیت ارتش عراق علیه داعشی ها بدل شود. ارتش عراق هم اکنون سه محور اصلی در اطراف فلوجه را به محاصره کامل خود در اورده است و منابع امنیتی هم پیش بینی کرده اند که حمله گسترده ارتش عراق به وروردی ها و خروجی های فلوجه در هفته اینده صورت گیرد. دولت عراق امیدوار است، همکاری مردم ، قبایل و علمای دینی به عامل تسریع در فروپشی این گروه های تروریستی بیانجامد. در همین حال روزنامه های عراق نیز به نقل از منابع اگاه در استان الانبار از شکست روحیه اکثر داعشی های مستقر در این استان خبر می‌دهند. روزنامه های عراقی گفته اند: همکاری مردم الانبار با نیروهای نظامی و پیشروی ارتش به مناطق نفوذ تروریست ها منجر شده است و تعدادی از تروریست های داعشی وابسته به کشورهای عربی از شهر فلوجه و رمادی به خارج از عراق گریخته اند. براساس این گزارش ،تعدادی دیگر به ناچار با بستن کمربند انفجاری به خود ، اقدام به خودکشی می‌کنند. ستاد عملیات استان الانبار اعلام کرده است: در روزهای گذشته صدها تن از تروریست های داعشی را در اطراف فلوجه غافلگیر و انها را به هلاکت رسانده است. گفتنی است جنگ با تروریست های داعش ، القاعده و دیگر گروه های تکفیری در استان الانبار وارد پنجمین ماه خود شده است. در طول این مدت ارتش عراق توانسته است بیش از سه هزار تروریست را به هلاکت برساند که در میان انها بیش از پانصد تبعه کشورهای عربی دیده شده اند. نوری مالکی نخست وزیر عراق هم با صدور اطلاعیه ای از تمامی نظامیان عراقی خواست تا با قدرت به گروههای تروریستی حمله کنند. مالکی گفت: پدیده تروریسم یک مشکل جهانی است که اگر در نطفه خشکانده نشود به دیگر اماکن دنیا نیز سرایت خواهد کرد. وی از کشورهای منطقه و جهان خواست برای مبارزه با این پدیده شوم با همدیگر همکاری و علیه گروه ها و کشورهای حامی تروریسم نیز باید یک موضع واحد جهانی اتخاذ شود.

http://www.abna.ir/persian/service/middle/archive/2014/05/15/608691/story.html

[h=1]آیت الله نوری همدانی هم فتوای جهاد با داعش را صادر کرد/ جهاد واجب است
[/h]


[h=2]آیت‌الله نوری‌همدانی در پیامی تاکید کرد: پیروزی قطعی مسلمانان بر قدرت‌های استکباری و ایادی آنها و دنیای صهیونیستی قطعی است.[/h] به گزارش نامه نیوز، متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم

مردم مسلمان و متعهد عراق

تهاجم گروه داعش و بالأخره هر گروهی که با مسلمانان مخالف است تهاجم و حمله به اسلام است و بر مسلمانان واجب است با تمام قوا و امکانات از اسلام دفاع کنند. اطاعت و پیروی مردم غیور و متعهد عراق از مراجع و علمای محترم شایسته تقدیر و تحسین است «جزاهم الله خیراً».

و بالأخره مطمئن باشید که پیروزی مسلمانان بر قدرتهای استکباری و ایادی آنها و دنیای صهیونیستی قطعی است «إن تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

نصر من الله و فتح قریب

حسین نوری همدانی»

http://namehnews.ir/News/Item/146427/8/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%85-%D9%81%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF--%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D9%88%D8%A7%D8%AC%D8%A8-%D8%A7%D8%B3%D8%AA.html

باسم کربلایی بر علیه داعش دست به سلاح شد+عکس

گفتنی است، همان طور که در تصویر نیز مشاهده می شود،‌ «ملا باسم کربلایی» علاوه بر اینکه یونیفرم نظامی عراق را بر تن کرده، در کنار نیروهای ارتش عراق سلاح حمل کرده است.

مشرق : اخبار رسیده از کشور عراق حاکی از آن است که «ملا باسم کربلایی» مداح سرشناس اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام به فتوا و توصیه مراجع عظام تقلید فورا لبیک گفته و برای مبارزه با گروهک تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» موسوم به "داعش"، راهی عراق شد.

گفتنی است، همان طور که در تصویر نیز مشاهده می شود،‌ «ملا باسم کربلایی» علاوه بر اینکه یونیفرم نظامی عراق را بر تن کرده، در کنار نیروهای ارتش عراق سلاح حمل کرده است.




http://namehnews.ir/News/Item/143879/33/%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3.html

به نام خدا
سلام

رضا;534621 نوشت:
باسم کربلایی بر علیه داعش دست به سلاح شد+عکس

البته باسم کربلایی خودش یک شیعه افراطی و تندور هست که ضررش از سودش بیشتره.

