دانلود کتاب - مطلع عشق (انتخاب همسر)پندها و نصایح امام خامنه ای به زوج های جوانی

تب‌های اولیه

1 پست / 0 جدید
دانلود کتاب - مطلع عشق (انتخاب همسر)پندها و نصایح امام خامنه ای به زوج های جوانی

کتاب " مطلع عشق " مجموعه ای است از پندها و نصایح امام خامنه ای به زوج های جوانی که توفیق یافته اند پیوند زناشویی خود را با آهنگ کلام ایشان ، هماهنگ کنند و در آغاز زندگی از سرچشمه ی فیض و حکمت آن عالم عارف بهره گیرند. این مجموعه شامل 4 کلام و 7 رهنمود است .

کلامها در حقیقت ره توشه ی نظری و رهنمودها، ره توشه عملی به شمار می روند . در کلامها با دانستنی هایی ضروری درباره ازدواج و خانواده آشنا می شویم . و در رهنمودها ، مهارتهای زندگی شیرین در پرتو آموزه های اسلامی را فرا می گیریم. رهبر فرزانه ما در این مجالس در مقام بیان همه دیدگاههای خود درباره ازدواج و خانواده نبوده اند ، بلکه به مناسبت آغاز زندگی جمعی از فرزندانشان ، آنچه را که اسرار کامیابی آنان می دانسته اند، صمیمانه تذکر داده اند . اگرچه مخاطب این نکته ها در اکثر موارد جوانان آغازگر راه زندگی مشترک هستند ، در عین حال ، برای آنان که سال هایی از شروع زندگی شان می گذرد نیز سودمند و راهگشاست . در این مجموعه پدران و مادران نیز با نگاه ناب اسلامی درباره ازدواج ، بیشتر آشنا می شوند و بویژه مخاطب رهنمود هفتم، آنان هستند.
فهرست کتاب :

کلام اول : ازدواج ؛ ناموس طبیعت ، دستور شریعت
کلام دوم ؛ کانون گرم خانواده
کلام سوم ؛ غروب عشق و قحطی عاطفه در غرب
کلام چهارم ؛ حقوق متقابل زن و شوهر
رهنمود اول ؛ همسفر تا بهشت
رهنمود دوم ؛ بالاتر از واقعیت
رهنمود سوم ؛ هنر تقسیم کار
رهنمود چهارم ؛ سازش و سازگاری
رهنمود پنجم ؛ زندگی شیرین
رهنمود ششم ؛ هشدارها و یادآوریها
رهنمود هفتم ؛ آسان گیری

گزیده ای از متن کتاب را با هم می خوانیم :
" ... در شرع مقدس اسلام ، آنچه که معین شده است این است که دختر و پسر باید هم کفو یکدیگر باشند . و عمده مساله در باب کفو ، عبارت است از ایمان ؛ یعنی هردو مومن ، هر دو دارای تقوی و پرهیزکاری و هردو معتقد به مبانی الهی و اسلامی و عامل به آنها باشند ..." " ... هرانسانی – هم زن و هم مرد – در طول زندگی ، در شبانه روز مشکلاتی دارد و با پیش آمد ها و حوادثی مواجه است . این حوادث اعصاب را می کوبد و خسته می کند . انسان ... وقتی وارد محیط خانواده شد این محیط امن و امان به او تجدید قوا می بخشد . او را آماده یک روز دیگر و یک شبانه روز دیگر می کند . خانواده برای تنظیم زندگی انسان خیلی مهم است . البته خانواده باید خوب اداره بشود . باید سالم اداره بشود ..."

فایل: