عکس / اقامه نماز جمعه با سِرم !

تب‌های اولیه

2 پستها / 0 جدید
آخرین ارسال
عکس / اقامه نماز جمعه با سِرم !

[="Tahoma"][="Black"]




در طول تاریخ انقلاب اسلامی،خصوصا در دهه شصت، نماز جمعه نقش رسانه ای فوق العاده ای را ایفا کرده است. به جرات می توان ادعا کرد که نبض نیروهای انقلاب و باورمندان به نظام جمهوری اسلامی در نماز جمعه می طپید و کار به جایی رسید که رژیم بعثی عراق برای تضعیف روحیه عمومی مردم در طول جنگ، بارها به صورت آشکار، تهدید به حمله ی هوایی به جایگاه نماز جمعه را مطرح می کرد و حاضر بود هزینه های معنوی این اقدام را بپذیرد و حتی در برخی شهرستان ها، این جمایت هولناک را مرتکب شد و این مهم را در تهران به دست مزدورانِ ایرانی خود سپرد که ۱۷ نمازگزار نیز در دانشگاه تهران، قطعه قطعه شدند.

نماز جمعه بی شک ویترینِ مقاومت و ایستادگی مردم ایران در حمایت از انقلاب اسلامی بود و هنوز نیز چنین است، علی الخصوص در پایتخت و هفته ای یک بار چشمِ تمامی دوستان و دشمنان به سوی این مرکز تجمع استثنایی می چرخید.

بسیار پیش می آمد که آسیب دیده گان از ضربات دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، برای نمایش وفاداری خود و بی نتیجه بودن تلاش های معاندان، با جسم های درهم کوبیده و کم توان خود، در صفوف اول نماز جمعه حاضر می شدند و عزم خود را برای پشتیبانی از مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی به نمایش می گذاشتند.

عکسی که مشاهده می کنید در اوایل دهه شصت هجری، در زمینِ چمن دانشگاه تهران و طی برگزاری نماز جمعه تهران گرفته شده است. تعدادی از جانبازان دفاع مقدس، در حالی که برخی از آنان به لحاظ عمومی حتی قادر به خوردن غذا نبودند و از سرُم اسفاده می کردند، در نماز جمعه حاضر شده و قامت شکسته خود را به نماز بسته اند.

منبع: جهان نیوز
[/][/]