یازهرا:Gol:

خادم ولایت;534626 نوشت:
به نام خدا سلام البته باسم کربلایی خودش یک شیعه افراطی و تندور هست که ضررش از سودش بیشتره. یازهرا:Gol:

با سلام . .

دوست گرامی هرچند این تاپیک جائی مناظرنیست اما لطفا قبل از تحقیق قلمی نزنید بنده فقط این متن را ذکر میکنم که جای تردیدی برای این برادرما ن نباشد و حقی از کسی ضایع نگردد .

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اواسط ماه محرم ۱۴۳۵ هجری قمری کلیپی کوتاه با عنوان اعتراض عزاداران حسینی به ملا باسم کربلایی در فضای مجازی منتشر شد. این کلیپ به‌سرعت با استقبال شبکه‌های ماهواره‌ای‌ای که گرایشات صریح مذهبی و بعضاً سیاسی خاص داشتند مواجه شد و تردیدهای زیادی را میان دوستداران اهل‌بیت(ع) در سرتاسر جهان تشیع به وجود آورد،

کلیپی که برای چند ماه موضوع و سوژه اول شبکه‌های وهابی و جریان خاصی میان شیعیان شد، جریانی که روند تأمین بودجه آن از طریق حساب‌های بانکی مستقر در انگلستان همواره مورد تردید بزرگان و مراجع جهان تشیع بوده است. این جریان که چندی پیش به‌دلیل اهانت به همسران پیامبر و برخی از بزرگان اهل‌سنت مورد انتقاد شیعیان قرار گرفته بود، این بار این کلیپ و تفسیر خاص از شعر مداح معروف در جهان عرب، ملاباسم کربلایی را بهترین فرصت برای پاسخ غیرمنطقی و بازهم موهن به انتقادات دیده بود.

در بخشی از این کلیپ باسم کربلایی مشغول خواندن اشعاری می‌شود که با واکنش تند و اعتراض آمیز عزاداران مواجه می‌شود. طبق معمول با نگاهی خاص و ذوقزده برخی رسانه‌ها سعی در تعمیم شعر باسم کربلایی به شخصیت‌های برتر جهان تشییع داشتند. سؤال درمورد چرایی این اعتراضات منجر به گمانه زنی‌هایی که خیلی زود به‌روال همیشه مورد سوء استفاده رسانه‌های پرتعداد فرصت‌طلب قرار گرفت.

ملاباسم کربلایی مداح معروف جهان عرب در ایران هم طرفدارانی دارد، طرفدارانی که با مشاهده این کلیپ و مهمتر از آن فضایی که رسانه‌های خاص به وجود آورده بودند دچار ابهامات فراوانی شده بودند. این ابهامات را هیچ‌کسی جز باسم کربلایی و توضیحات او نمی‌توانست برطرف کند، توضیحاتی که بعد از چند ماه از زبان باسم کربلایی منتشر شد.

بر پایه این گزارش، ملاباسم کربلایی در توضیحات خود گفت: نوحه‌ای که من در روز ۵ محرم خواندم به‌درخواست من از آقای ناظم الحاشی بود و از وی خواستم شعری بسراید که متفاوت با روش همیشگی باشد و طوری باشد که قبلاً به آن روش نخوانده باشم.

وی گفت: من در این نوحه هیچ نامی از مقام معظم رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و یا هر فرد دیگری نیاوردم. خدا را گواه می‌گیرم که هرگز من قصد تعرض به شخصیت وی و یا فرد دیگری را نداشتم. فقط در بیت سوم یا چهارم بود که منظور من در این ابیات نواصب بود که با اهل‌بیت (علیهم السلام) کینه و دشمنی دارند که گفتم نماز و روزه این چنین اشخاصی قبول نمی‌شود.

باسم کربلایی در توضیحات خود تأکید کرد: آیا این گفتار را می‌توان متوجه مقام معظم رهبری دانست که همواره می‌فرمایند هرچه از خیر و برکت داریم از وجود امام حسین(ع) است؟ مگر مقام معظم رهبری همیشه اقامه مراسم عزاداری برای این امام همام برگزار نمی‌کنند؟ مگر ایشان برای امام حسین گریه نمی‌کند؟ مگر ایشان برای امام حسین سینه‌زنی نمی‌کند؟ خوب، چطور من به ایشان این اهانت را داشته باشم؟! و بعد باید از آن آقایان پرسید چرا این مطلب را روز ۶ محرم مطرح نکردند و قضیه را روز ۱۱ گفتند؟ من از آن‌ها راضی نیستم و در قیامت شخص رسول اکرم(ص) خصم آن‌ها باشد که به من تهمتی را زدند که روحم از آن خبر ندارد.

متن گفت‌وگوی ملاباسم کربلایی را ببینید:

http://khabarfarsi.com/ext/8739542

. . http://www.mashreghnews.ir/fa/news/297065/%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%B3%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%87%DB%8C%D9%86-%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85

موضوع قفل شده است